Şcoala 2.0 nu este un manifest pentru folosirea generală a Web 2.0, precum şi pentru diminuarea rolului cadrelor didactice, ci reprezintă viziunea unei comunităţi de învăţare, acolo unde are un sens să se recurga la noile media. Mai ales, este un bun al comunităţii, dar şi al dezvoltarii individuale redescoperita pentru sine.
We are currently preparing students
for jobs that don’t yet exist…
in order to solve problems
that we don’t even know are problems yet.
Karl Fisch @ Arapahoe High School
thefischbowl.blogspot.com
Şcoala 2.0 nu este un manifest pentru folosirea generală a Web 2.0, precum şi pentru diminuarea rolului cadrelor didactice, ci reprezintă viziunea unei comunităţi de învăţare, acolo unde are sens să se recurga la noile media, dar mai ales este un bun al comunităţii, dar şi al dezvoltarii individuale redescoperita pentru sine. Scoala 2.0 nu este prin urmare, nici o „upgradare”/ actualizare a sistemului de învăţământ cu noi jucării/instrumente, mai degraba reprezinta următoarul pas inainte în era informaţională.
The key to this transformation is not to standardize
education but to personalize it, to build achievement on
discovering the individual talents of each child, to put
students in an environment where they want to learn and
where they can naturally discover their true passions.
Sir Ken Robinson || Pädagoge & Autor
„The Element”
Cred că pentru multe cadre didactice din Romania cei care folosesc asemenea tehnologii sunt taxaţi drept snobi într-o educaţie şi într-un sistem care au încă multe neajunsuri, acest apel-manifest la instrumentele web 2.0 fiind poate pentru unii considerat o ciudăţenie a erei digitale sau a celor care încearcă sa o utilizeze. Să nu uităm insă că societatea este intr-o metamorfoză continuă, iar şcoala cred că ar trebui să ţină pasul si să fie parte a acestor inovaţii tehnologice.
http://www.slideshare.net/wolleffm/manifest-fr-schule-20-v14