Acasă Blog Pagina 5

Ascendia Design caută 2 programatori web

Deadline: 17.02.2015

Compania românească de eLearning – Ascendia Design dorește largirea echipei cu 2 oameni dornici sa dezvolte software web-based.

Pot fi studenti sau tineri absolventi, care doresc sa invete, dar care nu pleaca de la zero ci au o buna baza in zona de programare.

Acestia vor trebui sa:

– editeze fisiere XML/HTML5
– creeze si modifice obiecte interactive in JavaScript & WebGL

Cerinte – Candidatul ideal:
– cunoaste HTML 5 la nivel mediu – obligatoriu
– cunoaste XML,CSS si Javascript la nivel mediu – obligatori
– cunoaste algoritmica si a studiat programare (Pascal,C++, altceva…) fie in liceu, fie in facultate
– are cunostinte de WebGL
– are cunostinte in utilizarea actionscript-ului Flash (AS3) 

Profilul candidatului:
– doreste sa se perfectioneze
– are spirit de echipa
– are un character creativ
– este serios si loial

Oferta (bonusuri, beneficii):
– mediu de lucru prietenos si orientat spre imbunatatirea aptitudinilor
– management intelegator, pe masura seriozitatii demonstrate si a indeplinirii sarcinilor trasate

Atenție. Candidații sunt rugați sa ofere un link catre portofoliul de lucrari proprii.
CV-urile trebuie trimise pe adresa de office de la Ascendia.

Doar candidatii alesi vor fi contactati pentru interviu. Succes!

Deadline: 17.02.2015

 logo-ascendia

Noile calificări universitare: dezvoltator de e-learning și designer instrucțional

Recent, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a anunțat reguli noi de acreditare a programelor universitare și că a dezvoltat Registrul Naţional al Calificărilor din Invătamântul Superior (http://www.rncis.ro/, RNCIS) ca o aplicaţie informatică organizată sub forma unei baze de date naţionale ce cuprinde toate calificările acordate de instituţiile de învăţământ superior din România, constituind un instrument de lucru pentru universităţi, studenţi şi partenerii sociali.

De asemenea, s-a elaborat și Metodologia de înscriere şi înregistrare a calificărilor universitare cuprizând modificările şi actualizările corespunzătoare ce răspund atât solicitărilor angajatorilor, cât şi cerinţelor europene în domeniu, dar au şi rolul de a reduce decalajul dintre competenţele absolvenţilor de învăţământ superior şi nevoile pieţei muncii.

În România, încă din anul 2011, cu ocazia Conferinței Internaționale „The eduVision 2020 initiative will support the national eLearning project” (http://eduvision.ro ), ce a avut loc la Palatul Parlamentului, a reieșit nevoia de noi calificări universitare: dezvoltator de e-learning și designer instrucțional.

Sunt pregătite universitățile din România să răspundă atât cerințelor europene, cât și celor mondiale, pentru a oferi programe de studiu universitare în era digitală – ‘Just Google It’ Age? Se știe că există o importantă experiență în domeniul IT, al Informaticii și al utilizării TIC în sistemul de educație, însă ministerul de resort, cadrele didactice, studenții și elevii, specialiștii în științele educației și în strategii educaționale, au viziunea și determinarea să se adapteze acestor provocări? Și în spațiul American, și în cel European, deja au apărut preocupări importante și susținute în acest sens. De exemplu, în luna martie 2015, se va desfășura 21st Century Academic Forum at Harvard, Boston, USA, cu tema Teaching, Learning, and Research in the ‘Just Google It’ Age.

REFERINTE.
– CNIV Romania, http://c3.cniv.ro/?q=2015/rncis
– Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC): http://www.anc.edu.ro
– Registrul Naţional al Calificărilor din Învăţământul Superior (RNCIS): http://www.rncis.ro/

Biografie
http://www.unibuc.ro/prof/vlada_m/

 

Manual digital: Comunicare în limba română – Clasa I

 

 

[ot-caption title=”Abecedarul digital propus de Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2015/01/v2-manual-digital-abecedar.png”]

  • Licitația pentru noile manuale digitale a fost deblocată. CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) a decis continuare procedurii de achiziție pentru manualul de Comunicare în limba română – clasa I.
  • În sfarșit, Abecedarul digital va ajunge în mâinile Ministerului Educației Naționale și apoi va intra direct în scolile din România. 

Primii la apel, Ascendia și EDP oferă gratuit accesul la testare pentru profesori, părinți și elevi. Manualele școlare pot fi acum accesate integral pe platforma educațională de pe manuale.eduteca.ro.

Ambele manuale electronice produse de asocierea Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică au fost declarate câștigătoare. Datorită tehnologiei folosite în manualul EduTeca de Comunicare în limba română clasa a II-a, soluția a primit cel mai mare scor la calitate. Detalii aici: 10 motive ca să alegi manualele EDP si Ascendia Design.
Construit pe exact aceași tehnologie ca manualul de comunicare în limba română – clasa a-II-a, Abecedarul digital EduTeca nu mai este secret și se poate testa integral pe platforma online. Profesorii care vor să vadă conținutul didactic pot descoperi ambele semestre intrând aici:

manuale.eduteca.ro

[ot-caption title=”Abecedarul – Modul educational – Familia” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2015/01/Manual-digital-3.png”]

Pentru cei care vor gratuit și aplicațiile de Windows 8, folosiți link-urile de mai jos. Aplicațiile sunt complete și deja descărcabile:

Comunicare în limba română – Clasa I – Semestrul I – click aici
Comunicare în limba română – Clasa I – Semestrul II – click aici

Soluția tehnică dezvoltată de Ascendia este foarte bine optimizată și funcționeaza cu brio pe orice pc, tabletă sau telefon din dotare (am testat). Profesorii pot fi siguri ca vor putea folosi manualele electronice și pe dispozitive mai putin performante. Motivul acestei supra-optimizări este că cei de la Ascendia și EDP nu au dorit să existe cadre didactice sau elevi care să trebuiască să cumpere dispozitive noi pentru a putea rula conținutul.

Manualul este conceput astfel încât, până la sfârșitul clasei I, elevul să-și dezvolte competențele de comunicare și dezvoltare a limbajului cerute de programa școlară în vigoare. Mai mult, este creat să fie o unealtă de un real folos pentru învățători.

[ot-caption title=”din Manualul Digital – Somnoroase păsărele – Mihai Eminescu” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2015/01/Manual-digital-7.png”]

Testează aici:

manuale.eduteca.ro.

 

 

logo-ascendia-redAscendia Design
-7 ani experiență în dezvoltarea de software educațional și platforme educaționale (LMS)
-peste 7000 de obiecte de învățare dezvoltate în proiecte elearning la nivel național și internațional
-creatorii colecției EduTeca – software educațional dedicat copiilor
web: www.ascendia.ro

 

 

 

Edp

Editura Didactică și Pedagogică
mai mult de 60 de ani în slujba domeniul pedagogic-
peste 300 de titluri destinate învățământului preuniversitar-
specializată în editarea manualelor şcolare, a auxiliarelor şi materialelor didactice, dar şi în publicarea de carte tehnico-ştiinţifică, beletristică și literatură pentru copii-
web: www.edituradp.ro

 

 

Organizarea concursurilor școlare pe platforma Moodle

Platforma Moodle este o platformă de e-learning foarte cunoscută şi utilizată pe scară largă, mai ales în mediul universitar. Această platformă se poate utiliza cu succes şi la organizarea şi desfăşurarea unor concursuri şcolare în învăţământul preuniversitar.

Platforma beneficiază de activităţi şi resurse numeroase prin care se pot defini diferite activităţi utile în procesul didactic, în special în activitatea de evaluare şi care pot contribui cu succes la implementarea unor probe pentru concursuri şcolare.

 

  1. Generalităţi.

Concursurile şcolare se pot organiza pe platforma Moodle în 2 forme: concursuri offline şi concursuri online. Concursurile offline sunt concursuri în care elevii participă, fie cu diferite materiale create de ei şi care sunt postate în secţiunile concursului, fie la probe de cunoştinţe, sau jocuri, desfăşurate asincron, pentru care nu toţi elevii participanţi trebuie să fie la un moment dat prezenţi simultan pe platformă, pentru a susţine proba/probele de concurs.

Concursurile online sunt concursuri care se desfăşoară sincron cu toţi participanţii, într-un interval de timp fixat dinainte şi în care elevii participanţi sunt prezenţi simultan. Probele concursurilor online se pot desfăşura pe anumite teme, la diferite discipline, sub formă de probe/teste susţinute de elevi sau ca diverse jocuri bazate pe noţiuni sau termeni specifici disciplinelor şcolare.

În ambele cazuri, pregătirea concursurilor se face prin parcurgerea unor resurse, puse la dispoziţia elevilor participanţi anterior desfăşurării concursului, resurse în special de tipul celor utilizate pe o platformă Moodle: fişiere de diferite formate (pdf, doc etc.), link-uri, cărţi în format electronic etc.

Organizatorii concursurilor pot fi profesori, dar şi elevi, aceştia împreună colaborând la elaborarea probelor concursurilor, precum şi la stabilirea tematicii, bibliografiei şi a altor informaţii aferente concursurilor.

 

  1. Probele concursurilor

Probele concursurilor offline pot fi:

–          concurs de prezentări realizate de elevi în formate diverse – Power Point, Prezi, prezentări Google etc., cu o tematică diversă stabilită de organizatori;

–          concurs de fotografii realizate de elevi pe diferite teme;

–          concurs de filme realizate de elevi cu diverse subiecte, utilizând diferite programe;

–          concurs de creaţii literare;

–          concursuri sub forma unor jocuri de cuvinte;

–          probe de cunoştinţe, desfăşurate pe baza unor întrebări dintr-o tematică specifică, cu un interval de timp precizat, de regulă mai multe zile, cu o durată a probei fixată, probe pe care elevii le pot susţine fără ca toţi participanţii înscrişi la concurs să fie prezenţi simultan, dar care au aceleaşi codiţii de desfăşurare.

Probele concursurilor online sunt concepute în general ca probe cu întrebări din anumite domenii sau pentru anumite discipline şcolare, pe teme dinainte stabilite şi care se susţin într-un interval de timp, în care toţi participanţii sunt simultan prezenţi. De asemenea, se pot include în concursuri online şi probe precum jocuri specifice cu termeni, noţiuni, definiţii pentru diverse discipline şcolare.

Concursurile online pot fi foarte bine adaptate chiar şi pentru simularea unor examene naţionale, pentru care probele să fie concepute exact după modelul de subiect propus de minister şi pentru care durata şi baremul de notare să fie conforme metodologiei examenelor respective.

În funcţie de tipul de concurs propus a se desfăşura, tipurile de activităţi specifice platformei Moodle care se pot implementa în definirea probelor concursurilor sunt:

  • Concursuri offline:

–          Baza de date

–          Data Form

–          Glosar

–          Games: Millionaire – Vrei să fii milionar, Hangman – Spânzurătoarea, Crossword – Rebus, Cryptex – Găseşte termenul, Sudoku – pentru inserarea cifrelor se răspunde la întrebări etc.

