Complementar cu examinarea prin completarea de teste şi elaborarea de eseuri, unii elevi care aplică la universităţi din Statele Unite sunt evaluaţi pe baza talentelor lor „la YouTube”. Unele instituţii de învăţământ superior, precum Universitatea Tufts din Boston, Universitatea George Mason, Colegiul William şi Colegiul St. Mary’s din Maryland, încurajează studenţii să creeze clipuri video, ca parte a examinării vizând competenţele aplicative ale candidaţilor. Prin aceste tipuri de examene, instituţiile educaţionale speră să îşi formeze o imagine mai bună a performanţelor, competenţelor creative şi capacităţilor de expresie a celor care aplică pentru un loc la facultate.
Crearea de videoclipuri ca parte a procesului de aplicaţie pentru o universitate au o popularitate în continuă creştere.
Cu toate acestea, sunt universităţi precum Universitatea Purdue care nu au în plan includerea acestui tip de probă în perioada următoare. "Primim 30.000 cereri în fiecare an şi să ne uităm la un număr echivalent de videoclipuri ar fi o provocare", a declarat Jo Ann Brown, senior director la Biroul de admitere. "Universitatea Purdue pune un accent puternic pe competenţe de tip academic, în timp ce şcolile care acceptă probe de creare de videoclipuri sunt instituţii orientate către arte şi creativitate."
Deşi pentru admiterea la majoritatea universităţilor nu se solicită candidaţilor crearea de videoclipuri, unii elevi o consideră o idee bună şi cu efecte benefice.
Elaborarea de astfel de scurte filme ar putea ajuta elevii să înveţe cum să folosească diferite medii digitale, care au avantajele lor. "Crearea unui video pentru procesul de aplicare la colegiu m-ar pune în situaţia de a deprinde abilităţi de care am nevoie pentru a fi capabil să fiu performant la viitorul loc de muncă", a declarat un student în anul al doilea la Colegiul de Arte Liberale de la Universitatea Purdue.