Acasă Blog

DESIGN LEARNING – creare de conținut interactiv cu adevărat RELEVANT pentru cursanți

Cele mai bune cursuri online sunt cele care pun cursanții la treabă! De aceea, munca de proiectare a unui eLearning nu se rezumă la a transpune informația sub formă de text – poză – evaluare. Pentru a crea acel sentiment autentic de „engagement”, curiozitate și plăcere a descoperirii, cursantul are nevoie să fie provocat, să i se ceară părerea, să participe activ la construirea informației în curs. 

Pentru a face toate aceste lucruri, ai nevoie de conținut interactiv.

3 PAȘI pentru proiectare vizuală a unui conținut interactiv

Atunci când proiectezi interacțiuni pentru un conținut de învățare digital, este ușor să devii copleșit încercând să îți imaginezi cum va arăta în final cursul eLearning și dacă acesta va fi eficient pentru utilizatori. 

Cele mai creative soluții sunt legate de înlăturarea oricăror bariere tehnice și proiectarea cursul într-un mod 100% vizual. Cum poți face asta? 

 

  1. Schițarea ideilor – este necesar să începi de la o reprezentare schematică a întregului conținut digital. Poți porni de la un storyboard pentru un conținut nou, sau direct de la materialul pe care dorești să îl transformi în conținut digital. 
  2. Identificarea potențialului interactiv – indiferent de baza informațională pe care o ai, următorul pas este să identifici conținuturile ce au potențial interactiv. Aceste conținuturi sunt legate de acțiuni. Fie că sunt operațiunile dintr-un proces/o procedură, fie o intervenție, o reacție sau orice inițiativă din partea cursantului ce este explicată în text, poate deveni conținut interactiv. 
  3. Proiectarea interacțiunilor – nu orice acțiune este interacțiune! Foarte important este să facem diferența între aceste două modalități prin care cursantul va intra în contact cu informația. Dacă acțiunea se rezumă la un click pentru a dezvălui un conținut, ceea ce nu aduce un aport semnificativ în procesul de reținere a informațiilor, interacțiunea este mai mult decât atât. Prin interacțiune, cursantul face parte din curs și influențează prin deciziile lui modul în care îi va fi prezentată informația. Cele mai relevante interacțiuni sunt cele care reproduc comportamente din viața reală, fie o conversație cu un client, cu un manager (roleplay interactiv), fie reacțiile într-o anumită situație (studiu de caz situațional), fie rezultatele în urma utilizării unui soft (simulare folosire aplicație).     

În concluzie, este important să transformi acțiunile în interacțiuni pentru a provoca cursantul să gândească conținutul, nu doar să îl parcurgă. Paradoxul este că acesta va aprecia faptul că a „muncit” pentru a finaliza cursul. Satisfacția lucrului încheiat prin efort este mai mare decât a parcurgerii liniare a unui conținut clasic.

Un DESIGN inedit pentru un conținut cu adevărat RELEVANT

Cathy Moore, un cunoscut Training Designer din Statele Unite propune un concept inedit de a crea un design de învățare având la bază un obiectiv de business, și nu unul de învățare. Acest obiectiv ar trebui să răspundă la întrebarea: ce se va schimba în afacere mea prin acest curs? (ex: creșterea vânzărilor cu 10%; îmbunătățirea satisfacției clienților cu 20%; reducerea erorilor cu 30% etc). Odată ce am stabilit acest obiectiv major al cursului, el se va poziționa central, iar în jurul lui vom aduce doar conținut relevant pentru îndeplinirea acestuia. 

Primul nivel al design-ului va fi creat nu de ceea ce oamenii trebuie să știe pentru a îndeplini obiectivul, ci de ceea ce oamenii trebuie să facă pentru a atinge acest obiectiv. O listă de acțiuni ce au potențial dovedit că ajută la îndeplinirea obiectivului va fi necesară pentru a gândi mai apoi interacțiunile în curs. Pentru a alcătui această listă, vom răspunde la întrebarea: ce trebuie să facă cursanții pentru a îndeplini obiectivul?

 

Al doilea nivel va fi reprezentat de activități. Aici intervine munca de design al procesului de învățare în care, pentru fiecare acțiune descoperită anterior, va trebui să creezi o activitate practică care să simuleze cât mai real comportamentele din realitate. Dacă, de exemplu, echipa ta de vânzări nu pune întrebări deschise clienților pentru a afla cu adevărat nevoile acestora, iar vânzările sunt scăzute din această cauză, cursul tău online va trebui să exerseze capacitatea cursanților de a pune întrebări, de a le identifica pe cele deschise, de le folosi în discursuri variate, până când aceștia se vor simți confortabili cu ele și le vor aplica și în viața reală, iar cea mai potrivită formă de interactivitate pentru acest scenariu este un roleplay.

 

Ultimul nivel al design-ului bazat pe obiectiv este reprezentat de informație, însă nu orice informație, ci strict informația necesară cursantului să poată îndeplini fiecare activitate pe care ai gândit-o anterior, activitate care, ne reamintim că are ca scop îndeplinirea obiectivului. Dacă informația nu se leagă în mod direct de activități, ea nu trebuie să fie adăugată în curs. 

În concluzie:

  • Identifici obiectivul de business;
  • Identifici ce acțiuni trebuie să facă cursanții pentru a îndeplini obiectivul;
  • Concepi design-ul unor activități practice care să exerseze fiecare acțiune; 
  • Adaugi minimul de informație necesar cursantului pentru a se descurca în activitățile practice.

Testează această metodă și vei crea un curs 100% relevant pentru cursant, interactiv, aplicat strict pe ce are nevoie, provocator și cu impact direct în business. 

Schimbare notabilă ghid PNRR universități

Universitățile pot cere mai mulți bani pentru software educațional.

Au mai rămas 4 zile (termen limită: 17.06.2022) pentru depunerea proiectelor pentru PNRR universități. Ghidul nou, publicat pe 09.06.2022, vine cu o schimbare importantă:

Bugetul maximal pentru aplicații informatice, licente software, cheltuieli cu servicii IT, dezvoltare/actualizare aplicatii, etc (deci ce tine de software) a urcat de la max 10% în varianta inițală a ghidului, la max 25% acum. 

În acest context, lansăm 4 recomandări pentru a completa cererea cu software și servicii utile:

  1. Platforma LMS –  pentru formarea profesorilor

Platforma se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

  • pentru formare tip asincron;
  • obligatoriu trebuie să înțeleagă cursuri tip SCORM.
  1. Instrument de creare de cursuri eLearning (authoring tool)

Se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Instrumentul este pentru crearea de cursuri digitale (elearning) la standarde internaționale (inserare de elemente interactive, imagini, video,generare voce în limba română și multe altele). 

  • obligatoriu sa poată să creeze cursuri tip SCORM ca să funcționeze cu platforma LMS.
  1. Servicii de conversie cursuri din format clasic în format digital

Serviciile de acest tip se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Implica conversia cursurilor clasice din cadrul universității către format 100% digital interactiv, format ce poate fi vizualizat pe orice dispozitiv.

  1. Servicii informatice de creare de module de curs noi

Presupune crearea de cursuri elearning, de la zero, pe teme de actualitati, de exemplu: Smart Cities, Blockchain, Inteligenta Artificiala, etc.

Serviciile se încadrează tot în secțiunea Eligibilitatea investiției la: ”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Dacă aveți nevoie de ajutor sau aveți neclarități legate de software-uri/servicii ce pot fi incluse, ne puteti contacta direct la editor@elearning.ro

Dezvoltarea de cursuri eLearning personalizate pentru sectorul financiar 

Ghidul pentru începători

Fiind o vedetă în sine, serviciile financiare sunt una dintre primele industrii care au îmbrățișat elearning. Ca urmare, acest sector are o rată ridicată și o cultură de adoptare a noilor tehnologii aplicate în procesul de formare.

Datorită seriozității cu care sunt tratate, inițiativele de eLearning pentru sectorul financiar au un impact și o adoptare considerabil mai mari, deoarece publicul țintă al acestei industrii este unul dintre cei mai exigenți când vine vorba de educație și formare.

Cele mai multe cursuri elearning dezvoltate pentru domeniul financiar sunt din următoarele categorii:

  • Compliance
  • Onboarding
  • Soft Skills training
  • Process training 
  • Product training 
  • Cybersecurity 

Chiar dacă această industrie a acceptat pe deplin elearning-ul, cursurile de elearning pentru sectorul financiar sunt în mare parte legate de compliance, fiind și pe prima poziție în lista noastră. Conținutul eLearning trebuie să fie mereu actualizat, deoarece legile și reglementările se schimbă tot timpul. Așadar, conformitatea (compliance) este cea mai evidentă nevoie pentru eLearning aplicată în sectorul financiar. 

Cursurile realizate pentru a face onboarding noilor angajați îi pot ajuta pe aceștia să se familiarizeze rapid cu cultura, valorile, așteptările, produsele, serviciile și procesele actuale ale companiei. În contextul în care extrem de mulți angajați părăsesc în primul an de la angajare compania, este cu atât mai important să existe aceste cursuri.

Pregătirea în soft skills este esențială acum mai mult ca niciodată. Sectorul financiar este supus unei presiuni constante pentru a fi mai centrat pe client. eLearning îi poate ajuta pe angajați să își îmbunătățească abilitățile de comunicare, de lucru în echipă și de gestionare a conflictelor. Relația cu clienți ajută puternic la construirea încrederii dintre companie și client.

Cursurile de formare privind procesele interne (process training) pot ajuta angajații să înțeleagă procesele complexe din companie pe măsură ce acestea evoluează. 

Cursurile de formare pentru produse (product training) sunt foarte relevante în prezent, deoarece educă angajații mai rapid atunci când trebuie acoperite mai multe zone geografice. 

Formarea în domeniul securității cibernetice (cybersecurity) ar trebui să fie acum obligatorie și devine rapid cu siguranță obligatorie, în contextul amenințărilor digitale organizate. Formare în domeniul securității cibernetice nu este ceva doar pentru departamentul IT, ci pentru toți angjații din companie.

Ca profil, organizațiile de servicii financiare trebuie să fie agile și adaptabile la schimbare pentru a supraviețui. În acest context caută mereu modalități de a avea un avantaj competitiv, iar eLearning-ul le oferă acest lucru, pe termen lung.

În concluzie, eLearning este o parte importantă a formării pentru sectorul financiar. Acesta poate ajuta angajații să rămână la curent cu ce se întâmplă în companie, să îmbunătățească serviciile pentru clienți și să crească productivitatea. Atunci când este utilizat corect și nu doar ceva bifat de pe o listă, eLearning-ul poate fi un instrument puternic pentru a crea schimbări reale în bine în companie.

Specialist, Global Learning and Development @Kellogg Company

Are you dynamic, a keen innovator, a trend setter, or a disruptive thinker? Then Kellogg Europe is the place for you because at Kellogg’s we focus on agility, growth and innovation.

Our colleagues in the Hire to Retire team are looking for a new Global Learning and Development Specialist.

As we’re putting our hearts and souls into the future of food we’ll be looking at you to build and ensure the implementation of best-in-class commercial capability (K-Way) across the KEU Region. This role plays a critical role in the development, implementation and evaluation of L&D plans defined by our KEU commercial teams.