–          Chestionar

  • Concursuri online:

–          Test

–          Glosar

–          Games

–          Chat pe bază de întrebări şi răspunsuri

După cum se observă, Glosarul apare la ambele tipuri de concursuri, deoarece definirea acestuia este obligatorie pentru utilizarea sa la jocurile din concurs. Glosarul (dicţionar) de termeni, care conţine termeni specifici disciplinei şcolare de concurs, poate fi elaborat fie numai profesorii, fie la elaborarea sa îşi pot aduce contribuţia şi elevii. Cu ajutorul glosarului se pot crea cu un plugin specific, întrebări cu răspunsuri la alegere sau cu răspuns scurt, foarte utile şi  care se pot utiliza în probele de concurs de tip test.

Evident există şi alte posibilităţi de a insera probe în concursuri, dar cele enumerate sunt uzuale şi destul de uşor de implementat.

În funcţie de setările care se fac la aceste module de activitate, rezultatele se pot obţine sub forma unor punctaje sau note, fie imediat după încheierea susţinerii probei de către elevi, fie ulterior, dar într-un timp scurt, în cazul în care anumite probe necesită o jurizare, adică acordarea manuală a unor punctaje sau note.

Cu ajutorul rapoartelor de note, care se pot descărca de pe platformă, clasamentele pentru concursuri se realizează foarte uşor, ceea ce permite afişarea rezultatelor într-un timp scurt de la încheierea probelor, eliminându-se astfel stresul determinat de aşteptarea unor rezultate.

 

  1. Cum şi când se pot organiza aceste concursuri?

Evident că pentru a putea organiza aceste concursuri este necesară găzduirea pe o platformă de tip Moodle. O dată avută la îndemână această platformă şi pluginurile de activitate amintite instalate, concursurile se pot organiza avându-se în vedere următoarele etape:

  • Implementarea concursului pe platformă începând cu stabilirea unui regulament de organizare/desfăşurare şi care să prevadă şi un calendar/orar de desfăşurare.
  • Realizarea probelor concursului prin implementarea modulelor de activitate care se potrivesc cel mai bine tipului de concurs, de exemplu:

–          Concurs de cunoştinţe: se pot utiliza test, chestionar, games pe baza unor glosare închise accesului pe perioada concursului;

–          Concurs de răspunsuri rapide: chat, games;

–          Concurs de prezentări, filme, fotografii: bază de date, data form;

–          Simulare de examene: test;

–          Concurs de materiale realizate de elevi: bază de date, data form.

  • Stabilirea sistemului de notare sau a modului de acordarea punctajelor, precum şi setarea timpului pentru desfăşurarea concursului;
  • Desfăşurarea propriu-zisă în funcţie de tipul de concurs:

–          online: într-o anumită zi sau în anumite zile, într-un interval de timp bine delimitat;

–          offline: stabilit un calendar de desfăşurare.

  • Acordarea punctajelor participanţilor, care se face în funcţie de modulul de activitate ales, imediat după desfăşurarea probei/probelor sau ulterior dacă este necesară o jurizare, cu acordarea unor punctaje după vizualizarea unor materiale.
  • Stabilirea clasamentului şi anunţarea rezultatelor.

Având la îndemână o platformă Moodle, concursurile se pot organiza ori de câte ori permite timpul, sau atunci când sunt necesare în implementarea şi desfăşurarea unor proiecte.

 

  1. Avantajele şi dezavantajele concursurilor desfăşurate pe platforma Moodle

Evident că în organizarea şi desfăşurarea unor concursuri de acest tip, cu care încă nu toţi elevii sunt familiarizaţi, dar nici profesorii, există nişte avantaje, respectiv dezavantaje care trebuie evidenţiate.

Avantaje:

–          Modul atractiv de desfăşurare, pe platformă de e-learning care atrage foarte  mult elevii la aceste concursuri;

–          Rapiditate în desfăşurare şi în obţinerea rezultatelor/clasamentelor;

–          Aceleaşi probe pot fi utilizate şi cu ocazia desfăşurării aceloraşi concursuri, dar cu alţi participanţi şi într-o altă perioadă;

–          Lipsa subiectivităţii în evaluarea participanților şi în acordarea premiilor, creşte încrederea în concurs;

–          Diversitatea formelor în care se pot defini probele şi în care se pot organiza concursurile, atât pentru discipline şcolare, cât şi pentru timpul liber, în activităţi extraşcolare.

Dezavantaje:

–          Timpul care se alocă în definirea pe platformă a probelor este oarecum îndelungat;

–          Elevii şi profesorii nu sunt cu toţii familiarizaţi cu modul de lucru pe o platformă de e-learning Moodle şi de aceea în aceste cazuri, concursurile trebuie precedate de o sesiune de pretestare, în care participanții să se familiarizeze cu modalitatea de lucru şi modul de desfăşurare a probelor concursului;

–          Problema legată de faptul că participarea la aceste concursuri nu este recunoscută în afara calendarelor oficiale stabilite de minister şi deci cei implicaţi nu beneficiază de „puncte” recunoscute în dosarele personale sau fişele de evaluare.

–          Situaţia în care cei care doresc să organizeze un astfel de concurs, nu beneficiază de o platformă de tip Moodle.

 

  1. Exemple de concursuri desfăşurate pe platforma Moodle
  • În proiectul „Istoria la Castel”, desfăşurat în 2 ediţii în 2014, au fost organizate concursuri online de cunoştinţe de istorie, pe baza unei bibliografii şi pe baza unui glosar cu fotografii şi termeni din istorie. Detalii: https://istorialacastel.moodle.ro/. Tema concursurilor: „Castelul Corvinilor şi istoria Hunedoarei”, respectiv „Ţinutul Hunedoarei, istorie şi cultură”.
  • În proiectul „Împreună facem şcoala altfel”, desfăşurat în perioada 7-11 aprilie 2014 şi dedicat săptămânii „Scoala altfel: să ştii mai multe, să fii mai bun!”, s-au desfăşurat foarte multe concursuri, atât online, cât şi online: https://scoalaaltfel.moodle.ro/. Exemple:

–          Concursuri offline: concursuri de fotografii, filme realizate de elevi, prezentări, afişe/pliante pe diverse teme: „Istoria medicinei” (prezentări), „Noi descoperiri în îngrijirea sănătăţii” (prezentări), „Sănătate din natură” (prezentări şi filme), „Surprinde natura” (fotografii), „Muzeul nostru e cel mai frumos!”(prezentări), „Cele mai frumoase citate despre şcoală” (prezentări şi creaţii literare), „Cele mai spectaculoase fenomene naturale de pe Pământ” (prezentări şi filme), „Fascinaţia istoriei” (prezentări şi filme), „Evenimente cheie în istoria explorării spaţiale” (prezentări), „Priveşte cerul” (fotografii); trebuie precizat că toate materialele au fost realizate de elevi coordonați de profesori şi au fost postate pe platforma proiectului, în perioada de desfăşurare, respectiv 7-11 aprilie 2014.

–          Concursuri online, cu probe desfăşurate în anumite zile, fixate în calendarul proiectului: „Cunoaştem muzeele României?”, „Opere de artă în muzeele României”, „Să ne cunoaştem istoria”, „Ce ştim despre sistemul nostru solar?”.

Proiectul se va desfăşura şi în perioada 6-10 aprilie 2015, cu denumirea „e-Şcoala altfel”, propunând şcolilor care se înscriu concursuri, atât online, cât şi offline, pe domeniile stabilite pentru acest an: „Artă, Cultură şi Ştiinţă”, „Medicină”, „Istorie”, „Ştiinţele Pământului”, „Ştiinţe Aplicate – Astronomie”.

  • Pe platforma Reţelei EDU Moodle România s-au desfăşurat şi se desfăşoară foarte multe concursuri variate ca tematică şi modalităţi de desfăşurare, atât offline cât şi online. Pe această platformă sunt organizate foarte multe concursuri, existând chiar o secţiune dedicată acestor concursuri, în acest an şcolar unele dintre ele fiind incluse în calendarele naţionale, regionale sau judeţene pentru activităţi extraşcolare. Mai multe informaţii se pot consulta la adresa: http://edu.moodle.ro/.

 

  1. Consideraţii finale

Date fiind facilităţile oferite de platforma Moodle, cu siguranţă organizarea şi desfăşurarea concursurilor şcolare se va extinde şi se va implementa, atât pentru concursuri pe discipline şcolare, cât şi pentru activităţi extraşcolare. Obstacolele care ar putea să apară ar putea fi legate de lipsa motivaţiei pentru cei care ar dori să organizeze astfel de concursuri, precum şi  de încă slaba implementare a platformelor Moodle în sistemul preuniversitar. Implicarea celor care au organizat şi cu siguranţă vor mai organiza concursuri de acest tip, precum şi participarea entuziastă a multor elevi la astfel de concursuri, vor dovedi cu timpul eficienţa şi utilitatea acestor concursuri.

 

5 întrebări pentru un proiect eLearning de succes!

 

  1. Care este scopul final?

Poate că departamentul de relații cu clienții ar trebui să fie mai atent atunci când comunică. Poate se dorește neapărat un curs de etică sau unul rapid în care să înveți cum să folosești timpul mai eficient.

Bine, bine, facem cursul, dar ce dorim cu adevărat de la el? Răspunsul ar trebui formulat în felul următor: La finalul cursului angajații vor trebui să vândă cu 9% mai mult sau la finalul cursului 88% din cei 3000 de angajați vor putea să folosească noul software.

Oricare ar fi motivul, este important să ai un scop final bine detaliat.

  1. Cine sunt cei care vor beneficia de curs?

Sunt oameni care stau toată ziua pe teren sau sunt oameni pe care îi vezi numai în fața calculatorului? ÎI ai pe toți intr-un sediu sau sunt răspândiți pe întreg teritoriul țării? Implică faptul că trebuie să-i cunoști pe cei care vor accesa cursurile.

  1. Există materiale ce pot fi folosite ca surse pentru noul proiect?

Răspunsul este în general “da”. De la .doc-uri și .pdf-uri la poze și video-uri – totul va trebui făcut pachet și trimis la furnizor. Citește și 8 tipuri de resurse eLearning.

  1. Ce idei există deja în legatură cu proiectul?

Fie că doriți să integrați noile mascote ale companiei sau să aveți conținutul funcțional și pe noile device-uri mobile, este important să centralizați aceste idei din timp.

  1. Cine sunt oamenii din companie care vor păstra legătura cu furnizorul de cursuri elearning? Cine va fi răspunzător intern pentru proiect?

Acesta este unul dintre cele mai importante puncte de clarificat. O persoană dedicată, implicată în comunicarea cu furnizorul și apoi implementarea internă a cursului este extrem de necesară. Veți avea nevoie de cel puțin un om care să dorească ca proiectul să aibă succes. Pare ușor, dar ați fi surprins cât de mare este tentația să se meargă pe minima rezistență, să se obțină doar bifa de “uite, am făcut proiectul de elearning”.

Dacă reușiți să răspundeți la aceste 5 întrebări veți fi cu siguranță mult mai aproape de o implementare rapidă și cu succes a elearning-ului în compania dumneavoastră.

