Pe platforma iTeach este disponibil un nou curs online gatuit pentru cadre didactice: Colaborarea în clasa digitală. Acest curs oferă profesorilor metode inovative pentru desfăşurarea unor activităţi de colaborare folosind instrumente online care sprijină conexiunile şi comunicarea la nivelul clasei şi dincolo de sala de clasă. Cursul Colaborarea în clasa digitală este cel de-al 8-lea curs gratuit găzduit pe platforma iTeach.ro (http://iteach.ro/pagina/21495/), destinat exclusiv cadrelor didactice (http://iteach.ro/cadre-didactice.html).
Cursul este gratuit şi se adresează profesorilor din învăţământul preuniversitar. Pentru participare, aceştia trebuie:
– să poată utiliza, la un nivel acceptabil, Internetul şi noile tehnologii;
– să aibă experienţă în lucrul cu elevii şi să fie deschişi la îmbunătăţirea propriei activităţi didactice.
La finalul cursului, cadrele didactice vor putea să planifice şi să desfăşoare situaţii educative făcând apel la instrumente şi aplicaţii digitale.
Module/ lecţii:
Orientare
Lecţia 1: Descrierea cursului
Lecţia 2: Navigarea în curs
Lecţia 3: Interacţiunea în cadrul cursului
Lecţia 4: Planul de acţiune
Lecţia 5: Faceţi cunoştinţă cu profesorii David şi Eva
Modulul 1: Colaborare la clasă
Lecţia 1: Bazele colaborării
A1: O cultură a colaborării
A2: Colaborarea în şcoli
A3: Colaborarea definită
Lecţia 2: Planificarea colaborării
A1: Profesori care colaborează
A2: Cadrul de colaborare
Lecţia 3: Beneficiile colaborării
A1: Studii
A2: Beneficii pentru profesori
A3: Învăţarea
Lecţia 4: Caracteristicile colaborării
A1: Trăsături ale colaborării eficiente
A2: Provocări ale colaborării
A3: Proiecte de colaborare
Lecţia 5: Recapitulare
Modulul 2: Cadru pentru colaborarea digitală
Lecţia 1: Scopurile colaborării
A1: Opţiuni de colaborare
A2: Ameliorarea învăţării materiei
A3: Ameliorarea învăţării proceselor
A4: Cetăţenia globală
A5: Diferenţiere prin colaborare
Lecţia 2: Activităţi de colaborare
A1: Selectarea scopurilor
A2: Amploarea colaborării
A3: Tipuri de colaborare
A4: Colaboratori şi instrumente
Lecţia 3: Evaluarea
A1: Evaluarea materiei învăţate
A2: Evaluarea proceselor de colaborare
A3: Autoevaluarea colaborării şi evaluarea făcută de colegi
Lecţia 4: Recapitulare
Modulul 3: Instrumente de colaborare
Lecţia 1: Noi instrumente pentru colaborare
A1: Introducere despre instrumentele de colaborare
A2: Instrumente de colaborare la clasă
A3: O colecţie de instrumente de colaborare
Lecţia 2: O privire mai atentă la instrumentele de colaborare
A1: Caracetristici şi utilizări ale instrumentelor de colaborare
A2: Verificarea accesului la instrumente
A3: Cel mai bun instrument
Lecţia 3: Instrumente de colaborare pentru viitor
A1: Învăţarea unor noi instrumente
A2: Descoperirea de noi instrumente
Modulul 4: Strategii de colaborare
Lecţia 1: Comunicare digitală eficientă
A1: Cunoştinţele digitale ale elevilor din sec. XXI
A2: Feedback digital
A3: Îndrumarea între colegi
Lecţia 2: Colaboratori digitali încrezători
A1: Comportamente specifice colaborării online
A2: Abilităţi de colaborare într-un mediu digital
A3: Colaborarea şi competenţele digitale
Lecţia 3: Colaborare digitală etică
A1: Cetăţenia digitală
A2: Copyrightul şi utilizarea corectă
Modulul 5: Managementul colaborării la clasă
Lecţia 1: Colaborarea sigură
A1: Responsabilitatea elevilor
A2: Apărarea unei şcoli
Lecţia 2: Sprjinirea colaboratorilor
A1: Lista de verificare a colaborării
A2: Revizuirea planului de colaborare
Lecţia 3: Managementul tehnologiei
A1: Planificarea utilizării tehnologiei
A2: Elevi pricepuţi la tehnologie
Lecţia 4: Provocări neaşteptate
A1: Probleme legate de tehnologie
A2: Probleme legate de colaborare
Încheierea cursului
A1: Rezumat
A2: Reflecţii asupra cursului
Durata cursului este de 5 săptămâni. Perioada de înscrieri la prima sesiune de formare este 14-22 ianuarie 2012.
Cursul se desfăşoară prin:
– sesiuni animate în format elearning
– discuţii şi seminarii online
– exerciţii interactive
– activităţi offline pentru aplicarea conceptelor: elaborarea unui Plan de acţiune după un model dat.
Pe parcursul cursului, participanţii elaborează treptat un „Plan de acţiune” pe care îl vor încărca la final pe platformă.
Evaluarea finală constă în aprecierea calităţii Planului de acţiune elaborat, precum şi în parcurgerea unui test disponibil online.
Cursul se finalizează cu o diplomă de participare acordată ca urmare a rezolvării cu succes a sarcinilor propuse.
Cursurile Intel Teach Elements sunt disponibile printr-un proiect al Centrului pentru Inovare în Educaţie (TEHNE), cu suportul companiei Intel şi al Ministerului Educaţiei.
Platforma iTeach este creată şi dezvoltată în cadrul unui parteneriat între TEHNE- Centrul pentru Inovare în Educaţie, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei şi Social IT.