Prezenta serie de articole are scopul de a analiza, pe rând, cele mai cunoscute și des utilizate platforme LMS, reliefând avantajele și dezavantajele fiecăreia, precum și trăsăturile distinctive pe care le prezintă. Dacă până acum accentul a căzut asupra acelor platforme destinate învățării în mediul academic și în școli, atenția ne va fi îndreptată de această dată înspre mediul corporatist, Grovo reprezentând alegerea ideală pentru pregătirea angajaților din cadrul a diverse companii.
Abordarea utilizată în cadrul acestui sistem de gestiune a învățării este aceea a micro-învățării, respectiv expunerea de informații puțin câte puțin, într-o formă concentrată. În cazul fiecărei teme, sunt prezentate aspectele cele mai importante, pe de o parte, iar pe de altă parte, este expusă imaginea de ansamblu. Metoda este întâmpinată de către cursanți printr-o reacție favorabilă, aceștia obținând rezultate mai bune și reținând informațiile prezentate mult mai ușor. Scopul este ca angajații din corporații să deprindă abilități profesionale într-o manieră specifică vremurilor actuale, dar și să cunoască metodele optime de a folosi resursele tehnologice și internetul, care câștigă din ce în ce mai mult teren în zilele noastre.
Lecțiile sau unitățile de învățare, ce sunt parcurse de către cursanți prin vizionarea unor scurte clipuri video, acoperă o paletă largă de teme, precum strategiile de piață online sau metodele de gestionare ale unui proiect, dar și alte teme de interes, precum dinamica rețelelor de socializare. Echipa Grovo crează la sediul din New York noi clipuri între 60 și 90 de secunde în fiecare zi, astfel încât colectivele din interiorul corporațiilor să fie mereu la curent cu cele mai utile tehnologii de pe piață. În orice caz, aceste clipuri sunt disponibile exclusiv în limba engleză.
[ot-caption title=”Grovo – eLearning – 1″ url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/01/image1.jpeg”]
Pe lângă cele peste 4.500 de materiale video deja existente în cadrul platformei, fiecare companie are posibilitatea de a-și înregistra propriile clipuri, astfel reliefându-se adaptabilitatea la nevoile specifice fiecărui mediu în parte. Așadar, dacă intenția este de a transmite angajaților unei companii anumite informații care nu au fost deja acoperite de către cei care realizează materialele educative, situația este ușor remediabilă, întrucât platforma Grovo este flexibilă din acest punct de vedere. Folosind opțiunea Create Training, administratorii pot adapta conținutul pus la dispoziție de Grovo în conformitate cu nevoile lor. Astfel, ei pot schimba ordinea clipurilor, pot modifica titlurile, descrierile sau întrebările din cadrul acestora, pot adăuga capitole și pot îmbina elementele existente cu altele suplimentare create de ei înșiși.
[ot-caption title=”Grovo – eLearning – 2″ url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/01/image2.jpeg”]
Pe lângă clipuri video, companiile mai pot folosi și prezentări în Power Point, documente scrise sau în format PDF, în așa fel încât angajații să desprindă cunoștințele necesare pentru a-și îndeplini datoria în mod corespunzător. Ei își pot da seama exact care sunt capacitățile sau atribuțiile necesare pentru a evolua în cadrul companiei și a obține succesul dorit.
Evaluările pe baza tuturor acestor materiale sunt elaborate de către aceleași persoane care au creat, în trecut, întrebări pentru teste precum GMAT și LSAT. Interfața este ușor de folosit, iar întrebările pot fi parcurse cu ușurință. Competențele dobândite de angajați sunt bazate mai mult pe acțiuni decât pe teorie, astfel învățarea folosind platforma Grovo se află într-o strânsă legătură cu nivelul de performanță atins la locul de muncă.
Sistemul poate fi configurat în numai câteva minute, iar utilizatorii pot fi adăugați, grupați sau înlăturați într-un mod foarte simplu. La dispoziția instructorilor sunt puse numeroase instrumente prin care poate fi monitorizat progresul fiecărui utilizator în parte, ținându-se seama, de asemenea, de punctele lor tari și de cele slabe. În funcție de nivelul atins, fiecare cursant poate să avanseze către un nivel superior.
[ot-caption title=”Grovo – eLearning – 3″ url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/01/image3.jpeg”]
[ot-caption title=”Grovo – eLearning – 4″ url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/01/image4.jpeg”]
Nu numai progresul individual, dar și cel al unei întregi echipe poate fi monitorizat cu ușurință de către profesor, folosind secțiunea Dashboard. Cum fiecare cursant poate parcurge lecțiile în propriul ritm, nașterea de discrepanțe dintre nivelul atins de fiecare este inevitabilă. De aceea, platforma pune la dispoziția instructorului un grafic în care este prezentată o viziune de ansamblu asupra situației de învățare. El poate vedea cine a dus la bun sfârșit o activitate și cine nu, cine a picat și cine a promovat, dar și cine nu a început deloc respectiva activitate.
[ot-caption title=”Grovo – eLearning – 5″ url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/01/image5.jpeg”]
Singura condiție care trebuie să fie îndeplinită pentru utilizarea platformei Grovo este accesul la internet, aceasta fiind disponibilă pe orice fel de aparat, inclusiv telefoane mobile, iPoduri și iPaduri. Pentru ca toți clienții să poată trage cât mai multe foloase de pe urma utilizării acestei platforme, la dispoziția lor este pus un serviciu de suport telefonic, prin chat sau prin mailuri, astfel încât să i se ofere fiecăruia răspunsuri și indicații cât mai rapid cu putință.
Datorită multiplelor avantaje pe care le prezintă, platforma de eLearning Grovo este utilizată în peste 190 de țări. Numeroase companii internaționale, precum Constant Contact, Chevron sau Saatchi & Saatchi o folosesc în prezent, iar șansele ca acestea să se înmulțească în viitor nu sunt tocmai neglijabile.
Surse:
http://www.softwareadvice.com/hr/grovo-profile/
http://reviews.financesonline.com/p/grovo/
http://www.lms.org/reviews/grovo/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2486969,00.asp