Programul „Formarea profesionala in educatie in contextul dezvoltarii societatii cunoasterii in regiunea NE” se adreseaza cadrelor didactice care doresc sa isi imbunatateasca nivelul cunostintelor, deprinderilor si competentelor specifice
Profesorii din Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui au acces la cele mai noi programe de formare continua de calitate
In cadrul programului "Formarea profesionala in educatie in contextul dezvoltarii societatii cunoasterii in regiunea NE", vor fi instruiti in urmatorii 2 ani, 700 de profesori din grupul tinta. Programul urmareste dezvoltarea capitalului uman din invatamantul preuniversitar, cresterea competitivitatii cadrelor didactice si eficientizarea sistemului educational din Romania.
Proiectul, al carui beneficiar este compania SIVECO Romania, este realizat in parteneriat cu reprezentantii Casei Corpului Didactic din judetul Neamt si este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane – POS DRU 2007-2013.
Strategiile europene pun un accent deosebit pe dezvoltarea competentelor de baza, ce ii permit adultului sa acumuleze si sa-si actualizeze continuu cunostintele si abilitatile, prin invatarea pe parcursul intregii vieti. Pentru adaptarea la nevoile curente si viitoare ale pietei muncii si sistemului de invatamant in ansamblul sau, este necesar ca profesorii sa isi imbunatateasca nivelul cunostintelor, deprinderilor si competentelor specifice.
Programul "Formarea profesionala in educatie in contextul dezvoltarii societatii cunoasterii in regiunea NE" vine sa raspunda acestui deziderat prin instruirea cadrelor didactice din judetele targetate, pe baza cursului "Intel® Teach – Instruirea in societatea cunoasterii". Cursul propune o abordare pe termen lung a strategiei de instruire a profesorilor, ce reprezinta o componenta esentiala pentru dezvoltarea sistemului de invatamant. Metodele moderne de pedagogie imbinate cu cele mai noi solutii IT&C conduc la cresterea gradului de implicare a elevilor pe parcursul orelor de clasa si la cresterea eficientei procesului educational.
Cu siguranta, contextul social, politic si economic al lumii contemporane a favorizat la nivel european o evolutie rapida a stiintei si tehnologiei, cu repercusiuni directe aupra necesitatii imbunatatirii performantelor, calitatii si rezultatelor din invatamant.
Despre POS DRU:
Statele Membre si regiunile Uniunii Europene au acces la finantare din Fondul Social European (FSE) in cadrul unei perioade de programare de sapte ani. Actualul exercitiu de programare se desfasoara pe perioada 2007-2013.
Pentru a beneficia de asistenta FSE, Statele Membre elaboreaza programe operationale care sunt implementate de actori socio-economici, precum institutii de invatamant, furnizori de formare profesionala, IMM-uri, camere de comert si industrie, parteneri sociali, ONG-uri, institutii publice, autoritati locale etc.
Obiective specifice ale POS DRU sunt:
· Promovarea educatiei si formarii initiale si continue de calitate, inclusiv a invatamantului superior si cercetarii;
· Promovarea culturii antreprenoriale si cresterea calitatii si productivitatii muncii
· Facilitarea accesului tinerilor pe piata muncii;
· Dezvoltarea unei piete a muncii moderna, flexibila si inclusiva;
· Promovarea (re)insertiei pe piata muncii a persoanelor inactive, inclusiv in mediul rural;
· Imbunatatirea Serviciului Public de Ocupare;
· Facilitarea accesului grupurilor vulnerabile la educatie si pe piata muncii.
Obiectivul general al POS DRU il constituie dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii acestuia, prin conectarea educatiei si invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea participarii crescute pe o piata a muncii moderna, flexibila si inclusiva, pentru 1 650.000 de persoane.