INSOFT lansează EduPlus – aplicație educațională interactivă pentru elevii din ciclul primar

 

EduPlus pentru iPad este o aplicatie educationala moderna si interactiva de tip mobile Learning, disponibila in App Store. Aplicatia a fost dezvoltata pe baza celor mai actuale principii de eLearning si adaptata pentru a fi utilizata cu succes pe dispozitive mobile. EduPlus ofera o gama variata de activitati si resurse educationale pe care elevii le pot parcurge oriunde si oricand, direct de pe iPad.
Activitatile digitale puse la dispozitia celor mici sunt grupate pe discipline: comunicare in limba romana –clasa I, matematica si explorarea mediului – clasa I si clasa a II-a. Se pot descarca gratuit, primele doua module din fiecare disciplina, restul resurselor fiind disponibile contra cost. Odata descarcate, activitatile digitale pot fi accesate si offline.
Fiecare modul contine intre 17 si 30 de activitati de invatare, care tin cont de particularitatile de varsta ale elevilor. Pe parcursul activitatilor, elevii beneficiaza de asistenta din partea unor personaje simpatice – Edi, Ana si Andi, care le vor deveni treptat cei mai buni prieteni. Activitatile, animatiile, jocurile, testele si prezentarile sunt intuitive si respecta in totalitate programa scolara in vigoare.
Aplicatia EduPlus pentru iPad ii ajuta pe elevii din ciclul primar sa inteleaga si sa aprofundeze materii diverse, prin interactivitate si joc. Cu EduPlus, lectiile devin mai placute si mai interesante datorita continutului digital complex si jocurilor educationale interactive. Principalul scop al activitatilor digitale este de a forma abilitatile si competentele prevazute in programa scolara aprobata de Ministerul Educatiei”, a declarat Florin Burcea, Director departament eLearning, INSOFT Development & Consulting.
Prin parcurgerea activitatilor educationale, elevii devin mai motivati sa invete si acumuleaza usor noi cunostinte. Designul atractiv contribuie in egala masura la stimularea curiozitatii iar sunetele si imaginile vii atrag atentia elevului asupra informatiilor importante. Astfel, copiii vor asimila mai usor informatiile utile si vor putea aprofunda materiile de studiu prin interactivitate si joc.
Aplicatia se poate descarca de aici: Link

eLSE 2015 – Call for Papers – extended deadlines

 

 

Dear colleagues and former participants at the eLSE conference,

 

Due to numerous requests and new workshops offered, the eLSE 2015 Organization Committee, has decided to extend the abstract submission date to 19 December 2014. We invite you to submit your abstracts and participate in eLSE 2015.
The 11th eLearning and Software for Education Conference – eLSE 2015 – organized by the Romanian Advanced Distributed Learning Association will be held at National Military Circle, in Bucharest, April 23th – 24th, 2015.
The purpose of the annual international scientific conference on „eLearning and software for education” is to enable the academia, research and corporate entities to boost the potential of the technology enhanced learning environments, by providing a forum for exchange of ideas, research outcomes, business case and technical achievements.
The central theme of eLSE 2015 is „Rethinking education by leveraging the eLearning pillar of the Digital Agenda for Europe!”
The conference is particularly focused, but not limited, on the following panels:
  1. Learning ecosystems: perspective on design, development, and deployment
  2. Pedagogy and psychology in new learning environments
  3. Technological innovations in eLearning
  4. Learning management, analytics, quality assurance and validation processes
  5. Serious Games and gamification
  6. eLearning in military education
  7. Social, cultural and ethical dimensions of eLearning
  8. Best practice in online education and training

Workshops

  1. Forth International Workshop on Semantic and Collaborative Technologies for the Web,
  2. Second International Workshop on Open Educational Resources and Massive Open Online Courses,
  3. Technology-enhanced Learning to Improve Quality of Life (TELIQOL 2015),
  4. Innovative language learning opens doors to international career development,>
  5. E-training for Sport Professionals,
  6. Models and Technologies for Providing Education and Awareness Services at a Large Scale (EASe),
  7. eLearning and Software for Education in Textiles,
  8. Best practices and case studies of Distance Learning (DL) in public and private universities,
  9. Moodle for the development of online courses,
  10. International Workshop “New Perspectives in Physics Education”,
  11. ICT tools for training and counseling.
The eLSE conference constantly promote original articles of basic research outcomes, experimental development, case studies and best practices, critical analysis and discussions, statistics, assessments and forecasts on Technology Enhanced Learning.
In addition, this year’s conference will also promote a larger number of international workshops coordonated by well-known personalities, who considered the else as a springboard to promoting their ideas in the field of developing and delivering education and training.
The proceedings will be available on the conference website and will be sent for indexation in CEEOLPROQUESTEBSCO and THOMSON REUTERS databases.
More information log on to www.elseconference.eu or email us at office@elseconference.eu

EXTENDED DEADLINES:

  • Submission of abstracts: December 19, 2014
  • Notification of acceptance: December 22, 2014
  • Submission of complete papers: February 6, 2015  
  • Notification of paper acceptance: February 27, 2015   
  • Conference fee payment: March 15, 2015   
Best regards,
eLSE team

CNIV 2014 evidenţiază colaborarea profesor – elevi/studenţi

0

Sunt declarate ca obiective promovarea şi implementarea ideilor moderne în educaţia iniţială şi în formarea continuă, promovarea spiritului de lucru / cercetare în echipă, atragerea şi includerea tinerilor în programele de cercetare şi dezvoltare, promovarea şi implementarea TIC în educaţie şi în formarea continuă.

Premiul de creativitate „Intel România” – căte o Tabletă: 2 premii

1. “Flipped learning – proprietăţile funcţiilor derivabile cu GeoGebra şi Wiris pe platforma Moodle” (prof. Adriana Petrovici, prof. Ilenuţa Buhai – Liceul Tehnologic „Vasile Sav” Roman)
2. „Informatica, matematica şi proiectele eTwinning, liant între real şi virtual” (Cosma Patricia-Nicoleta, Pelle Răzvan-Petru, Orjan Mihnea-Tudor, Toma Andrei-Ioan, Tudor Adrian (elevi), Bercovici Crina, Bercovici Manuel (profesori) – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş” Beiuş)

Premiul de popularitate „Editura Niculescu” – căte un pachet cu 8 cărți: 5 premii

1. „Contribuţia proiectelor eTwinning în dezvoltarea competenţelor specifice la orele de matematică, informatică şi opţionale tematice” (Briscan Dragoş-Paul, Perţ Cătălin-Andrei, Tau Andreea-Diana,
Martin Paula, (elevi), Bercovici Crina, Szatmari Edit (profesori) – Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş” Beiuş)
2. „Predarea fizicii la nivel preuniversitar prin mijloace moderne” (prof. Vâju George – Colegiul Tehnic „Grigore Moisil”, Bistrița)
3. „Un model de predare-învăţare a opţionalelor de astronomie şi astrofizică prin e-learning” (prof. Ghergu Cezar (1), Ghergu Laurenţiu, student (2), Roşu Mihai, student (2) – (1) Liceul Teoretic Neagoe Basarab, Oltenița, (2) Universitatea Politehnica București)
4. „The Solar Mission” (Sven Cortel, student (1), Kinga Raţiu, elevă (2), prof. drd. Georgeta Cozma (2) – (1) School of Computer Science, University of Manchester, United Kingdom, (2) Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Satu Mare)
5. „Caracteristici definitorii ale profilului cadrului didactic din România” (Emilia Tomoaica, doctorand – Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației)

PREMII DE EXCELENŢĂ CNIV 2014

1. „Centrul de Calcul al Universităţii din Bucureşti. Un reper marcant în istoria informaticii din România” (prof. univ. dr. Ion Văduva – Universitatea din București, Facultatea de Matematică și Informatică)
2. „Integrarea utilizării instrumentelor IT în activităţi de învăţare centrate pe modelare” (prof. drd. Daly Marciuc – Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Satu Mare)
3. „Aplicaţii multi – touch” (Alexandru Kiraly, elev, prof. drd. Cozma Georgeta – Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, Satu Mare)
4. „Alternative inovatoare în studiul matematicii – învăţarea matematicii cu ajutorul teoriei inteligenţelor multiple” (prof. Vasilescu Irina – Şcoala Gimnazială „Hamburg”, Bucureşti)
5. „Manuale digitale 2014 elaborate de Ascendia Design” (Cosmin Mălureanu, Ascendia Design – http://www.ascendia.ro)

Pentru detalii: http://www.c3.cniv.ro/?q=2014/premii-2014

Ascendia Design – Recunoaștere la nivel înalt pentru România – compania câștigă eSkills 2014

Ascendia

30.11.2014
Roma, Italia

Recunoaștere la nivel înalt pentru România!

Compania românească de eLearning  – Ascendia Design a câstigat primul loc la secțiunea Digital Enteprenuership din cadrul prestigioasei competiții eSkills for Jobs 2014: Making a career with digital technologies.

eSkills for Jobs 2014 este o inițativă lansată de Comisia Europeană și implică mai mult de 650 de organizații din Europa, inclusiv companii, asociații, organisme de educație și formare profesională și ONG-uri, fiind organizatăîn 30 de tari. Inițiativa vine ca un răspuns la cererea în creștere pentru profesioniștii TIC în domeniu.

Evenimentul, organizat de DIGITALEUROPE și ANITEC, a reunit peste 400 de participanți – miniștri, reprezentanți ai Comisiei Europene, ai industriei IT&C, profesori, elevi și studenți.

[blockquote style=”1″]”Este un nouă recunoaștere a calității conținutului educațional produs de Ascendia. Avem o echipă unită dar mai ales dedicată obiectivului nostru de a schimba cu adevărat felul în care lumea învață”[/blockquote]Cosmin Mălureanu, CEO, Ascendia Design

Timp de o săptămână, reprezentații Ascendia se vor întâlni cu reprezentații Huawei, precum si cu o serie de înalte oficialități din China pentru a discuta posibilitățile de colaborare. Implicarea directă a Huawei, în calitate de sponsor direct al premiului câștigat de Ascendia, reprezintă o oportunitate serioasă de a intra pe piața din China cu produsele eLearning dezvoltate de companie.

Local, Ascendia este recunoscută pentru dezvoltarea Colecției EduTeca, în cadrul căreia se regăsesc  programe educaţionale pentru preșcolari, manuale digitale pentru școlari, jocuri educaţionale pentru telefoane, tablete și TV dar și aplicaţii pentru control parental sau managementul activităţilor de învăţare.

eLSE 2015 – Call for papers

The 11th eLearning and Software for Education Conference – eLSE 2015 – organized by the Romanian Advanced Distributed Learning Association will be held at National Military Circle, in Bucharest, April 23th – 24th, 2015.

The purpose of the annual international scientific conference on „eLearning and software for education” is to enable the academia, research and corporate entities to boost the potential of the technology enhanced learning environments, by providing a forum for exchange of ideas, research outcomes, business case and technical achievements.

The central theme of eLSE 2015 is „Rethinking education by leveranging the eLearning pillar of the Digital Agenda for Europe„.

The conference is particularly focused, but not limited, on the following panels:

  • Learning ecosystems: perspective on design, development, and deployment
  • Pedagogy and psychology in new learning environments
  • Technological innovations in eLearning
  • Learning management, analytics, quality assurance and validation processes.
  • Serious Games and gamification.
  • eLearning in military education.
  • Social, cultural and ethical dimensions of eLearning
  • Best practice in online education and training.

