Acasă Blog

Conferința eLearning România – Ediția 2

Ascendia S.A., în parteneriat cu Microsoft România, a organizat cel mai mare eveniment de Educație Digitală (eLearning) din România, de maxim interes pentru cadrele didactice din domeniul universitar, preuniversitar, cât și pentru companii. La prima strigare, peste 14.400 de persoane ne-au urmărit in format hibrid (fizic+online).

Puteți viziona înregistrarea completă mai jos:

Vineri, 7 octombrie 2022 a avut loc cea de-a doua ediție a Conferinței eLearning România, în format hibrid: cu participare fizică, în sala mare de conferințe din cadrul sediului Microsoft, Politehnică – Clădirea Campus 6.2, și cu participare online.  

Haideți să descoperim împreună ce înseamnă Biblioteca Școlară Virtuală EduLib, resursele educaționale digitale, valorificarea progresului educațional realizat cu ajutorul instrumentelor digitale în timpul pandemiei,  prezentate de nume importante din domeniul educației. 
Te așteaptăm și la o sesiune de discuții cu nume cunoscute din domeniul eLearning, angajatori de top pentru care Learning&Development este de maximă importanță. Vino să afli cum angajezi un specialist în Learning&Development și care este impactul eLearning-ului asupra angajaților și angajatorului.

AGENDA:

Începând cu ora 10.00, aducem în prim-plan ultimele tendințe din domeniul Educației Digitale, prezentate împreună cu partenerii noștri de la Microsoft România, clienți Ascendia și specialiști din domeniu.

Detaliem câteva subiecte: 

  • Provocări ale formării continue online 
  • Cum angajezi un specialist în Learning&Development
  • Impactul eLearning-ului asupra angajaților și angajatorului

Pauză de prânz: orele 13.00 – 14.00. 

De la ora 14.00, cadre didactice din mediul universitar și preuniversitar, împreună cu specialiști din domeniul eLearningului, vor prezenta subiecte de interes pe următoarele teme:

  • Unde suntem? Utilizarea digitalului în educația post pandemie 
  • Cum valorificăm progresul făcut în timpul pandemiei în Educația Digitală 
  • Biblioteca Națională Edulib și resursele educaționale digitale deschise  

Conferința eLearning România – Ediția 2 se încheie cu un workshop moderat de specialiștii LIVRESQ, legat de prezentul și perspectivele resurselor educaționale digitale deschise. 

Până la orele 17.30 vom avea numeroși invitați, care au un cuvânt important de spus în domeniul educației digitale! 

💡 Toți participanții care vor asista fizic la lucrările conferinței, vor primi o Diplomă de participare, după eveniment, in baza datelor de contact inregistrate. Vor primi aceeași diplomă de participare și cei care vor participa la conferință online cu condiția înscrierii prealabile și a participării la cel puțin 75% din activitățile conferinței.  

Completează unul dintre formularele de mai jos pentru a participa online sau offline la Conferința de eLearning România – Ediția 2. Alege acum tipul de participare dorit!

PERIOADA DE ÎNSCRIERI S-A TERMINAT.

VĂ AȘTEPTĂM VINERI 07.10.2022 LA EVENIMENT (FIZIC ȘI ONLINE).

DACĂ NU AȚI APUCAT SĂ VĂ ÎNSCRIEȚI, PUTEȚI URMĂRI TRANSMISIUNEA LIVE PE PAGINA EVENIMENTULUI ELEARNING.ROMANIA DE PE FACEBOOK

Invitațiile la eveniment vor fi distribuite pe adresa de email începând cu data de 06 octombrie

NOTA BENE!!! Vă mulțumim pentru participarea la Conferința eLearning România – Ediția 2! Sperăm că ați aflat informații noi și utile pentru activitatea dvs. și că vă vom revedea la evenimentele viitoare!
Centralizăm și analizăm datele de participare chiar în acest moment, dar estimăm că acest lucru va dura cel puțin o săptămână. Astfel, vom transmite diplomele de participare începând cu data de 17 octombrie 2022 pe adresa de mail cu care v-ați înregistrat la Conferință.

PROGRAM CONFERINȚĂ ELEARNING ROMANIA – EDIȚIA 2

07.10.2022

10.00 – 10.15 – Cosmin Mălureanu – CEO, Ascendia
DESCHIDERE: Elearning în contextul actual 
SESIUNEA 1 – CORPORATE
MODERATOR: Adrian Seceleanu – jurnalist
10.20 – 10.35 – Leonard Rizoiu – HR Expert & Managing Partner la leoHR
TEMA: eLearning în organizații – între neacceptare și performanță
10.40 – 10.55 – Daniel Rusen – Director Operațiuni Microsoft România
TEMA: Skilling for the future

11.00 – 11.15 – Cristina McCarthy – Senior Consultant People & Change KPMG România & Moldova  
TEMA: eLearning Provocări și Perspective
11.20 – 11.35 –  Magor Csibi – Head of Leadership and Organizational Culture Practice
TEMA: Cum generăm o cultură a învățării în organizații
11.40 – 11.55 – Alexandra Perescu – Corporate Instructional Designer, Ascendia
TEMA: Cum să dezvoltăm cursuri de impact în companie 
12.00 – 12.15 – Elena Badea – Managing Director, Valoria
TEMA: Provocările formării continue în mediul online
12.15 – 13.00 – Panel cu discuție liberă pe tema: “Provocările eLearning-ului. Cum generăm o cultură a învățării în corporații, care sunt perspectivele.”
Preluare întrebări din public sau din online.
Cu: Leonard Rizoiu, Magor Csibi, Cristina McCarthy, Alexandra Perescu
SESIUNEA 2 – ACADEMIC
MODERATOR: Ana-Maria Stancu – Fondatoare RoboHub
14.00 – 14.15 – Liviu Constandache – Coordonator Resurse Educaționale Deschise (RED) în cadrul proiectului CRED
TEMA: Profesorul – Creator de Resurse Educaționale Deschise
14.15 – 14.30 – Radu Cătălin – Șef Birou Cursuri Online Universitatea Națională de Apărare “Carol I”
TEMA: The new rules of Blended Learning
14.30 – 14.45 –  Cătălin Vrabie – Conferențiar Universitar Doctor Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA)
TEMA: Smart Education pe timp de criză – perspectiva SNSPA

14.45 – 15.00 – Marilena Ionașcu – Director Educație, Microsoft România
TEMA: Transformarea digitală în Educație
15.00 – 15.15 – Pânișoară Ovidiu – Profesor Universitar, Directorul Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Universității din București
TEMA: Școala online: barieră sau oportunitate?
15.15 – 15.30 – Evelina Necula – Co-fondatoare Kinderpedia
TEMA: Kinderpedia: Catalogul școlar electronic și portofoliul digital al elevului
15.30 – 15.45 – Gabi Bartic – CEO Brio.ro (startup de educație specializat în evaluare standardizată)
TEMA: Despre standarde în evaluarea rezultatelor învățării
15.45 – 16.00 – Alex Holicov – CEO & Founder Adservio
TEMA: Soluția completă de management educațional 
16.00 – 16.15 – Daniela Munca-Aftenev – R. Moldova – Șef adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport Chișinău
TEMA: Beneficiile platformei LIVRESQ pentru Proiectul transfrontalier „Educație online fără hotare”
16.15 – 16.30 – Gabriel Lazar – Director de cercetare și dezvoltare, Ascendia
TEMA: Locul și rolul LIVRESQ în viitoarea bibliotecă națională EduLib
16.30 – 17.10 – Panel – TEMA: Utilizarea digitalului în educație, între modă și necesitate
cu: Catalin Vrabie, Liviu Constandache, Radu Cătălin, Ovidiu Pânișoară, Gabriel Lazăr.
17.10 – 17.30 – Workshop – TEMA: Provocări și soluții în utilizarea digitalului în educație

Urmăriți-ne și pe social media pentru a fi la curent cu noutățile! 

Eveniment susținut de:

DESIGN LEARNING – creare de conținut interactiv cu adevărat RELEVANT pentru cursanți

Cele mai bune cursuri online sunt cele care pun cursanții la treabă! De aceea, munca de proiectare a unui eLearning nu se rezumă la a transpune informația sub formă de text – poză – evaluare. Pentru a crea acel sentiment autentic de „engagement”, curiozitate și plăcere a descoperirii, cursantul are nevoie să fie provocat, să i se ceară părerea, să participe activ la construirea informației în curs. 

Pentru a face toate aceste lucruri, ai nevoie de conținut interactiv.

3 PAȘI pentru proiectare vizuală a unui conținut interactiv

Atunci când proiectezi interacțiuni pentru un conținut de învățare digital, este ușor să devii copleșit încercând să îți imaginezi cum va arăta în final cursul eLearning și dacă acesta va fi eficient pentru utilizatori. 

Cele mai creative soluții sunt legate de înlăturarea oricăror bariere tehnice și proiectarea cursul într-un mod 100% vizual. Cum poți face asta? 

 

  1. Schițarea ideilor – este necesar să începi de la o reprezentare schematică a întregului conținut digital. Poți porni de la un storyboard pentru un conținut nou, sau direct de la materialul pe care dorești să îl transformi în conținut digital. 
  2. Identificarea potențialului interactiv – indiferent de baza informațională pe care o ai, următorul pas este să identifici conținuturile ce au potențial interactiv. Aceste conținuturi sunt legate de acțiuni. Fie că sunt operațiunile dintr-un proces/o procedură, fie o intervenție, o reacție sau orice inițiativă din partea cursantului ce este explicată în text, poate deveni conținut interactiv. 
  3. Proiectarea interacțiunilor – nu orice acțiune este interacțiune! Foarte important este să facem diferența între aceste două modalități prin care cursantul va intra în contact cu informația. Dacă acțiunea se rezumă la un click pentru a dezvălui un conținut, ceea ce nu aduce un aport semnificativ în procesul de reținere a informațiilor, interacțiunea este mai mult decât atât. Prin interacțiune, cursantul face parte din curs și influențează prin deciziile lui modul în care îi va fi prezentată informația. Cele mai relevante interacțiuni sunt cele care reproduc comportamente din viața reală, fie o conversație cu un client, cu un manager (roleplay interactiv), fie reacțiile într-o anumită situație (studiu de caz situațional), fie rezultatele în urma utilizării unui soft (simulare folosire aplicație).     

În concluzie, este important să transformi acțiunile în interacțiuni pentru a provoca cursantul să gândească conținutul, nu doar să îl parcurgă. Paradoxul este că acesta va aprecia faptul că a „muncit” pentru a finaliza cursul. Satisfacția lucrului încheiat prin efort este mai mare decât a parcurgerii liniare a unui conținut clasic.