Here’s a Taste Of What You’ll Be Doing

  • Partner with KEU Commercial Business Partner and KEU K-Way Commercial team to ensure K-Way agenda supports priority capability building areas, identify core L&D priorities and programs and plan activities accordingly, capture on-going feedback and execute activities to continuously improve the learners’ experience
  • Provide support to KEU K-Way Commercial training programs strategy definition
  • Design and develop L&D solutions, experiences and programs partnering with SME’s in KEU (both web-based and instructor-led) through effective project management, planning, resourcing, experience and content design and communication.
  • Curate learning resources & updating the LMS/Kellogg Commercial Academy with relevant materials to include in communication & engagement strategies
  • Instructionally design sound learning solutions that utilize effective and impactful adult learning principles
  • Provide brief, guidance and continuous feedback to Learning Production for them to generate learning materials and experiences
  • Execute end-to-end KEU K-Way Commercial L&D programs (logistics planning, management, scheduling, communications and reminders, program execution, attendance tracking, participants follow up, evaluation, data reporting and analytics, etc.)
  • PO admin & management – vendor administration & coord.
  • Organising assessment & evaluation set up (MTM), reviewing progress and executing activities to support continuous improvement in areas that need focus.
  • Managing the KEU K-Way inbox
  • Issuing badges for relevant commercial programs (Credly)
  • Partner with GBS Global Learning Enablement to drive engagement and an effective learner experience for our commercial teams
  • Perform quality checks to ensure work is free of errors
  • Keep updated versions of L&D contents electronically
  • Manage external vendors relations when a service is required and connect the internal client with the vendor when needed
  • Run metrics and dashboards for L&D programs and provide insights and recommendations to stakeholders
  • Manage complex project timelines to ensure milestones and deliverables are submitted on time

YOUR RECIPE FOR SUCCESS

  • Bachelor’s degree in educational/organizational psychology, communications, HR, instructional design/technology, organizational development, or a closely related field
  • Graduate degree preferred +2/3 years of overall Learning & Development, preferably in Commercial area, designing, developing and executing L&D programs
  • Desirable project management experience
  • Advanced English, proficiency in written and verbal English
  • Actively staying up to date with our commercial agenda to ensure the learning we provide is relevant, effective and successful

Growing and nurturing the world starts with our employees, which is why our tailor-made career growth programmes are just what you need to set yourself for success.

With our extensive benefits package including flexible working, which enables you to take control of your work/life balance, we really have our people at the heart of our organisation.

We strive to create a world where people are not just fed but fulfilled and a workplace where everyone can voice their opinions and are empowered to be their true selves. It’s each and everyone’s unique flavour that make up Kellogg’s recipe for success and the diversity of ideas, experiences and beliefs that fuel our future ready momentum and embolden our make it happen culture.

Please note that we will only accept applications that are made to us via our Careers site. If you experience any difficulty when applying, please contact european.recruitment@kellogg.com

Cum să faci un e-Learning storyboard de succes

Tips&Tricks pentru a-ți ușura munca

Lucrul în sistem remote a devenit o normalitate pentru mulți angajați în aceste vremuri, iar nevoia de a învăța de la distanță pune companiile în situația de a crea conținut digital din materialele pe care le-au folosit exclusiv la sală, până acum.

Însă, de multe ori este dificil să faci această schimbare, dacă nu ai un plan coerent pentru a începe un curs e-learning. Aici intervine ideea de Storyboard.

 

Ce este un Storyboard?

Termenul „storyboard” provine din producția de film, unde creatorii schițează conținutul într-o serie de imagini statice. Un storyboard pentru e-learning este puțin diferit, pentru că el schițează modelul cursului și include informațiile, tipul de material digital care va fi folosit pentru a prezenta informațiile (text; imagine, schemă grafică; video; audio; quiz etc.), dar și secvențialitatea în care aceste informații apar în curs. Nu începeți un curs de e-learning fără o cale clară în minte; ca orice alt efort, planificarea este esențială. În acest scop, un Storyboard poate fi foarte util.

 

De ce am nevoie de un Storyboard?

Storyboard-ul oferă multe avantaje, atât pentru designer-ul de conținut, ce are o imagine completă a cursului și calibrează constant cantitatea de informație, cât și pentru validarea și verificarea obiectivelor pe care îți dorești să le atingi prin cursul pe care îl creezi.

Iată care sunt câteva din beneficii directe ale unui Storyboard:

  • Oferă instrucțiuni pentru secvențialitatea informațiilor și arată modul în care se raportează și se potrivesc diferite elemente;
  • Generează un plan coerent pentru dezvoltarea proiectului care poate primi feedback, ajustări, îmbunătățiri și poate permite lucrul concomitent al mai multor persoane implicate în crearea cursului (SME; Grafic Desginer; Instructional Designer; Projet Manager; Client);
  • Mărește viteza de creare a unui conținut digital, pentru că oferă un suport stabil pe care orice entitate implicată în curs poate progresa pe task-ul alocat;
  • Susține logica și consistența Storytelling-ului. Indiferent că vrei să prezinți istoria companiei, o aplicație, o procedură nouă, tehnici de vânzare sau metode de lucru, cursul tău trebuie să spună o poveste, iar Storyboard-ul te ajută să urmărești constant firul narativ al poveștii pe care o creezi prin curs. În final, povestea va implica cursantul în conținut, la fel ca un film bun în care abia aștepți să vezi ce urmează.

 

Cum creez un Storyboard

Cel mai la îndemână mod de a crea un Storyboard este să folosești un template, pe care apoi, îl poți personaliza pe nevoile specifice ale cursului.

Cu toate acestea, există câteva elemente care sunt imperios necesare unui Storyboard pentru e-learning:

  • Datele de identificare ale proiectului – antet; numele proiectului; numele cursului; data; persoanele implicate; etc
  • Textul integral împărțit în secțiuni/ecrane;
  • Suportul audio – fie textul care trebuie înregistrat pentru fiecare secțiune, fie fondul sonor pe care dorești să îl adaugi;
  • Instrucțiuni de navigație/interacțiune – include tot ceea ce un cursant poate sau ar trebui să facă pe ecran; fie că e vorba de un quiz sau apăsarea unui buton care deschide o altă fereastră cu informații adiționale, toate aceste detalii trebuie să se regăsească în Storyboard.
  • Media – speficați ce imagini, animații apar pe ecran, dar și poziționarea acestora. Sfat: puteți adăuga schițe ale imaginilor în locul descrierii acestora în cuvinte, iar Grafic Designer-ul care se va ocupa va înțelege mult mai bine ce vă doriți.

În general, scenariul de e-learning ar trebui să fie cât mai detaliat și specific posibil, iar pentru a face acest lucru, un editor de conținut te poate ajuta nespus prin template-urile pe care le conține. Vrei să transmiți ideea ta celorlalți membri ai echipei, deci dă-le tot ce au nevoie pentru a o aduce la viață.

Tips & Tricks

Chiar dacă poate părea suficient crearea unui Storyboard pentru un curs e-learning, există o serie de întrebări la care e bine să răspunzi înainte de a te apuca de scenariu.

Evaluarea nevoilor: Care este publicul țintă? Care este nivelul lor de calificare? Cum au mai intrat sau dacă au mai intrat în contact cu acest conținut/subiect în trecut?

Organizarea materialelor: Cu ce trebuie să lucrați? Ce material de învățare v-a fost oferit? Ce fișiere sunt disponibile?

Definirea obiectivelor: Care este obiectivul cursului? Ce îmi doresc să știe cursantul la finalul cursului? Ce problemă rezolv prin acest curs? Am obiective secundare?

Selectarea tehnicii instrucționale: Cum doresc să fac cursul, prin prezentare text și imagini, prin mai multe quiz-uri, prin animații, prin mai mult conținut video?

Secvențialitate: Cum împart cursul în module? În ce ordine intră capitolele? Ce subiecte trebuie să primeze? La ce materiale pot renunța?

 

Poate suna destul de dificil să faci tot acest demers de organizare înainte de a te apuca efectiv de treabă, însă odată setat acest cadru de lucru, viitoarele cursuri vor fi și mai ușor de făcut, și mai de impact pentru utilizatori. Efortul inițial se va compensa cu o calitate sporită a cursurilor și o eficiență crescută a ta pe viitor!

Learning Specialist @Metro

Your profile:

  • 3+ years of experience in the area of blended learning design
  • Thorough understanding of how adults learn, develop and adopt new behaviors and cognitive models
  • Excellent verbal, written and interpersonal communication abilities
  • Strong analytical skills and experience in presenting data
  • Excellency in planning, organizing and managing resources
  • Cross-functional collaboration attitude
  • Digital understanding (including learning management systems) & innovative approach
  • Enhanced business orientation – experience in wholesale/ retail business and commerce & prior xperience in B2B sales and customer management represents an advantage
  • Availability to travel within the country
  • Advanced English knowledge
  • Proficient in using Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Word, etc.).

Descrierea jobului

As a member of our Learning and Development team, you will roll out learning projects, being directly involved in creating and delivering follow up actions to strengthen and accelerate the learning processes.

Your responsibilities:

  • Design and implement learning solutions in accordance with learning strategy of the organization
  • Roll out learning projects, being responsible of both planning (content, development, timeframe), preparation (preparing training tools and materials, ensuring logistics – sending invitations, etc.) and program delivery
  • Create and deliver follow up actions to strengthen and accelerate the learning processes
  • Administer the learning platform and training attendance tracking system
  • Run reporting activities with regards to learning activities
  • Assess the impact of learning initiatives so that they can be improved on an ongoing basis
  • Participate in onboarding programs for new employees (HR induction sessions, monitors fulfillment of learning paths)
  • Take part in various HR projects, as required

Your future company:
Our values: The Guiding Principles are our company values describing how we want to work together at METRO: Leadership by example, Ownership, Power of relationship, Customer success and Sustainable business.
Our people: We are more than a successful wholesaler – we provide solutions for the future. That’s why we are looking for talents with new ideas and the courage to bring them alive.
Our benefits: We’re proud of our people’s achievements, so you’ll be recognized and rewarded for your contribution, and if you have the ambition, you can play a significant role in developing our internationally growing business. We are offering health insurance, meal tickets, vacation bonus, and last, but not least, Friday is a half workday (ends around 14:30).

Descrierea companiei

We as METRO are the champion for millions of independent businesses in the world. People working at METRO have the possibility to make the difference and create real value to our business customers. With our international wholesale business, we offer a variety of career opportunities to follow your passion and leave your footprints. If you like to work together with 90000 #METROheroes on the success of our customers, then it is time to use this chance and JOIN US!

Aplică, aici.

Learning & Development Junior Consultant (f/m) – Limited Period 2 Years @Lidl

We are looking for a creative, yet analytical and driven Learning & Development Junior Consultant to join our HR Team, to design and deliver inspiring learning solutions that innovate, empower and engage our people.

As a L&D Junior Consultant you will be responsible for:

  • Acting as Key User and coordinating the LMS (learning management system) platform at national level in direct collaboration with the other L&D specialists, in order to empower the digital learning solutions within the organization.
  • Assessing and understanding the L&D needs of the business (emphasized also by the Talent Management results) in order to recommend solutions in the areas of individual development and team development.
  • Designing, developing, adapting, implementing and end-to-end coordinating L&D national and/or international programs.
  • Maintaining effective collaborative communication, training strategies and partnerships with key internal and external stakeholders.
  • Regular reporting on the effectiveness of the implemented L&D projects and delivering ongoing communications to management and stakeholders.
  • Offering guidance and support to the participants involved in national / international development programs.
  • Offering support for the organization of L&D workshops, trainings or internal Assessment Centers.
  • Aligning the L&D priorities and projects to the company’s business strategy, organizational culture and people development plan.

