Tag "instruire asistata de calculator"
Back to homepageCoffee LMS, platforma de eLearning dezvoltată de Ascendia
Învățarea online este din ce în ce mai populară în ziua de azi. Multe școli, universități și companii aleg să predea cursurile online deoarece platformele de eLearning prezintă mai multe avantaje decât opțiunile clasice. Însă alegerea unei platformei de eLearning
Read More2.800 de profesori de chimie au urmat cursuri de utilizare a tehnologiei informaţiei şi comunicării
Cadrele didactice universitare din cadrul Facultăţii de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor a Universităţii Politehnica Bucureşti, în parteneriat cu Universitatea Politehnică din Timişoara şi Siveco România SA au desfăşurat două programe de formare profesională pentru profesorii de chimie din sistemul
Read MoreÎnvățarea prin proiecte – exemplu de aplicație (Intel Teach)
Programul Intel Teach, prin intermediul căruia au fost formate milioane de cadre didactice din întreaga lume, este un program validat prin implementarea la nivel mondial, destinat dezvoltării profesionale continue, care îi ajută pe profesori să îmbunătăţească procesul instructiv- didactic în
Read MorePrincipii metodice şi tehnici practice de realizare a propriului soft educaţional
Acest articol se referă la studiul modalităţii de a vă putea construi propriul soft educaţional și prezintă suportul realizat sub forma unui pachet de Lecţii Video care se referă la animaţie, atât pentru web, cât şi pentru televiziune, inclusiv în
Read MoreMnemosyne – un program gratuit pentru flashcard-uri
Mnemosyne este un program gratuit care reprezintă mai mult decât o cutie de cartele clasice din lemn sau plastic: programul poate administra “flashcard-uri“, cu trei în loc de două pagini; pe lângă imagini şi formule se pot adăuga și sunete, programul putând
Read MoreKerpoof – o platformă educaţională pentru copii
Kerpoof este un studio de artă online, unde copiii între 3 şi 14 ani îşi pot folosi creativitatea pentru a realiza desene sau clipuri video utilizând animaţie. Pot crea şi partaja ceea ce au făcut cu prietenii, online. Platforma Kerpoof se Read MoreProgram de formare continuă “Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar” la Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacău
Casa Corpului Didactic "Grigore Tabacaru" Bacău va organiza în perioada 17 martie - 6 aprilie proiectul naţional "Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar", sub forma unui program de formare continuă. Programul este acreditat de M.E.C.T.S., se desfăşoară pe parcursul a 62 de ore, fiind purtător Read MoreSoftware educaţional pentru copii: colecţia EduTeca, seria Anotimpurile, CD 5 – Natura se trezeşte la viaţă
Seria “Anotimpurile” din colecţia EduTeca este compusă din 8 CD-uri educaţionale interactive, adresate copiilor preşcolari. Acestea îmbină plăcerea jocului cu metode educaţionale conforme cu programa şcolară. Colecţia educaţională EduTeca este dezvoltată de Ascendia Design. Echipa de profesionişti vă propune, sub
Read MoreDespre e-learning şi SAT la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca
În cadrul proiectului “Dimensiuni Internaţionale în Matematica”, la iniţiativa Catedrei de Matematică, pe 6 martie a avut loc o simulare a unui examen SAT. Au fost implicaţi elevi din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a de la şapte
Read MoreInstrumentele de colaborare online – un real beneficiu al învățării contemporane
Tehnologia modernă ne oferă o gamă diversă şi pentru a anima entuziasmul generaţiilor actuale de elevi in propria instruire. De ce ar fi necesar să includem astfel de tehnici de lucru în procesul de învăţământ, când putem să mizăm pe
Read MoreSoftware educaţional pentru copii: colecţia EduTeca, seria Anotimpurile, CD 3 – Vis de iarnă
Seria “Anotimpurile” din colecţia EduTeca este compusă din 8 CD-uri educaţionale interactive, adresate copiilor preşcolari. Acestea îmbină plăcerea jocului cu metode educaţionale conforme cu programa şcolară. Colecţia educaţională EduTeca este dezvoltată de Ascendia Design. Echipa de profesionişti vă propune, sub
Read MoreFilme educaţionale “Algebra în lumea reală” – Cum putem folosi ceea ce învăţăm la şcoală? Care este legătura dintre matematică şi activităţi concrete şi reale?
