Parintii europeni sunt foarte digitalizati

Este clar că în prezenţa unui computer, procesul de învăţare al copiilor este îmbunătăţit atât în orele de clasă, cât şi în afara lor. Părinţii din EMEA consideră computerul un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile. Laptop-urile înlătură restricţiile legate de timp şi loc, oferindu-le tinerilor o lume plină de noi oportunităţi. (Gordon Graylish) Computerele au extins universul de învăţare al copiilor şi reprezintă o zonă sofisticată din viaţa acestora, oferindu-le un nivel de comunicare socială care pur şi simplu nu era disponibil înainte. Îi ajută să îşi dezvolte reţele sociale, stabilind contacte în afara computerului. De asemenea, schimbă modul în care învaţă, deoarece copiii devin participanţi activi la procesul de învăţare. (Dr. Richard Woolfson)

Ţările din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) sunt diferite din punct de vedere cultural şi lingvistic, însă părinţii din această zonă sunt cu toţii de acord asupra unui lucru: copiii lor trebuie să ştie să utilizeze computerul.

Un procent impresionant (99%) dintre părinţi consideră că abilitatea de a utiliza un computer este importantă în viaţa copiilor lor, arată un studiu independent realizat de Redshift Research  pentru Intel. Potrivit aceleiaşi analize, jumătate (50%) dintre părinţii din zona EMEA declară că utilizarea PC-ului de către cei mici este esenţială în dezvoltarea ulterioară a acestora. De asemenea, majoritatea adulţilor percep abilităţile de utilizare a unui PC ca parte integrantă în dezvoltarea unui copil, iar 98% consideră că încrederea cu care cei mici utilizează PC-ul are un impact clar asupra dezvoltării lor profesionale.

Studiul independent a fost realizat în luna mai 2009 de Redshift Research pe un eşantion de 5.220 de părinţi din 11 state din zona EMEA. Repartiţia pe ţări a fost după cum urmează: Egipt 201, Franţa 501, Germania 510, Italia 503, Polonia 504, Rusia 500, Africa de Sud 495, Spania 502, Suedia 500, Turcia 501 şi Marea Britanie 503.

Sunt părinţii europeni digitalizaţi?
Panica morală care a însoţit inovaţiile tehnologice din ultimele decenii, de la aparatele de radio din locuinţe până la televizoare şi acum computere, nu pare să îi mai afecteze pe părinţii din zona EMEA. Reacţia lor la studiul realizat de  Redshift Research demonstrează o recunoaştere netă a faptului că tehnologia poate încuraja noi abilităţi, pregătind tinerii pentru viaţa de adulţi. Părinţii doresc aproape în unanimitate (98%) ca PC-urile să fie integrate în educaţie, dar aproape trei sferturi dintre respondenţi (73%) nu sunt satisfăcuţi de nivelul de susţinere primit de la guvernele lor, estimând că acestea ar trebui să facă mai multe pentru a facilita accesul la computere în şcoli. Entuziasmul faţă de tehnologie este reflectat prin faptul că 93% din părinţi le oferă copiilor lor acces la un PC acasă. Mai mult, peste 90% din părinţii implicaţi în studiu se consideră “foarte digitalizaţi”, adică deţin suficiente informaţii tehnice pentru a nu se face de râs în faţa propriilor copii.

PC-urile: nu doar pentru amuzament
Este previzibil ca un copil să utilizeze PC-ul ca mijloc de divertisment, dar, în mod surprinzător, cei mici folosesc la fel de des computerul pentru a-şi pregăti lecţiile. 86% din copiii din EMEA folosesc un PC când îşi fac temele pentru acasă, dar abilităţile de viaţă dezvoltate de computer şi Internet nu se rezumă la un nivel pur academic. Tinerii Europei (81%) întâmpină cu entuziasm reţelele sociale care apar şi îi poziţionează excelent pentru viitor, în ceea ce priveşte dezvoltarea lor şi păstrarea unei reţele de contacte – o abilitate utilă atât pentru dezvoltarea personală, cât şi profesională.

Peste jumătate (55%) din părinţii copiilor cu vârste de la 13 ani în sus au declarat că un PC conectat la Internet le oferă copiilor un mijloc de a cerceta în proactiv şi a organiza activităţi recreative. Iar beneficiile nu se opresc aici, căci această conectivitate îi ajută pe copiii de toate vârstele în dezvoltarea creativităţii, iniţiativei şi abilităţilor organizatorice.

Gordon Graylish, Vice President, Sales and Marketing Group, Intel EMEA, a comentat: "Este clar că în prezenţa unui computer, procesul de învăţare al copiilor este îmbunătăţit atât în orele de clasă, cât şi în afara lor. Părinţii din EMEA consideră computerul un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare a formării de reţele utile. Laptop-urile înlătură restricţiile legate de timp şi loc, oferindu-le tinerilor o lume plină de noi oportunităţi."

Un PC pentru toate vârstele
Ca în majoritatea subiectelor legate de "meseria" de părinte, există o anumită ambiguitate cu privire la momentul cel mai potrivit pentru ca un copil să facă prima dată cunoştinţă cu un PC. Aproape un sfert (24%) din părinţii din EMEA consideră că micuţii lor ar trebui să aibă acces la un PC înainte de vârsta de 5 ani, demonstrând că PC-urile sunt percepute ca o parte atât de importantă a vieţii moderne, încât ar fi contra-intuitiv să fie omise ca instrumente de învăţare, chiar şi la vârste fragede. 65% din părinţi consideră că un copil ar trebui să fi avut deja acces la un PC până la vârsta de 8 ani, sugerând că primii ani de şcoală reprezintă un moment esenţial pentru dezvoltarea acestor abilităţi şi ar trebui să meargă mână în mână cu activităţile şcolare. Este clar însă că, până la momentul când copii din regiunea EMEA intră la liceu, părinţii lor consideră că ar trebui să se fi familiarizat deja cu computerul – după cum demonstrează 89% din părinţii din EMEA, care le asigură copiilor lor acces la un PC înainte de vârsta de 12 ani.

Dr. Richard Woolfson, expert în psihologia copilului (http://richardwoolfson.co.uk), comentează: "Computerele au extins universul de învăţare al copiilor şi reprezintă o zonă sofisticată din viaţa acestora, oferindu-le un nivel de comunicare socială care pur şi simplu nu era disponibil înainte. Îi ajută să îşi dezvolte reţele sociale, stabilind contacte în afara computerului. De asemenea, schimbă modul în care învaţă, deoarece copiii devin participanţi activi la procesul de învăţare."

Despre Intel
Intel [NASDAQ: INTC], liderul mondial în inovaţia privind siliciul, dezvoltă tehnologii, produse şi iniţiative menite a îmbunătăţi continuu munca şi viaţa oamenilor. Pentru informaţii suplimentare cu privire la Intel accesaţi www.intel.com/pressroom şi http://blogs.intel.com.

Mihaela Preda

Mihaela Preda

Educaţia pentru cultură şi în spiritul culturii autentice circumscrie obiectivele programatice ale Fundației Naționale pentru Dezvoltare Comunitară, concretizate printr-o serie de activităţi ce antrenează cadre didactice, specialişti în ştiinţele educaţiei şi alte persoane sau instituţii conexe. Un loc special îl are inovarea educațională și promovarea celor mai bune strategii, metode și tehnologii pentru dezvoltarea educației, pentru deschiderea și pentru plasarea sa în contextul actual social, cultural și tehnologic. (www.fndc.ro)