Your profile:

  • Bachelor’s degree in a relevant field of study;
  • At least 1-2 years proven experience in coordinating L&D projects in fast-changing companies; experience in Retail industry is an advantage;
  • Good planning & organization skills;
  • Good project and stakeholder management skills and the ability to work with tight deadlines;
  • Good presentation skills;
  • Very good knowledge of MS Office (Word, Excel, PowerPoint);
  • Fluency in written and spoken English. German is considered an advantage.

Our offer:

You will have the opportunity to see the direct influence of your work on the employees’ satisfaction. Join our company and we will offer you a personalized training plan and an attractive salary, because we know how to reward our employees. We offer you a private health insurance with great discounted packages for family members, just to name a few of our benefits.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3072157416

Global Leadership Development – Senior Instructional Designer, Manager @ PwC Romania

Line of Service
Internal Firm Services

Industry/Sector
Not Applicable

Specialism
IFS – Human Capital (HC)

Management Level
Manager

Job Description & Summary
A career in Learning and Development, within Internal Firm Services, will provide you with the opportunity to contribute to the success of our people by developing quality and relevant learning initiatives that constantly improve the PwC experience. You’ll help us identify and source the best instructors, develop learning and performance improvement solutions across traditional and virtual classroom environments, and consult with other areas of the Firm to ensure our curriculums and initiatives support the PwC strategy.



To really stand out and make us fit for the future in a constantly changing world, each and every one of us at PwC needs to be a purpose-led and values-driven leader at every level. To help us achieve this we have the PwC Professional; our global leadership development framework. It gives us a single set of expectations across our lines, geographies and career paths, and provides transparency on the skills we need as individuals to be successful and progress in our careers, now and in the future.


As a Manager, you’ll work as part of a team of problem solvers, helping to solve complex business issues from strategy to execution. PwC Professional skills and responsibilities for this management level include but are not limited to drive the executive learning and development design strategy and project manage the design agenda planning and execution to ensure quality and consistency with the Firm’s strategy as well as leverage cutting edge, digitized solutions. This role’s ultimate objective is to support the current and future cohorts of PwC leaders in their leadership roles to shape quality and trustworthiness of the PwC brand and market leadership.


Preferred Knowledge/Skills:

Demonstrates intimate knowledge and/or a proven record of success as a team leader in the following areas:

  • Leading large-scale initiatives with multiple stakeholders and work streams while delivering a high quality, impactful learning intervention spanning both live (conferences, classroom, virtual classroom) and digital solutions;
  • Utilizing adult learning theory and instructional design in both formal and informal learning environments, and the linkage between design and learning evaluation/assessment;
  • Engaging any level of stakeholders in communicating the overall impact of a learning intervention to the business alongside the cause and effect of financial and human resources needed for completion of the project;
  • Experienced, comfortable, and effective at working with senior level stakeholders across the organization demonstrating an understanding of PwC Network strategy, the underlying business and our client service partners,
  • Partner with variety of internal and external stakeholders, eg. other COE team members, stakeholders, vendors/outsource providers, Subject Matter Specialists, internal leaders, academia – to shape and create effective learning and leadership development solutions;
  • Digital learning platforms, tools and systems, designing and leading for major educational technologies including mobile, micro- and nano-learning, simulations and branching elearning, videos and animations, electronic performance support, etc., and the applicable development processes/timelines and appropriate uses of these technologies;
  • Demonstrates intimate abilities and/or a proven record of success in a professional services environment utilizing an array of digital skills to drive higher value, lower cost, and a tech-enabled learning experience, including:
    • Using design thinking (including persona development, affinity mapping, journey mapping, and prototyping);
    • Using agile project management techniques (including sprint planning, backlog management and sprint review);
    • Maintaining knowledge of current and emerging learning technology trends and experience innovating with new learning technology tools;
    • Analyzing data and communicating data insights to drive decision making (leveraging market leading tools such as Alteryx, Tableau, etc.); and,
    • Leveraging the suite of available technology tools to drive efficiency, productivity, and collaboration.
  • Creating engaging, innovative learning activities and compelling course content that enhances retention and transfer;
  • Designing for blended learning solutions that include educational technologies including self-study, mobile learning, virtual classroom solutions, job aides, and learning objects, electronic performance support, etc., and the applicable development processes/timelines and appropriate uses of these technologies;
  • Understand the target audience and ensure close collaboration with the representatives of the target group to collect ongoing live feedback that is turned into design development and corrective action plan to ensure relevance and applicability of the leadership development offering,
  • Continuously evaluate CoE strategy to ensure alignment to the needs of the network and target audience needs and development requirements,
  • Analyze knowledge and performance gaps, desired outcomes, learner characteristics and contexts, and other program or initiative constraints; effectively apply these to the planning of design development activities,
  • Review cumulative assessment and evaluation data and use that feedback to perpetually improve solutions,
  • Creating project plans for all sizes of projects, driving milestones, meeting deadlines, managing to budget, and reprioritizing as needed to complete timely delivery of projects; managing projects from inception to completion;
  • Support (and, at times, lead) project teams and Subject Matter Specialists/stakeholders or others they identify during content development, including preparation for delivery of content and overall experience.

Other required qualities:

  • Consultation skills working successfully in highly ambiguous environments. Team player with strong oral and written communication skills, and senior presence;
  • Versatility and flexibility to work efficiently across time zones and during off hours, when needed;
  • Demonstrates cultural sensitivity & is nimble collaborating with colleagues across the network;

Minimum years of work experience and details around prior experience:

  • 8+ years overall experience, several of which must be in designing for all modalities as indicated above,
  • Working in global, international, intercultural, virtual environment, as part of a virtual team spread across several time zones is a must; strong virtual collaboration experience and delivery to a global audience,
  • College/University degree. Education-related degree in a relevant discipline (adult education, instructional design/technologies, organizational development, etc.) is preferred,
  • Experience with PwC is a plus.

**If you are interested in this role, please submit your CV at agata.rundo-kuzmiak@pwc.comno cover letter is necessary. We encourage potential applicants to apply as soon as possible, as we would like to staff this role at the earliest.**

Also, you can apply on Linkedin, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3070506697

EMEA Learning and Development Manager @Stefanini EMEA

Main responsibilities:

· Partners with senior managers and leaders to build of the need capabilities within the organization for future requirements and to perform learning analysis on an annual basis for the entire region.

· Creates, approves, and manages the learning and development budget for the in-scope region.

· Leads the design of major learning programs, to meet the training needs.

· Ensures that the appropriate technological solutions are used creatively to facilitate learning and knowledge transfer across the region and improves capabilities of the employees.

· Manages the Learning Management System (LMS) provider to support the learning strategy, align all collateral eLearning, online solutions to the corporate requirements and standards.

· Establishes systems and processes to ensure that staff are adequately trained based on the competency frameworks and training matrix per job/ business units or countries.

· Organizes internal learning events, training programs, workshops, and soft skills training delivery to all management layers, based on needs and training plans.

· Inspires and coaches’ managers to build learning and development priorities within their teams and sets a learning culture across region.

· Provides a diverse learning approach to meet group and individual requirements across the region.

· Evaluates the effectiveness of learning solutions, considering learning theories and training methodologies: assessment centers, formal knowledge, skills assessments, monitoring, and review, etc.

· Designs and organizes talent development solutions: apprenticeships, internships, personal development plans, mentorship, coaching programs.

Main requirements:

· University Graduate.

· Minimum 5 years of HR experience, with focus on driving learning processes in global matrix organizations.

· Experience in team management.

· Interpersonal communication skills with ability to implement pragmatic solutions tailored to meet specific business needs.

· Proven track record for delivering results in environments characterized by high growth, fast pace, change.

· Project management experience.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3081790094

Learning Support Team Manager @Orange

How would you like to work in IT, toying with cutting edge technologies and enjoying your life? At Orange Services, it’s possible!

As one of the largest IT Hub within Orange Group, we are working internationally for both Orange corporate functions and country operations. Through a unique combination of know-how and expertise, our teams provide a broad range of IT & Business Solutions.

Come closer to #LifeAtOrange!

What we’re looking for:

Learning Support Manager’s mission is to ensure that the support procedures and processes meet the operational requirements of the LMS solution for the HR Group Division. He/she also warrants the service management is duly performed by Learning Service Managers.

What you’ll be doing:

  • Management of a team of 12 people
  • Deliver on agreed KPIs, escalating when case and implementing corrective action plans
  • Cross collaboration with other support teams: level 3 in France, level 1 in France and Egypt (for Orange Business Services)
  • Assure Group’s initiatives are known across all entities and their specificities considered
  • Monitor, update, and propose improvements on support learning functions based on the feedback received from the client, end-users, or other stakeholders
  • Presents performance indicators in operational reviews, analyzes data & trends
  • Participate in the development and maintenance of a knowledge base and supporting documentation regarding administrative access and functions of the LMS, as well as conceiving tutorials, and videos if needed
  • Allocate team resources according to the business needs
  • Assist/lead with special projects related to the LMS or learning technologies as assigned
  • Assure the efficient and effective operation of the learning management system to meet the end-user’s needs.
  • Assist in shaping the evolution of the learning management system.

What you need to know/have:

  • Have a 2 to 3 years of people management experience
  • Fluency in English and French is required;
  • Previous experience in working with a Learning Management System or as a trainer or HR specialist – nice to have
  • Very good problem solving and analytical skills
  • Negotiations & Communications skills;
  • Proficiency in Microsoft Office
  • Strong interpersonal skills and customer orientation
  • Able to work in a positive team-oriented manner with a variety of people (staff, administrators, project managers, vendors, end-users)
  • Able to manage people in a multicultural environment
  • Able to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.

What’s in it for you:

  • Performance Bonuses – based on your results & the company’s;
  • Loyalty Bonuses, if you extend your stay;
  • Electronic Meal Tickets – as you imagine;
  • Medical & Life insurance for you – facilities for your family, too;
  • #WFH & Flexible hours;
  • Professional GSM subscription;
  • Personal GSM subscription, also [because we believe in communication!];
  • Special grants on Smartphones & devices; discounts for Orange products & services;
  • Development Platforms – Orange Learning, Trainings, Career Counselling, Coaching & Career plan mentoring;
  • Wellbeing Programs – we support your Zen;

Orange Services is about bringing together people and technology. We make IT happen!

Come & work for a #TopEmployer company. You could be part of an organization where great colleagues and team spirit support your professional development.

Apply and let’s have a remote-talk.

At Orange, you can.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3082188232

Mid-senior front end developer @Ascendia

We are Ascendia, a Romanian software development company based in Bucharest that takes pride in the work done in educational and learning area:

  • online platform for creation of digital educational content (Livresq-learning authoring tool)
  • e-learning platform for companies & learning management system (Coffee LMS)
  • e-learning courses dedicated to adult education (eJourneys)
  • Edulib project- the Romanian national digital platform with open educational resources

We are looking for you, if you are skilled and passionate about:

  • Javascript (4-5 years) + React + Redux
  • HTML5 and CSS (at least 3 years of experience)
  • you already worked with various APIs
  • creative thinking and analytical skills, with attention to details

The role:

  • Create online interfaces and applications
  • Produce reusable, efficient and scalable code an libraries
  • Optimize application scalability and speed
  • Edit XML/HTML5/CSS files
  • Develop/extend functionalities for the e-learning platform (JavaScript Vanilla, React, Angular)

Why join us:

  • you’ ll love the projects and the impact your work has on education and society
  • friendly work environment
  • central office in Bucharest, waking distance from metro station
  • hybrid working (this is not a fully remote job)
  • competitive salary

Apply at office@ascendia.ro

Conferința eLearning eLSE 2022 a început!