Un DESIGN inedit pentru un conținut cu adevărat RELEVANT

Cathy Moore, un cunoscut Training Designer din Statele Unite propune un concept inedit de a crea un design de învățare având la bază un obiectiv de business, și nu unul de învățare. Acest obiectiv ar trebui să răspundă la întrebarea: ce se va schimba în afacere mea prin acest curs? (ex: creșterea vânzărilor cu 10%; îmbunătățirea satisfacției clienților cu 20%; reducerea erorilor cu 30% etc). Odată ce am stabilit acest obiectiv major al cursului, el se va poziționa central, iar în jurul lui vom aduce doar conținut relevant pentru îndeplinirea acestuia. 

Primul nivel al design-ului va fi creat nu de ceea ce oamenii trebuie să știe pentru a îndeplini obiectivul, ci de ceea ce oamenii trebuie să facă pentru a atinge acest obiectiv. O listă de acțiuni ce au potențial dovedit că ajută la îndeplinirea obiectivului va fi necesară pentru a gândi mai apoi interacțiunile în curs. Pentru a alcătui această listă, vom răspunde la întrebarea: ce trebuie să facă cursanții pentru a îndeplini obiectivul?

 

Al doilea nivel va fi reprezentat de activități. Aici intervine munca de design al procesului de învățare în care, pentru fiecare acțiune descoperită anterior, va trebui să creezi o activitate practică care să simuleze cât mai real comportamentele din realitate. Dacă, de exemplu, echipa ta de vânzări nu pune întrebări deschise clienților pentru a afla cu adevărat nevoile acestora, iar vânzările sunt scăzute din această cauză, cursul tău online va trebui să exerseze capacitatea cursanților de a pune întrebări, de a le identifica pe cele deschise, de le folosi în discursuri variate, până când aceștia se vor simți confortabili cu ele și le vor aplica și în viața reală, iar cea mai potrivită formă de interactivitate pentru acest scenariu este un roleplay.

 

Ultimul nivel al design-ului bazat pe obiectiv este reprezentat de informație, însă nu orice informație, ci strict informația necesară cursantului să poată îndeplini fiecare activitate pe care ai gândit-o anterior, activitate care, ne reamintim că are ca scop îndeplinirea obiectivului. Dacă informația nu se leagă în mod direct de activități, ea nu trebuie să fie adăugată în curs. 

În concluzie:

  • Identifici obiectivul de business;
  • Identifici ce acțiuni trebuie să facă cursanții pentru a îndeplini obiectivul;
  • Concepi design-ul unor activități practice care să exerseze fiecare acțiune; 
  • Adaugi minimul de informație necesar cursantului pentru a se descurca în activitățile practice.

Testează această metodă și vei crea un curs 100% relevant pentru cursant, interactiv, aplicat strict pe ce are nevoie, provocator și cu impact direct în business. 

Avantajele eLearning-ului pentru un call center: Reducerea costurilor

Elearning-ul folosit în cadrul unui call center aduce multe avantaje, iar azi ne vom focaliza pe unul foarte important, anume reducerea costurilor. În comparație cu formarea tradițională la clasă, costurile elearning sunt semnificativ mai mici. Există mai multe motive pentru această reducere a costurilor, pe care le vom explora mai jos.

Primul motiv pentru care costurile de elearning sunt mai mici este acela că nu este nevoie să închiriați sau să dedicați în vreun fel spații fizice pentru instruire. Cu elearning, tot ce aveți nevoie este un computer și o conexiune la internet. Instruirea se poate face în întregime online, ceea ce înseamnă că firmele pot economisi bani ce în mod normal s-ar fi dus doar pentru a avea un spațiu disponibil.

Un alt motiv pentru care costurile de elearning sunt mai mici este acela că nu există cheltuieli de deplasare asociate cu elearning-ul. În cazul formării tradiționale în clasă, cursanții trebuie adesea să se deplaseze la locul de formare. Acest lucru poate fi costisitor, mai ales dacă cursanții se află în diferite părți ale țării sau ale lumii. Un aspect important aici este că și formatorii au costuri atașate deplasării lor până la locul unde se face training-ul. Cu elearning, cursanții pot urma cursul de oriunde din țară, ceea ce elimină necesitatea cheltuielilor de deplasare. 

În cele din urmă, cursurile de elearning sunt adesea mai puțin costisitoare decât cursurile tradiționale în clasă. Acest lucru se datorează faptului că aceste cursuri elearning moderne (de obicei tip SCORM) pot fi livrate prin intermediul unei varietăți de platforme, inclusiv sisteme de gestionare a învățării (LMS). Aceste platforme sunt, de obicei, mai puțin costisitoare pentru dezvoltare și întreținere decât cele care se ocupă de materialele tradiționale, non purtătoare de statistici de parcurgere în timp real (scoruri, timpi, acces, comparații, etc).

Costul redus este de departe unul dintre cele mai mari avantaje pe care elearning-ul le poate aduce unui call center. Cele trei motive principale pentru această reducere a costurilor sunt următoarele: cursurile de elearning pot fi livrate fără a închiria spații fizice; nu există cheltuieli de deplasare asociate cu elearning-ul, și cursurile de elearning sunt adesea mai ieftine de dezvoltat decât cursurile tradiționale bazate pe formare în săli de clasă.

Microlearning-ul – Ce este și de ce să-l folosim?

Nu există nicio îndoială că trăim într-o eră digitală. Suntem în mod constant bombardați cu informații din toate părțile, iar timpul de atenție este mai scurt ca niciodată. Este un dat. Acest lucru poate face dificilă învățarea de lucruri noi, în adâncime, mai ales dacă informațiile sunt prezentate într-un format tradițional, întins pe câteva ore.

Aici intervine microlearning-ul. Este în esență o abordare din ce în ce mai populară (nu nouă) a educației digitale (elearning-ului), dar nu doar a ei, care se concentrează pe împărțirea unor cantități mari de informații în bucăți mai mici, mai ușor de gestionat. Acest lucru face ca cei care consumă materialul e-learning să digere și să rețină mai ușor informațiile. În era digitală, în condițiile în care durata de atenție devine din ce în ce mai scurtă, acest lucru este extrem de util.

Există o serie de modalități diferite de a implementa microlearning-ul, dar una dintre cele mai populare (de departe) este utilizarea de lecții video scurte sau a lecțiilor video însoțite de cateva teste la final (exemplu LIVRESQ). Acestea pot fi vizionate cu ușurință de pe un smartphone sau o tabletă și, în general, durează doar câteva minute. Acest lucru le face perfecte pentru cursanții care doresc să învețe în bucăți mici.

Un alt avantaj al microlearning-ului este faptul că este foarte flexibil. Cursanții pot accesa lecțiile ori de câte ori au câteva minute libere, după cum este necesar. Această flexibilitate înseamnă că cursanții pot integra învățarea în viața de zi cu zi, fără a fi nevoiți să aloce perioade mari de timp pentru a studia.

Beneficiile microlearning-ului

Există multe beneficii ale microlearning-ului, atât pentru cursanți, cât și pentru cei care creează conținutul. Să aruncăm o privire asupra a 3 dintre cele mai semnificative avantaje:

1. Implicare crescută: Atunci când informațiile sunt prezentate în bucăți mici, cursanții au mai multe șanse să fie atenți și să rețină ceea ce au învățat. Acest lucru se datorează faptului că nu sunt copleșiți de cantitatea de informații prezentate; 

2. Mai puțin intimidant: Mulți oameni se simt intimidați de gândul de a învăța ceva nou, mai ales dacă pare a fi foarte mult de lucru. Microlearning-ul face ca învățarea să fie mai puțin intimidantă, împărțind-o în pași mici care pot fi parcurși rapid și ușor; 

3. Mai eficient: Atunci când cursanții sunt capabili să se concentreze pe o sarcină mică la un moment dat, o pot finaliza mai rapid și mai eficient decât dacă ar încerca să învețe mai multe lucruri deodată. Acest mod eficient de învățare economisește timp pe termen lung, precum și reduce nivelul de frustrare.

Microlearning-ul este un mod extrem de eficient de învățare care are multe beneficii atât pentru cursanți, cât și pentru formatori. Într-o lume în care durata de atenție este mai scurtă ca niciodată, microlearning-ul oferă o modalitate flexibilă și atractivă pentru ca oamenii să învețe noi informații rapid și ușor. Dacă nu folosiți deja microlearning în conținutul dvs. educațional, atunci pierdeți ceva! Doar să nu abuzați de el.

Ce este un instructional designer si cum poate fi benefic pentru angajații din companie?

Într-o companie, departamentul de training este responsabil pentru a se asigura că angajații au abilitățile și cunoștințele de care au nevoie pentru a-și îndeplini eficient sarcinile. Un jucător cheie în acest proces este instructional designer-ul. Dar ce este mai exact un  instructional designer și cum poate ajuta departamentul dumneavoastră de instruire să își atingă obiectivele? Să aruncăm o privire mai atentă.

Ce este un instructional designer?

Un instructional designer este un profesionist care combină cunoștințele sale în materie de educație și principii de învățare cu tehnologia pentru a crea materiale instrucționale eficiente. Cu alte cuvinte, aceștia proiectează experiențe educaționale, de obicei sub forma unor cursuri elearning, care facilitează dobândirea de noi cunoștințe și abilități.

În cele mai multe cazuri, designerii educaționali au o pregătire în domeniul educației sau într-un domeniu conex, cum ar fi resursele umane sau dezvoltarea organizațională. Aceștia au, de asemenea, experiență de lucru cu diferite tipuri de tehnologie educațională. Această combinație de aptitudini și cunoștințe le permite designerilor educaționali să creeze materiale educaționale care sunt atât eficiente, cât și atractive.

În ce mod poate un instructional designer să vă ajute departamentul de instruire? 

Principalul beneficiu de a avea un instructional designer în echipa dvs. este că vă poate ajuta să creați materiale de instruire utile și nu doar secvențe de conținut care arată bine, dar sunt inutile. Designerii instrucționali își folosesc expertiza în domeniul educației și al principiilor de învățare pentru a dezvolta cursuri elearning care sunt mai bine aliniate cu obiectivele dumneavoastră de formare. Aceștia știu, de asemenea, cum să folosească tehnologia pentru a crea experiențe de învățare digitale care au aplicabilitate în lumea reală și sunt ușor de urmărit din punct de vedere rezultate, exact pentru publicul dvs țintă (persoanele care trebuie să fie instruite).

Un alt beneficiu al colaborării cu un instructional designer este că vă poate ajuta să economisiți timp și bani. Crearea unor cursuri elearning de înaltă calitate necesită timp, efort și expertiză. Deși este posibil să dezvoltați aceste materiale fără ajutorul unui instructional designer, acest lucru duce adesea la materiale de calitate inferioară, a căror creare durează mai mult.