The eLSE conference constantly promote original articles of basic research outcomes, experimental development, case studies and best practices, critical analysis and discussions, statistics, assessments and forecasts on Technology Enhanced Learning.

Abstracts should be submitted on the conference website by November 28, 2014. Abstracts should clearly outline your intentions in at least 250 words.

The proceedings will be available on the conference website and will be sent for indexation in CEEOL, PROQUEST, EBSCO and THOMSON REUTERS databases.

Register here

Curs online – Leadership – încărcat în platforma eLearning.ro!

Leadership

Despre:

“Ceea ce numim leadership consta in principal in capacitatea de a urma. Un lider intelept ramane in umbra si faciliteaza procesele celorlalte persoane.” John Heider

“Leadership-ul este crearea unei alinieri a fortelor, facand punctele slabe ale oamenilor lipsite de importanta.” Peter Drucker

Accesează cursul


 

 

 

Obiective:

  • Identificarea resurselor disponibile pentru un leadership de succes
  • Identificarea stilului propriu de leadership
  • Dobandirea unei viziuni clare si cuprinzatoare asupra leadership-ului

Beneficii participanti:

  • Dezvoltarea propriilor abilitati de lider – intelegerea si imbunatatirea cunostintelor si a competentelor
  • Adaptarea si utilizarea constienta a stilul de leadership potrivit fiecarei situatii;
  • Constientizarea importantei echipei in indeplinirea obiectivelor
  • Idei valoroase si propuneri interesante
  • Construirea unei imagini structurate despre eficienta membrilor echipei si cum se gestioneaza comunicarea in cadrul echipei

Programa cursului:

  •  Leadership (concept, importanta, functii, legi, principii, mituri)
  •  Leadership vs. management
  •  Teoriile leadership-ului
  •  Caracteristilcile leadership-ului
  •  Leadership-ul echipei
  •  Delegarea
  •  Initiativa
  •  Inovatia
  •  Coaching-ul
  •  Feedback-ul

Dacă nu eşti în mediul Internet, nu exişti!

Deja, astăzi, aceasta este o gândire a oamenilor maturi, dar şi a copiilor. Mediul Internet nu mai este numai o opţiune la care se apelează pentru dezvoltarea personalităţii, pentru comunicare şi învăţare, pentru informare şi îmbunătaţirea activităţii, etc. Deja, mediul Internet a devenit esenţial şi reprezentativ, contribuind la integrarea tuturor activităţilor dintr-o societate. Popularitatea firmelor care apar pe Internet a devenit mult mai mare decât a companiilor care îşi desfășoară activitatea în lumea reala. Apariția soluțiilor platformelor CMS (Content Management System) a însemnat participarea utilizatorilor la generarea și modificarea de conținut. De asemenea, apariția Social Networking a dat o altă dimensiune mediului Internet.
Omenirea aștepta aceste tehnologii și modalități de manifestare!

Paginile Web ale universităților

a) Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napocahttp://www.ubbcluj.ro/
Sunt oferite următoarele categorii generale de informații: • DESPRE – misiune, organizare, program și strategii, informații, documente publice, documente interne ; • STRUCTURA – unități didactice și de cercetare, direcții și centre, publicare și distribuire, biblioteci, patrimoniu cultural, sport și timp liber; • PROGRAME ACADEMICE – licență, master, doctorat, pregătirea cadrelor didactice, învățământ netradițioanal, structura anului universitar; • CERCETARE – cercetare științifică, proiecte, evenimente științifice, finanțare; • RELATII INTERNAȚIONALE – parteneri și programe, noutăți științifice, Lifelong Learning; • ADMITEREA – licență, master, doctorat; • EVENIMENTE & ANUNȚURI, STUDENȚI, PERSONAL UBB, ALUMNI, PORTAL IDFR.

b) Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iașihttp://www.uaic.ro
Sunt oferite următoarele categorii generale de informații: • HOME – • DESPRE UAIC – Prezentare generală (Cuvântul Rectorului, Prezentarea Universității, Misiune și Viziune, Sala Pașilor Pierduți – Prezentare, Alma Mater Iassiensis la TVR, Identitate vizuală, Parteneri, Galerie Foto, Tur Virtual); Informații utile (Documentele Universităţii, Hotărârile Senatului, Informaţii publice, Vizitează Universitatea, Organizare evenimente, Angajări, Achiziții publice, Revista presei educaționale, Sindicatul); Istorie, Harta campusului; • ADMITERE – licență, master, doctorat, programe de conversie; • STUDII – facultăți, programe de studii, perfecționare preuniversitară, alte programe academice, școli de vară; • CERCETARE – cercetarea la UAIC, viziune și strategie, proiecte și competiții de finanțare, publicații științifice; • INTERNAȚIONAL – programe comunitare, parteneriate; • STUDENȚI – ghid , buse, cazare, cantine, cariere, …, servicii medicale, regulamente, biblioteci; • ALUMNI – fundație, diplome, chestionar; • ORGANIZARE – conducere, organizarea academică, organizarea administrativă; • NOUTĂȚI & EVENIMENTE; • ALTELE – Contact, Tur Virtual, Site map, Galerie Foto.

c) Universitatea din Bucureştihttp://www.unibuc.ro (www.unibuc.ro/prof/vlada_m/plat-ub)
Sunt oferite următoarele categorii generale de informații: • UNIVERSITATE – Amfiteatru academic, Informaţii publice, Colaborări internaţionale, Proiecte fonduri structurale, Sucursale, Facilități; • STUDII – Doctorat, Studii Postdoctorale, Școli de vară, Structura anului universitar, Cercetare; • CERCETARE – Consiliul Știinţific al Universităţii, Direcții prioritare, Laboratoare/Centre, Acces on-line reviste ANELIS, Finnegans Wake Lexicographic, I.C.U.B., Organizare; • ORGANIZARE – Conducere, Facultăţi, Departamente, Administrație, Sindicate, Contact; • ADMITERE – Studii universitare de licență, Studii universitare de master, Studii universitare de doctorat, Învăţământ la distanţă, Taxe; • STUDENT UB – Programe studențești, Burse, Campus, Mobilități, Consiliere (CIOCP), Asociaţii studenţești; • RESURSE EDUCATIONALE – Resurse electronice, Biblioteci, Centre de formare, Edituri UB, Reviste UB, Librărie online – Editura UB, Institutul Confucius; • COMUNITATE – Studenți, Profesori, Alumni, Implicare socială; • MEDIA UB, TOP UB, START UB, ALUMNI.

d) Universitatea de Vest din Timişoarahttp://www.uvt.ro
Sunt oferite următoarele categorii generale de informații: • UVT – prezentare, mesajul rectorului, organizare, regulamente, documente publice, fundația UTV, editura UTV, facilități pentru angajați; • EDUCAȚIE – facultăți UTV, studii universitare doctorat, doctor honoris causa, departamente suport educație, studenți, posturi didactice; • CERCETARE – DAIP-departamentul de accesare și implementare proiecte, proiecte UTV; • ADMITERE – licență, master, doctorat, centre de înscriere și admitere; • INTERNAȚIONAL – afilieri, programe, studenți străini, parteneriate; • STUDENȚI, FACULTĂTI, RESURSE ONLINE, ALUMNI; • ANUNȚURI & EVENIMENTE, ȘTIRI UTV, GALERIE FOTO, KIT MEDIA.
O inițiativă recentă a UTV privind modulul de discipline complementare/transversale „Târgul Disciplinelor” cu înscrierea prin formular online: „UVT, fidelă principiilor şi misiunii asumate, prin care îşi doreşte ca absolvenţii săi să nu fie doar specialişti într-un domeniu de studiu, ci mai degrabă intelectuali cu un orizont academic larg, care să facă faţă provocărilor unei societăţi dinamice, oferă studenţilor săi posibilitatea asimilării de competenţe transversale prin alegerea, dintr-un pachet foarte larg, a disciplinelor complementare care creează aceste competenţe.” – http://www.dct.uvt.ro/ro/

Paginile Web ale facultăților

a) Facultatea de Chimie Industrială și Ingineria Mediului, Universitatea Politehnica Timişoarawww.cics.upt.ro
Mai multe facultăți au paginile Web realizate de Royalty ce dezvoltă platforme online pentru universități și facultăți.: -“Site-ul este unul aparte, cu o administrare site defalcată pe pagini, departamente, chiar și cadre didactice. Astfel, informațiile generale sunt actualizate de către cei responsabili la nivel de facultate, la nivelul departamentului de cei din cadrul acelui departament. Fiecare cadru didactic poate accesa pagina personală și o poate edita după propriul plac, printr-un modul de administrare propriu. Din acest modul se pot adăuga chiar și cursuri, laboratoare, rezultate la examene. Pe prima pagină sunt prezentate toate categoriile de informații de interes general, noutățile facultății și o galerie foto. Pe măsură ce se alege un departament sau o disciplină informațiile devin concentrate pe acea zonă.” – http://www.royalty.ro/Web-design_servicii-web-universitati_1-89_ro.html.
-Departamentul de Matematică din cadrul Universității Politehnica din Timișoara, http://www.mat.upt.ro/ – “Paginile interne de prezentare sunt structurate pe categorii nelimitate și conțin galerii foto-video. Website-ul creat pentru acest departament permite prezentarea cadrelor didactice, a conferințelor, a informațiilor destinate studenților, a noutăților și a evenimentelor ce au loc în cadrul UPT”.
– Centrul de Informare și Consiliere a Studenților din cadrul UPT – www.cics.upt.ro.

b) Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iaşihttp://www.etti.tuiasi.ro
– Oferă o foarte bună structurare și organizare a informațiilor
– Oferă o platform pentru generarea orarului – http://www.etti.tuiasi.ro/orar/index.html; acestă soluție este folosită și la Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea din București – http://fmi.unibuc.ro/ro/orar/2014_2015/semestrul_I/index.html
– Remarcăm categoria “Pentru părinți” – “Această pagină prezintă informaţii utile părinţilor privind organizarea facultăţii, condiţiile de studiu şi posibilităţile de angajare după absolvire.” – din păcate, din anul 2009-când a fost creată, nu are conținut.

c) Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, Universitatea “Politehnica” Bucurestihttp://www.electronica.pub.ro
– Hartă site: http://www.electronica.pub.ro/index.php/harta-site .

d) Facultatea de Informatică, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşihttp://www.infoiasi.ro
– Harta site – http://www.infoiasi.ro/bin/Main/SiteMap
• Prima pagină • Profil Prezentare Facilităţi Agenda Parteneri industriali Contact • Programe de studii Prezentare Studii de licenţă Masterat Şcoala Doctorală • Membri Personal academic Personal asociat Conducere Personal tehnic şi administrativ Alumni • Cercetare Cercetarea la FII Colaboratori Cercetători şi profesori vizitatori Evenimente Seminarii ştiinţifice Anale ştiinţifice Rapoarte tehnice • Studenţi Anul universitar 2010-2011 Anul universitar 2013-2014 Academic year 2011-2012 Orar Examene Absolvire Absolvire 2011 Asociaţii studenţeşti Regulamente Hotărâre Consiliu Feb11 Anunţuri FII Student Blog
Observație. Facultatea utilizează o aplicație pentru generarea orarului (+organizarea resurselor și activităților) ce este generat pentru următoarele categorii: Studenți, Profesori, Săli și alte resurse, Discipline de studiu, Ultimele modificări, Anunțuri; Aplicatța eOra – Sistem software pentru crearea orarelor, organizarea resurselor și activităților, http://profs.info.uaic.ro/~orar/ [Copyright © 2011 Cristian Frasinaru, Ecosoft Iași].

e) Facultatea de Matematică şi Informatică, Universitatea Ovidius din Constanțahttp://math.univ-ovidius.ro/
– Facultatea utilizează Soluția software University Management System-UMS (RED POINT) – http://www.univ-ovidius.ro/UMS
– În cadrul facultății funcționează “Laboratorul de Cercetare în domeniul Realității Virtuale și Augmentate (CERVA) din cadrul Universității OVIDIUS Constanța ce își focalizează activitatea asupra modelării și implementarii mediilor virtuale educaționale, de formare profesională și care favorizează diseminarea multisenzoriala a culturii. Potențialul educațional și cultural al acestor medii este deosebit de semnificativ atât din perspectiva deprinderilor practice observate și exersate, a noțiunilor înțelese, cât și din perspectiva experienței umane, într-un context preponderent colaborativ. Nu sunt uitate nici alte aspecte care favorizează educația și conduc la creșterea motivației tuturor actorilor implicați în procesul educațional, studenți și profesori”- http://www.cerva.ro.