Cea de-a 18-a ediție a Conferinței eLearning și Software pentru Educație – eLSE 2022 este organizată de Asociația Advanced Distributed Learning Romania sub patronajul Universității Naționale de Apărare „Carol I” și al Colegiului European de Securitate și Apărare (ESDC) ca o conferință internațională legată de eLearning.

În acest an, tema centrală a Conferinței este Consolidarea educației și formării reziliente prin eLearning.
Agenda evenimentului este mai jos.
Pentru mai multe detalii, intrați direct pe site-ul eLSE.

Thursday, 12 May 2022

Time Event
08:30 – 09:00    Room Setup
09:00 – 09:45 Welcome messages

BG Dorin Corneliu PLESCAN

Carol I National Defence University, Commandant (Rector)

Mr. Dirk DUBOIS

European Security and Defence College, Head

Opening Remarks –  Moderated by 

Col. Alin BODESCU – eLSE 2022 Conference Chairman

  • Dr. Romita IUCU –  University of Bucharest, Professor
  • Dr. Ion ROCEANU – RO NDU Council of Doctoral Studies, Director
  • Lt. Col. Maksym TYSHCHENKO (TBC)  – UA Advanced Distributed Learning Scientific Centre, Head
Room A 
09.45 – 10.15 Gold Sponsor moment -Ascendia

LIVRESQ – digital interactive educational resources for everyone

Mr. Gabriel LAZAR, Research & Project Manager

Room A
10:15 – 10:30 Virtual Official Photo & Coffee Break
10:30 – 12:00 Pedagogy and Psychology in New Learning Environments Room A
Technological Innovations and Software for Education Room B
Serious Games and Gamification Room C
Cyber security awareness & implications for eLearning Room D
12:00 – 13:00 Lunch Break
13:00 – 14:30 Pedagogy and Psychology in New Learning Environments Room A
Best practice in online education and training Room B
Open Education, Best Practices, Demonstrations and Case Studies Room C
Romanian military eLearning network meeting Room D
14:30 – 15:00 Coffee Break
15:00 – 16:45 Plenary Session

eLearning contribution to resilient education and training systems

  • Mr. Dirk DUBOIS – ESDC, Head
  • Dr. Sae SCHATZ – ADL Initiative, USA, Director
  • Mr. Paul THURKETTLE – NATO ACT, Head
  • Cdr. Geir ISAKSEN – NORDEFCO ADL Norway, Director
  • Mr. Mariusz SOLIS – NATO DEEP, Coordinator
    Moderator  Col. Dr. Alin BODESCU – ROADL Romania, Director
Room A 

 

16:45 – 17:00 Day 1 – Conclusions

 

Friday, 13 May 2022

Time Event
08:30 – 09:00 Room setup
09:00 – 10:30 eLearning and Software for Education in Textile Industry

Demo  Sistemantiplagiat.ro

Room A
Excellence in Engineering Education through e-Learning and ICT Tools (EXTEND)

Technology-enhanced Learning to Improve Quality of Life (TELIQOL)

Room B
eTraining for Sport Professionals Room C
eLearning contribution to resilient education and training systems and societies Room D
10:30 – 11:00 Coffee Break
11:00 – 12:30 Open Education and the Emerging Technologies of the 4th Industrial Revolution Room A
Social, cultural, and ethical dimensions of eLearning Room B
Upskilling through advanced distance learning technologies Room C
Best Practices in Online Education and Training Room D
12:30 – 12:45 Coffee Break
12:45 – 13:00 Closing remarks. Intro to eLSE 2023 Room A

Partajare surse lecții interactive și cursuri eLearning în Biblioteca LIVRESQ

Sursele editabile a peste 229 de lecții

din Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED”

sunt lansate acum pe LIVRESQ

LIVRESQ, cea mai mare platformă de creare de conținut educațional din România, lansează cea mai importantă funcționalitate tip suport pentru cadre didactice.

Fiecare profesor poate, din acest moment, să reutilizeze sursa oricărei lecții LIVRESQ aflate în biblioteca publică a platformei, dacă autorii și-au dat acordul. Primele materiale pentru care s-a activat deja această funcționalitate sunt resursele educaționale deschise (R.E.D.) dezvoltate pe LIVRESQ de către experții e-learning din Proiectul CRED, al Ministerului Educației.

În biblioteca virtuală a platformei LIVRESQ (library.livresq.com) se regăsesc peste 13.400 de materiale educaționale interactive, din care 4.100 publice, 273 materiale R.E.D. ale CRED și 358 materiale omologate de Ministerul Educației. Toate aceste materiale sunt publicate de către cadrele didactice, pentru a fi folosite atât la clasă cât și acasă. De acum încolo, profesorii creatori își pot manifesta opțiunea de a face publice și sursele materialelor dezvoltate. Cu noua funcționalitate nu doar produsul final se va putea refolosi, ci și sursa lui, ca bază astfel pentru a crea noi materiale educaționale.

“Platforma LIVRESQ a fost una dintre puținele aplicații educaționale Made in Romania care a oferit profesorilor un instrument gratuit pentru elaborarea de resurse educaționale digitale. Mulți dintre experții R.E.D. din proiectul CRED folosesc această platformă pentru a realiza conținut educațional ca și resursă educațională deschisă. Până în prezent, aproape 10% dintre resursele realizate în CRED au fost dezvoltate folosind LIVRESQ, ceea ce arată faptul că este o platformă fezabilă, intuitivă și adecvată construirii de resurse educaționale.” a declarat Liviu Constandache, coordonator R.E.D. în cadrul proiectului CRED al Ministerului Educației.

“Principiul reutilizării în e-Learning spune că nu trebuie să pornești mereu de la zero atunci când dezvolți un material educațional, ci poți începe deja cu o bază validată de alți experți pe care ai șansa apoi să o îmbunătățești. În acest fel reduci timpii de dezvoltare și crești calitatea materialului final. Partajarea și reutilizarea usoară a sursei reprezintă un mare pas înainte pentru a crește calitatea învățământului digital.a declarat Alex Mălureanu, Cofondator Ascendia S.A.

Despre Proiectul CRED

Proiectul CRED este un proiect național de referință în domeniul formării profesionale a cadrelor didactice care promovează, la nivel național, utilizarea tehnologiilor digitale în procesul de educație și care contribuie la dezvoltarea unui fond de resurse educaționale deschise realizate de profesioniști din sistemul de educație. Mai multe detalii pe pagina web: www.educred.ro

 

Despre LIVRESQ

LIVRESQ pune la dispoziția cadrelor didactice toate uneltele necesare pentru a crea lecții interactive moderne, adaptate noilor generații. Într-o lecție LIVRESQ se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare. Fiecare lecție dezvoltată pe LIVRESQ poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv. LIVRESQ este platformă de crearea de conținut educațional folosită oficial în proiectul național EduLib.

 

 

Despre Ascendia S.A.

Ascendia este prima companie de eLearning listată la Bursa de Valori București, fiind unul dintre principalii dezvoltatori de software și conținut digital pentru sfera educațională din România. Ascendia oferă cadrelor didactice instrumente digitale, astfel încât acestea să-și ajute elevii să-și dezvolte abilitățile, obiceiurile și mentalitățile necesare succesului la școală și nu numai.

Curs de securitate cibernetică de la Ascendia – gratuit

Comunicat de presă
🔴 În lumina anticipatelor intensificări ale atacurilor cibernetice, în contextul invadării Ucrainei de către Rusia, precum și a unor valuri de dezinformare, infectare cu malware, ransomware și activității de tip phishing, ASCENDIA S.A. pune la dispoziția tuturor companiilor și instituțiilor românești și moldovenești, cu titlu complet și gratuit, cursul de Securitate Cibernetică dezvoltat de către compania noastră.
Acest curs poate fi accesat începând din acest moment, aici:
Toate persoanele, instituțiile și companiile interesate îl pot parcurge online la adresa menționată, gratuit.
Companiile și instituțiile care dețin platforme Learning Management System (LMS) pot folosi cursul online oferit și în propriile sisteme. Pentru a obține pachetele SCORM compatibile, vă rugăm să ne contactați direct.
🔴 Apel la dezvoltare de materiale suport pentru securitate cibernetică
În același ton, punem la dispoziție tuturor companiilor sau specialiștilor ce doresc să se implice în dezvoltarea de materiale suport pentru protecția cibernetică a companiilor și instituțiilor din România și Republica Moldova, tot cu titlu gratuit, licențe pentru editorul de cursuri online LIVRESQ (www.livresq.com). Vă rugăm să ne contactați pentru detalii la office@ascendia.ro.

Ascendia câștigă un contract în Edulib de peste 3,5 milioane euro pentru a revoluționa educația digitală din România

București, 08 decembrie 2021

Compania românească de e-learning Ascendia S.A., tranzacționată la Bursa de Valori București (simbol ASC), anunță câștigarea contractului licitației pentru Edulib – platforma digitală națională cu resurse educaționale deschise.

Oferta consorțiului din care face parte compania a fost declarată câștigătoare, iar valoarea contractului pentru Ascendia S.A. depășește 3.5 milioane de euro.

Ascendia produce software educațional de peste 14 ani: cursuri online, lecții digitale interactive și platforme e-learning, pentru varii vârste și în varii limbi, pentru clienți companii (B2B) cât și individuali (B2C). Compania este recunoscută în plan local pentru platforma online de creare de conținut educațional în format digital LIVRESQ, platforma de e-learning pentru companii/instituții Coffee LMS (Learning Management System), pentru cursurile e-learning dedicate educației adulților eJourneys și pentru dezvoltarea de cursuri e-learning la comandă, în funcție de nevoile beneficiarilor.

Cosmin Malureanu, CEO și Co- fondator Ascendia:

Suntem într-un punct pentru care putem spune că ne-am pregătit timp de 14 ani – de când am pus bazele companiei. Edulib va aduce copiilor și cadrelor didactice din România instrumente moderne pentru învățarea online. Prin acest proiect vom avea șansa reală să producem o schimbare la nivel de sistem. Ascendia are experiența multor produse edtech dezvoltate pentru varii clienți și varii grupe de vârsta, iar contribuția noastră în Edulib va fi atât în zona dezvoltării lecțiilor e-learning, cât și a infrastructurii software a sistemului. Știm ce este necesar pentru ca acest proiect să reușească și alături de partenerii din consorțiu vom depune un efort susținut pentru implementarea cu succes a acestuia.”

Platforma LIVRESQ (www.livresq.com), unealtă importantă pentru executarea contractului Edulib, este în prezent folosită de peste 23.400 de profesori din peste 6.100 de instituții educaționale din România și Republica Moldova. Profesorii au dezvoltat până în prezent 13.200 de lecții interactive cu ajutorul LIVRESQ. Dintre acestea, peste 3.600 sunt publice. Lecțiile online sunt oferite gratuit tuturor elevilor, dar și profesorilor interesați, în biblioteca platformei.

Edulib reprezintă promisiunea că educația din România va fi capabilă să evolueze în pas cu vremurile. Principalele rezultate prevăzute oficial prin implementarea proiectului sunt crearea unei platforme digitale cu resurse educaționale deschise și integrarea și valorificarea de resurse digitale de tip resursă educațională deschisă. Totodată, proiectul cuprinde dotarea a 5.400 de școli gimnaziale cu kit-uri multimedia și instruirea indirectă (tip train-the-trainers) pentru 5.400 profesori din toată țara.