Dacă doriți să creați materiale de instruire mai eficiente, colaborarea cu un astfel de expert este o mișcare inteligentă. Aceștia sunt persoanele potrivite pentru dezvoltarea de materiale instructive utile, atractive și interactive. 

Înscrieri curs „Bazele utilizării LIVRESQ”

Grupa 38 este deschisă. Fiecare grupă este formată din maximum 20 de persoane.

Într-un ocean de tehnologii și soluții educaționale online este esențial să ai un sprijin real și un ghid avizat pentru a-ți transpune și în digital viziunea și experiența de predare.

Îți oferim primul curs ce pune bazele utilizării LIVRESQ, cea mai importantă platformă de creare de conținut educațional românesc. LIVRESQ este soluție oficială folosită în proiectul național EduLib (Platforma digitală cu resurse educaționale deschise).

Avantajele participării la curs:

  • Înveți direct de la creatorii platformei LIVRESQ cele mai bune metode de a crea cursuri elearning și lecții interactive
  • Grupă restrânsă și atenție la fiecare cursant
  • 100% online
  • Predare intensivă pe parcursul a 5 zile

Mai multe detalii, găsiți aici: https://livresq.com/ro/curs-bazele-utilizarii-livresq/

“Împăratul este dezbrăcat”

Peste 14.400 de persoane au urmărit Conferința eLearning România – Ediția 2

Ascendia S.A., în parteneriat cu Microsoft România a organizat în data de 7 octombrie 2022, cea de-a doua ediție a Conferinței eLearning România, în format hibrid. La conferință a participat un număr record de peste 14.400 de persoane ce au urmărit cele 2 secțiuni de interes dedicate educației în format digital: Corporate și Academic. 

În prima parte a zilei, au avut loc discuții legate de eLearning pentru zona de companii:

  • Provocări ale formării continue online 
  • Cum angajezi un specialist în Learning&Development
  • Impactul eLearning-ului asupra angajaților și angajatorului

Au vorbit:

Cosmin Malureanu, CEO, Ascendia

“Împăratul educației, pe care toată lumea îl idolatrizează, este dezbrăcat. Din păcate, aceasta este realitatea din România, astfel că sunt patru aspecte legate de eLearning, pe care doresc să le discutăm în cadrul conferinței de astăzi. Un prim aspect este despre încurajarea folosirii tehnologiei în educație. Cel de-al doilea aspect este că ne dorim să coagulăm în jurul conferinței oameni dedicați educației, oameni care doresc să facă performanță în educație. A treia direcție pe care ne focalizam este legată de faptul că ne dorim să arătăm capacitatea de inovare și dezvoltare a României, astfel că vom arata produse românești, ce putem face noi ca popor și vom aduce în fața dvs produsele existente pe piață. Iar un ultim aspect, foarte important, este că vom arata bunele practici existente, atât din mediul corporate cât și din mediul academic.” 

Adrian Seceleanu – Jurnalist – Moderator

Leonard Rizoiu – HR Expert & Managing Partner LEOHR

”Avem de îmbrăcat acel împărat care este dezbrăcat și, cu siguranță, toți putem avea aportul nostru în acest proces atât de important. România este un nume în lume în domeniul inovației. Potențial avem, viitor există în acest domeniu. Vin generații din spate, de la care avem ce învăța. Elearning-ul și-a făcut loc și a crescut, ca un zmeu din povești în 7 ani, la noi doar în vremea pandemiei. Așa că eLearning-ul trebuie să fie blended/hybrid, trebuie să lucrăm cu materialul clientului, să ne adaptăm. Vorbim de performanță într-o companie doar atunci când valorile angajatului sunt cumva egale cu valorile reale ale organizației. Performanța companiei vine doar atunci când valorile talentului angajatului se suprapun sau sunt oarecum egale cu valorile reale ale organizației.”

Daniel Rusen – Director Operațiuni Microsoft România

”Cum putem avansa în zona de creare și dezvoltare digitală și care este impactul acestei inițiative? În acest moment zona de competențe digitale poate reprezenta o soluție în fața recesiunii. Procesele de digitalizare ale companiilor au progresat mult în pandemie și post pandemie. Tehnologia este un pilon important, dar dezvoltarea de tehnologii vine din alte industrii nu din cele de IT&C, mare parte din acești oameni cu competențe digitale avansate vin din celelalte industrii, din companii non-IT.”

Cristina McCarthy – Senior Consultant People & Change KPMG România & Moldova
”Care este declarația de valoare a învățării digitale? Principalul motiv pentru care eLearning-ul se consideră valoros este accesibilitatea acestuia în rândul cursanților. Un alt criteriu important de selecție este costul mai scăzut comparativ cu învățarea tradițională și, nu în ultimul rând, eLearning-ul este ușor integrabil în munca și în viața cotidiană a cursanților.”  

Csibi Magor – Head of Leadership and Organizational Culture Practice Trend Consult

”Cat de multe beneficii aduce educația, atât la nivel individual, cât și la nivel organizațional? Pentru a primi un răspuns bun ar trebui ca toate organizațiile noastre să pună învățarea în centru, că doar avem talente și oameni curioși, nu? Nu prea. Totuși învățarea nu se întâmplă. De ce oare? Pentru că nu ar trebui să mai vorbim de resurse umane, ci de capital uman. Asta dacă vrem să nu mai tratăm în continuare oamenii din companiile noastre ca pe niște resurse. Atâta timp cât ne uităm la oameni ca la niște resurse, resursa nu are curiozități, nu vrea să învețe, nu vede niciun avantaj din a învăța. Așa că trebuie să ne schimbăm modul în care privim oamenii pentru a nu ne plafona ca organizație și să nu ne mai dezvoltăm. Se întâmplă asta pentru că organizațiile vor să evite riscurile, greșelile. De aceea, trebuie să ne schimbăm modul în care privim oamenii și să îi vedem ca pe niște prelungiri ale creierului nostru. Astfel că vom avea atâtea creiere câți angajați sunt în companie. Și în acest mod rolul angajatului va fi să găsească consens în organizație pentru a crește compania.”

Alexandra Perescu – Corporate Instructional Designer, Ascendia

”De ce este nevoie de eLearning? Majoritatea companiilor care au nevoie de eLearning și care știu să îl folosească la potențial maxim, sunt companiile care au foarte mulți angajați. Implementarea programelor de eLearning funcționează atunci când ai o masă mare de oameni, pe care vrei să-i formezi rapid, ieftin și transformând învățarea într-un proces care să le placă.”

Elena Badea – Managing Director, Valoria

”De ce merge atât de bine eLearning-ul în domeniul IT? Pentru că mediul de testare și informare este tot acolo, nu este diferit. Există un lucru clar: dacă vrei să faci să funcționeze ceva pentru oameni, trebuie să înveți ceva despre cum sunt oamenii, cum funcționează mintea lor. Aceasta funcționează prin cicluri de 12 minute, în 4 etape: conectarea și siguranța, armonizarea și afilierea, credibilizarea și învățarea, experimentarea și aplicarea.”  

În a doua parte a zilei, dedicată mediului academic, subiectele de interes au fost:

  • Utilizarea digitalului în educația post pandemie 
  • Cum valorificăm progresul făcut în timpul pandemiei în Educația Digitală 
  • Biblioteca Națională Edulib și resursele educaționale digitale deschise 

Au vorbit:

Ana-Maria Stancu – Fondator RoboHub.ai – Moderator

Liviu Constandache  – Coordonator RED – Proiectul CRED

”În martie 2020 profesorii s-au mutat în online în platforma EDUCRED. Erau peste 18000 de urmăritori live la primul webinar online din pandemie. În platforma EDUCRED profesorii au libertatea să-și creeze resursele așa cum își doresc. Le-am oferit tutoriale care să îi ajute în crearea acestora. Astfel că ceea ce construim în proiectul CRED ducem către toată zona de educație.” 

Radu Cătălin – Șef Birou Cursuri Online Universitatea Națională de Apărare “Carol I”

”Am venit aici la clasa viitorului. Ce este diferit acum față de înainte de pandemie? Felul în care facem lucrurile, în ceea ce privește învățământul, totul a fost modificat. Pentru a fi mai productivi în online fiți prezenți virtual la anumite ore, adresați întrebări individuale întregului grup, luați feedback prin audio sau video.”

Cătălin Vrabie – Conferențiar Universitar Doctor Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA)

”La SNSPA suntem implicați în procesul acesta de livrare a conținutului în online de foarte mult timp. Avem un departament întreg de învățământ cu frecvență redusă pentru studii universitare și master care lucrează pe o platformă online, actualizată și modernă. De-a lungul timpul, până în perioada pandemiei, numărul de studenți, care s-au logat în platforma online, s-a dublat. Ne dorim ca studenții noștri să aibă cea mai bună experiență de accesare a cursurilor online.” 

Marilena Ionașcu – Director Educație, Microsoft Romania

”Transformarea digitală în educație pentru noi înseamnă că ne dorim să creăm acel cadru care să asigure o învățare constantă pentru elevi/studenți, acolo unde vor ei, la ora la care vor ei, în mediul care le e lor propice. Noi toți trebuie să ne adaptăm la transformarea digitală, este obligația noastră să ne adaptam la modul acesta de a fi al elevilor/studenților.”

Ovidiu Pânișoară – Profesor Universitar, Directorul Departamentului de Formare a Profesorilor din cadrul Universității din București

”Trebuie să învățăm din lecțiile primite în pandemie, profesorii au evoluat din punct de vedere tehnologic și acest lucru trebuie să se vadă ca un lucru bun și să păstreze lucrurile învățate, ba chiar să le aprofundeze. Să introducă mai mult zona de activitate digitală la clase, fară să facă însă exces. Să găsească echilibrul, ponderarea.Tehnologia ne poate ajuta să trecem mai ușor peste anumite provocări, dacă învățăm să o folosim.”

Au vorbit despre produsele dezvoltate de către companiilor lor: Alexandru Holicov – CEO & Founder Adservio, Evelina Necula – Co-fondatoare Kinderpedia, Gabi Bartic – CEO Brio.ro

Invitat special, Daniela Munca-Aftenev – Republica Moldova – Șef adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport Chișinău 

”Astăzi vreau să vorbesc despre activitățile pe care le-am avut cu colegii mei de peste Prut, în domeniul educației online. În momentul în care școala a trecut în online, am creat Biblioteca Digitală cu peste 8000 de lecții, frumos organizate pe curricula școlară, în limba rusă și în limba romană. Pe lângă disciplinele de bază, am colaborat cu ONG-uri, cu Poliția, cu Ministerul, cu Fiscul și am creat materiale de educație digitală interactive și atractive. Focusul acestui an este pe dezvoltarea competențelor secolului XXI.”

