Articolul este o prezentare a vizitei de studiu la Centrul de formare a cadrelor didactice (CEP) din Cordoba, Spania, realizată în cadrul Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii.
În perioada 03-07 Mai 2010 am participat la o vizită de studiu la Centrul de formare a cadrelor didactice (CEP) din Cordoba, Spania. Am avut privilegiul de a întâlni un grup de experţi în domeniul TIC care implementează în provincia Andalucia noile didactici folosind tehnicile de informare şi comunicare.
Vizita de studiu (Nr. 41), numită "Logon2Education – îmbunătăţirea metodologiei şi tehnicilor de predare prin intermediul TIC", a fost una dintre cele cinci vizite de studiu, organizate în Andalucía din septembrie 2009 până în iunie 2010, prin intermediul organizaţiei spaniole a programelor europene (OAPEE).
Participanţii, directori, formatori, au provenit din Berlin, Bernried şi Neuss (Germania), Caserta şi Roma (Italia), Stockton-on-Tees şi Hartlepool (Marea Britanie), Lodz şi Zielona Gora (Polonia), Blagoevgrad (Bulgaria), Ankara (Turcia), Jablonec nad Nisou (Republica Cehă), Érd (Ungaria), Nakkila (Finlanda) şi Hunedoara (România). Ne-am cunoscut anterior datorită reţelei sociale create pentru această vizită de studiu.
Această vizită ne-a dat şansa de a cunoaşte sistemul de învăţământ din Andalucia, utilizarea TIC în sistemul de educaţie andaluz, precum şi, pentru noi toţi, să comparăm/facem schimb de experienţă în domeniul educaţiei cu colegi din alte state europene.
Programul acestei vizite de studiu a inclus nu numai prezentările formatorilor de la CEP despre TIC în Andalucía ci şi prezentările participanţilor cu privire la implementarea TIC în sistemele educative naţionale, în şcolile lor şi utilizarea noilor tehnologii în domeniul educaţiei, dar şi vizite la o şcolă primară, una secundară, un liceu şi centrul de formare al adulţilor (Şcoala primară Averroes, Liceul Angel de Saavedra, Colegiul Gran Capitan, CEP) unde am avut prilejul să facem schimburi de bune practice, strategii, soluţii în ceea ce priveşte modul de utilizare a TIC în procesul instructiv educativ. Programele culturale şi de socializare au ocupat după-amiaza fiecărei zile.
A fost o vizită în care, cu toate ca ne-am întâlnit pentru prima dată, am simţit ca suntem colegi de când lumea; asta poate şi datorită faptului că toţi cei din grup avem aceiaşi majoră preocupare: cum şi cât să folosim noile tehnologii în educaţie.
Acest real schimb de experienţă îl recomand tuturor celor ce vor sa aplice pentru o vizită de studiu din cadrul Programului Transversal.