Platforma
manuale.eduteca.ro
este operațională.
- Primul manual digital încărcat: Comunicare în limba română – Clasa a II-a.
- Manualul EduTeca este rezultatul colaborării dintre compania de eLearning – Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică.
Acest manual reprezintă o strategie de schimbare, de trecere de la un mod de predare / învățare care se baza exclusiv pe profesor la un model nou în care copilul este implicat activ în învățare, este autonom, învață nu numai diverse cunoștințe teoretice, ca până acum, ci se implică, explorează, ia decizii singur, învață să își cunoască puterile dar și potențialul, să aibă încredere în el insuși dar și să comunice. De ce un exercițiu interactiv este mai folositor decât unul pe hârtie? În primul rând pentru că rezolvarea are loc într-o realitate asemănătoare cu cea în care trăim, dispare senzația imediată de învățare fiind înlocuită cu cea de participare, care face să crească spectaculos gradul de reținere. Copilul dumneavoastră nu primește un exercițiu spre rezolvare ci un context în care o sarcină de lucru rezolvată aduce cunoaștere dar și aplicare.
[ot-caption title=”Profesor Oac” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_albinele.jpg”]
Activităţile multimedia interactive de învăţare:
Animațiile care însoțesc textele științifice sau textele ajutătoare – se leagă conceptual de texte și animă un fragment semnificativ a cărui urmărire poate contribui la formarea unei poziții asupra textului. Sunt eficace prin mesaj, ajută la înțelegerea textului, sunt amuzante prin folosirea unei formule de desen animat/poveste specifice preferințelor acestei vârste. Controlul elevului este doar asupra secvențializării (Play, Stop, Pauză). S-a avut grijă ca animațiile centrale să nu distragă atenția de la conținutul didactic. Astfel, toate animațiile pornesc într-o stare de „hibernare lentă”, așteptând acceptul utilizatorului (prin click/apăsare) pentru a-și începe activitatea. Starea aceasta de „somnolentâță” a animațiilor reprezintă încă o inovație a manualului digital, pentru ca oferă un echilibru calculat: este suficient de subtilă pentru a nu fi intrusivă, dar și suficient de activă pentru a crea o atmosferă vioaie.
[ot-caption title=”Activitate de învățare tip Alfabet” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_alfabet.jpg”]
Obiecte digitale audio cu diverse texte literare sau poezii.
Avatarul – o noutate pe care o aduce manualul nostru este un personaj care îl însoțește pe elev de-a lungul călătoriei oferindu-i indicații și mici sfaturi în legătura cu tema sau activitatea la care lucrează, în general ghidând elevul prin activități dar oferă și încurajări și laude (Bravo, ai terminat exercițiul!). Este activ, prezent, distractiv, este elementul care captează atenția spre fiecare activitate sau recaptează atenția pierdută între activități. Uneori pentru a putea face o activitate avatarul trebuie repoziționat tocmai pentru a crea premisele interactivității și a concentra elevul pe zona interfeței de unde se pornește activitatea. Textele distractive ridică încordarea, destind atmosfera și creează o atmosferă de prietenie între elev și zona de lucru. Avatarul OAC este prezent în toate paginile manualului contribuind la senzația de familiar/prietenos care de atâtea ori lipsește clasei reale.
Activități interactive – manualul dezvoltat de Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică cuprinde un număr important de activități interactive în timpul cărora elevul participă, rezolvă, analizează, decide, rememorează, se autoevaluează, se joacă pe fondul unei „întâmplări” educative care îi oferă conținut și ghidare. Prin caracterul activ se creează premisele unei învățări profunde și de durată, în planul formării structurilor logice și al reținerii înformațiilor și conținuturilor în această structură. Activitățile interactive contribuie la formarea unor competențe transversale prin includerea elevului în procesul de învățare la nivelul analizei și deciziei. Crearea în jurul unui singur conținut a unor activități diverse și neimpunerea unui timp limită de rezolvare dau posibilitatea elevilor de a învăța și progresa în ritmul propriu.
[ot-caption title=”Activitate interactivă – Rebus educațional” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_rebus.jpg”]
Aplicații suport – Urmărirea propriei evoluții prin accesarea unui Cuprins în care sunt automat înscrise activitățile pe care elevul le-a îndeplinit complet poate contribui semnificativ la crearea unei atitudini conștiente și reponsabile legate de procesul de învățare (albastru pentru activitățile nefăcute și verde pentru cele complet rezolvate).
Testează aici: manuale.eduteca.ro
Toate manualele digitale publicate pe platforma edu.ro pot fi comparate la următorul link: manuale.eduteca.ro/compara-manualele-digitale