Gabriel Lazăr – Director de cercetare și dezvoltare, Ascendia

”Dacă vrem să facem cu adevărat ceva și să producem o schimbare în învățământ, trebuie să ne implicăm mai mult ca profesori. Sunt foarte mulți profesori care încă fac o confuzie între învățarea în online și utilizarea digitalului în educație, ceea ce este grav. Haideți să vedem cum putem duce online-ul ceva mai aproape de aceasta a experienței fizice și răspunsul este metaversul. Deci avem multe direcții în care putem evolua.”

Conferința poate fi urmărită sub formă de înregistrare, în totalitate, pe pagina eLearning România, aici:https://www.elearning.ro/conferinta-elearning-romania-editia2

“Am dorit să realizăm un eveniment mai ales util pentru toate cadrele didactice și pentru toți specialiștii care doresc să folosească tehnologia în educație. Am adus exemple de bune practici atat pentru zona de corporate cât și pentru cea de academic și ceva foarte important, am dorit să promovăm în special produse românești. Ediția cu numărul 2 a Conferinței eLearning România a fost un succes și acest lucru ne arată interesul crescut pentru tot ce înseamnă educație în format digital în România. Mulțumim pe această cale celor peste 14.400 de persoane ce au urmărit conferința pe parcursul zilei.” a declarat Alex Mălureanu, Cofondator & CMO Ascendia S.A.

Despre Ascendia S.A.

Ascendia (simbol “ASC” la Bursa de Valori București) este unul dintre principalii dezvoltatori de software și conținut digital pentru sfera educațională din România. Compania produce platforme educaționale tip LMS (Learning Management System), cursuri eLearning pentru companii și sisteme de editare de conținut educațional (eLearning authoring tools). 

Cum bugetezi un curs e-Learning?

Dacă sunteți responsabil pentru stabilirea bugetului pentru un curs de e-learning, știți că poate fi o sarcină descurajantă. Sunt atât de mulți factori de luat în considerare și este greu să știi de unde să începi. Pentru a face procesul puțin mai ușor, am pregătit un ghid cu câteva sfaturi utile pentru acest context.

  1. Cunoașteți-vă publicul țintă. Înainte de a începe să vă faceți un buget pentru cursul dvs. de e-learning, trebuie să știți care este publicul țintă. Odată ce știi pentru cine creezi cursul, poți începe să determini de ce fel de conținut vor avea nevoie și cât de mult va costa producerea acestuia.
  2. Determinați domeniul de aplicare al cursului dumneavoastră. După ce vă cunoașteți publicul, trebuie să determinați domeniul de aplicare al cursului dvs. Ce subiecte veți aborda? Câte module vor fi? Răspunsul la aceste întrebări vă va ajuta să vă faceți o idee mai clară despre cât de mult conținut va trebui să creați și cât timp va dura producerea acestuia.
  3. Creați un calendar. Odată ce cunoașteți domeniul de aplicare al cursului dvs., este timpul să creați un calendar de producție. Acest lucru vă va ajuta să urmăriți termenele limită și să vă asigurați că livrabilul este finalizat la timp și în limitele bugetului.
  4. Obțineți oferte de preț de la furnizori. Odată ce aveți o idee clară despre ceea ce va presupune cursul dvs. de e-learning, este timpul să începeți să obțineți oferte de la furnizori. Pretul ideal trebuie să includa totul, de la creare de continut intr-un authoring tool ce genereaza pachete SCORM la distribuire in sistemul LMS pe care il aveti in companie sau în LMS-ul furnizorului. De aici și punctul următor.
  5. Înțelegeți cât de clar se poate opțiunile de livrare. Cursul va fi găzduit pe LMS-ul dvs. sau aveți nevoie de o platformă de e-learning din partea furnizorului? Cursanții vor avea acces pe dispozitivele lor mobile din afara companiei sau accesul este doar de pe sistemele interne? Accesul va fi continuu pe durata anului sau doar în anumite perioade?
  6. Luați în considerare costurile per cursant. Odată ce ați înțeles bine timpul de dezvoltare și costurile de livrare implicate, puteți începe să vă calculați costurile pe cursant. Acesta este unul dintre cei mai importanți factori în stabilirea bugetului.
  7. Faceți un buget final. După ce ați adunat toate ofertele, este timpul să faceți un buget final pentru cursul dvs. de e-learning. Asigurați-vă că includeți în buget o rezervă pentru costurile neprevăzute, astfel încât să nu ajungeți să depășiți bugetul. Dacă totul decurge conform planului, ar trebui să aveți acum o idee clară despre cât va costa producerea cursului dvs. de e-learning!

Cursurile de e-learning pot fi costisitoare pentru a fi produse, dar cu o planificare adecvată, acestea nu trebuie să spargă banca!

Peste 3100 de participanți înscriși la Conferința eLearning România – Ediția 2

Bucureşti, 29.09.2022

Ascendia S.A., în parteneriat cu Microsoft România, organizează în data de 7 octombrie 2022, cea de-a doua ediție a Conferinței eLearning România, în format hibrid: cu participare fizică, în sala mare de conferințe din cadrul sediului Microsoft, Politehnică – Clădirea Campus 6.2, și cu participare online.  

Conferința este structurată pe două categorii de interes: Companii și Academic. În prima parte a zilei vor fi discuții cu nume cunoscute din domeniul eLearning, angajatori de top pentru care Learning&Development este de maximă importanță. Se va discuta despre cum să angajezi un specialist în Learning&Development și care este impactul eLearning-ului asupra angajaților și angajatorului. 

În a doua parte a zilei se va discuta despre un subiect extrem de important pentru cadrele didactice și anume Biblioteca Școlară Virtuală EduLib. Vom continua cu resursele educaționale digitale și valorificarea progresului educațional realizat cu ajutorul instrumentelor digitale în timpul pandemiei,  prezentate de nume importante din domeniul educației. 

Conferința se va încheia cu un workshop moderat de specialiștii LIVRESQ, legat de prezentul și perspectivele resurselor educaționale digitale deschise.

“Conferința eLearning România reprezintă în acest moment un cadru perfect de întâlnire pentru cadrele didactice dornice să știe ce se va întâmpla cu digitalul aplicat în educație, mai exact despre proiectul mamut pentru digitalizarea învățământului din România – Biblioteca Școlară Virtuală, dar și pentru specialiștii în eLearning din companii, care au nevoie să afle noile tendințe în formarea adulților. Sunt înscriși în acest moment peste 3100 de participanți, cu un ritm de aproximativ 17 înscrieri noi în fiecare oră. Mulțumim în special Microsoft pentru susținere și parteneriat, evenimentul va fi unul de referință pentru tot ce înseamnă educație digitală în România.” a declarat Alex Mălureanu, Cofondator & CMO Ascendia S.A.

“Suntem onorați, dar și mândri pentru că am fost alături de Ascendia ca start-up și astăzi avem un parteneriat recunoscut la nivel global de Microsoft ca exemplu de succes în educație. Astfel, Ascendia este în top 3 companii globale de educație în ceea ce privește accesibilitatea soluțiilor educaționale dezvoltate utilizand serviciile de inteligență artificială din Microsoft Azure: AI for Accessibility Hall of Fame – Microsoft AI. Curând, împreună cu Ascendia vom lansa o nouă componentă pentru LIVRESQ care își propune să sprijine profesorii, elevii și studenții în învățarea prin puterea vizualizării. Se numește “Text-to-Diagram” și se bazează pe analiza textului pentru a produce grafice de învățare, astfel ca vedeți cu ușurință conexiunile dintre cuvintele cheie importante dintr-un anumit text. Ideea și arhitectura aplicației a fost creată de un grup de tinere colege de la Microsoft, pasionate de a economisi timp pentru utilizatori, maximizând în același timp productivitatea acestora, pornind de la faptul că un procent mare din populația globului sunt cursanți vizuali. Soluția folosește Azure Cognitive Services și rulează pe Azure App Services.” a declarat Marilena Ionașcu, Director de Educație la Microsoft.

Mai multe detalii legate de Conferința eLearning România – Ediția 2, aici: https://www.elearning.ro/conferinta-elearning-romania-editia2

Despre Ascendia S.A.

Ascendia (simbol “ASC” la Bursa de Valori București) este unul dintre principalii dezvoltatori de software și conținut digital pentru sfera educațională din România. Compania produce platforme educaționale tip LMS (Learning Management System), cursuri eLearning pentru companii și sisteme de editare de conținut educațional (eLearning authoring tools). 

Despre Microsoft

Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) susține companiile în procesul transformării digitale și facilitează dezvoltarea, implementarea și utilizarea tehnologiilor inteligente de tip cloud. Misiunea companiei este aceea de a ajuta fiecare persoană și organizație de la nivel global să realizeze mai mult.

Cum folosești recompensele pentru a încuraja parcurgerea și finalizarea cursurilor e-learning?

Finalizarea cursurilor e-learning poate fi o provocare pentru angajați și prin urmare pentru departamentul de HR, motiv pentru care unele companii aleg să își încurajeze angajații prin oferirea de recompense. Recompensarea angajaților pentru finalizarea cursurilor de e-learning poate fi o modalitate eficientă de a crește rata de finalizare a cursurilor și de a îmbunătăți implicarea angajaților (o mare problemă în multiple industrii din România).

 Iată câteva sfaturi simple despre cum să folosești recompensele pentru a încuraja finalizarea cursurilor de e-learning în companie:

1. Decideți ce tip de sistem de recompensare veți folosi 

Există două tipuri principale de sisteme de recompensare pe care companiile le folosesc pentru a încuraja finalizarea cursurilor de e-learning: sisteme bazate pe puncte și sisteme bazate pe clasamente. 

Sistemele bazate pe puncte permit angajaților să câștige puncte pentru fiecare curs pe care îl finalizează. Aceste puncte pot fi apoi răscumpărate pentru premii, cum ar fi carduri cadou sau zile libere. 

Sistemele bazate pe clasamente îi pun într-o competiție amicală pe angajați pentru a vedea cine poate finaliza anumite obiective în legătură cu acele cursuri e-learning. Angajatul care reușește să îndeplinească cel mai bine obiectivele stabilite la sfârșitul perioadei de timp desemnate câștigă un premiu, cum ar fi un card cadou sau timp liber plătit suplimentar. 

2. Alegeți o platformă de e-learning (LMS) capabilă

Nu toate platformele de e-learning (LMS-uri) sunt create la fel. Atunci când alegeți o platformă pentru programul dvs. de recompense, căutați una care oferă caracteristici utile, precum statistici legate de activitatea în curs (timpi parcurgere, raspunsuri oferite, scoruri, momentele de acces, durata conectare, rezultate echipe, grafice utile, etc). Optați pentru cele care suportă standardul SCORM (ideal SCORM 2004 3rd, fie SCORM 1.2.)