Cu cât avansăm în studiul matematicii, cu atât găsim mai puţine conexiuni cu viaţa reală şi îi pierdem din vedere utilitatea. Învăţăm matematica în şcoală, reuşim să memorăm formule şi le aplicăm la comandă pentru a obţine note mari la Read MoreBeneficii ale unui sistem de formare de tip e-learning a personalului didactic
Odată cu extinderea noilor tehnologii informaționale, multe segmente ale formării se bazează pe acest cadraj tehnic ce presupune, evident, numeroase avantaje. Una dintre ipostazele de concretizare a acestei formule educaționale vizează formarea continuă a cadrelor didactice. Dacă până în prezent Read More6 ingrediente pentru clasa secolului XXI
Simpla umplere a clasei cu gadget-uri nu va avea ca efect crearea de spaţii autentice de învăţare pentru secolul 21. Instituţiile de astăzi trebuie să proiecteze săli de clasă care susţin pe deplin tehnologia şi promovează un mediu de învăţare Read MoreOrele de TIC din curriculumul şcolar vor fi înlocuite, în cadrul unei strategii care să permită şcolilor să utilizeze mai bine resursele pentru a oferi elevilor o educaţie adecvată secolului 21 (UK)
Secretarul de stat pentru educaţie din Marea Britanie a anunţat intenţia de restructurare a modului în care sunt concepute programele de pregătire a tinerilor în domeniul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării (ICT), deoarece "curriculum-ul în şcolile din Anglia este un "dezastru" Read MoreStudiu: Copiii invata mai bine lectiile predate folosind tehnologia 3D
Realizat de profesoara Anne Bamford, de la University of Arts, Londra, studiul a vizat eficienta continuturilor de invatare in format 3D in 15 scoli din 7 tari, printre care si Marea Britanie. Rezultatele au aratat ca elevii care au participat Read MoreTop 10 instrumente gratuite pentru educaţia online: Skype, Gchat, WizIQ, Scribblar, Google Docs, Wikispaces, Wallwisher, Jing, Animoto, 4Teachers
Internetul oferă o multitudine de resurse pentru profesori, tutori şi elevi, care le permit acestora să ducă educaţia dincolo de sala de clasă. Fie că sunteţi un profesor care se pregăteşte pentru prelegerea de mâine, un tutor profesionist care are Read MoreAcer şi European Schoolnet desfăşoară un nou studiu privind utilizarea Tablet PC-urilor pentru a îmbunătăţi practicile de predare şi învăţare
Proiectul pilot "Tablet" explorează utilizarea de noi tehnologii în şcoli, precum şi tendinţa în curs de dezvoltare de 1:1 (un elev la un computer). Tabletele sunt o noua categorie de computere mobile, care pot oferi diferite beneficii pentru profesori şi Read MoreNetbook-urile în şcoală: un proiect pilot al Acer şi European Schoolnet arată beneficiile pentru profesori şi elevi
Peste 70% din cadrele didactice, elevii şi părinţii implicaţi în proiectul Netbook Educaţional sunt de acord că utilizarea de netbook-uri pentru activităţi şcolare are un impact pozitiv asupra motivaţiei elevilor în şcoală şi pentru învăţare. Acest rezultat este parte a Read MoreProiectul „Profesorul, creator de soft educational” – un succes de nivel european
Peste 2.000 de specialisti in eLearning din intreaga lume au asistat la prezentarea rezultatelor proiectului „Profesorul, creator de soft educational” la Online Educa Berlin.
Read MoreSEFIN: Spre elaborarea unor principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent
Pentru a construi secvenţe de software educaţional inteligent, este necesară o modalitate de reprezentare unitară a corespondenţei dintre tipurile posibile de prezentare a informaţiilor cu ajutorul computerului şi tipurile de activităţi de instruire – incluzând metode şi procedee didactice, finalităţi
Read MoreConferinţa internaţională eLSE 2010: tonul şi ritmul schimbării pentru domeniul elearning
Pe 15 şi 16 aprilie a avut loc conferinţa internaţională eLearning şi Software Educaţional (eLSE 2010), organizată de Universitatea Naţională de Apărare Carol I, Departamentul Advanced Distributed Learning (ADL UNAP). Aflată la ediţia a VI-a, evenimentul a reunit peste 80
Read MoreUtilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti
Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale
Read MoreElearning: repere conceptuale
Conceptul de elearning câştigă treptat teren, pe măsură ce practica şi cercetarea în domeniu ne furnizează noi experienţe de succes şi repere pentru o construcţie teoretico-metodologică adecvată. Dialogul dintre practică şi teorie contribuie în egală măsură la creşterea eficienţei situaţiilor
Read More