Autoritatea contractantă pentru proiectul Edulib este Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC). Procedural, după anunțarea câștigătorului, urmează atribuirea proiectului și apoi implementarea.

La finalul perioadei de implementare, din perspectiva Ascendia, vor exista mai multe elemente software ale Edulib care vor genera impact real în educație. Un exemplu este componenta pentru construcția de conținut educațional în format digital, care va da posibilitatea profesorilor să creeze materiale educaționale digitale adaptive, moderne. Prin intermediul acesteia, se vor putea construi lecții interactive pentru orice dispozitiv inteligent, de la calculatoare la telefoane inteligente. Mai mult, aceste lecții vor putea rula pe cele mai populare browsere și sisteme de operare.

De asemenea, va exista componenta de bibliotecă virtuală, care va fi un adevărat sistem de management a conținuturilor și a procesului de învățare. Această componentă va asigura trasabilitatea conținutului educațional digital. Numărul mare de lecții în format digital dezvoltate prin proiect va oferi profesorilor care accesează sistemul o bună bază de plecare pentru folosirea lui, iar copiilor un motiv pentru care să le placă materiile respective.

O altă tehnologie care înglobează tendințele actuale din industrie este componenta de învățare adaptivă. Aceasta va permite adaptarea conținutului în funcție de nevoile elevului care accesează acest conținut. Pentru aceasta componentă se va folosi machine learning și artificial intelligence.

 

Despre Ascendia  (www.ascendia.ro)

Fondată în 2007, în România, Ascendia este prima companie de e-learning listată la Bursa de Valori București, unde are simbolul de tranzacționare “ASC”. Compania are sediul în București și este cunoscută pentru produsele sale e-learning, între care se numără LIVRESQ, TIMLOGO, CoffeeLMS și eJourneys.

Cum realizez lecții interactive cu LIVRESQ?

Dragi profesori,
✍️ Am alcătuit o listă importantă cu resurse pentru a vă ajuta să realizați lecții interactive cu LIVRESQ.
La adresa de mai jos găsiți link-urile către cele 70 de webinarii ținute până în acest moment. Accesul este complet gratuit.
Vă invităm să puneți lista bine de tot și să anunțați și alte cadre didactice de ea.

Temele explorate sunt:

1. În acest seminar sunt prezentați toți pașii necesari pentru realizarea unei lecții utilizând platforma LIVRESQ, plecând de la un șablon, până la configurarea proiectului și exportul acesteia în diferite variante.
2. În acest seminar sunt prezentate platforma LIVRESQ și toți pașii necesari pentru realizarea unei lecții, plecând de la un șablon, până la configurarea proiectului și exportul acesteia în diferite variante.
3. Tema propusă pentru această întâlnire a fost utilizarea panelului Proprietăți pentru diferite tipuri de resurse.
4. Tema propusă pentru această întâlnire a fost crearea resurselor și structurarea unei secțiuni.
5. Cum creez o lecție compatibilă cu condițiile pentru acordarea diplomei LIVRESQ
6. Cum utilizez corect chestionarele în LIVRESQ
7. Cum pot valorifica prezentările Power Point cu LIVRESQ
8. Noutăți în chestionarele LIVRESQ și greșeli frecvente în lecțiile LIVRESQ
9. Utilizarea ferestrelor pop-up și rezolvarea problemelor de dimensionare a imaginilor
10. Din nou despre chestionare
11. Cum se crează o lecție de la zero.
12. Eliminarea elementelor de conținut implicite.
13. Cele mai frecvente probleme la lecțiile propuse pentru certificatele LIVRESQ.
14. Elemente de design care fac o lecție LIVRESQ mai atrăgătoare.
15. Lecțiile LIVRESQ din biblioteca publică și drepturile de proprietate intelectuală.
16. Etapele realizării unei lecții în LIVRESQ.
17. Au fost date răspunsuri la numeroasele întrebări puse de utilizatori.
18. Utilizarea asistentului în lecțiile LIVRESQ.
19. Chestionarele LIVRESQ și folosirea lor corectă.
20. Chenare și alte elemente de design.
21. Utilizarea semnelor de carte.
22. Utilizarea resurselor tab și acordeon.
23. Omologarea lecțiilor LIVRESQ.
24. Realizarea unei lecții LIVRESQ pornind de la proiect.
25. Utilizarea resursei LIVRESQ de tip Etichete.
26. Utilizarea editorului de imagini LIVRESQ.
27. Linii, celule și resurse LIVRESQ.
28. Uilizarea editorului de text LIVRESQ.
29. Exemple practice de inserare în lecțiile LIVRESQ a unor resurse realizate în alte platforme.
30. Ce înseamnă opțiunea ”Moștenește” de la funcțiile existente în panelul Proprietăți.
31. Utilizarea imaginilor în materialele LIVRESQ.
32. Setarea corectă a funcțiilor din panelul Preferințe al unui proiect.
33. Ce sunt elementele implicite și cum le putem elimina.
34. Etapele de realizare ale unei lecții LIVRESQ.
35. Modul de realizare al unei lecții pentru obținerea certificatului de creator de software educațional.
36. Lucrul cu imagini în LIVRESQ.
37. Utilizarea barierelor și asistenților în LIVRESQ.
38. Noutățile aduse de ultima versiune LIVRESQ.
39. Utilizarea corectă a resurselor acordeon și tab.
40. Despre chestionarele LIVRESQ.
41. Utilizarea semnelor de carte în LIVRESQ.
42. Noutățile legate de generarea sau înregistrarea fișierelor audio în LIVRESQ.
43. Utilizarea resursei Etichete în LIVRESQ.
44. Cum obțin certificatul de creator de software educațional.
45. Cinci moduri de valorificare a prezentărilor PPT în LIVRESQ.
46. Cum îmi realizez propriul cod iframe.
47. Cum îmi creez propria temă grafică în LIVRESQ.
48. Ce trebuie să știi despre editorul de text din LIVRESQ.
49. Un ghid rapid de utilizare a platformei LIVRESQ.
50. Utilizatorii LIVRESQ să își prezinta aprecierile cu privire la platformă.
51. Modul de configurare al unui proiect LIVRESQ.
52. Despre chestionare în LIVRESQ.
53. Utilizarea șabloane în LIVRESQ.
54. Utilizarea resurselor audio și video în LIVRESQ.
55. Utilizarea cuprinsului și a semnelor de carte în LIVRESQ.
56. Utilizarea barierelor și asistenților în LIVRESQ.
57. Cele mai frecvente erori în lecțiile propuse pentru obținerea certificatului de creator de software educațional.
58. Utilizarea subtitrarii, la acest seminar au fost răspunsuri pentru întrebări puse de utilizatori.
59. Ce este și cum se realizează un tooltip.
60. Despre chestionare și nu numai.
61. Certificatul de creator și biblioteca LIVRESQ.
62. Lucrul cu imagini și video în LIVRESQ.
63. Aproape totul despre secțiuni.
64. Lucrul cu resursa de tip Etichete în LIVRESQ.
65. Ce este branching-ul și cum îl putem aplica în LIVRESQ.
66. Configurarea și utilizarea temei în LIVRESQ.
67. Cum transform într-un film o prezentare PowerPoint cu animație.
68. Utilizarea resurselor acordeon și tab.
69. Despre eliminarea elementelor implicite.
70. Cum realizez o lecție pas cu pas

👉 Link-ul unde le găsiți este acesta: https://livresq.com/ro/training/

Lansarea proiectului “Sistem inovativ pentru managementul si analiza datelor de mari dimensiuni utilizate pentru gestionarea garanției produselor sau serviciilor”

0

 

Începând cu data de 01.10.2021, S.C. Ascendia S.A., în parteneriat cu Universitatea din București, derulează proiectul Sistem inovativ pentru managementul si analiza datelor de mari dimensiuni utilizate pentru gestionarea garanției produselor sau serviciilor– cod SMIS 123011, în baza contractului de finanțare nr 379/390055/01.10.2021, încheiat cu Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

 

Proiectul este finanțat din Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020, Axa Prioritară 1 – Cercetare, dezvoltare tehnologică și inovare în sprijinul competitivității economice și dezvoltării afacerilor și contribuie la realizarea obiectivului specific aferent operațiunii POC/222/1/3/ Stimularea cererii întreprinderilor pentru inovare prin proiecte CDI derulate de întreprinderi individual sau în parteneriat cu institute de CD şi universități, în scopul inovării de procese şi de produse în sectoarele economice care prezintă potențial de creștere prin dezvoltarea și lansarea pe piață a unui produs informatic conceput pentru gestionarea informatică a tuturor datelor aferente unei garanții. Astfel, obiectivul general al proiectului este dezvoltarea unui produs informatic cu scopul de a asigura accesul rapid și eficient al tuturor celor implicați la toate informațiile privind garanția unui produs, serviciu sau proces.

 

Valoarea totală a proiectului este 4.987.062,19 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 3.821.702,50 lei – echivalentă cu 77.74% din valoarea totală eligibilă aprobată, 3.262.680,50 lei pentru S.C. Ascendia S.A. și 559.022,00 pentru Universitatea din București.

 

S.C. Ascendia S.A. este o companie producătoare de software educațional, fiind cunoscută atât pentru produse ca EduTeca, Dacobots, Timlogo și LIVRESQ, cât și pentru serviciile de dezvoltare de module educaționale personalizate pentru sistemele de eLearning ale companiilor private.

 

Universitatea din București este considerată cea mai importantă instituție de învățământ, cercetare și cultură din România, dobândind, în cei peste 150 de ani de existență, un solid prestigiu național și internațional.

 

S.C. ASCENDIA S.A.

Date de contact:

Cosmin Mălureanu – manager proiect

e-mail: office@ascendia.ro

www.ascendia.ro

 

 

Proiect co-finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014 – 2020

Manualele Ascendia, realizate cu LIVRESQ, declarate câștigătoare de către Ministerul Educației!

Manualele digitale Ascendia, dezvoltate în asocierea Trencadis Corp. SRL și Ascendia S.A., au fost declarate câștigătoare ale licitației organizate de Ministerul Educației și Cercetării din România.

 

Cele trei manuale sunt:

  • Istorie – Clasa a IV-a 

Autori: Chifu Florentina, Badea Liliana, Iancu Mariana, Batista Beatrice-Adelaida, Cojocaru Maria

  • Geografie – Clasa a IV-a

Autori: Chifu Florentina, Badea Liliana, Iancu Mariana, Petrescu Elena-Cristina, Berteșteanu Cornelia

  • Educatie Civica – Clasa a III-a

Autori: Claudia Matache, Adriana Mălureanu

 

Varianta PDF poate fi accesată aici: https://view.livresq.com/view/60ec60577992070007b9f7f2/

 

Varianta digitală (interactivă) urmează să fie publicată.

Profesorii sunt invitați să parcurgă cele trei manuale și dacă le consideră utile, să le aleagă pentru clasă.

 

În acest context, Ministerul Educației și Cercetării va deschide în curând procedura de selecție în școli, astfel fiecare școală va putea decide ce manuale să folosească în noul an școlar.

Curs intensiv – Bazele utilizării LIVRESQ

Într-un ocean de tehnologii și soluții educaționale online este esențial să ai un sprijin real și un ghid avizat pentru a-ți transpune și în digital viziunea și experiența de predare.

