Cercetarea a demonstrat nivelul ridicat de interes şi receptivitatea mare a cadrelor didactice faţă de utilizarea noilor tehnologii în activitatea de predare-învăţare. Acestea se pot traduce în plăcerea de a explora posibilităţile TIC şi chiar în capacitatea de experimentare şi de inovare pedagogică.
Din conţinutul raportului:
"Real sau virtual, spaţiul de învăţare, deşi tot mai mediat tehnologic, cere dialog şi negociere între elev şi profesor. Experienţa personală de învăţare rămâne o rezolvare de probleme şi o construcţie socială oricare ar fi suporturile multimedia pe care sunt realizate materialele de învăţare. Variatele roluri ale profesorului în noua paradigmă a educaţiei ar putea modela calitatea elevului în procesul învăţării, înscris pe drumul către învăţarea activă, autentică.
Programul Intel Teach este o iniţiativă globală care are ca scop pregătirea cadrelor didactice pentru integrarea eficientă a noilor tehnologii în activitatea didactică. Până în prezent, au fost formate mai mult de 6 milioane de cadre didactice din peste 40 de ţări. Intel şi-a propus ca, până în anul 2011, 13 milioane de profesori din învăţământul preuniversitar – aproximativ un sfert dintre cadrele didactice din lume – să beneficieze de formare prin programul Intel Teach.
În România, programul Intel Teach – Instruirea în Societatea Cunoaşterii, început în decembrie 2007 cu sprijinul companiei Siveco, s-a bucurat de o mare apreciere în rândul cadrelor didactice, până în prezent fiind formaţi peste 3.500 de profesori.
Cercetarea a demonstrat nivelul ridicat de interes şi receptivitatea mare a cadrelor didactice faţă de utilizarea noilor tehnologii în activitatea de predare-învăţare. Acestea se pot traduce în plăcerea de a explora posibilităţile TIC, chiar în capacitatea de experimentare şi de inovare pedagogică. Mai mult decât atât, profesorii înşişi acţionează în direcţia completării (posibilelor) lacune de cunoaştere teoretică sau procedurală în domeniul instruirii asistate de calculator.
De fapt, implementarea TIC în educaţie va atinge succesul dorit doar prin intermediul profesorilor motivaţi să participe la sesiuni complexe de formare cum sunt cele furnizate de programul Intel Teach.
Studiul arată că efectele participării la curs se fac simţite în microuniversul clasei de elevi. Profesorii care au urmat cursul de formare Intel Teach au devenit astfel agenţi ai schimbării la nivelul şcolii din care fac parte."
Studiul "Instruirea în Societatea Cunoaşterii: Impactul programului Intel Teach în România" – autori: Steliana Toma (coord.), Simona Găbureanu, Silvia Făt, Cornelia Novak – a apărut în 2009, fiind disponibil şi online la adresa:
www.elearning.ro/resurse/Intel_Teach_Impact_2009.pdf