Tag "pedagogie"

Înapoi Acasă

Către un învăţământ superior modern: Profesor vs. Student

În contextul şi interdependenţa privind integrarea absolvenţilor din învăţământul superior în domeniile şi activităţile dinamice din piaţa muncii, profesorul trebuie să-şi îmbunătăţească activitatea didactică, să-şi adapteze metodele de predare pentru a elimina învăţarea prin memorare, având mereu în vedere evaluarea

Detalii

Manualele digitale: resurse pedagogice sau/şi mijloace de învățământ pentru competenţele EQF

Conform studiului lui Porter (2010) manualele electronice (ME) reprezintă texte digitale, e-text, ebooks, e-books, cărţi electronice şi cărţi hipertextuale. ME reprezintă un mariaj dintre manualele tipărite şi mediile electronice cu software, aşa ca fişiere Adobe Acrobat PDF, XML, SGML, HTML,

Detalii

Planificarea unităţii de învăţare „Schiţa” – metoda proiectelor

Materialul se constituie într-o planificare a unităţii de învăţare \”Schiţa\” (clasa a VI-a), strategie ce are la bază metoda proiectului. Tehnologia este utilizată pentru a sprijini învăţarea. Activitatea se desfăşoară pe parcursul a 7 lecţii a câte 50 de minute, elevii

Detalii

Cel mai bun proiect educațional din Europa este inițiat de profesori români și utilizeaza instrumente web 2.0

În cadrul competiției internaționale de proiecte educaționale de anul acesta, a fost acordat pentru prima dată titlul de „Cel mai bun proiect”, selectat printre cele mai bune proiecte didactice din 32 de țări participante în Acțiunea eTwinning a Comisiei Europene.

Detalii

Profesori români, premiaţi la Conferinţa anuală eTwinning – Berlin, 2012

Profesorii români au cucerit cinci premii importante, dintre cele 13 decernate la ediţia din acest an a Conferinţei anuale eTwinning, desfăşurată la Berlin. Acțiunea eTwinning a Comisiei Europene permite elevilor şi profesorilor să abordeze conţinuturile disciplinelor şcolare într-o manieră plăcută, aplicată,

Detalii

Programe acreditate de formare de tip blended learning pentru profesorii de limba română, engleză şi franceză

Programele de formare îmbină activităţile de formare faţă-în-faţă cu activităţi online, vizând creşterea capacităţii de a furniza educaţie şi formare de calitate şi formarea profesorilor ca persoane-resursă pentru comunitate şi pentru şcoală, capabile să evalueze nevoile de formare în context

Detalii

Instrumentele de colaborare online – un real beneficiu al învățării contemporane

Tehnologia modernă ne oferă o gamă diversă şi pentru a anima entuziasmul generaţiilor actuale de elevi in propria instruire. De ce ar fi necesar să includem astfel de tehnici de lucru în procesul de învăţământ, când putem să mizăm pe

Detalii

Educaţie antreprenorială prin eMentorat

Institutul Roman de Educatie a Adultilor (coord.), impreuna cu Universitatea din Bucuresti – Facultatea de Administratie si Afaceri, Centro Studi Cultura Sviluppo (Italia), Asociatia Documenta (Spania), Universitatea din Letonia (Letonia) si Bit Media (Austria), deruleaza in perioada 2010-2012 proiectul educational

Detalii

Beneficii ale unui sistem de formare de tip e-learning a personalului didactic

Odată cu extinderea noilor tehnologii informaționale, multe segmente ale formării se bazează pe acest cadraj tehnic ce presupune, evident, numeroase avantaje. Una dintre ipostazele de concretizare a acestei formule educaționale vizează formarea continuă a cadrelor didactice. Dacă până în prezent Detalii

E-learning pentru firme: 6 factori pentru un design de calitate al platformei de e-learning

Există două aspecte general valabile de care avem nevoie atunci când lucrăm cu IMM-urile pentru a realiza o platformă de e-learning: (1) trebuie să ajutăm IMM-urile să înţeleagă la ce se referă cerinţele de calitate (2) trebuie să-i ajutăm să-şi Detalii

Dezbateri publice în şcoli, în cadrul proiectului Nanochannels

NANOCHANNELS este o inițiativă îmbinată pentru a crea şi conduce un program de comunicare, dialog şi implicare în probleme de nanotehnologie orientată către cetățenii europeni. În cadrul acestui proiect, European Schoolnet organizează o serie de dezbateri în şcoli, în al

Detalii

ISJ Brăila anunţă încheierea primului an de proiect (ID 62536)

Comunicat de presa. Inspectoratul Scolar Judetean Braila, in calitate de Beneficiar, anunta incheierea primului an de proiect „Formarea continua a profesorilor de Limba romana, engleza si franceza in societatea cunoasterii”. In cadrul proiectului vor fi implementate doua programe de formare de tip

Detalii

Profesorii se întâlnesc online pe platforma iTeach.ro

Spaţiul virtual e un mediu destinat dezvoltării profesionale şi socializării. Învăţământul românesc a făcut cunoştinţă cu aplicaţiile web 2.0 şi cu „social media“ graţie Centrului TEHNE pentru Inovare în Educaţie.

Detalii

Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning

Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoaşterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în acelaşi timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educaţiei “virtuale”

Detalii

SEFIN: Spre elaborarea unor principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent

Pentru a construi secvenţe de software educaţional inteligent, este necesară o modalitate de reprezentare unitară a corespondenţei dintre tipurile posibile de prezentare a informaţiilor cu ajutorul computerului şi tipurile de activităţi de instruire – incluzând metode şi procedee didactice, finalităţi

Detalii

Modalităţi de utilizare a TIC pentru evaluarea studenţilor

Tehnologiile moderne oferă câteva oportunităţi pentru evaluarea performanţei în învăţare. Există nenumărate proiecte la nivel european care vizează utilizarea noilor tehnologii în învăţământul superior, iar câteva dintre acestea vizează şi îmbunătăţirea sau eficientizarea practicilor de evaluare a studenţilor. Întotdeauna trebuie

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti

Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale

Detalii

Importanţa TIC în formarea cadrelor didactice

Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare

Detalii

Elearning: repere conceptuale

Conceptul de elearning câştigă treptat teren, pe măsură ce practica şi cercetarea în domeniu ne furnizează noi experienţe de succes şi repere pentru o construcţie teoretico-metodologică adecvată. Dialogul dintre practică şi teorie contribuie în egală măsură la creşterea eficienţei situaţiilor

Detalii

Olimpius Istrate: Educaţia la distanţă. Proiectarea materialelor

Spaţiul limitat din instituţii, precum şi diverse dificultăţi întâmpinate de unii studenţi, în joncţiune cu necesitatea pregătirii pe tot parcursul vieţii, conduc la luarea în considerare a învăţământului deschis şi la distanţă ca o alternativă viabilă ce se înscrie cu

Detalii