3. Alegeți premiile potrivite 

Nu toate premiile sunt create la fel. Atunci când alegeți premiile, este important să vă gândiți la ceea ce îi va motiva pe angajații dvs. Pentru unii angajați, recompensele materiale, cum ar fi cardurile cadou sau aparatele electronice, pot fi mai motivante decât recompensele nemateriale, cum ar fi zilele libere. Pentru alți angajați, recompensele nemateriale, cum ar fi timpul liber plătit suplimentar, pot fi mai motivante decât recompensele materiale. Este important să vă cunoașteți angajații și să știți ce îi va motiva înainte de a alege premiile.

4. Implementați sistemul de recompense la nivelul întregii companii 

Pentru ca sistemul de recompense să fie eficient, acesta trebuie să fie implementat la nivelul întregii companii. Toți angajații ar trebui să fie conștienți de sistemul de recompense și de modul în care acesta funcționează. În plus, toți angajații ar trebui să aibă acces egal la cursuri și șanse egale de a câștiga recompense. 

5. Evaluați periodic eficiența sistemului de recompensare 

Sistemul de recompense ar trebui să fie evaluat în mod regulat pentru a se asigura că are efectul dorit de a crește rata de finalizare a cursurilor de e-learning în rândul angajaților. Dacă sistemul de recompense nu funcționează așa cum s-a dorit, efectuați ajustările necesare.

5. Stabiliți echipa care se va ocupa de implementarea sistemului. Deosebit e important, trebuie să fie mereu câteva persoane implicate activ în susținerea proiectului de training intern.

Recompensarea angajaților pentru finalizarea cursurilor de e-learning poate fi o modalitate eficientă de a crește ratele de finalizare a cursurilor (cu obiectiv formare reală) și de a îmbunătăți implicarea angajaților. Evaluați în mod regulat eficiența sistemului dvs. de recompensare pentru a vă asigura că acesta are efectul dorit. 

Faci cursuri e-learning? Obligatoriu să fie SCORM.

Cursurile e-Learning au devenit ceva obișnuit în lumea corporatistă modernă. Multe companii folosesc o formă de eLearning pentru a-și instrui angajații pe diverse subiecte, de la prevenirea hărțuirii sexuale până la principii de contabilitate. Deși există multe modalități diferite de a livra conținut eLearning, una dintre cele mai populare metode este prin intermediul modelului SCORM (Sharable Content Object Reference Model). Dar ce este SCORM și de ce este atât de popular? În acest ghid, vom încerca să răspundem la aceste întrebări.


Ce este SCORM? 

Pe scurt, SCORM este un set de standarde tehnice care definesc modul în care conținutul eLearning și sistemele de gestionare a învățării (LMS) interacționează între ele. SCORM a fost dezvoltat inițial de către Departamentul de Apărare al SUA pentru a standardiza modul în care conținutul de formare militară era livrat prin intermediul diferitelor LMS-uri. De la înființare, SCORM a fost adoptat atât de sectorul public, cât și de cel privat, ca o modalitate de a se asigura că cursurile de eLearning pot fi accesate și finalizate de angajați care utilizează orice LMS compatibil.


Cum funcționează SCORM?

SCORM funcționează prin împachetarea (arhive speciale .zip) conținutului eLearning în „module” care pot fi încărcate într-un LMS. Odată ce conținutul a fost dezvoltat, angajații pot accesa și finaliza modulele folosind orice LMS compatibil. În plus, deoarece SCORM este un standard tehnic, acesta permite LMS-urilor să urmărească progresul și rezultatele angajaților în diferite tipuri de cursuri. Aceste date pot fi apoi folosite de directorii de resurse umane și de formatori pentru a evalua înțelegerea de către angajați a materialului de curs și pentru a identifica domeniile în care ar putea fi necesară o formare suplimentară.


De ce este SCORM atât de popular? 

Există mai multe motive pentru care SCORM a devenit standardul de facto pentru livrarea cursurilor e-Learning. În primul rând, așa cum am menționat mai devreme, SCORM permite companiilor să livreze conținut eLearning folosind orice LMS compatibil. Acest lucru le oferă companiilor flexibilitatea de a schimba LMS-urile fără a fi nevoite să redezvolte de la zero toate cursurile eLearning existente. În plus, deoarece SCORM este un standard tehnic, acesta asigură că cursurile dezvoltate de diferiți furnizori vor funcționa corect atunci când sunt încărcate într-un LMS. Acest lucru elimină necesitatea ca societățile să angajeze furnizori separați pentru a dezvolta cursuri special pentru LMS-urile lor, ceea ce poate economisi timp și bani.
În concluzie, SCORM este o modalitate populară de a furniza conținut eLearning, deoarece este flexibil, interoperabil și măsurabil. Folosind SCORM, nu veți deveni captiv în sistemul LMS pe care îl folosiți. Acest lucru înseamnă că veți putea lua conținutul (SCORM) dezvoltat acum 3 ani să zicem și să îl mutați fără probleme pe noul LMS. 

Dacă firma dumneavoastră se gândește să dezvolte sau să achiziționeze cursuri e-Learning, asigurați-vă că acestea sunt livrate prin SCORM, astfel încât să puteți beneficia de toate aceste avantaje! 

Sfaturi pentru crearea unui curs e-learning

E-learning-ul a devenit o modalitate din ce în ce mai populară pentru a pregăti angajații, mai ales că tot mai multe persoane continuă să lucreze la distanță. Dacă vă gândiți să creați un curs e-learning, există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont pentru a asigura succesul acestuia. În acest articol vă vom împărtăși sfaturile noastre pentru crearea unui curs de e-learning de succes.


1. Definiți-vă obiectivele și publicul țintă

Înainte de a începe să vă creați cursul e-learning, este important să vă acordați timp pentru a vă defini obiectivele și publicul țintă. Ce doriți de la cursanții dvs. la finalul cursului? Cui se adresează cursul? Răspunsurile la aceste întrebări vă vor ajuta să determinați conținutul și metodele de predare care vor funcționa cel mai bine pentru ei.


2. Fiți succint și clar

Cursurile e-learning ar trebui să fie mult mai scurte decât cursurile tradiționale în clasă (face-to-face), deoarece cursanții au o durată de atenție mai scurtă atunci când învață online. De aceea, este important să vă păstrați cursurile scurte și să vă concentrați pe un singur subiect. Încercați să mențineți fiecare modul e-learning la 15 minute sau mai puțin.


3. Curs atractiv din punct de vedere vizual

Deoarece cursanții vor asimila informațiile predominant prin intermediul elementelor vizuale, este important să vă asigurați că materialul este atractiv din punct de vedere vizual. Folosiți imagini, personaje, videoclipuri și alte elemente vizuale pentru a întrerupe textul și a adăuga interes. Și nu uitați să folosiți fonturi care sunt ușor de citit! 

4. Implică-ți cursanții cu activități și evaluări 

Asigurați-vă că acest curs e-learning este interactiv, astfel încât cursanții să rămână implicați pe tot parcursul lui. Includeți activități precum chestionare și sondaje și folosiți evaluări la finalul fiecărui modul pentru a verifica cât s-a asimilat din informație.  Aveți nevoie de un LMS aici cu siguranță! 

5 . Utilizați multiple tipuri de media 

Pentru a capta cu adevărat atenția cursanților, folosiți o varietate de tipuri de media în cursul dvs. de e-learning. În plus față de text și imagini, luați în considerare utilizarea de materiale audio (cum ar fi podcast-urile), video (cum ar fi webinarii sau screencast-urile), interactive (elearning avatars).
Crearea unui curs e-learning de succes necesită o planificare atentă și luarea în considerare atât a conținutului, cât și a metodelor de livrare pe care le veți utiliza. Ținând cont de aceste sfaturi, puteți crea un curs de e-learning captivant și eficient, care să răspundă nevoilor cursanților dumneavoastră!

Cum poate un LMS să ajute o companie?

Un sistem de gestionare a învățării, sau LMS, este o aplicație software care ajută companiile să planifice, să implementeze și să urmărească formarea angajaților. Un LMS (learning management system) poate fi utilizat pentru a găzdui și a livra conținut educațional, pentru a măsura progresul angajaților și pentru a asigura conformitatea cu reglementările din industria din care compania face parte. Dar care sunt avantajele specifice ale utilizării unui LMS pentru compania dumneavoastră? Haideți să aruncăm o privire.

Îmbunătățirea implicării și a performanței angajaților

Un LMS eficient îi va ajuta pe angajații dvs. să rămână implicați în formarea lor, oferind o experiență de învățare personalizată. În plus, un LMS vă va permite să urmăriți performanța angajaților și să identificați domeniile în care ar putea fi necesară o instruire suplimentară. Prin utilizarea unui LMS pentru a îmbunătăți implicarea și performanța angajaților, puteți crește eficiența operațională și reduce costurile de formare.

O mai mare conformitate cu reglementările din industrie

Reglementările din industrie legate de formarea angajaților pot fi complexe și în continuă schimbare. Un LMS vă poate ajuta să rămâneți în conformitate, ținând evidența angajaților care au nevoie de anumite module de formare și când trebuie finalizate aceste module. Acest lucru nu numai că vă va economisi timp și bani, dar vă va proteja și compania de răspundere în cazul unei încălcări a reglementărilor.

Creșterea satisfacției clienților 

Clienții care primesc servicii de înaltă calitate au mai multe șanse să fie mulțumiți de experiența lor generală. Un LMS vă poate ajuta să oferiți servicii de înaltă calitate, asigurându-vă că angajații dvs. sunt instruiți corespunzător în toate aspectele muncii lor. În plus, un LMS vă poate ajuta să urmăriți feedback-ul clienților și să identificați domeniile în care ar putea fi necesară o instruire suplimentară. 

Beneficiile utilizării unui LMS sunt numeroase și variate, dar unele dintre cele mai importante includ o mai bună implicare și performanță a angajaților, o mai mare conformitate cu reglementările din industrie și o mai mare satisfacție a clienților. Dacă sunteți în căutarea unei modalități de a îmbunătăți rezultatele companiei dvs., investiția într-un LMS este un bun punct de plecare. 

Compania de e-learning românească Ascendia – finanțare de 876.000 euro

Ascendia S.A. finalizează cu succes cea de-a doua ofertă de obligațiuni din istoria companiei.

Valoarea totală atrasă este de 4.265.025 lei.

● Compania a derulat o ofertă de vânzare de obligațiuni corporative de tip plasament privat cu
scadența în anul 2027, oferta intermediata de TradeVille.
● Emisiunea de obligațiuni a generat foarte mare interes din partea investitorilor. Valoarea inițială a
ofertei a fost de 1.002.250 lei, fiind suplimentată la până la 4.265.025 lei.
● Ascendia va folosi investiția pentru a accelera livrările pentru proiectul național EduLib – platforma
naționala cu resurse educaționale deschise, continuarea dezvoltării LIVRESQ – platforma de creare
de conținut educațional în format digital și creșterea echipelor de vânzări și marketing pentru
produsele e-learning ale companiei.


