Majoritatea organizaţiilor vor să găseasca moduri inovatoare prin intermediul cărora să aibă o pregătire profesională care să educe, să inspire şi să formeze oameni. eLearning-ul, care se bazează pe tehnologie, face exact acest lucru şi tocmai de aceea devine din ce în ce mai popular în întreaga lume (iar România nu face excepţie). Tot mai multe industrii şi companii aleg eLearning-ul în schimbul training-ului clasic din sala de conferinţe. Una dintre ele este industria auto, care a început să adopte eLearning-ul datorită numeroaselor beneficii adiacente folosirii acestui tip de pregătire.
Deoarece industria auto este una dintre cele mai mari şi mai rapid dezvoltate din lume, pregătirea angajaţilor este considerată foarte importantă. Majoritatea companiilor se asigură că angajaţii lor deţin aptitudinile şi cunostinţele necesare pentru a genera o productivitate cât mai mare şi cât mai sigură, în comparaţie cu competitorii lor.
Industria auto, pe plan local şi internaţional
Industria auto şi piaţa transporturilor din România reprezintă împreună aproape 18% din PIB-ul ţării şi cumulat peste 350.000 de angajaţi, potrivit agenţiei de presă Agerpres. În ultimii 20 de ani au fost create aproximativ 200.000 de locuri de muncă, iar pentru a se dezvolta în continuare are nevoie de personal nou. La nivel internaţional, în America industria de automobile este unul dintre cele mai importante sectoare din economie, cu aproximativ 7 milioane de angajaţi şi o valoare de 3.5 % din PIB-ul naţional, conform Auto Alliance.
Toti aceşti angajaţi şi cei care urmează să fie recrutaţi au nevoie de pregătire. Multe resurse ale companiilor pot fi irosite dacă nu sunt administrate corect.
Trăsăturile training-ului în industria auto
Fiecare industrie are anumite caracteristici de care trainerii trebuie să ţină cont atunci când întocmesc un plan de formare pentru angajaţi. Mai jos sunt cele mai importante aspecte care influenţează desfăşurarea unui training:
- Principala provocare este reprezentată de numărul mare de angajaţi şi de localizarea lor geografică, mulţi dintre ei locuind în diferite ţări din lume. Organizarea training-ului pentru toată forţa de muncă este un proces complicat, care necesită mult timp şi resurse financiare vaste.
- Profilul audienţei este foarte variat, de la muncitorii din fabrică la managerii din birouri. Aceştia au aptitudini şi educaţii diferite, ceea ce înseamă că au nevoie de curriculum-uri personalizate, nu pot fi pregătiţi cu un program universal.
- Conţinutul este de asemenea diferit, aşa că trebuie împărţit în mai multe etape, pe parcursul unei perioade mai lungi.
- Concurenţa la un nivel ridicat şi standardele legale stricte forţeaza angajaţii să fie foarte bine pregătiţi
Beneficiile eLearning-ului în industria auto
Pregătirea pe bază de tehnologie de tip eLearning vine în ajutorul companiilor cu soluţii personalizate, pentru a îmbunătăţi aspectele de mai sus, astfel încât procesul de învăţare să fie cât mai uşor, practic şi să aibă rezultate cât mai bune.
- Pregătirea pe bază de tehnologie poate ajunge la orice angajat, oriunde s-ar afla. Conţinutul poate fi transferat pe orice suport electronic sau livrat online
- Training-ul poate fi făcut tuturor angajaţilor, în acelaşi timp, chiar dacă programa este diferită.
- Menţine legătura dintre fabrici şi birouri prin intermediul tehnologiei VR, putându-se renunţa la călătorii, care implică energie şi timp.
- Angajaţii pot avea acces la cursuri oricând vor şi, în plus, pot învăţa oricând şi oriunde, chiar dacă nu se află în timpul programului
- eLearning-ul poate cuprinde atât cursuri tehnice, cât şi non-tehnice
Combinarea eLearning-ului cu experienţa practică
În industria auto, practica reprezintă o parte esenţială în procesul de învăţare şi nu poate fi înlocuită doar cu teorie. În timp ce eLearning-ul poate substitui cu succes majoritatea metodelor fundamentale de pregătire, trebuie ţinut minte faptul că nu se poate renunţa la experienţa aplicată.
Şanse mai bune pentru o carieră în industria auto
Datorită eLearning-ului, mai mulţi candidaţi pot spera la o carieră în industria auto. Unele cursuri pot fi accesate foarte uşor de orice persoană care este conectată la Internet. În acest fel, studenţii din toată lumea pot învăţa despre automobile şi tehnologia folosită la fabricarea lor, chiar înainte de a începe facultatea, iar angajaţii care vor să lucreze pe o altă funcţie pot să facă schimbarea mai uşor.
Beneficiile eLearning-ului în industria auto sunt foarte importante pentru că această metodă îmbunătăţeşte considerabil tot procesul de training, care înainte era complicat şi avea nevoie de multe resurse. Însă pregătirea profesională ar trebui să fie o parte importantă în orice organizaţie, din orice domeniu, pentru că ajută la o evoluare continuă.