EDIPED – un exemplu de program comunitar de învǎţare pe tot parcursul vieţii (LLP)

0
32

EDIPED – European Digital Portfolio For Educators – reprezinta o continuare a unui proiect Socrates. Scopul cursului realizat în cadrul acestui proiect a fost acela de a crea un portofoliu personal in format digital care sa poata fi utilizat ca mijloc de evaluare a cadrelor didactice din intreg spatiul european. Proiectul si-a propus să stimuleze in mod deosebit reflectia asupra propriei activitati, sa indemne la autoformarea si autoevaluarea permanenta, iar preocuparile, realizarile si aprecierile la adresa cadrelor didactice sa devina transparente cu ajutorul tehnologiei digitale. 

In perioada 29 martie-4 aprilie 2011, la Atena, Grecia, a avut loc stagiul de formare continua ,,EDIPED -European Digital Portfolio For Educators” (CY-2008-031-3), in cadrul Mobilitatilor Comenius, prima componenta a Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii(LLP), organizat de European Office of Cyprus prin intermediul  Prof.Dr. Gregory Makrides, coordonatorul proiectului EDIPED.

In cadrul acestei mobilitati au participat 15 profesori din invatamantul primar, gimnazial si liceal din Italia, Franta, Lituania, Belgia, Croatia si Romania.

Cursul la care am participat este un curs general de formare continua si s-a desfasurat in limba engleza. Materialul oferit de catre organizatori drept suport de curs, de asemenea in limba engleza, precum si continutul intregului curs au fost la standarde europene.

Scopul acestui curs, aflat in al 6-lea an de derulare, a fost acela de a crea un portofoliu personal in format digital care sa poata fi utilizat ca mijloc de evaluare a cadrelor didactice din intreg spatiul european. Proiectul si-a propus să stimuleze in mod deosebit reflectia asupra propriei activitati,  sa indemne la autoformarea si autoevaluarea permanenta, iar preocuparile, realizarile si aprecierile la adresa cadrelor didactice sa devina transparente cu ajutorul tehnologiei digitale.

Fiecare dintre participantii la curs a realizat un ,,draft” al portofoliului personal, care a fost prezentat celorlalti colegi de curs, urmand ca dupa incheierea stagiului, fiecare sa continue munca de completare si actualizare a acestuia.  Organizatorii vor asigura asistenta continua pentru completarea portofoliului digital, iar portofoliile complete vor putea fi publicate pe site-ul www.ediped.com ca exemple de bunǎ practica. De asemenea, fiecare participant va beneficia de consiliere în vederea derularii unor proiecte Comenius care implica utilizarea portofoliului digital.

Participantii au primit la incheierea cursului: un Certificat de Participare si un Certificat de Mobilitate-Europass.

Obiectivele cursului:

  • compararea si evaluarea sistemelor de invatamant din tarile europene ale participantilor la curs ;
  • dobandirea cunostintelor si aptitudinilor necesare realizarii portofoliului in format digital;
  • constientizarea utilizarii portofoliului digital ca mijloc de promovare si evaluare a activitatii didactice atat in tara cat si în restul spatiului european;
  • compararea cu alte tipuri de evaluare si schitarea unui portofoliu digital propriu folosind editor-ul Visual Pad 3.2;
  • lucrul on-line la completarea portofoliului ;
  • prezentarea acestuia celorlalti colegi pentru a face schimb de experienta ;
  • stimularea reflectiei asupra activitatii profesionale proprii, a dorintei de autoformare si autoevaluare permanenta .

In acelaşi timp au avut loc, in aceeasi locatie, alte doua evenimente: un curs Comenius – ,,MATHEU” (CY-2007-030-3) avant drept tema identificarea, motivarea si sustinerea de talente matematice in scolile europene si o conferinta a elevilor ,,EUROMATH 2011”.

Intalnirea participantilor din cele 5 tari de unde provin acestia, intalnirea acestora cu organizatori – provenind din alte 3 tari, precum si cu cei 12 participanti din alte 6 tari la cursul ,,MATHEU”  au reprezentat adevărate forumuri de discutii pe problematici diverse între nordul si sudul, estul si vestul Europei, intre cei integrati de multa vreme si noii veniti in Uniune, intre cei ce lucreaza cu copii si cei ce se ocupă de educatia adultilor, intre cei ce lucreaza cu copii obisnuiti si cei ce se ocupa de copiii cu nevoi speciale.

Activitatea de formare a fost realizata cu sprijinul financiar primit, din partea Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale, in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii (Lifelong Learning Programme), programul sectorial Comenius, mobilitati individuale de formare continua pentru personalul implicat in educatia scolara. Au existat doua surse de finantare: Comenius-LLP – pentru subzistenta si FSE-POSDRU – pentru taxa de curs si transport.

Continutul acestui articol  reprezinta responsabilitatea exclusiva a autorului. ANPCDEFP si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care continutul informatiei va fi folosit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.