Tinerii din Europa cu varste intre 16 si 24 de ani reprezinta populatia experta in folosirea tehnicilor multimedia moderne. Potrivit unui raport publicat de Comisia Europeana privind competitivitatea UE in domeniul telecomunicatiilor digitale, aceasta patura va dicta viitoarele reguli de joc pe pietele europene. Romania ocupa una din ultimele pozitii privind rata de penetrare a internetului broadband, cu 10,7%. Interesant este faptul ca Polonia, Slovacia si Bulgaria se afla in spatele tarii noastre cu o rata de penetrare de 9,6%, 9,6%, respectiv, 9,5%.
Viviane Reding, comisarul european pentru telecomunicatii, considera ca aceasta generatie de tineri va fi noua forta economica. "Mai bine de 70% dintre tineri folosesc capacitatile moderne date de internet. Noi i-am numit pe acestia generatia digitala (n.r. digital natives), termenul incluzand persoanele care s-au nascut in aceasta era si care au inceput sa foloseasca internetul imediat ce au devenit consumatori activi pe pietele europene", spune Reding.
Romania ocupa una din ultimele pozitii privind rata de penetrare a internetului broadband, cu 10,7%. Interesant este faptul ca Polonia, Slovacia si Bulgaria se afla in spatele tarii noastre cu o rata de penetrare de 9,6%, 9,6%, respectiv, 9,5%.
Cel mai mare grad de penetrare al internetului broadband din UE27 este de 37,4% si se gaseste in Danemarca. Potrvit purtatorului de cuvant al Comisiei Europene, Martin Selmayr, Uniunea Europeana surclaseaza SUA. Pe de alta parte insa, investitiile din cercetare in tehnologiile multimedia moderne sunt mult mai mici fata de cele din SUA si Japonia.
Sursa: Banii nostri: Generatia digitala va fi urmatoarea forta economica
Stirea Mediafax: Aproape două treimi dintre români nu au folosit niciodată internetul
Raportul Comisiei Europene: http://ec.europa.eu/romania/news/raport_competitivitatea_digitala_ro.htm