Acasă Blog Pagina 43

Atelier de lucru la Iaşi – 3-4 noiembrie

0

Universitatea „Al.I.Cuza” Iaşi, prin Facultatea de Informatică, şi Academia Română, prin Institutul de Cercetări în Inteligenţa Artificială Bucureşti şi prin Institutul de Informatică Teoretică Iaşi vă invită să participaţi la atelierul de lucru „Resurse lingvistice şi instrumente pentru prelucrarea limbii române”.

Mihaela Brut: Instrumente pentru E-Learning. Ghidul informatic al profesorului modern

0

Învăţământul românesc trece printr-un proces de profundă modernizare, în primul rând datorită tendinţei şi politicii de utilizare a mijoacelor ICT în pregătirea şi desfăşurarea orelor. Profesorii simt din ce în ce mai acut nevoia de a-şi dezvolta propriile materiale didactice, de a-şi organiza cursurile într-o manieră modernă. Modelele actuale de învăţare sunt centrate pe student, oferindu-i o mai mare autonomie, încurajându-i învăţarea activă, acordându-i un rol important în crearea de materiale, în comunicarea şi participarea la procesul de predare-învăţare.

Târgul Educaţional Bucureşti 2006

0

Miercuri, 18 octombrie, la ora 12,00 va avea loc deschiderea oficială a TÂRGULUI EDUCAŢIONAL BUCUREŞTI, organizat de Expo 24 cu sprijinul Instituţiei Prefectului Municipiului Bucuresti şi a Inspectoratului şcolar al Municipiului Bucureşti, eveniment ce se va desfăşura la Colegiul Naţional IULIA HAŞDEU.

VEMUS – Virtual European Music School

0

VEMUS este acronimul pentru Virtual European Music School – Şcoala Europeană Virtuală de Muzică. Proiectul VEMUS îşi propune proiectarea, dezvoltarea, implementarea şi evaluarea unui mediu educaţional virtual destinat învăţării
instrumentelor populare de suflat. Partenerii sunt institute de cercetare şi companii din 6 ţări, printre care şi România.

Tutorii – o nouă generaţie de profesori

0

Tutorii reprezintă o nouă generaţie de profesori, care lucrează online cu cei care învaţă. Astfel, rolurile şi responsabilităţile cadrelor didactice şi formatorilor se deplasează de la nivelul motivaţional şi de suport teoretic, către gestionarea relaţiilor sociale în mediul de învăţare online, către crearea unei echipe virtuale eficiente.

Take Part Too – runda a 3-a

0

Proiectul internaţional Take Part Too îşi deschide porţile pentru înscrierile rundei a 3-a, care se va desfăşura în perioada 23 octombrie- 15 decembrie 2006 pe o platformă virtuală de învăţare. Sunt invitate să participe echipe din liceele din România. Acestea, alături de echipele din Marea Britanie şi Danemarca, vor discuta şi vor lua poziţie în privinţa unor teme de actualitate la nivel european.

O comunitate online internaţională pentru elevi de 11-14 ani

0

GoldStarCafe este o comunitate online pentru elevi de 11-14 ani, o platformă educaţională virtuală în care copiii pot să-şi facă prieteni din alte ţări, să înveţe şi să-şi petreacă timpul liber într-un mod plăcut. Accesul elevilor se face numai cu acordul unui profesor…

Olimpius Istrate: Educaţia la distanţă. Proiectarea materialelor

0

Spaţiul limitat din instituţii, precum şi diverse dificultăţi întâmpinate de unii studenţi, în joncţiune cu necesitatea pregătirii pe tot parcursul vieţii, conduc la luarea în considerare a învăţământului deschis şi la distanţă ca o alternativă viabilă ce se înscrie cu succes în paradigma nouă definită de fluiditatea rolurilor, centrarea pe student, resurse distribuite, facilităţi virtuale şi lecţii asincrone. Pentru saltul calitativ la o alternativă performantă, se impun două direcţii de acţiune: o construcţie teoretică solidă şi o practică responsabilă.

Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizaţi în societatea de mâine

0

Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor fi marginalizaţi în societatea de mâine.

Repere în organizarea comunităţilor virtuale de învăţare

0

Organizarea adecvată a învăţării prin colaborare în mediile virtuale încurajează învăţare profundă, promovând interacţiunea între studenţi, determinându-i să îşi exprime ideile în mod clar, şi să evalueze critic aserţiunile colegilor.