Îți oferim primul curs ce pune bazele utilizării LIVRESQ, cea mai importantă platformă de creare de conținut educațional românesc, cu cea mai mare bibliotecă de resurse educaționale create de profesori din România și Republica Moldova, avand peste 8000 de lecții digitale, din care 2610 publice, numărul acestora fiind în continuă creștere.

Avantajele participării la curs:

  • Înveți direct de la creatorii platformei LIVRESQ cele mai bune metode de a crea lecții interactive
  • Grupă restrânsă și atenție la fiecare cursant
  • 100% online
  • Predare intensivă pe parcursul a 5 zile

Forma de desfășurare: online, pe platforma Zoom

Duratacinci module a câte o oră (45 de minute prezentare, 15 minute discuții), la care se adaugă lucrul individual și proiectul final.

Forma de evaluare: Cursanții vor trebui să realizeze la final o lecție din domeniul lor de specialitate, care să îndeplinească standardele necesare obținerii unui certificat de realizator de software educațional LIVRESQ.

La terminarea cursului cei înscriși vor primi o diplomă de finalizarea a cursului.

Vor fi acoperite toate temele necesare utilizării LIVRESQ, de la crearea unui cont până la publicarea unui proiect și corectarea acestuia ulterioară.

Mai multe detalii, aici: https://livresq.com/ro/curs-bazele-utilizarii-livresq/

Conferința eLearning România – Ediția 1

Link acces:  https://www.facebook.com/elearning.romania/live/

Într-un ocean de tehnologii și soluții educaționale online este esențial să ai un sprijin real și un ghid avizat pentru a-ți transpune viziunea și experiența de predare, și in digital.

Contextul global, progresele tehnologice, schimbările culturale și noile realități modifică continuu felul în care educația trebuie și mai ales, poate fi făcută.

Conferinta eLearning.ro prezintă soluțiile digitale ce se implică activ în România pentru a oferi o bază tehnologică și un suport real cadrelor didactice.

Fie că vorbim de platforme de învățare, editoare de conținut educațional, platforme de management școlar, instrumente de comunicare online sau biblioteci cu lecții interactive, toate au un rol cheie în progresul educational și vor fi prezentate în cadrul conferinței.

 

Cadrele didactice vor afla, direct de la reprezentanții companiilor:

– Cum le ajută fiecare soluție în parte

– Ce anume diferențiază un tip de produs de un altul

Participarea la prima editie a conferintei eLearning.ro din este GRATUITA, desfasurandu-se online.

 

Cand: 10 si 11 Septembrie 2020

Unde: Online – transmisie live pe canalul Facebook al eLearning.ro;

Link eveniment: Aici

 

Invitați:

– Ministerul Educației și Cercetării din România – Proiectul CRED

– LIVRESQ

– Microsoft Romania

– AdServio

– Kinderpedia

– Digitaliada  – Fundația Orange

(programul și lista companiilor este în curs de actualizare)

 

Un eveniment Ascendia S.A, realizat pentru portalul eLearning.ro.

Găsește logica informației! e-Learning interactiv la înde-mintea oricui

Cine ar putea să editeze cursuri e-Learning interactive?

Răspuns: Orice persoană ce are motivația necesară să descopere potențialul interactiv din informația brută cu care lucrează.

Cum? Identificăm un pattern logic al informației și îl transpunem într-un quiz care să îi permită cursantului să descopere singur prin deducție logică.

Efect: cursantul își pune mintea la contribuție să poată avansa în descoperirea informației. Are o miză care generează engagement.

Sinapsele se realizează mai ușor ajutate de:

  1. mnemonica organizării logice a informației,
  2. descoperirea prin încercări repetate.

Pe scurt: Learning by doing. Învățare experențială. Gamification.

Marea provocare în a crea un conținut e-Learning interactiv stă la proiectantul cursului indiferent de editorul pe care îl folosește.

Este adevărat că un authoring tool e-Learning mai avansat oferă mai multe mijloace de exprimare logică la înde-mintea creatorului. Hai să descoperim cum putem premedita utilizarea tipurilor clasice de întrebări astfel încât să dăm un sens de „învățare prin descoperire”.

Single- și multiple choice

Pornim simplu cu formele clasice de întrebări care se pretează mai degrabă la quizuri de tip testare, evaluare… și încercăm să le declinăm către învățare prin descoperire

Așa arată o întrebare de tip single choice cu scop clasic de evaluare

O întrebare de tip multiple choice cu scop clasic de evaluare

Ambele tipuri de întrebări pot fi declinate către învățare prin descoperire prin câteva setări:

  1. Oferim validare imediată a răspunsului ales de cursant – De ce? Ca sa știe ce este corect.
  2. Cursantul poate avansa mai departe în curs numai după ce identifică singur răspunsul corect – De ce? Chiar dacă face inițial o alegere mai puțin bună, nu poate trece mai departe până nu află ordinea corectă a lucrurilor
  3. Cursantul primește puncte gamificare numai dacă identifică răspunsul corect din prima încercare. De ce? Obținem un scor de parcurgere curs care poate fi dezvăluit între membrii unei echipe pentru a genera competiție. Încurajăm cursantul să revină ori de câte ori să refacă quiz pentru a crește numărul punctelor de gamificare.

Iată o întrebare de tip single choice cu scop de învățare prin descoperire:

Iată o întrebare de tip multiple choice cu scop de învățare prin descoperire:

Hai să enumerăm tipurile de interacțiuni cu adevărat predestinate pentru învățare prin descoperire:

  • drag & drop,
  • ordonare,
  • selectare din listă de tip dropdown.

Sa le luam pe rând și să pornim cu cel mai ofertant dintre ele:

Drag & drop – poziționarea elementelor pe pozițiile potrivite

Extragem cuvintele cheie și provocăm cursantul să refacă logica enunțului. Ar putea să încerce toate opțiunile până nimerește ordinea corectă. Dacă ar face așa, nu mai obține punctele de gamificare. Așa că e mai simplu să te concentrezi și să rezolvi provocarea cu minim de logică și răbdare.

Drag & drop – poziționarea elementelor în categorii, unul câte unul pe rând

Organizarea pe categorii o găsim în orice domeniu. E baza organizării informației. Ordonăm obiecte pe categorii în funcție de atribute asemănătoare. Am ales ca elementele drag-abile să apară unul câte unul. Îmi permite să includ mai multe elemente în același spațiu vizibil pe orice device, fără să fiu nevoit să scrolez pagina.

Selectare din listă de tip dropdown

Este adevărat că orice întrebare de tip dropdown list poate fi afișata ca și drag & drop. Totuși, cu ce vine în plus fată de drag & drop?

Pot grupa mai multe elemente într-un set de valori din aceeași paradigmă și pot folosi mai multe grupe de valori. În cazul de față valorile sunt antonime pentru a sublinia și întări alegerea corectă.

Întrebare de tip ordonare elemente pe verticală sau orizontală

Sunt informații care au un sens într-o anumită succesiune logică sau cronologică. Dacă deducția ordinii e la îndemâna oricui hai să provocăm cursantul să o găsească.

Menționăm și întrebările de sondare opinie

Ieșim din zona de gamificare și dorim să aflăm părerea cursantului pe o anumită temă.

Întrebare deschisă cu scop de sondare opinie

  • Dezavantaj întrebări deschise: cantitate mare de informație nestructurată.
  • Avantaj întrebări deschise: în informațiile primite poți primi perspective și idei la care nu te-ai fi gândit vreodată.

Întrebări închise cu scop de sondare opinie – formular feedback

  • Avantaj întrebări închise cu scop de sondare opinie: răspunsurile se pot agrega în statistici ce îți pot revela tendințe.
  • Dezavantaj întrebări închise cu scop de sondare opinie: unii cursanți ar putea răspunde alegând valori random doar pentru a trece mai departe. Depinde de tine cum formulezi întrebările și cum promovezi o completare responsabilă.

Concluzie: Tu ești stăpânul informației!

Un editor de cursuri e-Learning îți oferă doar mijloacele de organizare a informației de ordin logic și vizual. Cu cât mai avansat editorul, cu atât mai surprinzătoare rezultatele tale. Nu lăsa limitările softului să diminueze impactul cursurilor tale.

Am generat toate quizurile de mai sus in Livresq. In ultimii 2 ani am transferat cât mai mult din experiența noastră înspre Livresq pentru a permite oricui să producă cursuri interactive.

Dacă activezi un trial, în numai două minute poți testa editorul în care am generat toate quizurile de mai sus. Vei mai descoperi:

  • mesajele de feedback în funcție de răspunsul ales,
  • număr de încercări,
  • barem de promovare,
  • resetare,
  • participare la scor,
  • păstrare răspunsuri,

și alte opțiuni.

Te invit să accesezi forma interactivă a acestui articol (click aici) creată cu ajutorul Livresq. Poți rezolva singur(ă) toate quizurile prezentate mai sus să vezi cum reacționează.

În cazul în care dorești să descoperi toate opțiunile posibile pe zona de quiz-uri și nu numai, mi-ar face plăcere să fac share sursei editabile în Livresq.

Provocarea pentru tine constă în a veni către noi cu o idee la care nu ne-am gândit gândit până acum… iar eu sunt convins că în 2-3 săptămâni o vom implementa în Livresq. 🙂

Cum să folosești PSIHOLOGIA CULORILOR în design-ul unui modul E-LEARNING?

Cea mai mare cantitate de informație este preluată din mediu prin văz. Atunci când descoperă ceva nou, oamenii sunt atrași în mod involuntar de culori, privirea se îndreaptă spre ele, iar emoția transmisă de acestea este descifrată automat de creier, fără o judecată profundă.

Culorile ne influențează percepția, comportamentul, starea de spirit, gustul, mirosul, atracția sau respingerea lucrurilor din jur și asta pentru că ele se transformă într-un cod secret prin care mintea noastră înțelege lumea. Partea interesantă este că acest cod nu s-a schimbat în mii de ani și indiferent de vârstă, cultură sau gen, oamenii de pretutindeni vor avea aceleași reacții la anumite culori.

Psihologia culorilor a fost amplu studiată de-a lungul anilor, iar în prezent această „forță” este aplicată în mod constant în Marketing și Publicitate.

Sursa: pinterest.com

Totuși, în dezvoltarea cursurilor online ne folosim, la fel ca și în publicitate, de văz ca prim canal de preluare a informației, iar însemnătatea culorilor poate fi un detaliu la care nu te-ai gândit până acum, dar cu o forță uriașă, de care te poți folosi pentru 100% impact în cursurile pe care le dezvolți.

În continuare, vei descoperi câteva metode simple de a spori eficiența design-ului tău prin folosirea culorilor potrivite.

 

  1. CULORILE SPIJINĂ MESAJUL

Oamenii își amintesc mai rapid imaginile decât cuvintele. În plus, imaginile colorate sunt mult mai ușor reținute decât cele alb-negru. Culorile pot sprijini astfel reținerea mesajelor pe care dorești să le transmiți în curs. Dacă vei folosi un anumit fundal colorat pentru a transmite o anumită idee, cursanții vor asocia fundalul cu ideea și își vor aminti mai rapid informația pe baza culorii.

 

  1. CULORILE CRESC LIZIBILITATEA

Culoarea poate îmbunătăți claritatea și lizibilitatea textului cu până la 40% pentru că va face conceptele mai logice și va ajuta la formarea raționamentului și la memorarea acestuia. În plus, alegând o culoare contrastantă între text și fundal vei sprijini capacitatea ochilor de a descifra simbolurile (literele) pentru o parcurgere mai rapidă și mai ușoară.

