Grupul Elevilor Pasionaţi de IT (GREP-IT) organizează, în perioada 21 – 23 martie a.c., la Botoşani, cea de-a doua ediţie a Concursului de informatică aplicată „GREPIT: Schimbă culoarea viitorului”, primul concurs organizat în totalitate „de elevi, pentru elevi”, fară implicarea vreunui cadru didactic sau a vreunei instituţii de învăţământ. Concursul reprezintă o oportunitate de învăţare şi de schimb de experienţă pentru elevii pasionaţi de IT, fiind o iniţiativă sprijinită de Intel Education România, de Fundaţia Naţională pentru Dezvoltare Comunitară, de XNS Media- Bucuresti şi de Light Media -Botoşani.GREPIT a luat naştere pe 16 august 2007, în urma unei conferinţe despre web design. Conferinţa a avut ca participanţi elevi din diferite licee botoşănene, premianţi la diferite concursuri de informatică şi cu o pasiune comună pentru domeniul IT. Misiunea principală a grupului GREPIT este de a realiza comunităţi de practică, susţinute de întâlniri periodice faţă-în-faţă, pentru a sprijini elevi din şcoli şi licee în parcursul lor de formare de excelenţă în domeniul IT.
Ediţia GREPIT 2007 a constituit startul efectiv al proiectului şi a constat într-un concurs de informatică aplicată care s-a desfăşurat la nivel local. Ideea a fost „îmbrăţişată” de foarte multe echipe de elevi din afara judeţului Botoşani, concursul fiind transformat încă de la prima ediţie într-un eveniment naţional, cu 34 de participanţi din 6 judeţe.
Pentru ediţia din acest an au fost anuntate şapte categorii competitionale, organizate pe două niveluri:
LICEU: Pagini web; Soft educational; Soft utilitar; Media (grafică digitală, fotografie digitală, imagini create/ editate utilizând programe specializate, prezentări multimedia, aplicaţii pentru telefoane mobile);
GIMNAZIU: Webdesign (site-uri realizate în HTML); Soft educaţional; Imagini realizate în Paint pe tema „Eminescu şi IT-ul”.
GREPIT este o iniţiativă dedicată dezvoltării competenţelor elevilor pasionaţi de calculatoare, prin simularea unui mediu competiţional dar şi colaborativ, provocator şi fascinant, similar cu domeniul IT din secolul XXI. Competenţele pentru Societatea Informaţională îşi găsesc astfel un creuzet ideal pentru formare, iar aplicaţiile dezvoltate de către participanţi pot constitui startul pentru progresele semnificative în domeniul IT din următorul deceniu.
Concursul este şi va rămâne un proiect „realizat de elevi şi pentru elevi”, ceea ce îl face extrem de atractiv pentru participanţi şi unic în rândul concursurilor de informatică.
Pentru mai multe detalii, vizitaţi site-ul www.grepit.info .