Biografie: http://www.unibuc.ro//prof/vlada_m/

HP oferă cursuri gratuite și certificate în Finanțe, Marketing, Operațiuni, Comunicare

0

studenti HP LifeFie că ești elev, student, absolvent, profesor sau pur și simplu vrei să-ți dezvolți noi abilități, te poți înscrie la unul dintre cele 24 de cursuri online puse la dispoziție de HP Life în patru domenii: Finanțe, Marketing, Operațiuni și Comunicare.

Vă puteți înscrie gratuit pe www.life-global.org/go/jaye până la 1 Noiembrie.

De la marketing prin rețele de socializare și targetarea audienței până la identificarea surselor de finanțare și  planificarea strategică, cursurile sunt inovatoare și interactive, fiind bazate pe un concept modular ce face legături între provocări și soluții. Aveți acces la resurse online ce includ training, simulări și sfaturi practice. Marele avantaj este că puteți urma gratuit unul sau toate cursurile, oriunde vă aflați și la orice oră. În plus, pentru încheierea cu succes a oricărui curs primiți o diplomă.

Cursurile sunt oferite prin programul HP Learning Initiative for Entrepreneurs, un program global ce susține elevii, studenții și micii antreprenori să obțină abilitățile necesare pentru a înființa și dezvolta companii de succes care să creeze locuri de muncă.

Antreprenoriatul social, un model de business sustenabil

O secțiune specială în cadrul cursurilor HP Life este dedicată antreprenoriatului social, care oferă cursanților posibilitatea de a pune în aplicare idei de business cu impact social în programul Social Innovation Relay. Acestea au particularitatea de a crea modele de business pentru afaceri sociale inedite, de a genera idei de schimbare socială și de dezvoltare comunitară.

Antreprenoriatul social a devenit în ultimii ani un model de business tot mai popular, datorită efectelor sale sustenabile: întreprinderile sociale au efecte cu impact de termen lung, generează locuri de muncă pentru categorii defavorizate și reprezintă un mod eficient de a rezolva problemele societății.

În România, programul HP Learning Inititaive for Entrepreneurs se derulează în parteneriat cu Junior Achievement România. Găsiți mai multe informații pe www.jaromania.org.

Cadrele didactice aleg – Selecția manualelor digitale a început

S-a dat startul! Manualele digitale ajung în curând pe băncile elevilor.

Conform unui document trimis în data de 15.10.2014, Ministerul Educației Naționale anunță începerea procedurii de selecție a manualelor digitale.

În perioada 16-22 octombrie se vor desfăsura următoarele:

1. derularea procesului de selecție a manualelor scolare:

  • analizarea, de catre cadrul didactic, a conținutului manualelor scolare corespunzatoare claselor la care își desfășoară activitatea;
  • redactare, avizarea și înregistrarea procesului-verbal privind opțiunile cadrelor didactice cu privire la manualele selectate și numarul de exemplare necesar a fi comandate.

2. înregistrarea comenzilor de manuale scolare:

  • completarea raportului cu privire la necesarul de manuale noi;
  • generarea, aprobarea si inregisrearea raportului si transmiterea uneui copii a aceatuia catre responsabilul cu manuale scoalre de la nivelul ISMB.

    foto: Manuale digitale, elearning.ro

Toate manualele digitale pot fi acum testate pe:

manuale.edu.ro

Procesul de selecție începe azi 16.10.2014 și se încheie miercuri 22 .10.2014.

Manualele digitale sunt gata! – Intrați pentru a testa!

[ot-caption title=”” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale21.jpg”]

Platforma

manuale.eduteca.ro

este operațională.

  • Primul manual digital încărcat: Comunicare în limba română – Clasa a II-a.
  • Manualul EduTeca este rezultatul colaborării dintre compania de eLearning – Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică.

Acest manual reprezintă o strategie de schimbare, de trecere de la un mod de predare / învățare care se baza exclusiv pe profesor la un model nou în care copilul este implicat activ în învățare, este autonom, învață nu numai diverse cunoștințe teoretice, ca până acum, ci se implică, explorează, ia decizii singur, învață să își cunoască puterile dar și potențialul, să aibă încredere în el insuși dar și să comunice. De ce un exercițiu interactiv este mai folositor decât unul pe hârtie? În primul rând pentru că rezolvarea are loc într-o realitate asemănătoare cu cea în care trăim, dispare senzația imediată de învățare fiind înlocuită cu cea de participare, care face să crească spectaculos gradul de reținere. Copilul dumneavoastră nu primește un exercițiu spre rezolvare ci un context în care o sarcină de lucru rezolvată aduce cunoaștere dar și aplicare.

[ot-caption title=”Profesor Oac” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_albinele.jpg”]

Activităţile multimedia interactive de învăţare:

Animațiile care însoțesc textele științifice sau textele ajutătoare – se leagă conceptual de texte și animă un fragment semnificativ a cărui urmărire poate contribui la formarea unei poziții asupra textului. Sunt eficace prin mesaj, ajută la înțelegerea textului, sunt amuzante prin folosirea unei formule de desen animat/poveste specifice preferințelor acestei vârste. Controlul elevului este doar asupra secvențializării (Play, Stop, Pauză). S-a avut grijă ca animațiile centrale să nu distragă atenția de la conținutul didactic. Astfel, toate animațiile pornesc într-o stare de „hibernare lentă”, așteptând acceptul utilizatorului (prin click/apăsare) pentru a-și începe activitatea. Starea aceasta de „somnolentâță” a animațiilor reprezintă încă o inovație a manualului digital, pentru ca oferă un echilibru calculat: este suficient de subtilă pentru a nu fi intrusivă, dar și suficient de activă pentru a crea o atmosferă vioaie.

[ot-caption title=”Activitate de învățare tip Alfabet” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_alfabet.jpg”]
Obiecte digitale audio cu diverse texte literare sau poezii.
manual_digitalAvatarul – o noutate pe care o aduce manualul nostru este un personaj care îl însoțește pe elev de-a lungul călătoriei oferindu-i indicații și mici sfaturi în legătura cu tema sau activitatea la care lucrează, în general ghidând elevul prin activități dar oferă și încurajări și laude (Bravo, ai terminat exercițiul!). Este activ, prezent, distractiv, este elementul care captează atenția spre fiecare activitate sau recaptează atenția pierdută între activități. Uneori pentru a putea face o activitate avatarul trebuie repoziționat tocmai pentru a crea premisele interactivității și a concentra elevul pe zona interfeței de unde se pornește activitatea. Textele distractive ridică încordarea, destind atmosfera și creează o atmosferă de prietenie între elev și zona de lucru. Avatarul OAC este prezent în toate paginile manualului contribuind la senzația de familiar/prietenos care de atâtea ori lipsește clasei reale.
Activități interactive – manualul dezvoltat de Ascendia Design și Editura Didactică și Pedagogică cuprinde un număr important de activități interactive în timpul cărora elevul participă, rezolvă, analizează, decide, rememorează, se autoevaluează, se joacă pe fondul unei „întâmplări” educative care îi oferă conținut și ghidare. Prin caracterul activ se creează premisele unei învățări profunde și de durată, în planul formării structurilor logice și al reținerii înformațiilor și conținuturilor în această structură. Activitățile interactive contribuie la formarea unor competențe transversale prin includerea elevului în procesul de învățare la nivelul analizei și deciziei. Crearea în jurul unui singur conținut a unor activități diverse și neimpunerea unui timp limită de rezolvare dau posibilitatea elevilor de a învăța și progresa în ritmul propriu.

[ot-caption title=”Activitate interactivă – Rebus educațional” url=”http://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2014/10/manuale_digitale_eduteca_rebus.jpg”]
Aplicații suport – Urmărirea propriei evoluții prin accesarea unui Cuprins în care sunt automat înscrise activitățile pe care elevul le-a îndeplinit complet poate contribui semnificativ la crearea unei atitudini conștiente și reponsabile legate de procesul de învățare (albastru pentru activitățile nefăcute și verde pentru cele complet rezolvate).

Testează aici: manuale.eduteca.ro

Toate manualele digitale publicate pe platforma edu.ro pot fi comparate la următorul link: manuale.eduteca.ro/compara-manualele-digitale

 

INSOFT lansează noi lecții interactive pentru elevii de clasa I și a II-a

lectii_insoft

Pentru anul școlar 2014-2015, compania INSOFT Development & Consulting în colaborare cu Editura ALL, au realizat un set de manuale moderne ce vin în sprijinul procesului de predare-învățare.

INSOFT pune la dispoziția elevilor 3 manuale digitale -„Comunicare în limba română – clasa I”, „Matematică și explorarea mediului – clasa I”, respectiv „Matematică și explorarea mediului – clasa a II-a”. Manualele digitale sunt prezentate în două volume, câte unul pentru fiecare semestru școlar. Fiecare volum include activități multimedia de învățare, care permit elevului să aprofundeze materia specifică, prin explorare și joc.

Resursele digitale sunt concepute ca instrumente suplimentare de lucru și pot fi utilizate în procesul de predare–învățare atât individual – acasă, cât și la clasă. Pentru a facilita accesul la noile resurse educaționale interactive, INSOFT a lansat website-ul dedicat – http://manuale.insoft-dc.ro, unde sunt prezentate detalii despre manualele digitale precum și o serie de lecții demonstrative.

Lecțiile sunt originale și captivante, antrenând elevii în procesul de învățare, cu ajutorul desenelor, animațiilor, jocurilor și experimentelor interactive. Pe tot parcursul lecțiilor, elevii sunt însoțiți de personaje simpatice care le explică sarcinile de lucru și îi ajută la rezolvarea exercițiilor, materia predată fiind astfel mult mai ușor de asimilat. Cunoștințele asimilate și abilitățile dobândite pot fi evaluate cu ajutorul unor teste simple prevăzute pentru fiecare lecție.

