Creating e-Learning courses, hands-on tools and practical tips, este titlul cursului de formare continuă, desfășurat în perioada 12 – 16 iulie 2010, în orașul Hamrun din Malta.
Creating e-Learning courses, hands-on tools and practical tips, este titlul cursului de formare continuă, desfășurat în perioada 12 – 16 iulie 2010, în orașul Hamrun din Malta. Instituția organizatoare, Acrosslimits Ltd, este implicată în comunitatea europeană de e-Learning, derulând proiecte educaționale și de cercetare în acest domeniu, fiind la al 6-lea an consecutiv în care derulează acest curs. Cursul de găsește în catalogul de cursuri Comenius / Grundvig pe site-ul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în domeniul Educației și Formării profesionale.
Grupul de 9 participanți a avut reprezentanți din Româna, Germania, Danemarca, Polonia, Cehia, Grecia și Spania.
Activitatea de formare a urmărit accesibilizarea metodei e-Learning, familiarizarea cu diferite utilități care sprijină e-Learningul și tehnologii web 2.0, împărtășirea experințelor și realizărilor din școlile europene. Metodologia cursului a constat în alternarea explicațiilor pedagogice cu exerciții practice, care să permită participanților să obțină cât mai multă experiență în utilizarea instrumentelor care pot ajuta la crearea unui mediu e-Learning.
Activitățile s-au desfășurat la Gateway Centre, sediul organizației Acrosslimits, pe parcursul a 5 zile, având o bogată arie tematică:
- Definiții și concepte inițiale despre e-Learning, Face to Face versus învățarea online.
- Resurse informaționale în învățământ (e-books).
- Inițiere în utilizarea LCSM (Learning Content Management System).
- Învățarea sincronă și utilizarea aplicației unei clase virtuale folosind instrumente ca DimDim și WiziQ( pentru învățare și predare online).
- Evenimente e-Learning în direct, interactivitate și testare, evaluari on-line( utilizarea aplicației interactive Quandary).
- Utilizarea instrumentelor de testare HotPotatoes și a instrumentelor de învățare prin colaborare (forumuri, wiki, bloguri).
- Inițiere în utilizarea platformei Moodle (setări, editare informații și adăugare de activități suplimentare – resurse, creare de teste).
Cele două formatoare, Angele Giuliano și Annalise Duca au abordat atât dimensiunea tehnică prin folosirea instrumentelor e-Learning, cât și dimensiunea pedagogică, punând accent pe dezvoltarea competențelor profesorilor de a crea situații de învățare folosind tehnologia, accentuând faptul că „motivația este mai importantă decât tehnologia”.
Participarea la acest curs mi-a oferit șansa de a-mi largi și perfecționa metodele de predare-învățare și perspectiva de a construi pentru elevi un mediu de învățare mai motivant. Activitățile de diseminare și exploatare a cunoștințelor dobândite în stagiu, vor avea ca scop conștientizarea în rândul colegilor a avantajelor pe care le oferă integrarea tehnologiei în activitatea didactică, și valorizarea acestor cunoștințe prin desfășurarea unor activități practice interactive.
Activitatea de formare a fost realizată cu sprijinul financiar primit în cadrul Programului de Învatare pe Parcursul Întregii Vieti și din fonduri FSE-POSDRU prin proiectul "Schema de susținere complementară a mobilității europene a cadrelor didactice din învatamantul preuniversitar beneficiare ale Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii (Lifelong Learning)". Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului și AN și Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.