O viziune asupra domeniului elearning in Europa in 2025

0
3

Articolul prezintă rezultatele analizei inovaţiilor în contextul învăţării continue asistate de calculator (TIC), precum şi un număr de teme legate de învăţare din perspectiva inovării şi a creativităţii.

Proiectul Learnovation finanţat de UE a lucrat între 2008-2009 la stimularea unui proces de consultare care dorea să aibă ca rezultat o nouă viziune colectivă şi consensuală asupra domeniului e-learning în Europa. Motivaţia din spatele acestui exerciţiu a fost să se evalueze cum şi dacă învăţarea sprijină inovarea la nivelul societăţii europene şi felul în care învăţarea se modifică graţie utilizării noilor tehnologii. Acest articol prezintă rezultatele analizei inovaţiilor în contextul învăţării asistate de calculator, ca şi un număr de teme legate de învăţare din perspectiva inovării şi a creativităţii.

Rezultatul acestei lucrări a fost rezumat sub forma unor "imperative de schimbare", o listă de acţiuni care trebuie întreprinse în toate cele patru domenii incluse în proiect plus câteva imperative transversale generale. Aceste imperative pot fi prezentate pe scurt în Viziunea Learnovation pentru Învăţare în Europa în 2025 citată în continuare: "A învăţa pe toată durata vieţii devine o condiţie inerentă vieţii. Datorită utilizării lor masive şi normale în viaţa de zi cu zi, noile tehnologii permit o emancipare la nivelul posibilităţii şi capacităţii oamenilor de a învăţa, favorizând o tendinţă spontană către meta-cunoaştere şi asumare a procesului de învăţare".

Articolul de faţă îşi propune să înfăţişeze viitorul învăţării într-o perspectivă orientată spre inovaţie şi să pună la dispoziţie un set de recomandări pentru autorităţi şi factori de decizie în privinţa acţiunilor urgente care trebuie lansate pentru ca schimbarea să fie pozitivă. Procesul consultativ lansat de proiectul Learnovation a fost un succes în ceea ce priveşte mobilizarea celor interesaţi şi obţinerea de informaţii relevante de la aceştia pentru elaborarea unor viitoare scenarii dezirabile asupra evoluţiei învăţării şi pentru definirea recomandărilor care să permită acestor scenarii să devină realitate.

Sursa: Elearningpapers.eu

Articolul complet (în limba engleză):
http://www.elearningeuropa.info/files/media/media21858.pdf

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.