Elevii prefera sa gandeasca in loc sa toceasca

    0
    64

    Instrumentele informatice atrag elevii spre procesul didactic, implicandu-i creator in studiu

    Ce impact are utilizarea mijloacelor  educationale moderne asupra elevilor, profesorilor si intregului proces didactic?

    Influenteaza TI&C performanta in invatare?

    Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile la care specialistii companiei SIVECO Romania au incercat sa obtina raspunsuri printr-un sondaj de opinie realizat cu ocazia unui recent eveniment al Asociatiei Romane de Dezbateri, Oratorie si Retorica (ARDOR).

    Raspunsurile furnizate de catre elevii si profesorii participanti la sondaj au aratat ca peste 74% dintre ei considera ca utilizarea instrumentelor informatice in procesul didactic favorizeaza invatarea interactiva.

    In urma prelucrarii rezultatelor a rezultat ca, peste jumatate din cei chestionati dispun de un calculator acasa pe care il folosesc impreuna cu ceilalti membrii ai familiei, 77% avand acces la Internet prin cablu. Numarul mare de elevi care beneficiaza de conexiune la Internet creste anual, permitandu-le informarea rapida si dezvoltarea abilitatilor de comunicare. Formand un procent covarsitor, 92% dintre utilizatori folosesc cel mai frecvent calculatorul acasa. Atunci cand folosesc instrumentele informatice, mai mult de jumatate dintre cei chestionaţi au spus ca invata sa utilizeze programe pe calculator (de editare, de calcul, de navigare pe Internet etc.) si cauta informatii pe Internet.

    In ceea ce priveste dotarea unitatilor scolare din care proveneau respondentii la sondaj, in 84% din cazuri, acestia au nominalizat existenta unui laborator dotat cu calculatoare si cu software educational AeL.  De altfel, in anul scolar 2006 –2007, calculatoarele au fost utilizate in special pentru activitatile de invatare – predare, in laboratoarele informatice.

    Rugati sa nominalizeze care sunt activitatile pe care le permite soft-ul instalat pe computerele din scoli, respondentii au numit in proportie de 68% realizarea de lectii de informatica si/sau de utilizare a calculatorului si 62% – navigarea pe Internet pentru informare si documentare.

    Sondajul a identificat si cateva dintre principalele efecte benefice datorate utilizarii mijloacelor informatice in procesul educational, sesizabile atat la nivelul profesorilor cat si al elevilor.  In acest sens, 64% dintre respondenti considera ca utilizarea TI&C la scoala incurajeaza inovatia didactica si contribuie la modernizarea acestui proces. Majoritatea covarsitoare a respondenţilor considera ca randamentul profesorului creste prin utilizarea calculatoarelor in timpul lectiilor.

    „Adaptand treptat metodele traditionale de invatamant la noile tehnologii, vom asigura o mai mare calitate a educatiei si vom creste nivelul de competente pe care tanara generatie il castiga de pe bancile scolii”, afirma Stefan Morcov, Line of Business Senior Director in cadrul SIVECO Romania.

    „Incercam sa intelegem si sa asimilam schimbarile care se produc in actualul sistem educational pentru a fi cat mai aproape de posibilitatile, dorintele si asteptarile celor implicati in proces. Consultand utilizatorii finali intelegem impactul utilizarii TI&C asupra elevilor, profesorilor si la nivelul intregului proces de invatare – predare”.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
    Introduceți aici numele dvs.