Moodle 2.0 stabileste standardele pentru eLearning

Data:

Moodle 2.0 a fost lansat astăzi, 20 iulie 2010, mult-așteptata versiune nouă fiind acum disponibilă pentru descărcare și instalare. Noile caracteristici și funcții din versiunea 2.0 îi păstrează lui Moodle avantajul în faţa concurenţilor Unele dintre cele mai interesante trăsături noi ale lui Moodle 2.0 sunt Hub-ul comunitar, Activităţile condiţionale şi Urmărirea completării parcursului. De asemenea, la fel de utile sunt: Cohorte, Profiluri de utilizator particularizate şi noul Editor HTML.

Unele dintre cele mai aşteptate funcții cu care vine versiunea Moodle 2.0 sunt Hub-ul comunitar  Community Hub – (numit acum MOOCH), Activităţile condiţionale – Conditional Activities  şi Urmărirea completării parcursului – Completion Tracking.  Alte trăsături noi mai puţin mediatizate, dar la fel de utile, sunt: Cohorte – Cohorts -, Profiluri de utilizator particularizate – Customised User Profiles – şi noul Editor HTML – HTML Editor.

 

Cohorte

O cohortă sau „grup la nivelul site-ului” reprezintă  o colecţie de utilizatori care pot fi înscrişi la cursuri printr-o singură acţiune, manual sau automat. Adăugarea trăsăturii Cohorte la versiunea Moodle 2.0 facilitează munca administrativă pe care o presupune crearea de liste de clase.  

 

Conform Moodle.org, obiectivele pentru Cohorte sunt:

1. Simplificarea înscrierilor manuale – în loc de a înscrie cursanţii unul câte unul, va fi posibilă înscrierea unui întreg grup cu un singur click.

2. Programul de înscrieri cohorte – un nou program de înscrieri prin care utilizatorii dintr-o cohortă sunt sincronizaţi cu înscrierile la un curs (incluzând atribuirea rolurilor şi apartenenţa la grup)

3. Sincronizarea cu sisteme externe – unele sisteme externe nu cunosc cursurile propriu-zise, acestea conţinând doar grupuri de utilizatori; în Moodle 1.X nu este deloc simplu să se reutilizeze aceste grupuri.

 

Printre beneficiile suplimentare ale trăsăturii Cohorte se numără posibilitatea  de a adăuga utilizatori la  mai mult de o cohortă, iar profesorii pot adăuga utilizatori individuali la un curs, precum şi cohorte.  Dacă este nevoie la un moment dat, numele unei cohorte poate fi schimbat.

Cohorte este una dintre cele mai solicitate trăsături care lipseau din Moodle şi adăugarea sa la versiunea Moodle 2.0 este mai mult decât binevenită.

 

Pagini de profil de utilizator particularizate  

În versiunea Moodle 2.0, paginile de profil ale utilizatorilor de pe tot site-ul pot fi particularizate prin block-uri, news-feed-uri şi aşa mai departe.  Scopul este acela de a face interfaţa „My Moodle” un spaţiu mai util care să-i ofere fiecărui utilizator experienţe personale.

Conform Moodle.org, My Moodle ar putea apărea iniţial cu pagini specifice:

1. Pagina Acasă/ Tablou de bord – O pagină ce poate fi configurată de utilizator în totalitate, pe care pot fi adăugate şi mutate blocuri informaţionale. Utilizatorii pot avea diverse elemente precum news-feed-uri, calendare etc.  

2. Profilul – Aceeaşi funcţie care există în prezent pe pagina de profil a utilizatorului. Utilizatorul va dispune de opţiuni pentru a stabili ce informaţii pot fi vizibile şi pentru ce roluri.

3. Blogul – Acces la blogul utilizatorului (la fel ca tab-ul actual de pe pagina de profil a utilizatorului).

4. Lista de cursuri – O versiune mai bună a paginii My Moodle din prezent.

5. Rapoarte – Acces la diverse rapoarte şi jurnale ale activităţilor proprii.

Există posibilitatea de a activa sau de a dezactiva fiecare pagină de la interfaţa My Moodle.

 

Editorul HTML

Moodle 2.0 folosește TinyMCE ca nou editor HTML, care funcţionează cu mai multe browsere, incluzând Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera şi Chrome.

Puteţi folosi noul editor HTML şi pentru a încorpora elemente media de pe alte site-uri, ca Youtube sau Flickr.

Moodle.org enumeră beneficiile noului editor HTML după cum urmează:

1. Este un editor nou bazat pe TinyMCE .

2. Funcţionează cu mai multe browsere.

3. Există un spaţiu de editare ce poate fi redimensionat.  

4. Output-ul XHTML este mai clar.

5. Permite integrarea completă cu modulele configurate extern pentru a importa şi a încorpora elemente media într-un text.

 

––––––––-

Compania Social IT oferă o gamă completă de servicii pentru dezvoltarea de proiecte eLearning, inclusiv pentru platforma Moodle: găzduire, configurare, proiectare și dezvoltare de teme, personalizare, dezvoltare de module adiționale specifice proiectului , consultanță în eLearning etc.

Pentru mai multe informații despre actualizarea la Moodle 2.0 cu Social IT,  contactați-ne la contact@socialit.ro

Doru Stefanescu
Doru Stefanescu
Doru este director la Social IT. Este membru fondator al Asociaţiei GREPIT, în cadrul căreia a iniţiat Festivalul Naţional de Tehnologii Informatice. În prezent, coordonează echipa tehnică de elaborare a platformei iTeach, un spațiu dedicat dezvoltării profesionale a cadrelor didactice din România. Este iniţiatorul proiectului Waterfall Edu - wedu.ro - pe care îl susţine încă de la debut. Contribuie la dezvoltarea platformei digitaledu.ro. Participă în proiecte educaţionale care au o componentă IT şi vizează inovarea educaţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Similare
Related

Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri – ADR

ASCENDIA, lider de consorțiu, împreună cu ECDL, Universitatea Ioan...

Cursuri gratuite de securitate cibernetică pentru elevi, adulți și antreprenori în cadrul proiectului național #SigurantaOnline

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (D.N.S.C.), Asociația...

Tutorial de înscriere în campania „Protecție prin educație: Securitate digitală” – Ediția 2

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Asociația...