Proiectul Corporate Training Romania este o noutate pentru piaţa de training românească. Este primul open source de training corporativ din România. Îşi propune să genereze informaţie de calitate şi gratuită cititorilor săi. Este oare acest lucru fezabil într-o piaţă în care cunoaşterea (know-how-ul) este unul dintre elementele de departajare între competitori?
Proiectul Corporate Training Romania există de mai puţin de un an. Are la origine dorinţa egoistă a iniţiatorului proiectului – Alexandru Codreanu – de a menţine legătura cu comunitatea de training din România, el fiind plecat aproape mereu din ţară.
Pe data de 14 iunie 2006 este creata lista TeamBuilding Yahoo! Groups, ulterior transformată (datoritã evoluţiei neaşteptate în bine) în CorporateTraining-RO Yahoo! Groups http://finance.groups.yahoo.com/group/corporatetraining-ro
Pe data de 27 august, este lansat CTR 1.0 – http://www.acspot.net/ct/, blog-ul personal de training corporativ al lui Alex. Traficul pe acest site creşte constant, ca şi activitatea pe lista de discuţii. Obiectivul iniţial, realizarea unei legături cu comunitatea de traineri, este atins.
Apărea însă tot mai pregnantã nevoia unui site cu articole si blog-uri despre teoria training-ului. În data de 24 noiembrie este lansat, cu statut de test, CTR 2.0 –http://www.corporatetraining.ro/.
Noua formulă web înseamnã şi o infuzie de resurse umane. Este vorba de Dana Nicula, Project Developer şi Vasile Varzariu, Web Developer.
Evoluţia traficului pe site şi membrii nou-intraţi pe lista de discuţii au arătat că iniţiativa CTR este una de succes. De asemenea, la solicitarea membrilor, au fost adaugate noi rubrici pe site. Încet, dar sigur, proiectul Corporate Training Romania se concretizează într-un portal complex de training corporativ.
La 1 martie 2007 ne-am hotărât să continuăm rata de dezvoltare a proiectului, începând lucrul la CTR 3.0. Data estimată a lansării este 14 iunie 1007, la exact un an de la primii paşi CTR. Ne dorim să oferim astfel o platformã eficientă de comunicare online care să genereze informaţii de calitate din domeniu. Pentru a realiza acest lucru, vom avea aceeaşi abordare ca şi până acum open source. Plaforme de comunicare folosite vor fi tip forum phpBB sau blog-uri WordPress (ambele open source). Newsletter-ul va juca un rol important in mentinerea legaturii cu vizitatorii noştri.
Însã de la teorie la practica este o mare diferenţă. Pentru a avea succes în iniţiativa noastră, avem nevoie de mai mulţi oameni care să participe la procesul de dezvoltare. Până acum, majoritatea vizitatorilor noştri sunt consumatori. Avem nevoie şi de persoane care să dezvolte proiectul, prin generarea de informaţie de specialitate.
Primii paşi în această direcţie pot fi făcuţi prin publicarea pe http://www.corporatetraining.ro/ a unor blog-uri şi articole. Aceasta este şi definiţia unui blog un spaţiu dedicat mai multor persoane care doresc să scrie pe o tema datã.
Open Source înseamnã lucru în echipă, nu numai o relaţie de consum. Ştim că mulţi dintre cititori au multe de spus. Un proiect ca CTR nu poate exista fără dorinţa de a împărtăşi şi cu ceilalţi experienţa personală.
Ca orice proiect, Corporate Training Romania înseamnă un risc. Şansele de reuşită sunt de 50%, ceea ce este un procent bun raportat la resursele alocate. Pentru a creşte însă aceste şanse, trebuie realizată şi o educare a pieţei vis-a-vis de beneficiile unui open source.
Numai timpul va fi cel care ne va arăta dacă decizia dezvoltării unui astfel de proiect online a fost înţeleaptă. Până atunci însă, vă invităm să ne vizitaţi: www.corporatetraining.ro