Publicatia prezentata este un mic ghid practic pentru utilizarea a 20 de instrumente web 2.0 in invatarea limbilor straine (mai ales a limbii engleze), dar nu numai a lor, cu scopul de a eficientiza activitatile de invatare si de a stimula interesul elevilor.
Cateva argumente pentru a folosi instrumente web 2.0 in activitatile de predare-invatare:
- Sunt amuzante si antrenante, invatarea cu placere e benefica pentru motivatie.
- Exista intr-o paleta larga. Varietatea este esentiala.
- Toate instrumentele descrise sunt gratuite. Se pot realiza proiecte minunate fara nici un cost.
- Folosind Internetul, proiectele beneficiaza de o vizibilitate mult mai mare. Activitatea nu mai e restrictionata la spatiul clasei, iar audienta devine globala.
- Parintii pot lua mai usor la cunostinta proiectele realizate de copii.
- Pot fi dezvoltate competente variate.
- Invatarea nu mai are loc doar in clasa, elevul poate invata acasa sau oriunde are acces la Internet.
Aplicatile descrise fac parte din categorii foarte variate: platforme de invatare/socializare, editare de imagini, animatie, editare si publicare de material audio sau video, creare de continut audio-video in colaborare, creare de grupuri de discutii sau de jocuri etc. Fiecare aplicatie beneficiaza de o descriere, imagini, exemple de utilizare, adresa de Internet, idei concrete de folosire la clasa, specificarea competentelor carora se adreseaza.
Zilele de vacanta pot oferi profesorilor timpul necesar sa exploreze si sa se amuze testand cateva dintre aceste aplicatii.
Link: http://issuu.com/anamariacult/docs/webtoolsappliedtoteaching
Autor: Ana Maria Menezes