„Noile manuale digitale INSOFT asigură un context de învățare eficient care favorizează transferul abilităților dobândite, în viața reală, fiind o resursă educațională utilă atât pentru elevul cât și pentru dascălul modern. Utilizarea resurselor educaționale digitale aduce numeroase beneficii atât elevilor, prin crearea unui mediu de învățare interactiv și distractiv care le facilitează obținerea unor rezultate mai bune la învățătură, cât și cadrelor didactice care au acum posibilitatea de a preda într-un mod atractiv și eficient, adaptat cerințelor societății informaționale” –a declarat Florin Burcea, Director departament eLearning, INSOFT Development & Consulting.

Manualele au fost dezvoltate pe baza celor mai moderne tehnologii (HTML5, JavaScript, CSS 3.0) și pot fi accesate oricând, de pe orice dispozitiv informatic (calculator, laptop, tabletă, telefon inteligent), fiind de asemenea compatibile cu orice tip de browser.

Va funcționa sistemul eLearning în cazul companiei dvs?

 

Este o intrebare care apare in mod natural in momentul in care luati in calcul utilizarea serviciilor de e-learning. Dorim sa va ajutam, oferindu-va un set de aspecte pe care sa le analizati intr-un pas preliminar deciziei dvs:

Curs online – Managementul Timpului – încărcat în platforma eLearning.ro!

Curs-Managementul-TimpuluiCursul Managementul timpului va poate ajuta sa va eficientizati activitatea indiferent de domeniu, oferindu-va solutii de imbunatatire a rezultatelor in aceeasi perioada de timp, diminuarea timpului de lucru, pastrand rezultate similare sau rezultate exceptionale intr-o perioada mai lunga de timp.

Cursul se găsește în platforma elearning.ro aici:

Accesează cursul

 

Cui se adreseaza?

  • Cursul este adresat tuturor angajatilor unei companii, indiferent de nivelul ierarhic pe care se afla acestia.
  • Tuturor celor care doresc sa isi eficientizeze activitatea profesionala sau personala
  • Tuturor celor care simt ca sunt mereu pe fuga si care rezolva lucrurile pe ultima suta de metri
  • Tuturor celor care se simti coplesiti de sarcinile zilnice si care doresc sa gaseasca solutii pentru echilibrarea situatiei

 Obiectivele cursului

La sfarsitul acestui curs, participantii vor putea:

  • distinge principalele categorii de activitati din perspectiva urgentei si importantei
  • aplica eficient principiile managementului timpului
  • sa-si stabileasca obiective si sa-si dezvolte metode eficiente de lucru pentru a-si atinge obiectivele
  • sa trateze cu profesionalism situatiile in cand sunt intrerupti
  • sa se organizeze singuri
  • constientize timpul ca resurse manageriala esentiala

Beneficii participanti:

  • Vor afla metode practice pentru stabilirea obiectivelor
  • Vor avea la dispozitie actiuni concrete de urmat pentru stabilirea prioritatilor
  • Vor sti sa-si organizeze cu succes timpul in diverse situatii
  • Vor afla strategii pentru gestionarea factorilor care afecteaza utilizarea eficienta a timpului
  • Vor descoperi cai de a gasi echilibrul intre viata profesionala si cea personala
  • Vor primi diploma de absolvire a cursului ce:
  • dovedeste intentia de dezvoltare si perfectionare, importante fiind insa lucrurile invatate in cadrul cursului
  • poate ajuta in relatia cu angajatorii actuali/viitorii angajatori si in multe alte situatii, reprezentand un plus in CV

Programa cursului:

  • Ce este timpul?
  • Mituri legate de utilizarea timpului
  • Gestiunea timpului
  • Obiectivele
  • Modele de stabilire a obiectivelor si stabilire a prioritatilor
  • Solutii pentru rezolvarea problemei timpului
  • Prioritizarea
  • Planificarea
  • Identificarea si controlul factorilor care cauzeaza pierderea de timp
  • Cum sa economisesti timp?
  • Delegarea
  • Managementul situatiilor de criza & combaterea stresului
  • Recapitulare & sfaturi practice
  • Test de verificare a cunostintelor

Accesează cursul

Ce este SCORM?

Fiecare din elementele multimedia:

    • audio
    • video
    • text
    • animatie
    • chestionare
    • teste si jocuri

pot fi considerate obiecte dintr-un curs de tip e-Learning. Este important de retinut faptul ca doua sau mai multe obiecte se pot combina pentru a crea o experienta adaptata nevoii de instruire.

Toate obiectele mentionate pot fi combinate pentru a forma un tip de obiect de educare, acesta fiind numit SCO (Sharable Content Object) (obiect de continut difuzabil). Continutul se refera la subiect in sine, fie ca este predat, afisat sau se refera la metoda de distributie: audio sau video. Difuzabil inseamna ca ceea ce creem pentru un curs poate fi folosit si in alte cursuri, sau poate fi mutat intr-o alta locatie.

Un curs poate avea mai multe SCO. Cand combinam obiectele de tip SCO in designul nostru, rezultatul va fi un curs de tip eLearning. Noi, cei care creem cursurile suntem cei care definim structura cursului, adica definim cum se trece de la un obiect de tip SCO la urmatorul.

Standardul in care se poate incadra structura cursurilor de tip e-learning se cheama SCORM (Sharable Content Object Reference Model). Am vorbit pana acum despre SCO (obiectele de continut difuzabil), adica primele trei cuvinte  si care se combina pentru a forma acest pachet.
La ce ne referim cand spunem Reference Model (model de referinta)?

Modelul de referinta este practic modul in care aceste obiecte sunt transformate in forma unui pachet, pentru a putea fi folosite si refolosite in sisteme de invatamant variate. SCORM nu este singurul standard in e-Learning, dar este unul dintre cele mai populare, fiind folosit la scara globala.
Obiectele pot fi administrate in diverse programe software de dezvoltare. Producatorii de software pentru e-Learning ofera pachete care pot avea numite avantaje si dezavantaje, insa formatul final in care se creaza cursurile de tip eLearning este universal: SCORM.

De ce este necesara utilizarea standardelor (precum SCORM)?

Motivul principal este acela ca fac posibila mutarea cursurilor pe alt server, reutilizarea lor in alte LMS-uri si adaptarea la diverse cerinte hardware precum:

  • dimensiune ecran
  • tip dispozitiv (computer, tableta, telefon)
  • formatul in care se afiseaza (Flash, HTML5)

 

Artistul CRBL – educator virtual în jocurile educative EduTeca

Pentru că şi-a dorit să se implice mai mult în educaţia fetiţei sale, Alesia (4 ani), CRBL a devenit de câteva zile erou de jocuri pe calculator.

CRBL este educatorul virtual din noua aplicație produsă de Ascendia Design:  „Fănică și CRBL – Cupa EduTeca”. Titlul face parte din Seria Prietenii Sănătății.

„Am cumpărat un joc educaţional, pe CD, pentru Alesia. Mama fiind educatoare, i l-am dat să-l testeze, să-mi spună la ce nivel este şi dacă este ok. Apoi am început să-l joc cu Alesia, care este  de-a dreptul înnebunită după el. În fiecare seară verificăm ce mai face Fănică… Apoi i-am contactat pe aceşti băieţi care produc astfel de jocuri şi le-am spus că vreau să mă implic şi eu în această poveste. Au fost foarte încântaţi de propunerea mea, iar aceasta este prima noastră colaborare, primul CD, pentru că vor urma şi altele. Şi mai pregătesc o surpriză, peste două-trei săptămâni, când acest CD se va găsi la chioşcuri, le voi oferi şi albumul meu, ca bonus. ” a declarat artistul.

Conținutul aplicației educative:

1. Cifre, litere, forme geometrice, formare de cuvinte, recunoastere sunete instrumente muzicale
2. Recunoștere poziții spațiale, diferențiere după mărime, numărat 1-10, grupuri de obiecte.
3. Jocuri cu teme sportive, puternic interactive:
Tenis, Fotbal, Baschet, Înot, Gimnastică
+ Multiplayer – copiii pot învăța în siguranță cu alți copii de vârsta lor!

Aplicația se poate cumpăra și din magazinul elearning.ro: 

1. Licență electronică

2. CD – Livrare fizică

sau pentru tablete cu Android – din Google Play:  Fănică și CRBL – Cupa EduTeca

Limbă: Română
Vârstă recomandată: 3-7 ani

 

Ce este un manual digital?

0

Manualele digitale sunt o resursă educaţională modernă ca rezultat al imaginaţiei, iniţiativelor, experimentelor şi promovărilor, cercetării şi dezvoltării noilor tehnologii în educaţie, în procesele sistemului de învăţământ. De altfel, considerare din categoria instrumentelor de lucru suport pentru învăţare, acestea sunt reflexia unei concepţii a unui grup de lucru, situată necesar în prelungirea concepţiei curriculare în actualitate, exprimată prin documente de politici educaţionale şi prin documente curriculare.

 

În lume, deja după anul 2010, aceste resurse educaţionale în format digital şi-au făcut apariţia în diverse ţări (SUA, Coreea de Sud, Emiratele Arabe Unite).

 

DEFINIŢIE. Din punct de vedere tehnic/informatic, manualul digital este independent de platformele e-Learning şi reprezintă un produs software (aplicaţie) ce poate fi folosit online dar şi offline, pe orice tip de tehnologie (descktop, laptop, tabletă, telefon), pe orice sistem de operare şi pe orice browser, iar din punct de vedere fizic există stocat pe un CD ce însoţeşte manualul tipărit. Din punct de vedere al conţinutului, manualul digital cuprinde integral conţinutul manualului tipărit (ce are reprezentări statice), având complementar (în locul ilustraţiilor, tabelelor, exerciţiilor, etc. de pe hârtie) elemente specifice precum: exerciţii interactive,  jocuri educaţionale, animaţii, filme şi simulări care, prin utilizare, aduc un plus de profit cognitiv. Manualele  trebuie să îmbogăţească procesul de predare-învăţare-evaluare cu activităţi multimedia interactive, iar cel mai important element de noutate adus de manualele digitale este reprezentat de activităţile multimedia interactive de învăţare (AMII) ce pot avea următoarele clase de complexiate şi care oferă o continuitate a acumulărilor/competenţelor dobândite de elev pe întreaga durată de utilizare (atât individuală, cât şi în activităţi de grup): static, animat, interactiv, complex (aplicaţii software complexe). Astfel, prin manualul digital se atinge un nivel superior al procesului de predare-învăţare-evaluare prin atributul de imersiune (virtual reality şi augmented reality) pe care un eveniment de învăţare continuu (manual digital) îl conferă procesului didactic, faţă de un eveniment de tip discret (RLO, Reusable Learning Objects) şi faţă de experienţa acumulată de elevi sau cadrele didactice în utilizarea de software educaţional (lecţii interactive) prin laboratoarele virtuale pentru fizică, chimie, biologie, etc. Observaţie. Manualul digital reprezintă o abordare nouă în implementarea componentei TIC în procesul de predare-învăţare-evaluare, şi de aceea nu este formatul .pdf şi nici formatul static HTML al manualulul tipărit.

