Recent, cercetători de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au publicat rezultatele unor cercetări privind capacitatea creierului uman de a răspunde în timpul procesului de învăţare prin experienţele din succesele şi eşecurile activităţii omului. „We have shown that brain cells keep track of whether recent behaviors were successful or not” E. Miller, profesor la MIT. La nivel neuronal se arată că învăţăm mai multe din succesele noastre decât din eşecuri. Rezultatele spectaculoase sunt publicate într-un articol recent în revista Neuron (Elsevier, 30 July, 2009 Volume 63, Issue 2, pp. 244-253 – Neuron 2008 Impact Factor: 14.17). Specialiştii din psihologie, din pedagogie, din educaţie şi profesorii din învăţămant trebuie să ţină seama de aceste rezultate în activitate lor din educaţie.
MIT news (research): 29 iulie 2009, http://web.mit.edu/newsoffice/2009/successes-0729.html
Journal Neuron, Elsevier (30 July, 2009 Volume 63, Issue 2, pp. 244-253, Impact Factor: 14.17), http://www.cell.com/neuron
"Learning from our successes not our failures" – Mark Histed, Anitha Pasupathy, Earl K. Miller, MIT, Neuron, vol. 63, issue 2, 2009
Cercetarile au fost realizate de prof. Earl K. Miller (Professor of Neuroscience, Picower Institute, Institutul de învăţare şi memorie, MIT) şi colegii Mark Histed şi Anitha Pasupathy ce au creat pentru prima dată o imagine unică a procesului de învăţare, care arată cum celulele creierului uman fac schimburi de răspunsuri în timp real, ca urmare a informaţiilor primite prin dreptul la acţiuni (This work is supported by National Institute of Neurological Disorders and Stroke and the Tourette’s Syndrome Association).
"We have shown that brain cells keep track of whether recent behaviors were successful or not. Furthermore, when a behavior was successful, cells became more finely tuned to what the animal was learning. After a failure, there was little or no change in the brain – nor was there any improvement in behavior". (E. K. Miller)
Studiul cercetează mecanismelor neuronale privind activitatea celulelor din creier şi capacitatea de a face schimări ca răspuns la diverse experienţe de învăţare. Aceasta are implicaţii în înţelegerea şi tratarea tulburărilor de învăţare.
Referinţe
1. http://www.mit.edu/
2. http://www.cell.com/neuron/
3. http://www.eurekalert.org
4. http://www.sciencedirect.com
5. http://virtuallearning.ning.com/
6. http://www.cniv.ro/2009/node/140