Opinie soft educational – Prof. univ. dr. IOAN NEACŞU
Despre phase-6
Ce avem în faţa noastră? Ce este phase-6? O minune? Nu! Un Program de educaţie omnipotent? Nu! Un înlocuitor al efortului de a învăţa/a studia eficient? Nu! Un nou substitut de memorie mobilă? Nu!
Atunci? Simplu spus, acest program numit phase-6 este:
· O soluţie inteligentă care ne ajută cantitativ şi calitativ memoria!
· Un scenariu pentru doi actori, care asamblează raţional enunţuri, procese, operaţii , contexte şi rezultate urmare a memorării, fixării, reamintirii şi activării unor grupuri de idei cu sens şi semnificaţie pentru noi!
· Un instrument unic, original şi stabil care ne reduce din fragilitatea cu care prezentăm experienţele nereuşite, întărind reuşitele, progresele!
· Un model de învăţare cognitivă fundamentat pe cele mai noi date oferite de ştiinţele învăţării, bazat pe scheme funcţionale care ne reduc din incertitudini, dându-ne şansa să avem nu numai reuşite, ci şi mai multă încredere în propriile forţe!
· O construcţie generativă de cunoaştere activă a ceea ce are statut de fapte, idei, nume, date, cuvinte, cifre, formule şi asociaţii de informaţii!
· Un ofertant didactic care stăpâneşte cuplul întrebare – răspuns, efectul vizibil fiind orientarea energiei spre travaliul reflectiv adaptativ şi creativ.
· Un profesor-tutore cu statut de partener activ, ferm, tăcut şi discret, dar stimulativ şi relativ cald, cu o disponibilitate majoră la combinarea tehnicii predării cu arta predării!
· Un suport tehnic modern, definit de standarde optime, cu opţiuni şi apel la variante alternative, reglator al intervalelor de timp şi care ne reaminteşte frecvent: dacă am uitat să venim la întâlnirea stabilită prin program, dacă învăţarea probată are la bază repetiţia recomandată , dacă succesul este conectat la proiectul de dezvoltare personală, dacă avem o bună gestionare a regulilor, a schemelor mnemotehnice şi a hărţile conceptuale potrivite vârstei, dacă mentalul nostru a fost sau nu conectat la ideea de a deveni statornici proprietari de active şi bunuri personale, pe termen mediu şi mai ales lung!
· O interfaţă simplificatoare pe care creatorul acestui software, dl. Daniel Gorin şi colaboratorii, au înzestrat-o cu puterea calităţilor ce-i vor permite utilizatorului să o poată concura pe zeiţa Mnesis, cea reprezentând marca excelenţei în memorie şi pe care natura, în binefacerile ei, a oferit-o ca valoare adăugată unora dintre semenii noştri, printr-un cumul de soartă bună!
· O replică tehnică modernă a Ariadnei, cea disponibilă prin destin la a ne conduce eficient, în timp optim, la mult dorita autonomie în navigarea prin meandrele şi labirinturile cărţilor şcolare, devenite din ce în ce mai complicate, mai voluminoase, mai grele!
· Un set de exerciţii bine articulat pedagogic şi psihologic şi care, cu minime mijloace tehnice şi grafice, ne îmbogăţeşte , ameliorează sau dezvoltă comunicarea socială, ne multiplică studiul limbilor străine, ne măreşte ritmul de asimilare şi stabilitatea repertoriului de valori ale civilizaţiei şi culturii, ne facilitează transferul modelelor e-learning în armonie cu noile roluri ale profesorului modern: facilitator, mediator, formator, monitor , stimulator, evaluator extern ş.a.
Ce suport ştiinţific are noul şi interesantul program de învăţare phase-6, care îi sunt întemeierile?
· Respectă, în construcţie şi validare, legităţile fundamentale ale învăţării, al căror nucleu îl reprezintă repetiţia, motivaţia, feedbackul şi transferul.
· Valorifică în aplicaţii mecanismele învăţării eficiente promovate de teoriile majore ale psihopedagogiei învăţării precum: neoasociaţionismul, gestiunea mentală, gestaltismul, structuralismul, cognitivismul, metacognitivismul, ierarhiile în învăţare, taxonomia obiectivelor educaţiei procesarea informaţională, teoria armonizării stilurilor de predare cu stilurile de învăţare, teoria modelelor e-learning ş.a.
· Asigură calitatea formării a trei dintre competenţele cheie stabilite în documentele UE: ” a învăţa să înveţi”, „comunicarea în limbi străine„ şi „abilităţi în tehnologia informaţiei şi comunicării”.
Utilizatorii phase-6: oricare dintre actorii educaţiei – elevi şi studenţi, tineri şi adulţi, cadre didactice şi părinţi, manageri şi inspectori, cercetători şi experţi formatori ş.a.
Prof. univ. dr. IOAN NEACŞU
9 noiembrie 2007 Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Universitatea din Bucureşti