E-LEARNING PROGRAM – între necesitate și moft în companiile din România

E-LEARNING PROGRAM –  între necesitate și moft în companiile din România

E-LEARNING PROGRAM –  între necesitate și moft în companiile din România

Chiar dacă nu este o ramură nouă a industriei de învățare, piața e-learning în România este încă la început, fiind adoptată treptat de companii, cele mai multe depinzând de anumite decizii luate la nivel de grup internațional.

Situația actuală ne-a obligat pe mulți dintre noi să facem o schimbare de mentalitate vis a vis de modul în care muncim, învățăm, trăim. Astfel că, deschiderea către zona de învățare digitală a crescut, însă nu într-un ritm extrem de alert. Chiar dacă piața e-learning va atinge la nivel global 200 miliarde de dolari până în 2024, cu toții înțelegem necesitatea implementării unui astfel de program, dar puțini alegem să dăm curs, și asta pentru că este nevoie de o schimbare de mentalitate, înainte de a face o schimbare în practica învățării.

 

În acest context, cel mai bine este să ne uităm la nevoile angajaților, iar pentru a fi performanți, angajații își doresc să aibă informația la dispoziție, să o poată accesa oricând și să nu depindă de colegii cu senioritate în companie, care să le spună ce au de făcut. Într-un raport efectuat de Linkedin în 2018, despre mediul de lucru, 94% dintre angajați au spus că vor rămâne fideli unei companii care se ocupă de creșterea lor profesională.

 

5 BENEFICII majore ale sistemelor e-learning apreciate de ANGAJAȚI

 

Hai să trecem în revistă principalele avantaje ale folosirii unui sistem e-learning pe care angajații le recunosc și le apreciază:

  1. Accesibilitate – fără a depinde de o programare la sală pentru un curs, care le poate da peste cap ritmul de muncă, un curs online permite accesul de oriunde, oricând, astfel că angajații se simt liberi să aleagă momentul propice învățării, când ei au resursele disponibile pentru a face acest lucru, cu impact major în eficiența reținerii informațiilor.
  2. Recurență – dacă un curs la sală se ține o singură dată, iar angajații au apoi un timp limitat de a-și clarifica eventualele lacune, cursul online poate fi accesat de aceștia de oricâte ori au nevoie și se pot întoarce la el, ca la o sursă de informare externă, oricând.
  3. Cursurile online sunt disponibile pe orice device – în era smartphone în care ne aflăm, angajații apreciază posibilitatea de a studia oriunde s-ar afla, fără a depinde de un calculator și de un spațiu dedicat. Dacă își pot lua informația într—un mod interactiv folosind doar telefonul, în drum spre muncă, sau pe iarbă în parc, pentru ei este perfect. Nivelul de implicare și rata de absorbție a informațiilor vor crește.
  4. Cursurile online sunt mai scurte – un bun design instructional va face ca timpul de învățare în e-learning să se reducă cu aprox. 60%, față de un curs standard, transformând informația în conținut vizual, rapid de înțeles și reținut.
  5. Conținut personalizat – de multe ori cursurile online sunt disponibile pe teme diverse, în biblioteci, astfel că angajații au la dispoziție o paletă largă de skill-uri pe care și le pot îmbunătăți. Ei nu sunt obligați să parcurgă cursuri care nu au valoare pentru munca pe care o fac, ci se pot focusa pe informațiile punctuale necesare creșterii lor profesionale.

 

5 BENEFICII ale sistemelor e-learning apreciate de COMPANII

Pe lângă beneficiile directe ale angajaților ce preferă acest sistem de învățare, companiile au și ele multe avantaje în implementarea unui astfel de sistem:

  1. Costuri de formare mici – un curs online nu implică un trainer, deplasarea angajaților, închirierea unei săli de curs sau costuri de protocol. Toate aceste resurse financiare sunt salvate și pot fi reinvestite.
  2. Scalabilitate – printr-un curs online poți forma un număr nelimitat de angajați din orice parte a globului, în același timp, situație ce nu este posibilă în cazul unui curs la sală.
  3. Raportare automată – fie că ne referim la un grad de parcurgere a materialului digital sau la un scor obținut pe o evaluare, un sistem LMS oferă capacitatea de raportare automată a acestor metrici, în baza cărora se pot lua decizii țintite de îmbunătățire a performanței.
  4. Informații actualizate instant -dacă o procedură s-a schimbat sau un produs a apărut nou în portofoliu, informațiile digitale pot fi actualizate în timp record, astfel că angajații vor avea mereu la dispoziție conținut proaspăt, limitând gradul de eroare.
  5. Zero impactul în mediu – spre deosebire de cursul tradițional ce implică papetărie, deșeuri și multă energie electrică consumată, cursul online are zero impact negativ în mediu, ceea ce devine un atuu important atunci când luam în calcul schimbările climatice de care suntem responsabili.

 

În concluzie, implementarea unui sistem e-learning pentru o companie trece detașat în tabăra nevoilor, mai degrabă decât a mofturilor, mai ales în acest context în care distanțarea între colegi viciază transferul informațional și ai nevoie de metrici pentru a prezice performanța, mai mult ca oricând.

Perescu Alexandra

Perescu Alexandra

Instructional Designer la ASCENDIA S.A.