Comunicat de presa. Inspectoratul Scolar Judetean Braila, in calitate de Beneficiar, anunta incheierea primului an de proiect „Formarea continua a profesorilor de Limba romana, engleza si franceza in societatea cunoasterii”. In cadrul proiectului vor fi implementate doua programe de formare de tip blended learning pentru cadre didactice.
Obiectivul general al proiectului il reprezinta formarea si dezvoltarea competentelor cadrelor didactice din aria curriculara „Limba si Comunicare” de a implementa un curriculum si dezvoltarea profesionala continua a acestora.
In cadrul proiectului vor fi implementate doua programe de formare, pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar, care sa furnizeze o educaţie continua moderna de calitate, corelata cu cerintele in continua schimbare de pe piata muncii.
Implementat in parteneriat cu Universitatea din Bucureşti, SIVECO Romania, TEHNE – Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie, proiectul are un buget de 20 898 635 lei si se va desfasura pe parcursul a 30 de luni, de la data de 01.01.2011 pana la data de 30.06.2013.
Pe parcursul primului an de proiect, in perioada ianuarie-decembrie 2011, s-au desfasurat urmatoarele activitati:
• S-a finalizat elaborarea continutului stiintific pentru modulul I „Abilitare curriculara” si modulul II „Dezvoltare profesionala continua pe componenta instruirii diferentiate a elevilor” raportat la prioritătile de formare ale M.E.C.T.S.
• S-a realizat validarea structurii si continutului modulelor de curs prin chestionare adresate unui grup reprezentativ de profesori.
• Echipa stiintifica a finalizat intocmirea dosarelor necesare acreditarii celor doua module. Documentatia a fost depusa la MECTS in data de 30 iunie.
• S-a realizat dezvoltarea cursurilor in format digital si integrarea lor in portal, tiparirea si multiplicarea suportului de curs si multiplicarea în 5100 de exemplare a fiecarui CD cu resurse curriculare.
• Au fost concepute, dezvoltate si administrate instrumentele informatice prin:
– dezvoltarea modulelor portalului;
– integrarea componentelor in portal, instalarea, configurarea, testarea si evaluarea portalului;
– administrarea, actualizarea si intretinerea instrumentelor informatice generate de proiect.
• Au fost selectati participanţii la cursul de formare, conform unor criterii riguroase de selecţie si au fost organizate sesiuni de pregatire a formatorilor in perioada 15-23 august (în cadrul modulului I) si in perioada 29 august-6 septembrie (în cadrul modulului II).
• A fost elaborata metodologia de evaluare a programului de formare si a portalului. S-au elaborat chestionarele de evaluare, s-a realizat interpretarea chestionarelor si interpretarea statistica a datelor.
• In data de 25.11.2011 a fost finalizat si lansat portalul proiectului, cu respectarea prevederilor regulamentelor comunitare şi ale legislatiei nationale in vigoare cu privire la masurile de informare si publicitate.
• Au fost realizate actiuni de promovare a importanţei formării continue pentru cadrele didactice prin realizarea unui film de prezentare a sesiunilor de formare, a exemplelor de bună practică.