Conform Branding Strategy Insider, cele mai lizibile dintre toate combinațiile de culori sunt negru pe galben și verde pe alb urmate de roșu pe alb.

  • Negru pe alb este cel mai ușor de citit, pe hârtie și pe ecranele computerului.
  • Culorile puternice (roșu, portocaliu și galben) sunt mai vizibile și tind să facă obiectele să pară mai mari și mai apropiate. Utilizatorul se va focusa mai ușor pe ele.
  • Culorile mai slabe (violet, albastru și verde) sunt mai puțin vizibile și tind să facă obiectele să pară mai mici și mai departe. Utilizatorul se va focusa cu efort pe ele.

 

  1. CULORILE DIRECȚIONEAZĂ ATENȚIA

 Culoarea te poate ajuta să reduci plictiseala și pasivitatea unui text. Dacă vei alege să subliniezi ideile principale cu roșu, șansele ca acestea să fie reținute de cursanți vor crește. Însă este nevoie de precauție, o folosire exagerată a acestei culori poate fi obositoare pentru privire, iar interesul pentru informație va scădea. Roșul sporește performanța pentru sarcinile ce au nevoie de atenție la detalii sau focusare pe task, însă nu este util dacă cursanții trebuie să se concentreze un timp îndelungat pe informație. În concluzie, folosește culoarea ROȘU cu măsură și doar pentru ideile cu adevărat importante.

 

  1. CULORILE AU SEMNIFICAȚIE PROPRIE

În mod inconștient, culorile sunt descifrate și au un înțeles aparte, pe care este bine să îl iei în considerare atunci când alegi să le folosești. În cultura autohtonă, roșu semnifică pericol sau importanță, negrul este negativ, albul indică puritatea, albastrul oferă liniște, iar verde prospețime, natură, viu, dar și creștere. Poți descoperi mai multe detalii în infograficul de mai jos.

Culorile calde stimulează – atunci când îți dorește să oferi un boost atenției cursantului poți alege din paleta de culori calde o nuanță potrivită.

atrage atenția asupra a ceea ce este IMPORTANT, sau asupra a ceea ce nu trebuie făcut niciodată- AVERTIZARE;

stimulează cursantul să facă un anumit lucru, previne plictisul în parcurgerea informației;

evidențiază puncte importante care trebuie reținute, stimulează activitatea mentală.

 

Culorile reci calmează – dacă dorești să ții cursantul angrenat în conținut pentru mai mult timp, ai nevoie de culori reci, care să sprijine menținerea atenției fără efort, un timp îndelungat.

susține ideile mai complexe ce au nevoie de explicații multiple;

este liniștitor pentru ochi, reprezintă echilibrul;

în combinație cu altă culoare rece, te ajută să transmiți ceea ce îți dorești.

 

La fel de important este să fii atent la modul în care combini culorile pentru a crea o paletă armonioasă pe întreg cursul. Dacă te simți liber și creativ și alegi culorile în funcție de preferințele personale, acest lucru nu va funcționa foarte bine, dacă nu respectă regulile de bază ale teoriei culorilor.

Roata culorilor este formată din șase culori de bază – roșu, galben, verde, albastru, portocaliu și violet – împreună cu mix-urile lor. Oricare două culori opuse între ele, oricare trei culori egal distanțate pentru a forma un triunghi și oricare patru culori care formează un dreptunghi vor fi armonioase.

Alegerea unei palete armonioase de culori va sprijini dezvoltarea unui curs ușor de parcurs și atractiv din punct de vedere vizual. În plus, în proiectarea eLearning, este de obicei cel mai bine să respecți o schemă care folosește maxim trei culori, deoarece acest lucru este suficient pentru a crea variație și interes vizual fără a fi copleșitor.

Dezvoltatorii ar trebui să respecte, de asemenea, regula 60-30-10 – în loc să folosească o cantitate egală pentru fiecare culoare, ar trebui să împartă utilizarea culorilor în procente diferite pentru fiecare culoare: 60% culoare rece, ușor de parcurs; 30% – culoare caldă pentru a crea diversitate și 10% – culoare caldă puternică pentru a evidenția punctele importante.

În concluzie, alegerea unei palete potrivite nu este o misiunea prea grea atunci când îți este clar ce urmărești și cunoști mesajele inconștiente pe care culorile le transmit. Pune în aplicare aceste reguli simple la următorul curs și observă singur impactul!

 

Sursa foto: freepik.com

Training în format e-Learning pentru promovarea produselor în rândul farmaciștilor

… sau, care sunt avantajele implementării unui areal e-Learning în doeniul pharma?

 

Cunoașterea bună a produsului inspiră încredere. Încrederea vinde.

Trainingul pe produse ocupă primul loc în organigrama de training a corporațiilor din zona pharma pentru că are impact direct în vânzări.

Cursurile electronice în format e-Learning reduc costurile de training și cresc gradul de retenție a informației oferind un sistem complet de diseminare a informației și analiză a impactului.

 

NEVOI

 

Lansare produs nou – informația trebuie să ajungă rapid către toți farmaciștii

Produsele disponibile în farmacii au o rată de schimbare foarte mare.

Apar produse noi chiar și cu o frecvență de 4-5 luni. Costurile pentru training în format clasic cresc exponențial dacă luam în calcul o rețea națională de farmacii.

 

Upgrade gama de produse

Cursurile sunt create astfel încât informația să poată fi upgradată în timp scurt. Astfel durata de viață a unui curs se poate extinde prin upgrade-uri repetate să acopere 5-6 ani, timp în care apar câteva generații noi de produse.

 

Angajați noi – costuri 0 pe training inițial produse

Rata de reîmprospatare a forței de vânzări în farmacii este una dintre cele mai mari. În forma clasică de training angajații noi generează costuri de training mari.

În formatul eLearning orice farmacist nou angajat pornește la drum începând să cunoască produsele din prima zi.

Își poate planifica singur ritmul de lucru alocandu-și timpii necesari în funcție de încărcare. Poate urma cursurile chiar și de acasă.

 

SOLUȚII

eLearning – Viteză mare de transmitere informație

A doua zi de la obținerea acceptanței, cursul în format electronic este disponibil în toată rețeaua de farmacii.

Viteza mare de producție curs format eLearning

O gamă de circa 10 produse se poate transpune în curs eLearning  în maxim 2 săptămâni.

 

 

Studiu de caz în cifre:

Pentru eficiență maximă un curs trebuie să se mențină în intervalul 15-45 de minute.

Timpul minim alocat într-un curs eLearning unui produs este de 3 minute. În general media este de 5 minute per produs.

Asta înseamnă că într-o oră de curs, numărul de produse trebuie să se mențină între 12 și 20.

Într-un singur an 1500 farmaciști au aflat cum să facă recomandări eficiente pe mai mult de

250 produse.

Fiecare farmacist a parcurs 14 cursuri de câte 60 minute. Fiecare 1 ore de curs eLearning au generat peste 700 ore de training.

Un farmacist află în 3 minute tot ce trebuie să știe despre un produs.

Pentru fixarea cunoștintelor trebuie să rezolve 10 interacțiuni bazate pe deducție logică.

 

CURS INTERACTIV

 

Invățare prin descoperire.

“Gamification is the use of game-thinking and game mechanics in non-game contexts in order to engage users and solve problems. “ – Wikipedia

Informația trebuie transmisă cât mai natural către publicul țintă pentru că un curs eficient este un curs care este acceptat și plăcut.

Mizăm pe transpunerea conceptelor sub formă de jocuri problematizatoare. Este vorba de provocarea farmacistului de a descoperi singur logica fluxului de informație. Astfel memorarea este mult mai eficientă.

Orice set de cunoștinte se poate translata într-o schemă logică, timeline sau animație. Cursantul poate fi provocat să facă asocieri între elemente, să ordoneze, să rezolve taskuri logice etc.

Provocarea jocului nu va face decât să îl incite către rezolvare, fără să își dea seama conștient de faptul că miza în sine este memorarea informațiilor.

În curs nu există texte de prezentare precum în broșurile comerciale. Informația este structurată în matrici bi- sau tridimensionale care ajută la fixarea unor sisteme de gândire bazate pe analiză comparată.

 

Impact măsurabil

Un curs înțesat de interacțiuni este un curs a cărei parcurgere este măsurabilă. Cursantul are un scor pe testul clasic final dar și un scor pe parcurgerea tuturor ecranelor cursului. Acest al doilea scor global scoate în evidență tenacitatea și perseverența în fața informațiilor noi. Pus în fata provocărilor el nu trebuie decât să descopere singur patternul informației cu ajutorul unor simple deducții logice.

Nu poate trece la ecranul următor decât dacă rezolvă taskul curent. Astfel avem siguranța că fiecare farmacist s-a implicat activ în descoperirea informației.

După finalizare poate relua cursul ori de câte ori pentru a își îmbunătăți scorul obținut inițial.

 

ANALIZĂ IMPACT

Management rapoarte în platforma Coffee Learning Management System

Organizare flux de training – creare grupe, alocare cursuri, setare deadlineuri, urmărire process în timp real.

Cine? (cursant, grupa)

Ce? (curs x, y, z)

Cât? (ore, minute, secunde)

Când? (data)

De câte ori? (frecvența)

Cu ce scor? (scor per curs, per capitol, per ecran, evoluție în timp)

Cu ce părere? (formular feedback)

 

Analiza tendințelor

pe termen mediu și lung la nivel de persoană, department, magazin, zonă geografică.

Analiza  tendințelor în corelație cu cifrele de vânzări pentru a se identifica eficiența procesului de training.

Se pot face concursuri cu premii pentru cursanții cu performanța ridicată.

Talent management – se pot identifica persoane cu performanțe ce pot avansa în carieră.

 

Roleplay (joc de roluri) – simulări cazuri reale

Scenariile de dialog sau roleplay sunt simulări ale cazurilor reale de interacțiune între farmacist și client. Este vorba despre module interactive ce transpun farmacistul în fața unui client virtual.

Scopul roleplay-ului este acela de a îl ajuta pe farmacist să identifice cele mai potrivite replici. Cum aflăm care sunt cele mai potrivite replici? Lăsăm clientul să decidă prin reacții diferite la răspunsuri diferite.

Așadar clientul provoacă farmacistul cu o replică dificilă. Acesta are de ales dintre mai multe răspunsuri posibile.

Apoi vine automat și reacția clientului care nu poate fi decât una pe măsura replicii farmacistului, bună sau mai puțin bună.

Prin încercări repetate cursantul poate sonda reacția clientului la diverse replici, exact ca într-un laborator de studiu.

 

Roleplay – avantaje

Feedback real:

Farmacistul este pus în situația de a interacționa cu clientul și își poate evalua acțiunile în mod obiectiv în funcție de reacția clientului.

Fixarea cunoștințelor:

Noțiunile sunt percepute în contexte situaționale clare. Astfel, ori de câte ori farmacistul se va confrunta cu situații similare va apela aproape subconștient la cunoștințele percepute in contexte virtuale asemănătoare.

Înlăturarea barierelor de comunicare trainer – cursant:

În mod natural orice persoană manifestă un grad de aversiune față de informațiile care i se impun fără a i se explica motivația. Prin metoda dialogului farmacist – client conceptele educaționale sunt percepute ca și rezultat al propriilor acțiuni și al relațiilor cauză-efect.

 

 

Declinarea cursurilor de produs către alte publicuri

Hai să privim un curs eLearning de produs ca și o prezentare multimedia interactivă.

