Este un proiect eTwinning atasat unui proiect Comenius multinational, aflat în al treilea si ultimul an, deoarece materialele sale sunt postate si organizate cu ajutorul portalului eTwinning. Materiile implicate sunt: istorie, geografie, limbi straine, matematica, informatica, educatie pentru mediu. Proiectul exploreaza si pune în valoare mostenirea naturala, istorica, culturala si artistica a locurilor unde traim, încercând sa le promoveze prin intermediul unor ghiduri turistice: unul în format electronic si altul traditional. Produsele finale urmeaza a fi ghiduri turistice bilingve (engleza si limba tarii) on-line si tiparite, spoturi publicitare turistice, ziar electronic, expozitii de fotografii.
Produsele finale urmeaza a fi ghiduri turistice bilingve (engleza si limba tarii) on-line si tiparite, spoturi publicitare turistice, ziar electronic, expozitii de fotografii.
Obiective
* Utilizarea limbii engleze ca platforma de comunicare si de accesare a cunostintelor în diferite împrejurari si domenii.
* Dobândirea de cunostinte elementare din limbile tarilor partenere.
* Folosirea TIC ca metoda pentru a culege informatii, elabora sarcini, comunica rezultate si disemina produsele finale.
* Recunoasterea si sublinierea asemanarilor dintre tarile noastre si recunoasterea aspectului pozitiv al deosebirilor dintre ele. Întocmirea de harti folosind cunostintele acumulate.
* Recunoasterea rolului publicitatii ca metoda de informare.
* Promovarea regiunii în care traim înafara tarii.
* Constientizarea avantajelor economice pe care o mai buna valorificare turistica a regiunii le poate oferi acesteia.
Parteneri
Coordonator: IES Alonso de Madrigal, Spania, oras Avila
Parteneri: 1) Zespol Szkol Zawodowich im. St. Staszica, Polonia, oras Opole
2) Scoala cu clasele I-VIII nr. 92, România, Bucuresti
3) Lycee La Chataineraie, Franta, oras Le Mesnil Esnard
4) Instituto Tecnico Commerciale Statale "Antonio de Viti de Marco", Italia, oras Trigianno
Activitati
Instrumente TIC folosite
Cei mai mici dintre elevi au scris, editat si tradus materiale, au lucrat la dictionar, au colectat date si ales fotografii. Cei mai mari au utilizat camere digitale pentru a face fotografii si înregistrari video, au facut prezentarile si au apreciat activitatea pe ziarul on-line. Acesta a fost un mod nou si placut de a utiliza computerul pentru ei, întrucât pâna atunci îl folosisera mai mult pentru chat si navigare pe Internet.
Cât despre profesori, ei s-au familiarizat mai bine cu TwinSpace si au folosit un blog pentru prima data. Au învatat foarte multe în domeniul TIC despre: cum sa joace rolul de redactor în revista on-line, utilizarea software-ului de editare foto si de editare video, utilizarea Picasa si crearea de videoclipuri din fotografii folosind PhotoStory.
Un instrument deosebit de util în cadrul proiectului nostru a fost ziarul electronic. Ziarul este un instrument interactiv si poate fi folosit în scopuri variate, atât educationale, cât si de comunicare si cunoastere reciproca. De exemplu, elevi din scoli aflate în tari diferite pot produce ziarul împreuna, si pot astfel sa îsi însuseasca cunostinte de jurnalism, dar si de IT. Adresa ziarului nostru este: http://magazinefactory.edu.fi/magazines/placewelivein/.
Pagina web a proiectului contine materialele realizate în primul an si constituie produsul final comun al echipelor din toate cele cinci tari pentru primul an de desfasurare a proiectului. E a fost întocmita de partenerul din Spania si se gaseste la adresa http://www.gonzaleztablas.es/profesores/2006_2007/index.html. Pagina e formata din câte o sectiune pentru fiecare dintre echipe, care poate fi accesata dând click pe piesa de puzzle ce poarta steagul tarii respective din logo-ul proiectului, logo conceput de echipa din România.
Al doilea an al proiectului a avut ca produs comun final ghidul turistic în format electronic. Adresa lui este http://www.pli-europe.es/pli-europe/poster.html. Prima pagina a acestuia a fost aleasa printr-un concurs dintre propunerile celor cinci echipe participante în cadrul uneia dintre vizitele de proiect.
Ghidul are de asemenea cinci sectiuni pentru echipele de proiect, plus una separata pentru dictionar. Spre deosebire de pagina web, fiecare sectiune are aceleasi capitole: Geografie, Istorie si trecut, Locuri si monumente, Personalitati, Evenimente si timp liber, Gastronomie, iar la sfârsit un videoclip publicitar despre fiecare zona. Ghidul este bilingv, fiecare material fiind în limba engleza si în limba tarii respective. El a fost realizat de partenerul din Spania, pe baza materialelor deja existente, pe care toti participantii le-au selectionat si tradus în al doilea an, si va fi înregistrat si pe un DVD, pentru a putea fi distribuit unor biblioteci si agentii de turism din fiecare oras participant la proiect.
Paginile de început de sectiune si de capitol au fost realizate de fiecare echipa în parte. Prima pagina a fiecarei tari contine o imagine reprezentativa pentru zona respectiva (de exemplu, în cazul Bucurestiului, am ales Ateneul Român) si o expresie care sa caracterizeze ceea ce echipa a vrut sa exprime (pentru Bucuresti – "O inima batrâna într-un trup tânar", pentru Avila – "Castelul interior", pentru Bari – "Aroma si culoare", pentru Rouen – "De la râul Sena la mare", iar pentru Opole – "Capitala cântecului polonez").
Utilizarea TIC ca metoda constanta de a cauta informatii, de a le împartasi si de a produce rezultate, a adus echipei noastre un numar considerabil de beneficii. Elevii au învatat despre regiunea în care traiesc din diferite puncte de vedere: geografic, istoric, literar si economic. În acelasi timp au dobândit cunostinte despre diferite stiluri de viata. Vizibilitatea muncii lor, prin intermediul web site-ului si revistei, a fost si o sursa de satisfactie si motivatie. Ei si-au îmbunatatit nivelul de folosire al limbii engleze si s-au bucurat de colaborare, atât în echipa româna, cît si cu partenerii straini. Orizontul lor cultural s-a largit considerabil. Una din cele mai mari calitati ale acestui nou mod de lucru a fost motivatia adusa în rândul elevilor. Ei si-au dezvoltat noi aptitudini, pentru a vedea învatarea ca un complex de cunostinte, ca rezultat al mai multor activitati în diverse domenii, ca o activitate trans-curriculara.