Compania de e-Learning românească Ascendia S.A. anunță încheierea cu succes a celei de-a doua
emisiuni de obligațiuni corporative din istoria companiei. Suma vizată, de 1.002.250, a fost subscrisă
integral în prima zi din cele două săptămâni alocate pentru derularea ofertei (16.08.2022 – 30.08.2022) și
suplimentată până la pragul de 4.265.035 lei, la care a și fost închisă oferta.
Aceasta este cea de-a doua emisiune de obligațiuni a companiei, cea anterioara (ASC22) fiind rambursată
integral de companie la data scadentei, în luna Iunie 2022.
Noile obligațiuni, cu simbolul ASC27, au o valoare nominală de 100 lei, o scadență de 5 ani și o
dobândă fixă de 10% pe an, plătibilă semestrial. Investitorii ce au subscris în cadrul Ofertei de
vânzare de tip plasament privat au beneficiat de un preț de ofertă de 95 lei/obligațiune (discount de
5% din valoarea nominală a obligațiunii).


Fondurile atrase vor fi folosite de Ascendia S.A. pentru:
➔ a finanța dezvoltarea software-ului pentru proiectul național EduLib, pana la facturarea integrală a
acestuia către beneficiar;
➔ continuare dezvoltării LIVRESQ, platforma de creare de cursuri e-learning și lecții interactive;
➔ creșterea echipelor de vânzări și de marketing pentru produsele companiei – LIVRESQ, platforma
Coffee Learning Management System și cursurile digitale eJourneys;
➔ crearea de rezerve pentru potențiale investiții.
Intermedierea în vederea subscrierii a fost realizată de TradeVille, cel mai mare broker de retail din
România, in calitatea sa de Consultant Autorizat.


“Ne bucurăm că am reușit să avem încă un plasament de obligațiuni de succes în această perioadă. Chiar
și într-un context inflaționist, vedem interes din partea investitorilor pentru produse cu randament atractiv
în condițiile actuale de piață, dar și tendința acestora de a fi extrem de selectivi, preferând companii care
au demonstrat că se pot ține de promisiuni odată ce vin la bursă. Suntem deschiși și pentru alte oportunități

de plasamente sau oferte cu emitenți ce îndeplinesc criteriile care au făcut plasamentul pentru Ascendia
un exemplu de succes.” a declarat dna. Miriam Andrei, Director General TradeVille.
Ascendia S.A. a încheiat anul 2021 cu un profit în creștere de aproximativ 400% față de rezultatul net din
2020, iar veniturile totale au crescut cu 108% comparativ cu anul precedent, la 6,3 mil. lei. Compania este
listată cu acțiuni (simbol ASC) la Bursa de Valori București din anul 2016, pe piața AeRO la categoria
Premium și are în prezent o capitalizare de circa 30 mil. lei.
Compania va demara acțiunile necesare listării obligațiunilor ASC27 pe segmentul SMT operat de
Bursa de Valori București.


“Aceasta este a doua emisiune de obligațiuni a companiei noastre și este și ea de succes. Chiar și în
condițiile actuale ale pieței, observăm un interes foarte mare pentru instrumentele noastre de finanțare,
lucru de care vom ține cu siguranță cont pe viitor. Suntem încântați și apreciem votul de încredere dat de
investitori pentru produsele și viitorul companiei. Fondurile obținute prin această emisiune de obligațiuni ne
vor permite să continuăm să investim în dezvoltarea produselor software proprii și să ne extindem acțiunile
de vânzări și marketing. Rămânem încrezători în capacitatea noastră de a asigura o creștere importantă a
cifrei de afaceri și a profitabilității în următorii ani.” a declarat dl. Cosmin Mălureanu, Director General
Ascendia S.A.


Despre Ascendia

Ascendia S.A. (simbol “ASC” la Bursa de Valori București) este unul dintre principalii furnizori de soluții e-
Learning din România. Ascendia oferă în prezent o soluție completă de e-Learning, care include un LMS,

un editor de cursuri e-Learning, cursuri digitale off-the-shelf și servicii de dezvoltare de cursuri
personalizate. CoffeeLMS este un instrument puternic care permite companiilor să gestioneze procesul de
învățare al angajaților lor. Platforma include funcții precum gestionarea utilizatorilor, urmărirea progresului,
rapoarte și multe altele. Editorul de cursuri e-Learning LIVRESQ este un instrument ușor de utilizat care
facilitează crearea de cursuri digitale personalizate. Cursurile la comandă realizate de către companie sunt
de înaltă calitate și eficiente din punct de vedere al costurilor. Cu soluția completă de e-Learning de la
Ascendia, companiile își pot instrui cu ușurință angajații și se pot asigura că aceștia au competențele
necesare pentru a avea succes.


Despre TradeVille
TradeVille este lider de piaţă în online trading, fiind prima companie din România care a dezvoltat o
platformă de tranzacţionare online, ceea ce a consacrat-o ca fiind singurul intermediar care, în ultimii zece
ani, s-a menţinut în Top 10 al intermediarilor de retail de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) și pe primele
două poziții în rândul caselor de brokeraj după cifra de afaceri.

Listă platforme educaționale românești

Lista acoperă toate nevoile pe care le-ați putea avea din zona de:

  • gestionare de procese din instituții educaționale;
  • creare și integrare de materiale educaționale conforme cu standarde internaționale (SCORM);
  • diseminare de materiale educationale;
  • raportare a rezultatelor, cine a intrat, unde a intrat, cât timp a petrecut la testare, ce scoruri, cum se compară cu restul cursanților/elevilor.

Lista se poate consulta direct aici: https://livresq.com/ro/news/lista-platforme-educationale-romanesti/

Schimbare notabilă ghid PNRR universități

Universitățile pot cere mai mulți bani pentru software educațional.

Au mai rămas 4 zile (termen limită: 17.06.2022) pentru depunerea proiectelor pentru PNRR universități. Ghidul nou, publicat pe 09.06.2022, vine cu o schimbare importantă:

Bugetul maximal pentru aplicații informatice, licente software, cheltuieli cu servicii IT, dezvoltare/actualizare aplicatii, etc (deci ce tine de software) a urcat de la max 10% în varianta inițală a ghidului, la max 25% acum. 

În acest context, lansăm 4 recomandări pentru a completa cererea cu software și servicii utile:

  1. Platforma LMS –  pentru formarea profesorilor

Platforma se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

  • pentru formare tip asincron;
  • obligatoriu trebuie să înțeleagă cursuri tip SCORM.
  1. Instrument de creare de cursuri eLearning (authoring tool)

Se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Instrumentul este pentru crearea de cursuri digitale (elearning) la standarde internaționale (inserare de elemente interactive, imagini, video,generare voce în limba română și multe altele). 

  • obligatoriu sa poată să creeze cursuri tip SCORM ca să funcționeze cu platforma LMS.
  1. Servicii de conversie cursuri din format clasic în format digital

Serviciile de acest tip se încadrează în secțiunea Eligibilitatea investiției la:”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Implica conversia cursurilor clasice din cadrul universității către format 100% digital interactiv, format ce poate fi vizualizat pe orice dispozitiv.

  1. Servicii informatice de creare de module de curs noi

Presupune crearea de cursuri elearning, de la zero, pe teme de actualitati, de exemplu: Smart Cities, Blockchain, Inteligenta Artificiala, etc.

Serviciile se încadrează tot în secțiunea Eligibilitatea investiției la: ”3.2.A. Proiecte de infrastructură digitală pentru modernizarea, extinderea, consolidarea unui departament/ centru/ laborator de cercetare existente în cadrul universității, însoțite de achiziționarea de noi instrumente şi echipamente, … pentru introducerea metodelor inovative digitale de predare-învățare.”

Dacă aveți nevoie de ajutor sau aveți neclarități legate de software-uri/servicii ce pot fi incluse, ne puteti contacta direct la editor@elearning.ro

Dezvoltarea de cursuri eLearning personalizate pentru sectorul financiar 

Ghidul pentru începători

Fiind o vedetă în sine, serviciile financiare sunt una dintre primele industrii care au îmbrățișat elearning. Ca urmare, acest sector are o rată ridicată și o cultură de adoptare a noilor tehnologii aplicate în procesul de formare.

Datorită seriozității cu care sunt tratate, inițiativele de eLearning pentru sectorul financiar au un impact și o adoptare considerabil mai mari, deoarece publicul țintă al acestei industrii este unul dintre cei mai exigenți când vine vorba de educație și formare.

Cele mai multe cursuri elearning dezvoltate pentru domeniul financiar sunt din următoarele categorii:

  • Compliance
  • Onboarding
  • Soft Skills training
  • Process training 
  • Product training 
  • Cybersecurity 

Chiar dacă această industrie a acceptat pe deplin elearning-ul, cursurile de elearning pentru sectorul financiar sunt în mare parte legate de compliance, fiind și pe prima poziție în lista noastră. Conținutul eLearning trebuie să fie mereu actualizat, deoarece legile și reglementările se schimbă tot timpul. Așadar, conformitatea (compliance) este cea mai evidentă nevoie pentru eLearning aplicată în sectorul financiar. 

Cursurile realizate pentru a face onboarding noilor angajați îi pot ajuta pe aceștia să se familiarizeze rapid cu cultura, valorile, așteptările, produsele, serviciile și procesele actuale ale companiei. În contextul în care extrem de mulți angajați părăsesc în primul an de la angajare compania, este cu atât mai important să existe aceste cursuri.

Pregătirea în soft skills este esențială acum mai mult ca niciodată. Sectorul financiar este supus unei presiuni constante pentru a fi mai centrat pe client. eLearning îi poate ajuta pe angajați să își îmbunătățească abilitățile de comunicare, de lucru în echipă și de gestionare a conflictelor. Relația cu clienți ajută puternic la construirea încrederii dintre companie și client.

Cursurile de formare privind procesele interne (process training) pot ajuta angajații să înțeleagă procesele complexe din companie pe măsură ce acestea evoluează. 

Cursurile de formare pentru produse (product training) sunt foarte relevante în prezent, deoarece educă angajații mai rapid atunci când trebuie acoperite mai multe zone geografice. 

Formarea în domeniul securității cibernetice (cybersecurity) ar trebui să fie acum obligatorie și devine rapid cu siguranță obligatorie, în contextul amenințărilor digitale organizate. Formare în domeniul securității cibernetice nu este ceva doar pentru departamentul IT, ci pentru toți angjații din companie.

Ca profil, organizațiile de servicii financiare trebuie să fie agile și adaptabile la schimbare pentru a supraviețui. În acest context caută mereu modalități de a avea un avantaj competitiv, iar eLearning-ul le oferă acest lucru, pe termen lung.