N-ar putea să fie de folos și altora?

Ba chiar clientului.

Cu câteva modificări minore putem translata prezentarea interactivă pe un ecran tactil în farmacie pentru clienți.

Ba chiar putem face o aplicație pe Facebook. Un joc prin care potențialii clienți să acumuleze puncte care să se transforme în reduceri.

 

 

Soluții software pentru construcția unui areal e-Learning in domeniu farmaceutic

Am aflat că un system performant de diseminare a informatiei este compus din cursuri și din platforma de tip Learning Management System.

Ascendia oferă soluții robuste pentru ambele componente ale unui areal e-Learning.

 

Livresq – Online Authoring Tool

Livresq este probabil cel mai versatil generator de cursuri online. Editorul online Livresq da libertatea oricui sa construiasca continut interactiv:

  • prezentari text, imagine, video,
  • continut interactiv: quiz-uri de invățare, testare sau sondare de opinie

 

Coffee LMS – Learning Management System

Coffee LMS este soluția software dezvoltată de Ascendia pentru managementul procesului de invațare in format e-Learning și nu numai:

  • Management utilizatori
  • Diseminare cursuri către grupe de utilizatori prin corelarea subiectelor de curs cu interesul farmaciștilor
  • generare de planuri de cursuri
  • posibilitatea de a monitoriza experiența utilizatorilor, atât la nivel individual cât și agregat ca statistici. Se va putea verifica cine a intrat în platforma, când, ce rezultate a avut la fiecare curs/test, cât timp a stat să parcurgă respectivul material, de câte ori l-a deschis etc. De asemenea, există rapoarte globale apropo de cursurile din platformă – câți utilizatori are fiecare, câți au deschis și câți au terminat cursul etc., precum și alte rapoarte;
  • Interconectare cu sisteme proprii de HR pentru a facilita single sign-on
  • Programare atat cursuri online cat si cursuri la sala.

 

Ascendia S.A. te provoacă sa generezi un proiect pilot e-Learning complet funcțional, fără niciun cost.

  1. Pornești cu primul pas prin crearea unui curs interactiv folosind authoring tool Livresq.
  2. Vei avea la dispoziție platforma Coffee LMS pentru a testa interacțiunea dintre colegii tăi și cursul creat de tine. Vei putea experimenta fluxul complet de la creare curs până la diseminare către cursanți si culegerea rezultatelor.

Vei beneficia de o experiența completă hands-on prin gestionarea unui areal complet e-Learning.

Sistemele e-Learning dezvoltate de Ascendia sunt rezultatul experienței acumulate în urma interacțiunilor cu partenerii noștri pe termen lung precum Groupama, ING, Allianz Tiriac, Allianz Global, Raiffeisen, Sensiblu, Felicia si alții. Am învățat unii de la alții și nu ne-am mulțumit cu puțin.

Prin activitatea noastră de research & development nu am făcut decât să adresăm nevoile curente și recurente ale companiilor din domeniul pharma.

Orice decizie ai lua, o vei face în cunoștință de cauză și vei beneficia de consultanța uneia dintre firmele cu cea mai mare experiență în zona eLearning pentru corporații din România.

CUM ÎNVAȚĂ ADULȚII? 5 diferențe ale stilului de învățare între copii și adulți

Cu siguranță ai avut experiențe plăcute și mai puțin plăcute legate de procesul de învățare, iar cele mai multe au fost legate de anii petrecuți la școală, acolo unde învățai pentru note, pentru părinți, de dragul profesorilor și mai puțin din pură plăcere și pasiune. Anii au trecut și acum ai un job care necesită skill-uri noi la fiecare pas, fie că este vorba despre o aplicație nouă, proceduri de lucru, folosirea unor unelte sau mașinării.

Învățarea nu se oprește în școală și asta o știm cu toții. Fie că este vorba despre un job, o activitate sau un business, procesul de învățare continuă toată viața, iar cu cât gradul de absorbție al informației este mai rapid, cu atât crește performanța personală.

De aceea, este important să înțelegem cum învață adulții și ce se schimbă odată cu trecerea anilor în modul în care reușim să percepe, să înțelegem și să judecăm informațiile noi ce vin spre noi, ca apoi ele să devină „utilizabile” în viața de zi cu zi și implicit reținute.

5 diferențe ale procesului de învățare între copii și adulți

  1. Experiența – spre deosebire de copii, adulți au o experiență bogată și vor tinde mereu să compare informațiile noi cu „baza de date” a experienței, pentru a o clasifica în informație utilă/inutilă; greu/ușor de implementat; importantă/mai puțin importantă. De aceea, este important ca informația nouă care vine spre ei să aibă ecou în experiența anterioară, pentru a crea o legătură directă, un ecou în mintea celui care învață. În acest fel, informația nouă va fi adoptată mai ușor. Copiii, în schimb, nu au experiență, ci sunt doar curioși, ei primind cu aceeași deschidere informațiile noi și testând apoi în realitate ceea ce au învățat. Dacă am putea păstra, ca persoane adulte, curiozitatea naturală a copiilor, cu siguranță procesele noastre de învățare ar fi mult mai productive, însă de multe ori, e un adevărat efort de voință să devenim curioși despre un anumit subiect care nu ne pasionează neapărat, iar învățarea, în această situație, devine o luptă.
  1. Indicațiile – copiii sunt obișnuiți să învețe cu sprijinul unui profesor, care le oferă o direcție și le spune clar ce au de învățat, iar ei nu vor pune la îndoială informația. Adulții, în schimb, au nevoie în mod explicit de o motivație a învățării, un scop ce va fi atins prin informațiile noi acumulate, fie că este vorba de o ușurare a muncii, o promovare sau mai mulți bani. Pentru ca un subiect să fie atractiv, el trebuie să aibă un beneficiu direct și dacă se poate imediat în viața adultului.
  1. Practica – copiii sunt disponibili imediat pentru a testa noile cunoștințe și vor vorbi natural despre ceea ce au aflat încercând să găsească în grup metode de a pune în practică informațiile proaspete. Adulții totuși au nevoie să li se creeze un mediu de test, în care să fie atrași spre a experimenta și a pune în practică noile achiziții. În caz contrar, informația nu va fi internalizată și nu se va păstra. Cursurile interactive în sistem e-learning sunt o metodă rapidă de a crea acest mediu de test. Folosind câteva studii de caz, adulții pot experimenta într-un context ce nu afectează business-ul ceea ce au învățat.
  1. Preconcepțiile – dacă tinerii și copiii nu sunt atât de viciați de experiența anterioară pentru a judeca rapid o informație, ci o preiau ca atare, o testează, văd beneficiile cunoștințelor și își păstrează motivația de a învăța în continuare, adulții funcționează în mare măsură ghidați de preconcepții, ce le afectează capacitatea de a asimila informații noi. Ei preferă anumite subiecte, la care în trecut au excelat, au un anumit stil de a învăța și nu sunt dispuși să treacă peste anumite bariere de dificultate reală sau doar preconcepută. Ca dovadă, un succes major în rândul adulților sunt titlurile ce încep cu: „5 pași pentru… 3 metode simple de…”, care induc ideea de ușurință în asimilare.
  1. Teama de eșec – fricile se leagă de asemenea de experiența anterioară, iar frica de eșec devine din ce în ce mai puternică odată cu trecerea anilor. Ne este teamă să învățăm ceva nou pentru că avem credința de la început că nu ne vom descurca și nu vom performa. Adulții învață pentru rezultate, (reminiscență a notelor din școală), iar dacă rezultatele nu apar în intervalul de timp setat, eșecul este înregistrat în memorie și va deveni o barieră extrem de puternică în fața dezvoltării.

Dacă un copil de 5-6 ani este expus la un mediu străin, el își va găsi resursele în mod natural și aproape automat de a învăța o limbă nouă și de a accepta noile obiceiuri, ca parte din normalitate. În schimb, un adult va avea nevoie în medie de minim 1 an de expunere prelungită la o cultură nouă pentru a asimila limba la nivel conversațional și a se obișnui cu noile reguli. Copiii sunt mult mai dispuși să experimenteze și nu le este teamă să greșească, pentru că atenția lor este îndreptată spre interior, spre nevoile lor: de a comunica, de a se juca, de a se integra și mai puțin spre exterior: cum văd alții acest proces.

Adulții în schimb, se tem de părerile celor din jur, să nu dezamăgească, să nu se facă de râs, fiind centrați mai mult pe nevoile celorlalți (dezamăgirea este a celorlalți; ceilalți cred că m-am făcut de râs), decât pe ale lor – de creștere și dezvoltare.

În concluzie, pentru a crea un material de învățare atractiv pentru adulți, este important să cunoaștem foarte bine publicul țintă (ce experiențe au mai avut cursanții pe acest subiect, media de vârstă), să construim materialul din bucăți mici, cu valoare intrinsecă pentru cursanți și să legam cât putem conținutul de zona practică a muncii lor. În acest fel, informația nu doar va fi atractivă, ci indispensabilă activității, iar motivația învățării va fi susținută în mod natural și pe termen lung.

Using templates to develop eLearning courses

 

Welcome to the world of elearning development optimizations. This article will help sediment the usefulness of templates when building elearning courses. If done right, you will build a rock solid foundation with your clients, if not, you will look like an average Joe Dirt and get replaced! Next!

When speaking about templates we need to dig a little deeper to find that a template does not refer to only the mix of colors, styles, transitions, basic element boxes or positions of pictures and videos. Templates target also instructional design, interaction types, feedback given by the avatars. In essence, any type of content (complex or not) that gets shown at predefined points in the course can be used for a template.

My advice is to use eLearning templates when repeat business is involved. Why? Because it has higher value there.

Repeat business basically means you already have a solid relationship with your client. You have passed the tests and you enjoy creating multiple projects together. In eLearning once the client is satisfied with the pilot, that business relationship is very hard to break. Templates here are great as they build upon the approved elements.

Advantages of using eLearning templates for repeat business:

  1. Faster development time. Your team will be able to quickly produce the courses and the client will receive the deliverables in time;  This is a very important aspect for on demand courses made from scratch.
  2. Client satisfaction. Making a template an objective will help you collect exactly what the client likes and needs in terms of complexity, interactions, elearning games, speech, etc; Always finding out what the client needs is essential for a long-time business relationship.
  3. Higher quality courses. Because they build on previous iterations, templates translate to higher quality development across departments. (instructional design, graphics, programming, audio and testing are all impacted); Example for the programming department: You create 5 courses, you then fix the bugs for all of them, then if you create a template based on these courses, you will have a lot fewer new bugs.
  4. Pre-approval of building blocks. This will reduce friction and downtime with big clients that have complex approval processes;
  5. Lower costs. A key aspect when budgeting big projects. These lower costs are not to be ignored. You don’t need to re-develop something already made.

Tips & Risks

  • Take your time to know the project and the client before developing any template. If the project consists of 200 elearning courses, a few non templated courses as a starting point will work wonders. Feedback is essential before beginning production of the master template.
  • Explain to your client what you will do and the advantages that it will bring. Don’t hide it.
  • Templates can be used both when building courses with elearning authoring tools or when doing completely from scratch new bespoke courses (yes, including programming).
  • If done wrong, the project might become less challenging for your team

Conclusion

For eLearning development companies, templates are useful when working with medium/big clients where the foundations are already set. These templates provide key advantages directly to the client and to the supplier. Everybody wins.

Anything to add? Tell me about your experience.