Potrivit unui studiu Intel, trei sferturi din studentii romani petrec peste 3 ore pe zi in fata calculatorului

0
31

Peste 70% din studenţi folosesc Internetul ca principală sursă suplimentară de studiu. Doar 2% accesează Internetul de pe computerele facultăţilor. 78% din studenţii români petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, arată un studiu comandat de Intel România şi realizat realizat de Hermes Advisors* în centre universitare din Bucureşti, Timişoara şi Cluj între 1-15 octombrie.
O treime din studenţii participanţi la studiu petrec zilnic până la şase ore în faţa computerului. Majoritatea timpului este dedicată comunicării online şi căutării de informaţii pe Internet.

Internetul – resursă atractivă de învăţare şi comunicare

Mediul virtual a devenit un partener important în viaţa tinerilor. Potrivit cercetării Intel România, în ceea ce priveşte sursele suplimentare de studiu, 72% din tineri plasează pe primul loc Internetul. Mediul virtual este cea mai utilizată metodă de aflare a informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de student. Prin comparaţie, doar 22% preferă să folosească biblioteca.  6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.

Atunci când accesează Internetul, activitatea preferată a studenţilor români este comunicarea online. 65% din studenţi folosesc Internetul ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale. Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii de email, instant messaging, bloguri, reţele sociale etc. reprezintă activităţile preferate ale studenţilor când vor să se relaxeze, indicând o tendinţă clară a modului în care tinerii români îşi petrec timpul liber pe Internet.

Accesarea conţinutului online are loc de cele mai multe ori de acasă (93%). Un procent foarte mic, de numai  2% din studenţi, accesează conţinut online folosind computerele din sălile facultăţilor. Studiul arată că timpul petrecut în mediul online ar trebui valorificat în mai mare măsură pentru scopuri educaţionale şi de formare/ dezvoltare profesională, iar universităţile ar s-ar situa în avantaj dacă ar putea dezvolta şi oferi cît mai multe astfel de oportunităţi studenţilor. Se poate deduce că, în timp ce sălile clasice de seminar rămân locuri importante de întâlnire, comunicarea şi accesul la informaţii s-ar putea face în mai mare măsură prin intermediul mediului virtual, ce reprezintă o resursă importantă pentru educaţie pe termen lung.

Calculatorul în viaţa studenţilor

Beneficiile prezenţei unui calculator în viaţa studenţilor sunt indiscutabile. Computerul a devenit un instrument indispensabil pentru studenţii români, atât în procesul e învăţare, cât şi pentru relaxare. Acest fapt este relevat de numărul mare de studenţi care deţin acasă cel puţin un PC. 98% din studenţii chestionaţi deţin acasă un computer, 35% deţin două calculatoare, iar 14% din cei chestionaţi au acasă mai mult de trei calculatoare. Doar 1% nu au un sistem de calcul acasă.

94% din studenţii intervievaţi au momentan o conexiune la Internet în locuinţa stabilă. Studiul arată astfel că nu doar deţinerea unui computer a devenit obisnuinţă pentru familiile cu copii din România, ci şi conectivitatea.

Desktop vs laptop

Potrivit studiului Intel, 55% din studenţi folosesc un computer desktop acasă, iar 45%, sisteme mobile. Cu toate acestea, într-o proporţie covârşitoare de 88%, studenţii afirmă ca dacă ar fi în situaţia achiziţionării unui nou sistem de calcul, ar opta pentru laptop. Pentru studenţii români, cele mai importante caracteristici ale unui laptop sunt: i) performanţa; ii) autonomia; iii) securitatea datelor şi informaţiilor; iv) conectivitatea; v) greutatea mică.

Thomas Osburg, Corporate Affairs Director pentru Intel Europe, a comentat: "Este clar că în prezenţa unui computer, procesul de învăţare al tinerilor este îmbunătăţit atât în orele de curs, de la facultate, cât şi în afara lor. Studenţii români urmează trendul din Europa în care computerul este considerat un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile. Laptopurile înlătură restricţiile legate de timp şi loc, oferindu-le tinerilor o lume plină de noi oportunităţi."

Prima interacţiune cu computerul

Pentru 95% din studenţi, prima interacţiune cu calculatorul a fost înainte de împlinirea vârstei de 14 ani. Jumătate (50%) din cei investigaţi au utilizat prima dată computerul acasă, iar 40%  în timpul orelor de şcoală generală. 1% din studenţii participanţi la studiu au interacţionat prima dată cu un computer în liceu. Restul de 9% au lucrat pentru prima dată pe calculator în alte locaţii decât acasă sau la şcoală/ liceu.

Studiul ”Tendinţe în utilizarea instrumentelor IT&C de către studenţii români” a fost realizat în perioada 1-15 octombrie 2009 pe un eşantion de 130 de studenţi din anii I-III din Universitatea din Bucureşti (50) , Universitatea de Vest din Timişoara (40) şi Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj (40).

Despre Intel

Intel [NASDAQ: INTC], liderul mondial în inovaţia privind siliciul, dezvoltă tehnologii, produse şi iniţiative menite a îmbunătăţi continuu munca şi viaţa oamenilor. Pentru informaţii suplimentare cu privire la Intel accesaţi www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.