În concluzie, eLearning este o parte importantă a formării pentru sectorul financiar. Acesta poate ajuta angajații să rămână la curent cu ce se întâmplă în companie, să îmbunătățească serviciile pentru clienți și să crească productivitatea. Atunci când este utilizat corect și nu doar ceva bifat de pe o listă, eLearning-ul poate fi un instrument puternic pentru a crea schimbări reale în bine în companie.

Specialist, Global Learning and Development @Kellogg Company

Are you dynamic, a keen innovator, a trend setter, or a disruptive thinker? Then Kellogg Europe is the place for you because at Kellogg’s we focus on agility, growth and innovation.

Our colleagues in the Hire to Retire team are looking for a new Global Learning and Development Specialist.

As we’re putting our hearts and souls into the future of food we’ll be looking at you to build and ensure the implementation of best-in-class commercial capability (K-Way) across the KEU Region. This role plays a critical role in the development, implementation and evaluation of L&D plans defined by our KEU commercial teams.

Here’s a Taste Of What You’ll Be Doing

  • Partner with KEU Commercial Business Partner and KEU K-Way Commercial team to ensure K-Way agenda supports priority capability building areas, identify core L&D priorities and programs and plan activities accordingly, capture on-going feedback and execute activities to continuously improve the learners’ experience
  • Provide support to KEU K-Way Commercial training programs strategy definition
  • Design and develop L&D solutions, experiences and programs partnering with SME’s in KEU (both web-based and instructor-led) through effective project management, planning, resourcing, experience and content design and communication.
  • Curate learning resources & updating the LMS/Kellogg Commercial Academy with relevant materials to include in communication & engagement strategies
  • Instructionally design sound learning solutions that utilize effective and impactful adult learning principles
  • Provide brief, guidance and continuous feedback to Learning Production for them to generate learning materials and experiences
  • Execute end-to-end KEU K-Way Commercial L&D programs (logistics planning, management, scheduling, communications and reminders, program execution, attendance tracking, participants follow up, evaluation, data reporting and analytics, etc.)
  • PO admin & management – vendor administration & coord.
  • Organising assessment & evaluation set up (MTM), reviewing progress and executing activities to support continuous improvement in areas that need focus.
  • Managing the KEU K-Way inbox
  • Issuing badges for relevant commercial programs (Credly)
  • Partner with GBS Global Learning Enablement to drive engagement and an effective learner experience for our commercial teams
  • Perform quality checks to ensure work is free of errors
  • Keep updated versions of L&D contents electronically
  • Manage external vendors relations when a service is required and connect the internal client with the vendor when needed
  • Run metrics and dashboards for L&D programs and provide insights and recommendations to stakeholders
  • Manage complex project timelines to ensure milestones and deliverables are submitted on time

YOUR RECIPE FOR SUCCESS

  • Bachelor’s degree in educational/organizational psychology, communications, HR, instructional design/technology, organizational development, or a closely related field
  • Graduate degree preferred +2/3 years of overall Learning & Development, preferably in Commercial area, designing, developing and executing L&D programs
  • Desirable project management experience
  • Advanced English, proficiency in written and verbal English
  • Actively staying up to date with our commercial agenda to ensure the learning we provide is relevant, effective and successful

Growing and nurturing the world starts with our employees, which is why our tailor-made career growth programmes are just what you need to set yourself for success.

With our extensive benefits package including flexible working, which enables you to take control of your work/life balance, we really have our people at the heart of our organisation.

We strive to create a world where people are not just fed but fulfilled and a workplace where everyone can voice their opinions and are empowered to be their true selves. It’s each and everyone’s unique flavour that make up Kellogg’s recipe for success and the diversity of ideas, experiences and beliefs that fuel our future ready momentum and embolden our make it happen culture.

Please note that we will only accept applications that are made to us via our Careers site. If you experience any difficulty when applying, please contact european.recruitment@kellogg.com

Cum să faci un e-Learning storyboard de succes

Tips&Tricks pentru a-ți ușura munca

Lucrul în sistem remote a devenit o normalitate pentru mulți angajați în aceste vremuri, iar nevoia de a învăța de la distanță pune companiile în situația de a crea conținut digital din materialele pe care le-au folosit exclusiv la sală, până acum.

Însă, de multe ori este dificil să faci această schimbare, dacă nu ai un plan coerent pentru a începe un curs e-learning. Aici intervine ideea de Storyboard.

 

Ce este un Storyboard?

Termenul „storyboard” provine din producția de film, unde creatorii schițează conținutul într-o serie de imagini statice. Un storyboard pentru e-learning este puțin diferit, pentru că el schițează modelul cursului și include informațiile, tipul de material digital care va fi folosit pentru a prezenta informațiile (text; imagine, schemă grafică; video; audio; quiz etc.), dar și secvențialitatea în care aceste informații apar în curs. Nu începeți un curs de e-learning fără o cale clară în minte; ca orice alt efort, planificarea este esențială. În acest scop, un Storyboard poate fi foarte util.

 

De ce am nevoie de un Storyboard?

Storyboard-ul oferă multe avantaje, atât pentru designer-ul de conținut, ce are o imagine completă a cursului și calibrează constant cantitatea de informație, cât și pentru validarea și verificarea obiectivelor pe care îți dorești să le atingi prin cursul pe care îl creezi.

Iată care sunt câteva din beneficii directe ale unui Storyboard:

  • Oferă instrucțiuni pentru secvențialitatea informațiilor și arată modul în care se raportează și se potrivesc diferite elemente;
  • Generează un plan coerent pentru dezvoltarea proiectului care poate primi feedback, ajustări, îmbunătățiri și poate permite lucrul concomitent al mai multor persoane implicate în crearea cursului (SME; Grafic Desginer; Instructional Designer; Projet Manager; Client);
  • Mărește viteza de creare a unui conținut digital, pentru că oferă un suport stabil pe care orice entitate implicată în curs poate progresa pe task-ul alocat;
  • Susține logica și consistența Storytelling-ului. Indiferent că vrei să prezinți istoria companiei, o aplicație, o procedură nouă, tehnici de vânzare sau metode de lucru, cursul tău trebuie să spună o poveste, iar Storyboard-ul te ajută să urmărești constant firul narativ al poveștii pe care o creezi prin curs. În final, povestea va implica cursantul în conținut, la fel ca un film bun în care abia aștepți să vezi ce urmează.

 

Cum creez un Storyboard

Cel mai la îndemână mod de a crea un Storyboard este să folosești un template, pe care apoi, îl poți personaliza pe nevoile specifice ale cursului.

Cu toate acestea, există câteva elemente care sunt imperios necesare unui Storyboard pentru e-learning:

  • Datele de identificare ale proiectului – antet; numele proiectului; numele cursului; data; persoanele implicate; etc
  • Textul integral împărțit în secțiuni/ecrane;
  • Suportul audio – fie textul care trebuie înregistrat pentru fiecare secțiune, fie fondul sonor pe care dorești să îl adaugi;
  • Instrucțiuni de navigație/interacțiune – include tot ceea ce un cursant poate sau ar trebui să facă pe ecran; fie că e vorba de un quiz sau apăsarea unui buton care deschide o altă fereastră cu informații adiționale, toate aceste detalii trebuie să se regăsească în Storyboard.
  • Media – speficați ce imagini, animații apar pe ecran, dar și poziționarea acestora. Sfat: puteți adăuga schițe ale imaginilor în locul descrierii acestora în cuvinte, iar Grafic Designer-ul care se va ocupa va înțelege mult mai bine ce vă doriți.

În general, scenariul de e-learning ar trebui să fie cât mai detaliat și specific posibil, iar pentru a face acest lucru, un editor de conținut te poate ajuta nespus prin template-urile pe care le conține. Vrei să transmiți ideea ta celorlalți membri ai echipei, deci dă-le tot ce au nevoie pentru a o aduce la viață.

Tips & Tricks

Chiar dacă poate părea suficient crearea unui Storyboard pentru un curs e-learning, există o serie de întrebări la care e bine să răspunzi înainte de a te apuca de scenariu.

Evaluarea nevoilor: Care este publicul țintă? Care este nivelul lor de calificare? Cum au mai intrat sau dacă au mai intrat în contact cu acest conținut/subiect în trecut?

Organizarea materialelor: Cu ce trebuie să lucrați? Ce material de învățare v-a fost oferit? Ce fișiere sunt disponibile?

Definirea obiectivelor: Care este obiectivul cursului? Ce îmi doresc să știe cursantul la finalul cursului? Ce problemă rezolv prin acest curs? Am obiective secundare?

Selectarea tehnicii instrucționale: Cum doresc să fac cursul, prin prezentare text și imagini, prin mai multe quiz-uri, prin animații, prin mai mult conținut video?

Secvențialitate: Cum împart cursul în module? În ce ordine intră capitolele? Ce subiecte trebuie să primeze? La ce materiale pot renunța?

 

Poate suna destul de dificil să faci tot acest demers de organizare înainte de a te apuca efectiv de treabă, însă odată setat acest cadru de lucru, viitoarele cursuri vor fi și mai ușor de făcut, și mai de impact pentru utilizatori. Efortul inițial se va compensa cu o calitate sporită a cursurilor și o eficiență crescută a ta pe viitor!

Learning Specialist @Metro

Your profile:

  • 3+ years of experience in the area of blended learning design
  • Thorough understanding of how adults learn, develop and adopt new behaviors and cognitive models
  • Excellent verbal, written and interpersonal communication abilities
  • Strong analytical skills and experience in presenting data
  • Excellency in planning, organizing and managing resources
  • Cross-functional collaboration attitude
  • Digital understanding (including learning management systems) & innovative approach
  • Enhanced business orientation – experience in wholesale/ retail business and commerce & prior xperience in B2B sales and customer management represents an advantage
  • Availability to travel within the country
  • Advanced English knowledge
  • Proficient in using Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Word, etc.).

Descrierea jobului

As a member of our Learning and Development team, you will roll out learning projects, being directly involved in creating and delivering follow up actions to strengthen and accelerate the learning processes.

Your responsibilities:

  • Design and implement learning solutions in accordance with learning strategy of the organization
  • Roll out learning projects, being responsible of both planning (content, development, timeframe), preparation (preparing training tools and materials, ensuring logistics – sending invitations, etc.) and program delivery
  • Create and deliver follow up actions to strengthen and accelerate the learning processes
  • Administer the learning platform and training attendance tracking system
  • Run reporting activities with regards to learning activities
  • Assess the impact of learning initiatives so that they can be improved on an ongoing basis
  • Participate in onboarding programs for new employees (HR induction sessions, monitors fulfillment of learning paths)
  • Take part in various HR projects, as required

Your future company:
Our values: The Guiding Principles are our company values describing how we want to work together at METRO: Leadership by example, Ownership, Power of relationship, Customer success and Sustainable business.
Our people: We are more than a successful wholesaler – we provide solutions for the future. That’s why we are looking for talents with new ideas and the courage to bring them alive.
Our benefits: We’re proud of our people’s achievements, so you’ll be recognized and rewarded for your contribution, and if you have the ambition, you can play a significant role in developing our internationally growing business. We are offering health insurance, meal tickets, vacation bonus, and last, but not least, Friday is a half workday (ends around 14:30).

