Ascendia S.A. finalizează cu succes cea de-a doua ofertă de obligațiuni din istoria companiei.
Valoarea totală atrasă este de 4.265.025 lei.
● Compania a derulat o ofertă de vânzare de obligațiuni corporative de tip plasament privat cu
scadența în anul 2027, oferta intermediata de TradeVille.
● Emisiunea de obligațiuni a generat foarte mare interes din partea investitorilor. Valoarea inițială a
ofertei a fost de 1.002.250 lei, fiind suplimentată la până la 4.265.025 lei.
● Ascendia va folosi investiția pentru a accelera livrările pentru proiectul național EduLib – platforma
naționala cu resurse educaționale deschise, continuarea dezvoltării LIVRESQ – platforma de creare
de conținut educațional în format digital și creșterea echipelor de vânzări și marketing pentru
produsele e-learning ale companiei.
Compania de e-Learning românească Ascendia S.A. anunță încheierea cu succes a celei de-a doua
emisiuni de obligațiuni corporative din istoria companiei. Suma vizată, de 1.002.250, a fost subscrisă
integral în prima zi din cele două săptămâni alocate pentru derularea ofertei (16.08.2022 – 30.08.2022) și
suplimentată până la pragul de 4.265.035 lei, la care a și fost închisă oferta.
Aceasta este cea de-a doua emisiune de obligațiuni a companiei, cea anterioara (ASC22) fiind rambursată
integral de companie la data scadentei, în luna Iunie 2022.
Noile obligațiuni, cu simbolul ASC27, au o valoare nominală de 100 lei, o scadență de 5 ani și o
dobândă fixă de 10% pe an, plătibilă semestrial. Investitorii ce au subscris în cadrul Ofertei de
vânzare de tip plasament privat au beneficiat de un preț de ofertă de 95 lei/obligațiune (discount de
5% din valoarea nominală a obligațiunii).
Fondurile atrase vor fi folosite de Ascendia S.A. pentru:
➔ a finanța dezvoltarea software-ului pentru proiectul național EduLib, pana la facturarea integrală a
acestuia către beneficiar;
➔ continuare dezvoltării LIVRESQ, platforma de creare de cursuri e-learning și lecții interactive;
➔ creșterea echipelor de vânzări și de marketing pentru produsele companiei – LIVRESQ, platforma
Coffee Learning Management System și cursurile digitale eJourneys;
➔ crearea de rezerve pentru potențiale investiții.
Intermedierea în vederea subscrierii a fost realizată de TradeVille, cel mai mare broker de retail din
România, in calitatea sa de Consultant Autorizat.
“Ne bucurăm că am reușit să avem încă un plasament de obligațiuni de succes în această perioadă. Chiar
și într-un context inflaționist, vedem interes din partea investitorilor pentru produse cu randament atractiv
în condițiile actuale de piață, dar și tendința acestora de a fi extrem de selectivi, preferând companii care
au demonstrat că se pot ține de promisiuni odată ce vin la bursă. Suntem deschiși și pentru alte oportunități
de plasamente sau oferte cu emitenți ce îndeplinesc criteriile care au făcut plasamentul pentru Ascendia
un exemplu de succes.” a declarat dna. Miriam Andrei, Director General TradeVille.
Ascendia S.A. a încheiat anul 2021 cu un profit în creștere de aproximativ 400% față de rezultatul net din
2020, iar veniturile totale au crescut cu 108% comparativ cu anul precedent, la 6,3 mil. lei. Compania este
listată cu acțiuni (simbol ASC) la Bursa de Valori București din anul 2016, pe piața AeRO la categoria
Premium și are în prezent o capitalizare de circa 30 mil. lei.
Compania va demara acțiunile necesare listării obligațiunilor ASC27 pe segmentul SMT operat de
Bursa de Valori București.
“Aceasta este a doua emisiune de obligațiuni a companiei noastre și este și ea de succes. Chiar și în
condițiile actuale ale pieței, observăm un interes foarte mare pentru instrumentele noastre de finanțare,
lucru de care vom ține cu siguranță cont pe viitor. Suntem încântați și apreciem votul de încredere dat de
investitori pentru produsele și viitorul companiei. Fondurile obținute prin această emisiune de obligațiuni ne
vor permite să continuăm să investim în dezvoltarea produselor software proprii și să ne extindem acțiunile
de vânzări și marketing. Rămânem încrezători în capacitatea noastră de a asigura o creștere importantă a
cifrei de afaceri și a profitabilității în următorii ani.” a declarat dl. Cosmin Mălureanu, Director General
Ascendia S.A.
Despre Ascendia
Ascendia S.A. (simbol “ASC” la Bursa de Valori București) este unul dintre principalii furnizori de soluții e-
Learning din România. Ascendia oferă în prezent o soluție completă de e-Learning, care include un LMS,
un editor de cursuri e-Learning, cursuri digitale off-the-shelf și servicii de dezvoltare de cursuri
personalizate. CoffeeLMS este un instrument puternic care permite companiilor să gestioneze procesul de
învățare al angajaților lor. Platforma include funcții precum gestionarea utilizatorilor, urmărirea progresului,
rapoarte și multe altele. Editorul de cursuri e-Learning LIVRESQ este un instrument ușor de utilizat care
facilitează crearea de cursuri digitale personalizate. Cursurile la comandă realizate de către companie sunt
de înaltă calitate și eficiente din punct de vedere al costurilor. Cu soluția completă de e-Learning de la
Ascendia, companiile își pot instrui cu ușurință angajații și se pot asigura că aceștia au competențele
necesare pentru a avea succes.
Despre TradeVille
TradeVille este lider de piaţă în online trading, fiind prima companie din România care a dezvoltat o
platformă de tranzacţionare online, ceea ce a consacrat-o ca fiind singurul intermediar care, în ultimii zece
ani, s-a menţinut în Top 10 al intermediarilor de retail de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) și pe primele
două poziții în rândul caselor de brokeraj după cifra de afaceri.