Criterii de calitate pentru continutul digital

0
28

Au fost publicate criterii de calitate pentru continutul digital in Norvegia.
A fost publicat in aceasta saptamana un document numit criterii de calitate pentru continutul digital din Norvegia. Documentul nu este  primul de acest tip din lume iar Norvegia a mai produs de-a lungul timpului o serie de standarde proprii pentru crearea de continut digital (vezi NORLOM).

Documentul precizează orientările pentru evaluarea calităţii resurselor digitale de învăţare. Scopul acestor criterii este acela de a vă asigura că resursele digitale de învăţare utilizate în învăţământul primar şi secundar inferior, din norvegia, sunt de o calitate suficientă. Criteriile de calitate sunt destinate ca linii directoare pentru dezvoltarea şi evaluarea resurselor digitale.

Criteriile de calitate se regasesc in trei categorii mari:
a. intrefata intre utilizatori si resursa digitala
b. posibilitati si limitari ale resurselor digitale
c. invatarea si potentialul de evaluare

Categoriile sunt definite prin un set de intrebari cheie, o scurta descriere si o serie de intrebari auxiliare. Acestea au scopul de a conduce la o reflectie asupra calitatii in domeniile relevante si pe aceasta baza cei care se ocupa de achizitiile publice  în achiziţii publice, dezvoltatori sau utilizatorii (Profesori şi altele) pot face o evaluare a resurselor digitale de învăţare, în conformitate cu propriile nevoi.
 
Documentul are avantajul de a condensa in numai 15 pagini un set de instructiuni clare pe care cei care doresc sa vanda software educational in aceasta tara trebuie sa le respecte.
 
Criteriile incluse in ghid au fost elaborate pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii din Norvegia  de un parteneriat dintre Directorate for Education and Training,
National Network for IT Research and Competence in Education (ITU) si  National Secretariat for Standardisation of Learning Technology (NSSL).


O copie a documentului in engleza o puteti gasi aici: http://kvalitet.iktsenteret.no/files-itu/kvalitetskriterier_EN.pdf

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.