Criterii de calitate pentru continutul digital

Au fost publicate criterii de calitate pentru continutul digital in Norvegia.
A fost publicat in aceasta saptamana un document numit criterii de calitate pentru continutul digital din Norvegia. Documentul nu este  primul de acest tip din lume iar Norvegia a mai produs de-a lungul timpului o serie de standarde proprii pentru crearea de continut digital (vezi NORLOM).

Documentul precizează orientările pentru evaluarea calităţii resurselor digitale de învăţare. Scopul acestor criterii este acela de a vă asigura că resursele digitale de învăţare utilizate în învăţământul primar şi secundar inferior, din norvegia, sunt de o calitate suficientă. Criteriile de calitate sunt destinate ca linii directoare pentru dezvoltarea şi evaluarea resurselor digitale.

Criteriile de calitate se regasesc in trei categorii mari:
a. intrefata intre utilizatori si resursa digitala
b. posibilitati si limitari ale resurselor digitale
c. invatarea si potentialul de evaluare

Categoriile sunt definite prin un set de intrebari cheie, o scurta descriere si o serie de intrebari auxiliare. Acestea au scopul de a conduce la o reflectie asupra calitatii in domeniile relevante si pe aceasta baza cei care se ocupa de achizitiile publice  în achiziţii publice, dezvoltatori sau utilizatorii (Profesori şi altele) pot face o evaluare a resurselor digitale de învăţare, în conformitate cu propriile nevoi.
 
Documentul are avantajul de a condensa in numai 15 pagini un set de instructiuni clare pe care cei care doresc sa vanda software educational in aceasta tara trebuie sa le respecte.
 
Criteriile incluse in ghid au fost elaborate pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii din Norvegia  de un parteneriat dintre Directorate for Education and Training,
National Network for IT Research and Competence in Education (ITU) si  National Secretariat for Standardisation of Learning Technology (NSSL).


O copie a documentului in engleza o puteti gasi aici: http://kvalitet.iktsenteret.no/files-itu/kvalitetskriterier_EN.pdf

Cătălin Radu

Cătălin Radu

The Romania ADL Partnership Lab, through the "Carol l" National Defence University's Romanian Advanced Distributed Learning Department (RoADL-D), seeks to collaborate with ADL on developing technical frameworks and standards in national and international contexts, with participation from government, industry, and academia. The RoADL-D vision centers on a “Network Based Education – Student Oriented” concept as part of its core mission to develop and manage multilevel, standardized, online learning curricula according to ADL principles. The RoADL-D promotes e-learning and e-training for civilian and military personnel for lifelong learning and military education. The department is involved in research projects developed at the national, European Union (EU), and NATO levels, and offers expertise on creating SCORM 2004-compliant educational content, authoring tools, and integrated systems for education and training.