 

În mod fericit, România se poate mândri, la începutul anului şcolar 2014/2015, cu faptul că a reuşit să elaboreze câteva manuale digitale (acestea sunt asociate manualelor clasice, tipărite) pentru învăţământul primar (clasele I şi a II-a) în urma unui proces –uneori anevoios şi complicat, la care şi-au adus contribuţia, pe lângă persoanele de specialitate cu o bogată experienţă ăn realizarea de manuale, şi specialişti în proiectarea învăţării, programatori, graficieni, specialişti în psihopedagogie, redactori. Din punct de vedere tehnic, manualul digital este independent de platformele e-Learning şi reprezintă un produs software (aplicaţie) ce poate fi folosit online dar şi offline, pe orice tip de tehnologie (descktop, laptop, tableta, telefon), pe orice sistem de operare şi pe orice browser.

 

Sursă ştire: CNIV România, http://c3.cniv.ro/?q=2014/digi2014

Biografie: http://www.unibuc.ro//prof/vlada_m/

CNSC decide: MEN să intre în legalitate și să reevalueze toate ofertele

După încercările esuate ale domnului Pricopie de a arunca vina pe edituri pentru insuccesul licitație de manuale digitale, CNSC obligă MEN să reevalueze toate ofertele.

Decizia CNSC (pe care o anexăm), face o critică amplă a desfăşurării licitaţiei şi aprobă peste 90% din motivele contestaţiilor, obligând autoritatea contractantă ca în 25 zile să reevalueze toate ofertele. Nu ştim cum va reuşi aceasta, deoarece ar trebui foarte rapid să-şi schimbe modul de lucru, să instruiască din nou evaluatorii sau să găsească alţii, mai bine pregătiţi.

Iată câteva din neregulile şi deficienţele ce apar în urma contestaţiilor şi a deciziei CNSC:

  • Au fost  scoase din joc peste 60% din oferte pe criterii inexistente în legislaţia achiziţiilor publice, aplicându-se praguri eliminatorii la preţ şi la conţinut, deşi ofertanţii fuseseră asiguraţi prin clarificări de stabilirea câştigătorilor printr-o  ierarhie a punctajelor. Decizia CNSC anulează practic prevederile abuzive ale OMEN 5559, ascuns din noiembrie 2013 şi până la 14 martie 2014 în minister, dar utilizat neprofesionist şi netransparent în timpul evaluării (ex. pag.29-32 din Decizia CNSC);
  • Diletantism  în evaluarea conţinutului  ofertelor, prin discrepanţe mari între punctajele evaluatorilor, aprecierea subiectivă şi nejustificată a grilei de evaluare, superficialitatea întocmirii fişelor, acordarea şi totalizarea eronată a punctajelor (ex. pag. 34-36 din Decizia CNSC)
  • Rigiditate excesivă, aplicată discriminatoriu în evaluarea elementelor tehnice la varianta digitală, când foarte multe oferte au fost eliminate pentru abateri minore, permise de altfel chiar în documentaţie (ex. pag. 28-29 din Decizia CNSC) sau chiar prin stabilirea ca nefuncţionale a CD-urilor de prezentare (deşi  verificările specialiştilor CNSC au dovedit contrariul)
  • Declararea drept câştigătoare a unor oferte prin trei metode incorecte: 1. trecerea  cu vederea a problemelor tehnice la  varianta digitală, pentru care celelalte oferte au fost eliminate, aşa cum vedem din  raportul intern al specialiştilor IT ; 2.  “greşeli” elementare la  calcule, recunoscute de CNEE ladouă săptămâni după anunţarea rezultatelor printr-o erată (anulată acum de CNSC); 3. Acceptarea justificărilor  preţurilor neobişnuit de mici, fără solicitarea de detalii şi fără verificările de rigoare la care era obligată comisia de achiziţii (ex. pag.41 din Decizia CNSC).
  • Alte deficienţe semnalate şi confirmate în Decizia CNSC sunt lipsa totală de transparenţă a evaluării,   inegalitatea de tratament a ofertelor,  interzicerea accesului la dosarul de evaluare pentru contestatari.

 

Per ansamblu, încă o dată s-a dovedit că proiectul noilor manuale a debutat nefericit, după  un an de tergiversări  şi  bâlbâieli manageriale ale autorităţii contractante.  La această provocare, editurile şi firmele de soft au răspuns peste aşteptări,  cu alocarea într-un timp scurt de importante resurse  umane, materiale şi financiare, dar avertizând totodată că nu mai sunt dispuse să tolereze lipsa de transparenţă, tratamentul inegal, neprofesionalismul, demagogia ieftină. Precizăm că editurile n-au refuzat competiţia corectă, concurenţa pe calitate, modernitatea educaţiei, adaptarea la lumea digitală, ci doar au cerut ca proiectul MEN să fie corect, predictibil, transparent şi profesionist.

Şi de ce ne temeam, n-am scăpat!

Practic, cu prilejul deciziei CNSC se confirmă  că  autoritatea contractantă n-a  fost în stare să ofere cadrul organizatoric şi prestaţia unei  evaluări de calitate, bătându-şi joc nu numai de cei 21 ofertanţi, ci, având în vedere consecinţele eşecului licitaţiei, de tot sistemul educaţional şi de întreaga societate.

Ne aşteptam ca organizatorii licitaţiei să-şi recunoască responsabilitatea şi să tragă învăţămintele de rigoare. Dimpotrivă, am  constatat cu uimire şi cu indignare apariţia în spaţiul public, fără o analiză minimă, a unor  declaraţii iresponsabile şi defăimătoare ale ministrului educaţiei şi ale premierului României, care nu găsesc încă nereguli în grădina MEN, dar acuză editurile pentru lipsa manualelor de clasa I şi a II-a de pe bancile elevilor la începutul anului şcolar. În plus, dl. Pricopie a şi avansat soluţia pentru viitor: furnizor unic (din subordinea MEN) şi, desigur, manuale unice.

În loc să asigure o strategie inteligentă, un buget corespunzător, o metodologie simplă şi o descentralizare pentru selecţia şi achiziţia la nivelul şcolii, MEN vrea să recentralizeze totul şi să pună monopol pe o industrie culturală şi creativă, specializată şi adaptată culturii şi educaţiei secolului XXI!

Protestăm vehement împotriva unei asemenea intenţii dictatoriale, care loveşte puternic într-un domeniu şi aşa afectat de recesiunea economică şi de criza lecturii, şi care va duce la pierderea unor locuri de muncă de înaltă calificare în cultura scrisă şi în IT!

Protestăm împotriva îngustării şi reprimării ofertei educaţionale şi solicităm ministrului educaţiei  să adopte, de urgenţă,  următoarele demersuri:

  • Analiza şi dezbaterea publică a proiectului noilor manuale (strategie, buget, metodologie, calendar realist etc.), în prezenţa instituţiilor şi structurilor abilitate,  a reprezentanţilor asociaţiilor cadrelor didactice, asociaţiilor de părinţi, specialiştilor în educaţie, mediului academic şi universitar, industriei de carte şcolară etc.
  • Modificarea OMEN 5559 şi crearea unui cadru juridic adecvat statutului, asigurării şi utilizării manualelor şi auxiliarelor, în conformitate cu legea şi cu interesele accesului la o educaţie de calitate. În acest context, propunem ca ministerul să asigure o subvenţie reală pentru elevii proveniţi din familiile cu venituri mici. Manualele ar urma să se achiziţioneze de pe piaţa liberă, inclusiv din fonduri atrase de la comunităţi, asociaţiile de părinţi, sponsori etc., având acelaşi regim ca rechizitele şi uniformele.
  • Activarea, sub preşedinţia subsecretarului de stat cu atribuţii de profil, a Comisiei consultative pentru problemele  manualelor, constituită prin ordinul ministrului educaţiei încă din 2004.
  • Urgentarea apariţiei noilor proiecte de programe şcolare pentru clasele a III-a, a IV-a şi pentru alte clase la care MEN vrea manuale noi. Avertizăm că deja există o întârziere majoră în calendarul iniţial şi  chiar dacă programele vor fi aprobate până la sfârşitul anului 2014, vor rămâne doar 3-4 luni pentru elaborarea proiectelor, iar procesul de evaluare şi achiziţie va fi declanşat la fel de târziu ca şi anul acesta!
  • Realizarea unui proiect cu finanţare europeană pentru selecţia, pregătirea, examinarea,  şi atestarea ca experţi a  evaluatorilor de manuale.

Soluția de avarie oferită de dl Pricopie: cumpărarea unor manuale vechi și neconforme cu noua curriculă va genera o pagubă nejustificată la buget, având în vedere că oricum noile manuale digitale vor ajunge în școli anul acesta.

Practic, deși ministerul se plânge de lipsa banilor și oferă preturi derizorii pe manuale, domnul ministru Pricopie este dispus să cheltuiască o sumă importantă de bani doar pentru a acoperi o greșeală și a trece cu brio de termenul impus de dl. Victor Ponta.

Nu ştim dacă CNEE este pregătit să remedieze consecinţele acestei licitaţii, dar sperăm ca MEN să adopte măsurile ce se impun şi să înveţe din propriile greşeli. Altfel, ne vom confrunta anul viitor cu altă catastrofă managerială și administrativă.

Licitația pentru manuale digitale: o catastrofă administrativă

– Comunicat de presă –

Federaţia Editorilor din România (FER) consideră că rezultatele licitaţiei de manuale pentru clasele I şi a II-a sunt profund viciate de evaluarea inadecvată şi eronată, fapt pentru care solicită anularea licitaţiei şi asumarea răspunderii de către cei  vinovaţi.

Explicăm mai jos motivele care ne-au condus către o astfel de concluzie:

  1. Utilizarea unor criterii eliminatorii inexistente în caietul de sarcini al licitației

CNEE a invocat, în majoritatea comunicărilor de respingere a ofertelor  trimise participanților, două praguri eliminatorii, care nu sunt prevăzute în caietul de sarcini și nici în alte documente ale licitației. Ele sunt prevăzute în OMEN 5559/2013 (un ordin de ministru foarte controversat, ascuns publicului între data semnării sale – 22 noiembrie 2013 – și data publicării sale, la  14.03.2014), care nuse regăsește printre documentele licitației. Mai mult, în cadrul clarificărilor cerute de posibili ofertanţi, CNEE răspunde:“ Ofertele câştigătoare vor fi acele oferte care respectă cerinţele din caietul de sarcini şi care se clasifică în ordinea punctajelor pe primele 6 locuri.”Aşa cum precizam, caietul de sarcini nu conține nicio trimitere la OMEN 5559/2013 sau la praguri eliminatorii.

Cele două paragrafe din OMEN 5559/2013 sunt:

a)      Articolul 9, alineatul 3: prevede eliminarea din licitație a acelor oferte care nu obțin minim 43 de puncte din 50 pe criteriul prețului. Unii ofertanți (mai ales Siveco+Litera și CD Press) au venit cu prețuri mult mai mici decât prețurile și așa reduse estimate de CNEE și au fost în măsură să ia cele mai mari punctaje la criteriul preț, eliminând astfel, de facto, pe ceilalți concurenți, care nu au mai putut obține cel puţin 43 de puncte. Prețurile suspecte de dumping au împins astfel, conform acestui alineat neinclus în licitație (dar invocat ulterior), restul participanților în afara licitației.

b)      Articolul 8, alineatul 5: care prevede același prag eliminatoriu de minim 43 de puncte în privința punctajul tehnic, rezultat din evaluarea tehnică și de conținut a proiectului de manual propus. Nici acest criteriu nu a fost inclus în documentele licitației.

