În cadrul proiectului “Dimensiuni Internaţionale în Matematica”, la iniţiativa Catedrei de Matematică, pe 6 martie a avut loc o simulare a unui examen SAT. Au fost implicaţi elevi din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a de la şapte licee din trei judeţe. Realizarea acestei activităţi a fost posibilă prin folosirea platformei de e-learning Moodle, pusă la dispoziţie de Moodle Romania, cu care Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” are un parteneriat de colaborare din toamna anului trecut.
In cadrul Proiectului de Parteneriat “Dimensiuni Internationale in Matematica”, la initiativa Catedrei de Matematica, a avut loc o simulare a unui examen SAT. Au fost implicaţi elevi din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a de la şapte licee din trei judeţe, şi anume:
- Liceul Teoretic “ Avram Iancu”, Cluj-Napoca , CJ
- Scoala Internationala Cluj , Cluj-Napoca , CJ
- Colegiul National “Andrei Muresanu” Dej , CJ
- Colegiul National “ Silvania” Zalau “, SJ
- Colegiul National “ Gheorghe Sincai “ Baia-Mare MM
- Colegiul National “Emil Racovita” ,Cluj-Napoca , CJ
- Liceul Teoretic “Gheorghe Sincai”, Cluj-Napoca , CJ
Realizarea acestei activitati a fost posibila prin folosirea platformei de e-learning Moodle, pusă la dispoziţie de Moodle – Romania, cu care Liceul Teoretic “Gheorghe Sincai” are un Parteneriat de Colaborare din toamna anului trecut.
Sunt mai multe dimensiuni/ perspective din care aceasta activitate poate fi descrisă, cum ar fi:
- interesul manifestat de elevi/profesori privind examenul SAT care este folosit pentru selectia celor care se inscriu la Colegii sau Universitati Americane
- structura, formatul si gradul de dificulltate al problemelor de tip SAT, in comparatie cu cele de nivel similar propuse la examenele nationale din Romania
- asemanari/ deosebiri curriculare la matematica in USA si Romania
Platforma de e-learning EDU Moodle Romania (http://edu.moodle.ro) are o multitudine de facilitati , dintre care am folosit (cu acesta ocazie):
- postarea de documente care sa-i familiarizeze pe utilizatori cu problematica examenului SAT – Math ( SAT_Romanian version_2011-12.pdf, The SAT Mathematics-Review.pdf )
- forumul de stiri,
- chat-ul Q & A about the SAT Math Exam Chat ,
- aplicatia BigBlueButton pentru conferinta web
- teste de pregatire pentru simulare : SAT Practice 1/2/3
- testele de simulare: Mini SAT Math Test, SAT Math II
- chestionarul Moodle & SAT-Math Questionnaire
Analiza rezultatelor postate la scurt timp dupa finalizarea simularilor, corelata cu raspunsurile sondajului de opinie/chestionarului administrat in aceeasi zi cu simularile releva concluzii intersante la indemana oricui acceseaza home-page-ul de la http://edu.moodle.ro si de acolo link-ul SAT Math March 6. Nu rezultatele in sine sunt importante de retinut ci faptul ca un numar insemnat de elevi (214) au dorit sa fie evaluati/sa se autoevalueze in raport cu cerintele admiterii la studii universitare in SUA, si au probat cat de rapida, obiectiva si trasparenta poate fi evaluarea in sitem e-learning.
Mentionam ca nefiind lipsit de importanta si faptul ca din partea utilizatorilor/beneficiarilor acestei activitati, costurile financiare sunt egale cu zero, intrucat Moodle România oferă utilizarea platformei edu.moodle.ro cu titlu gratuit liceelor și școlilor din România.
In concluzie, doresc sa subliniez ca folosirea sistemului e-learning in educatie inseamna, printre altele, sa acceptam beneficiile progresului tehnologic urias din ultimii ani, sa valorificam in favoarea progresului educational individual competentele digitale remarcabile ale elevilor nostri, sa punem in valoare dotarile de care dispunem toti la scoala si fiecare in parte acasa.
Nu in ultimul rand trebuie consemnat faptul ca folosirea sistemului e-learning face posibila invatarea interactiva, non-liniara si asincrona. Activitatea descrisa succint mai sus ar putea sa insemne un inceput de bun augur la Liceul Teoretic “Gheorghe Sincai” si nu numai.
Prof. Stefan Poka
Liceul Teoretic “Gheorghe Sincai”, Cluj-Napoca