70% dintre specialisti confirma: invatamantul poate fi imbunatatit prin eLearning

0
125

Noile metode de predare si invatare ajuta elevii sa-si dezvolte abilitatile necesare societatii informationale. Rezultatele unui studiu  realizat in cadrul evenimentului eduVision 2020, la care au participat: ministri ai educatiei, consilieri ministeriali, inspectori si directori scolari, academicieni si profesori din 25 de tari, valideaza si re-afirma efectele pozitive ale utilizarii solutiilor informatice pentru educatie.

Utilizarea solutiilor informatizate pentru educatie este benefica si genereaza efecte pozitive asupra intregii societati – afirma specialistii in educatie.  Solutiile de eLearning acopera nevoile intregului sistem educational, oferind instrumente utile pentru toate nivelurile – de la factorii de decizie din ministere, pana la elevi, profesori, parinti si chiar publicul larg. Metodele de invatare bazate pe eLearning reusesc sa adapteze procesul educational la nevoile reale ale eleviilor si ofera acces la informatii relevante si actualizate.

Aceste concluzii se bazeaza pe rezultatele unui studiu  realizat in cadrul evenimentului eduVision 2020, la care au participat: ministri ai educatiei, consilieri ministeriali, inspectori si directori scolari, academicieni si profesori din 25 de tari.

Sondajul,  aplicat in cadrul conferintei,  a urmarit obtinerea  informatiilor cheie despre modalitatea in care solutiile eLearning pot imbunatati procesul educational si problemele curente intampinate in implementarea de solutii informatice in educatie.
In acest sens, 70% dintre cei chestionati au fost de parere ca eLearningul poate imbunatati procesul de invatare si faciliteaza invatarea activa, iar 50% spun ca reprezinta un instrument eficient, flexibil si indispensabil.

Cele mai importante beneficii aduse de instuirea prin eLearning sunt considerate de specialisti a fi: dezvoltarea abilitatilor de lucru individuale si de echipa, dezvoltarea abilitatilor de analiza si sinteza a informatiilor si a capacitatii de punere in practica a informatiilor teoretice invatate in scoala. Aceste abilitati sunt considerate a fi dobandite datorita continutului cursurilor 91%, pregatirii informale 92%, instruirii indirecte 70%  si instruirii colaborative 84%. Pe scurt, specialistii considera ca eLearning-ul raspunde pe deplin cerintelor pietei muncii si a societatii moderne si ajuta la crearea mai multor oportunitati economice si sociale, la nivel local si global.

Specialistii in educatie participanti la studiu considera ca in ultimii ani au avut loc multe schimbari la nivelul sistemului educational din tara pe care o reprezinta, majoritatea in bine. La nivel global, eLearning-ul joaca un rol din ce in ce mai important in educatie si efectele introducerii noilor technologii in scoli aduc efecte majore, ajutand la dezvoltarea intregii societati.

eLearning-ul a devenit o unealta foarte eficienta si indispensabila in procesul educational. Menirea sa este una pedagogica, aceea de a ajuta profesorul sa livreze informatia intr-un mod cat mai complet si atragator pentru elev. Tendintele actuale inoveaza si imbunatatesc educaţia, prin introducerea la clasa a dispozitivelor multi-touch, a tabletelor si chiar a continutului educational tridimensional, inovatii primite cu entuziasm de elevi si profesori”, a declarat Radu Jugureanu, eContent Manager SIVECO Romania.

In cadrul conferintei eduVision 2020 au fost dezbatute tendintele in tehnologia informatiei aplicate in educatie si au fost prezentate proiecte de informatizare de succes, din ţari precum: Romania, Moldova, Cipru, Emiratele Arabe Unite, Egipt, Azerbaijan, Malta, Maroc, Algeria si Serbia. Conferinta a fost organizata la Bucuresti, in perioada 16-17 septembrie, de catre SIVECO Romania si Agora Grup, sub patronajul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.