Noi perspective de predare pentru profesori. Platformele e-learning, o unealtă necesară pentru digitalizare.

Data:

Anul 2023 va reprezenta o ascensiune în digitalizarea sistemului educațional din România. Prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, inclusiv cele care funcționează în cadrul instituțiilor de învățământ superior, precum și cluburile sportive, palatele copiilor, centrele județene de asistență psihopedagogică vor fi dotate cu echipamente TIC, mobilier, materiale și softuri educaționale și sportive.

Un rol esențial în aceste proiecte îl au platformele de e-learning ce devin din ce în ce mai importante în domeniul educației, în contextul unei lumi într-o continuă evoluție digitală. Acestea s-au transformat într-o bază fundamentală pentru a oferi studenților și elevilor oportunități de învățare modernizate, flexibile, confortabile și accesibile, așa cum sunt cerute de instituțiile de învățământ.

Materialele didactice create prin intermediul acestor platforme se pot accesa de pe tablă interactivă, sistem hibrid, laptop, tabletă, PC, TV si telefon. Lecțiile, cursurile, testele sau chestionarele create pot fi previzualizate înainte de publicare, exact pe tipul de dispozitiv pe care va fi accesat de către cursanți și se adaptează automat dimensiunii ecranului de pe care este accesat.

Cu ajutorul acestor platforme educaționale, profesorii pot oferi acum elevilor conținut interactiv și activități care pot fi personalizate în funcție de nevoile, interesele și stilurile de învățare individuale ale acestora. Având acces la o gamă largă de resurse multimedia, de la fișiere audio la mijloace vizuale, profesorii pot face lecțiile mai atractive și mai captivante pentru elevii lor.

În plus,prin intermediul softurilor de Learning Management System (LMS), profesorii pot urmări progresul fiecărui elev în timp real, permițându-le să detecteze orice potențial obstacol în calea învățării și să intervină în consecință. Instrumentele de analiză disponibile în platforme obțin informații despre modul în care metodele de predare influențează performanța elevilor.

Unul dintre cele mai mari beneficii ale utilizării platformelor de e-learning este capacitatea pe care le-o oferă profesorilor de a-și adapta metodele de predare în funcție de nevoile elevilor. Ținând cont de mediile culturale și nivelurile de cunoștințe diferite ale elevilor, cadrele didactice îți pot adapta modul și nivelul de predare pentru fiecare elev în parte. În plus, datorită flexibilității pe care o oferă platformele, profesorii/utilizatorii pot crea sau colabora împreună la proiecte indiferent de regiunea sau zona în care se află.

Softurile și platformele educaționale au evoluat în ultimii ani și s-au transformat într-o bază fundamentală pentru a oferi utilizatorilor oportunități de învățare moderne, flexibile și accesibile.

Editor [Elearning.ro]
Editor [Elearning.ro]
Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.

Similare
Related

Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri – ADR

ASCENDIA, lider de consorțiu, împreună cu ECDL, Universitatea Ioan...

Cursuri gratuite de securitate cibernetică pentru elevi, adulți și antreprenori în cadrul proiectului național #SigurantaOnline

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (D.N.S.C.), Asociația...

Tutorial de înscriere în campania „Protecție prin educație: Securitate digitală” – Ediția 2

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Asociația...