Avantajele eLearning-ului pentru un call center: Reducerea costurilor

0
209

Elearning-ul folosit în cadrul unui call center aduce multe avantaje, iar azi ne vom focaliza pe unul foarte important, anume reducerea costurilor. În comparație cu formarea tradițională la clasă, costurile elearning sunt semnificativ mai mici. Există mai multe motive pentru această reducere a costurilor, pe care le vom explora mai jos.

Primul motiv pentru care costurile de elearning sunt mai mici este acela că nu este nevoie să închiriați sau să dedicați în vreun fel spații fizice pentru instruire. Cu elearning, tot ce aveți nevoie este un computer și o conexiune la internet. Instruirea se poate face în întregime online, ceea ce înseamnă că firmele pot economisi bani ce în mod normal s-ar fi dus doar pentru a avea un spațiu disponibil.

Un alt motiv pentru care costurile de elearning sunt mai mici este acela că nu există cheltuieli de deplasare asociate cu elearning-ul. În cazul formării tradiționale în clasă, cursanții trebuie adesea să se deplaseze la locul de formare. Acest lucru poate fi costisitor, mai ales dacă cursanții se află în diferite părți ale țării sau ale lumii. Un aspect important aici este că și formatorii au costuri atașate deplasării lor până la locul unde se face training-ul. Cu elearning, cursanții pot urma cursul de oriunde din țară, ceea ce elimină necesitatea cheltuielilor de deplasare. 

În cele din urmă, cursurile de elearning sunt adesea mai puțin costisitoare decât cursurile tradiționale în clasă. Acest lucru se datorează faptului că aceste cursuri elearning moderne (de obicei tip SCORM) pot fi livrate prin intermediul unei varietăți de platforme, inclusiv sisteme de gestionare a învățării (LMS). Aceste platforme sunt, de obicei, mai puțin costisitoare pentru dezvoltare și întreținere decât cele care se ocupă de materialele tradiționale, non purtătoare de statistici de parcurgere în timp real (scoruri, timpi, acces, comparații, etc).

Costul redus este de departe unul dintre cele mai mari avantaje pe care elearning-ul le poate aduce unui call center. Cele trei motive principale pentru această reducere a costurilor sunt următoarele: cursurile de elearning pot fi livrate fără a închiria spații fizice; nu există cheltuieli de deplasare asociate cu elearning-ul, și cursurile de elearning sunt adesea mai ieftine de dezvoltat decât cursurile tradiționale bazate pe formare în săli de clasă.