Utilizarea Tehnologiilor eLearning: cele mai importante 10 initiative si proiecte din Romania

Implementarea şi utilizarea de tehnologii moderne în educaţie şi cercetare reclamă mobilizarea şi susţinerea diverselor iniţiative, programe şi proiecte ale instituţiilor publice, organizaţiilor profesionale sau individual ale specialiştilor din domeniul eLearning, cercetătorilor, profesorilor din învăţământul universitar şi preuniversitar, inspectorilor, consilierilor, pedagogilor, psihologilor, elevilor şi studenţilor.

După anul 2000, când s-au extins şi dezvoltat tehnlogiile Web 2.0 şi Learning 2.0, s-au abordat programe şi proiecte legate de strategii de dezvoltare şi formare, management de proiecte, lucru în echipe, metodologii de implementare. De asemenea, iniţiatorii au avut în vedere promovarea şi integrarea noilor tehnologii în educaţie şi formarea continuă, adaptarea sistemului de învăţământ românesc la noile cerinţe şi provocări impuse de construirea societăţii cunoaşterii potrivit Strategiei Europene "Instruirea în Societatea Cunoaşterii".

Cele mai importante 10 iniţiative, programe şi proiecte operaţionale şi astăzi sunt:

1. Programul "Instruirea în Societatea Cunoaşterii" (2009-2010) – Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), în parteneriat cu SIVECO România (www.edu.ro, www.siveco.ro); instruirea a 3000 de profesori formatori;

2. Programul Intel®Teach (2007, www.siveco.ro, www.intel.com/education/teach) – curs internaţional de formare, implementat prin Casele Corpului Didactic din ţară, coordonat de Siveco România şi Corporaţia Intel;

3. Proiectul ICVL (2006, www.icvl.eu) – Conferinţa Internaţională de Învăţământ Virtual “News Technologies in Education and Research”, susţinută de Universitatea din Bucureşti şi ANCS (Autoritatea Naţională pentru Cercetare Stiinţifică), Siveco România şi Corporaţia Intel;

4. Portalul Elearning.Romania (2006, www.elearning.ro) – platforma de resurse educaţionale, iniţiativa TEHNE – Centrul pentru Dezvoltare şi Inovare în Educaţie www.tehne.ro;

5. Proiectul eLSE  (2005, http://adl.unap.ro) – Conferinţa Ştiinţifică Internaţională  “eLearning and Software for Education”, susţinută de Universitatea Naţională de Apărare “Carol I” Bucureşti;

6. Proiectul CNIV (iniţiat în 2003, www.cniv.ro) – Conferinţa Naţională de Învăţământ Virtual “Promovarea tehnologiilor moderne în educaţie şi cercetare”, susţinută de Universitatea din Bucureşti şi ANCS (Autoritatea Naţională pentru Cercetare Stiinţifică), Siveco România şi Corporaţia Intel;

7. Portalul AeL şi Cupa Siveco "Software Educaţional" (2003, www.advancedelearning.com) – dezvoltarea lecţiilor interactive de Software educaţional, iniţiativă a firmei Siveco;

8. Portalul Didactic.ro (2003, www.didactic.ro)  – platforma “Cancelaria Naţională”, iniţiativă a firmei Softwin (www.softwin.ro)

9. Portalul TimSoft (2001, www.timsoft.ro) – platformă de e-learning, iniţiativă a firmei TimSoft;

10. Programul/Portalul SEI  (2001, www.portal.edu.ro) – Sistemul Educaţional Informatizat, coordonat de MECI şi Siveco România.

Referinţe:  www.cniv.ro/2009 şi http://virtuallearning.ning.com

Marin Vlada

Marin Vlada

Dr. Marin Vlada is Professor in Computer Science at the University of Bucharest, concerned with education and research in Computer Science, in particular Artificial Intelligence, Computer Graphics & Virtual Reality, Web Programming and Educational Technology (New technologies for e-Learning, e-Training, e-Skills). He is the co-ordinator and founder of CNIV and ICVL projects "2010 - Towards a Knowledge Society – 2030" (New Technologies in Education and Research) at the University of Bucharest.