 

  1. Greșeli de calcul care au calificat eronat doi dintre câștigători (Siveco+Litera în două cazuri și CD Press într-un alt caz)

Chiar dacă criteriile invocate în maniera suspectă prezentată mai sus s-ar menține, calculele evaluatorilor validate de comisie sunt greșite, cu următoarele 3 consecințe:

a)      Siveco+Litera NU s-ar afla printre câștigători nici în cazul manualului de comunicare pentru clasa I, nici in cazul manualului de matematică pentru clasa I. Calculul, bazat pe documentele oficiale emise de CNEE arată următorul lucru (punctajele nu se rotunjesc, conform cerințelor licitației):

Manual

Punctaj final Punctaj parțial preț

Punctaj parțial tehnic

Comunicare limba română, clasa I 90,95 49,05 (pentru un preț de 4,74 lei) [textmarker color=”8F2E1F”]41,90[/textmarker]
Matematică și explorarea mediului, clasa I 92,99 50 (pentru un preț de 4,74 lei) [textmarker color=”8F2E1F”]42,99[/textmarker]

Astfel, Siveco+Litera pierde licitația în ambele situații, conform Articolul 8, alineat 5 din OMEN 5559/2013, pentru că obține sub 43 de puncte.

 

b)      Manualul de matematică pentru clasa a II-a rămâne fără niciun câștigator (pierde CD Press, altfel declarat unic câștigător de CNEE). Calculul este următorul:

Manual Punctaj final Punctaj parțial preț Punctaj parțial tehnic
Matematică și explorarea mediului, clasa a II-a 86,25 50 (pentru un preț de 5,35 lei) [textmarker color=”8F2E1F”]36,25[/textmarker]

c)  Mai sunt și alte cazuri în care un ofertant obţine  mai mult la punctajul tehnic decât maximum posibil teoretic (exemplu: Manual de engleză, clasa I).

 

Tolerarea prețurilor suspecte de dumping

Un punct controversat este acceptarea de către CNEE a ofertelor de preț aflate mult sub prețul estimat de autoritatea contractantă, deşi au fost sesizări chiar la şedinţa de deschidere a ofertelor. De exemplu: manualul de comunicare în limba română pentru clasa I a fost estimat de CNEE la un preț de 8,22 lei. Editurile cu tradiție în domeniu au avut oferte de preț în jurul sumei de 8 lei (acoperind cu greu costurile).

 

Câțiva ofertanți au venit cu prețuri neobişnuit de mici, cu mult sub baremul de 70% prevăzut de legislație (Siveco+Litera au ofertat un preț de numai 4,74 lei, iar recordul a aparţinut  CD Press, cu numai 4,65 lei). Prețul include atât partea de print (drepturi de autor, cheltuieli de editare, tipar full-color, 120 de pagini, format mare, broșat, două volume etc.), cât și două CD-uri cu manualul digital. Prețurile foarte mici oferite de unii participanți la licitație sunt greu justificabile.  Dacă cineva  dorește să cumpere chiar și numai două cd-uri goale,de proastă calitate,nu prea le poate achiziționa sub 1-1,5 lei (deci aproape un sfert din preț). Costurile strict materiale (tipar, hârtie, cd, imprimare, transport) depășesc, de regulă, prețurile suspecte de dumping.

Comisia era obligată de lege să ceară justificări acelor ofertanți care au propus prețuri aflate sub 70% din valoarea estimată de autoritatea contractantă. CNEE şi MEN n-au comunicat dacă s-a făcut această analiză. Solicităm, în spiritul transparenţei ca explicaţiile ofertanţilor în cauză să fie făcute publice, precum şi motivele acceptării lor de către comisie, în cazul în care comisia a dispus această verificare.

 

  1. Eliminarea abuzivă a aproape tuturor ofertelor, pe motive tehnice minore

Coincidența extraordinară face ca exact acele firme care au ofertat cele mai mici prețuri (deci care au avut, astfel, cele mai mici cheltuieli pentru a asigura calitatea manualului) să fie și singurele care au trecut fără greşeală evaluarea tehnică. Restul ofertelor  (printre care cele ale unor edituri prestigioase și firme de IT cu un portofoliu digital consistent) au fost respinse. Motivele sunt de ordinul ridicolului. De exemplu: 0,5% din imaginile utilizate în manualul de comunicare pentru clasa I au dimensiuni peste cei 500k ceruți de în caietul de sarcini. Ce înseamnă 0,5%? 12 imagini din 2396. Acele imagini au dimensiuni mai mari pentru că folosesc mai multe culori și sunt apelate în cazul ecranelor cu densitate mare de pixeli (retina display). Dimensiunea lor în pixeli, daca ții la calitatea imaginilor, este una foarte mare, de aici și trecerea peste limita (aleatorie) de 500k. Menţionam că încărcarea locală a unor imagini mai mari de 500k nu este de natură să încetinească în vreun fel utilizarea manualului digital. Alte oferte au fost respinse pe criterii asemănătoare: dacă nu erau imaginile prea mari, atunci au fost fișierele audio (mp3) sau video (mp4), nedeschiderea unor fişiere etc.

 

Pentru a se vedea dacă  manualele declarate câștigătoare îndeplinesc toate criteriile tehnice cerute, solicităm ca ceilalţi ofertanţi le vadă, spre a se  elimina astfel orice suspiciune de părtinire în evaluarea tehnică.  

 

  1. Nerespectarea calendarului asumat

Ministerul Educației și CNEE nu sunt la prima abatere de la calendarul auto-impus al licitației. Probabil cea mai gravă este întârzierea nejustificată și, considerăm noi, ilegală a anunțării rezultatelor, care ar fi trebuit să aibă loc pe 28 iulie și, în fapt, a fost făcută numai pe data de 4 august.CNEE nu a oferit nicio explicație în această privință. Nu înţelegem de ce a fost nevoie de 18 zile pentru a se evalua doar 9 proiecte de manuale, celelalte fiind eliminate abuziv din start, pe motive tehnice (și de preț) şi nemaifiind supuse analizei de conţinut. Suspectăm că aceste criterii eliminatorii au fost introduse după ședința de deschidere a ofertelor, deoarece la deschiderea plicurilor nicio ofertă nu a fost eliminată pentru neîndeplinirea baremului de  43 puncte pentru preţ, criteriu invocat abia acum.

 

  1. Netransparența cu privire la numele și calificările evaluatorilor

Nu știm nici până astăzi cine anume au fost evaluatorii. Componenta tehnică nu este una derizorie și evaluarea nu poate fi făcută de un personal nespecializat;ea presupune sisteme de operare diverse (Linux, Windows, Mac OSX), versiuni diferite și browsere diferite. Cerem ca CNEE să publice lista și cv-urile evaluatorilor pentru a ne asigura că evaluarea nu a fost făcută superficial sau neavizat. Argumentele tehnice de respingere primite de unii ofertanți indică, din păcate, acest lucru. O bună parte din observațiile evaluatorilor nu sunt reproductibile pe proba martor a ofertanților. Iar restul se încadrează în zona celor care pot fi foarte ușor corectate și care nu sunt de natură să prejudicieze utilizarea întregului manual.

 

Reamintim MEN şi opiniei publice că OMEN 5559,  semnat la 22 noiembrie 2013 şi făcut cunoscut abia la 14 martie 2013, în ziua anunţării licitaţiei,  a fost atacat în contencios de FER în primă procedură la MEN, fără nicio reacţie din partea instituţiei. Totodată, reiterăm acuzaţiile noastre şi ale participanţilor la licitaţie cu privire la lipsa de transparenţă, de dialog şi de profesionalism din partea MEN şi a CNEE, dovedit de noi în nenumărate rânduri şi la care nu am primit niciun răspuns.

 

În concluzie, apreciem că această licitație de manuale a fost organizată defectuos din punct de vedere managerial şi s-a dovedit prin sutele de clarificări şi contestaţii o adevărată catastrofă administrativă, drept pentru care solicităm demisia directorului CNEE şi a ministrului educaţiei.

Copresedinte FER                    Copresedinte  FER

Grigore Arsene                        Mihail Penescu

Pentru conformitate

Claudiu Istrate

Director executiv

Workshop CNIV 2014 – „Istoria învăţământului românesc de informatică”

0

La Universitatea din Bucureşti, în 24 octombrie 2014, va avea loc un workshop cu tema „Istoria învăţământului românesc de informatică”. Acesta se va desfăşura în cadrul Conferinţei Naţionale de Învăţământ Virtual (CNIV), sub deviza “Calculatorul – mijloc de formare a unei noi viziuni asupra educaţiei, cercetării şi inovării”

Pentru tinerii de astăzi-şi pentru celălalte generaţii, CNIV România a lansat iniţiativa elaborării unor resurse care să explice şi să sintetizeze apariţia ca ştiinţă a informaticii, evoluţia, dezvoltarea şi impactul acesteia asupra societăţii româneşti.

Se va accentua legătura dată de triada SISTEME DE CALCUL-ALGORITMICĂ-PROGRAMARE, şi se vor promova bunele practici în predarea şi învăţarea informaticii, prin noi metode de predare-învăţare, susţinute de noile tehnologii oferite de utilizarea calculatorului în procesul de învăţământ. De asemenea, se va recomanda profesorilor de informatică să utilizeze acele metode şi atitudini-în relaţia cu elevii/studenţii, care să elimine cât mai mult din partea elevilor/studenţilor, învăţarea superficială, neinţelegerile conceptelor moderne ale informaticii. Evenimentul va da ocazia diverşilor actori implicaţi în sistemul de învăţământ, să exprime opinii şi studii cu privire la eficienţa şi performanţa sistemului educaţional românesc, inclusiv cu privire la utilizarea manualelor digitale în procesul de educaţie.

Detalii: http://www.c3.cniv.ro

EduTeca Protect – aplicație de control parental

 

 

Aplicație românească de control parental.

Platformă: Android

Preț: Gratuită

Producător: Ascendia Design

Cu ajutorul ei, părinții pot bloca sau permite accesul copiilor la aplicațiile aflate pe dispozitiv, în anumite intervale de timp.

Funcționalități cheie:

  • Părintele hotărăște exact ce aplicații, jocuri și setări poate să acceseze copilulicon-eduteca-protect
  • Setări de timp. Părintele decide cât timp poate să folosească copilul dispozitivul. Fie interval. Fie din momentul activării. Fie nelimitat.
  • Setări de rețea. Se pot modifica setările pentru rețea direct din interfața de părinte.
  • Fără reclame în zona dedicată copiilor
  • Părintele poate grupa aplicațiile în funcție de tipul lor
  • Trecerea la interfața tradițională de Android se face numai prin introducerea unei parole
  • Aplicația EduTeca – Protect rămâne în control chiar dacă tableta/telefonul este restartat

Pentru mai multe detalii intrați pe comunitate.eduteca.ro

Descarcă din Play Store