Descrierea companiei

We as METRO are the champion for millions of independent businesses in the world. People working at METRO have the possibility to make the difference and create real value to our business customers. With our international wholesale business, we offer a variety of career opportunities to follow your passion and leave your footprints. If you like to work together with 90000 #METROheroes on the success of our customers, then it is time to use this chance and JOIN US!

Aplică, aici.

Learning & Development Junior Consultant (f/m) – Limited Period 2 Years @Lidl

We are looking for a creative, yet analytical and driven Learning & Development Junior Consultant to join our HR Team, to design and deliver inspiring learning solutions that innovate, empower and engage our people.

As a L&D Junior Consultant you will be responsible for:

  • Acting as Key User and coordinating the LMS (learning management system) platform at national level in direct collaboration with the other L&D specialists, in order to empower the digital learning solutions within the organization.
  • Assessing and understanding the L&D needs of the business (emphasized also by the Talent Management results) in order to recommend solutions in the areas of individual development and team development.
  • Designing, developing, adapting, implementing and end-to-end coordinating L&D national and/or international programs.
  • Maintaining effective collaborative communication, training strategies and partnerships with key internal and external stakeholders.
  • Regular reporting on the effectiveness of the implemented L&D projects and delivering ongoing communications to management and stakeholders.
  • Offering guidance and support to the participants involved in national / international development programs.
  • Offering support for the organization of L&D workshops, trainings or internal Assessment Centers.
  • Aligning the L&D priorities and projects to the company’s business strategy, organizational culture and people development plan.

Your profile:

  • Bachelor’s degree in a relevant field of study;
  • At least 1-2 years proven experience in coordinating L&D projects in fast-changing companies; experience in Retail industry is an advantage;
  • Good planning & organization skills;
  • Good project and stakeholder management skills and the ability to work with tight deadlines;
  • Good presentation skills;
  • Very good knowledge of MS Office (Word, Excel, PowerPoint);
  • Fluency in written and spoken English. German is considered an advantage.

Our offer:

You will have the opportunity to see the direct influence of your work on the employees’ satisfaction. Join our company and we will offer you a personalized training plan and an attractive salary, because we know how to reward our employees. We offer you a private health insurance with great discounted packages for family members, just to name a few of our benefits.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3072157416

Global Leadership Development – Senior Instructional Designer, Manager @ PwC Romania

Line of Service
Internal Firm Services

Industry/Sector
Not Applicable

Specialism
IFS – Human Capital (HC)

Management Level
Manager

Job Description & Summary
A career in Learning and Development, within Internal Firm Services, will provide you with the opportunity to contribute to the success of our people by developing quality and relevant learning initiatives that constantly improve the PwC experience. You’ll help us identify and source the best instructors, develop learning and performance improvement solutions across traditional and virtual classroom environments, and consult with other areas of the Firm to ensure our curriculums and initiatives support the PwC strategy.



To really stand out and make us fit for the future in a constantly changing world, each and every one of us at PwC needs to be a purpose-led and values-driven leader at every level. To help us achieve this we have the PwC Professional; our global leadership development framework. It gives us a single set of expectations across our lines, geographies and career paths, and provides transparency on the skills we need as individuals to be successful and progress in our careers, now and in the future.


As a Manager, you’ll work as part of a team of problem solvers, helping to solve complex business issues from strategy to execution. PwC Professional skills and responsibilities for this management level include but are not limited to drive the executive learning and development design strategy and project manage the design agenda planning and execution to ensure quality and consistency with the Firm’s strategy as well as leverage cutting edge, digitized solutions. This role’s ultimate objective is to support the current and future cohorts of PwC leaders in their leadership roles to shape quality and trustworthiness of the PwC brand and market leadership.


Preferred Knowledge/Skills:

Demonstrates intimate knowledge and/or a proven record of success as a team leader in the following areas:

  • Leading large-scale initiatives with multiple stakeholders and work streams while delivering a high quality, impactful learning intervention spanning both live (conferences, classroom, virtual classroom) and digital solutions;
  • Utilizing adult learning theory and instructional design in both formal and informal learning environments, and the linkage between design and learning evaluation/assessment;
  • Engaging any level of stakeholders in communicating the overall impact of a learning intervention to the business alongside the cause and effect of financial and human resources needed for completion of the project;
  • Experienced, comfortable, and effective at working with senior level stakeholders across the organization demonstrating an understanding of PwC Network strategy, the underlying business and our client service partners,
  • Partner with variety of internal and external stakeholders, eg. other COE team members, stakeholders, vendors/outsource providers, Subject Matter Specialists, internal leaders, academia – to shape and create effective learning and leadership development solutions;
  • Digital learning platforms, tools and systems, designing and leading for major educational technologies including mobile, micro- and nano-learning, simulations and branching elearning, videos and animations, electronic performance support, etc., and the applicable development processes/timelines and appropriate uses of these technologies;
  • Demonstrates intimate abilities and/or a proven record of success in a professional services environment utilizing an array of digital skills to drive higher value, lower cost, and a tech-enabled learning experience, including:
    • Using design thinking (including persona development, affinity mapping, journey mapping, and prototyping);
    • Using agile project management techniques (including sprint planning, backlog management and sprint review);
    • Maintaining knowledge of current and emerging learning technology trends and experience innovating with new learning technology tools;
    • Analyzing data and communicating data insights to drive decision making (leveraging market leading tools such as Alteryx, Tableau, etc.); and,
    • Leveraging the suite of available technology tools to drive efficiency, productivity, and collaboration.
  • Creating engaging, innovative learning activities and compelling course content that enhances retention and transfer;
  • Designing for blended learning solutions that include educational technologies including self-study, mobile learning, virtual classroom solutions, job aides, and learning objects, electronic performance support, etc., and the applicable development processes/timelines and appropriate uses of these technologies;
  • Understand the target audience and ensure close collaboration with the representatives of the target group to collect ongoing live feedback that is turned into design development and corrective action plan to ensure relevance and applicability of the leadership development offering,
  • Continuously evaluate CoE strategy to ensure alignment to the needs of the network and target audience needs and development requirements,
  • Analyze knowledge and performance gaps, desired outcomes, learner characteristics and contexts, and other program or initiative constraints; effectively apply these to the planning of design development activities,
  • Review cumulative assessment and evaluation data and use that feedback to perpetually improve solutions,
  • Creating project plans for all sizes of projects, driving milestones, meeting deadlines, managing to budget, and reprioritizing as needed to complete timely delivery of projects; managing projects from inception to completion;
  • Support (and, at times, lead) project teams and Subject Matter Specialists/stakeholders or others they identify during content development, including preparation for delivery of content and overall experience.

Other required qualities:

  • Consultation skills working successfully in highly ambiguous environments. Team player with strong oral and written communication skills, and senior presence;
  • Versatility and flexibility to work efficiently across time zones and during off hours, when needed;
  • Demonstrates cultural sensitivity & is nimble collaborating with colleagues across the network;

Minimum years of work experience and details around prior experience:

  • 8+ years overall experience, several of which must be in designing for all modalities as indicated above,
  • Working in global, international, intercultural, virtual environment, as part of a virtual team spread across several time zones is a must; strong virtual collaboration experience and delivery to a global audience,
  • College/University degree. Education-related degree in a relevant discipline (adult education, instructional design/technologies, organizational development, etc.) is preferred,
  • Experience with PwC is a plus.

**If you are interested in this role, please submit your CV at agata.rundo-kuzmiak@pwc.comno cover letter is necessary. We encourage potential applicants to apply as soon as possible, as we would like to staff this role at the earliest.**

Also, you can apply on Linkedin, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3070506697

EMEA Learning and Development Manager @Stefanini EMEA

Main responsibilities:

· Partners with senior managers and leaders to build of the need capabilities within the organization for future requirements and to perform learning analysis on an annual basis for the entire region.

· Creates, approves, and manages the learning and development budget for the in-scope region.

· Leads the design of major learning programs, to meet the training needs.

· Ensures that the appropriate technological solutions are used creatively to facilitate learning and knowledge transfer across the region and improves capabilities of the employees.

· Manages the Learning Management System (LMS) provider to support the learning strategy, align all collateral eLearning, online solutions to the corporate requirements and standards.

· Establishes systems and processes to ensure that staff are adequately trained based on the competency frameworks and training matrix per job/ business units or countries.

· Organizes internal learning events, training programs, workshops, and soft skills training delivery to all management layers, based on needs and training plans.

· Inspires and coaches’ managers to build learning and development priorities within their teams and sets a learning culture across region.

· Provides a diverse learning approach to meet group and individual requirements across the region.

· Evaluates the effectiveness of learning solutions, considering learning theories and training methodologies: assessment centers, formal knowledge, skills assessments, monitoring, and review, etc.

· Designs and organizes talent development solutions: apprenticeships, internships, personal development plans, mentorship, coaching programs.

Main requirements:

· University Graduate.

· Minimum 5 years of HR experience, with focus on driving learning processes in global matrix organizations.

· Experience in team management.

· Interpersonal communication skills with ability to implement pragmatic solutions tailored to meet specific business needs.

· Proven track record for delivering results in environments characterized by high growth, fast pace, change.

· Project management experience.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3081790094

Learning Support Team Manager @Orange

How would you like to work in IT, toying with cutting edge technologies and enjoying your life? At Orange Services, it’s possible!

As one of the largest IT Hub within Orange Group, we are working internationally for both Orange corporate functions and country operations. Through a unique combination of know-how and expertise, our teams provide a broad range of IT & Business Solutions.

Come closer to #LifeAtOrange!

What we’re looking for:

Learning Support Manager’s mission is to ensure that the support procedures and processes meet the operational requirements of the LMS solution for the HR Group Division. He/she also warrants the service management is duly performed by Learning Service Managers.

What you’ll be doing:

  • Management of a team of 12 people
  • Deliver on agreed KPIs, escalating when case and implementing corrective action plans
  • Cross collaboration with other support teams: level 3 in France, level 1 in France and Egypt (for Orange Business Services)
  • Assure Group’s initiatives are known across all entities and their specificities considered
  • Monitor, update, and propose improvements on support learning functions based on the feedback received from the client, end-users, or other stakeholders
  • Presents performance indicators in operational reviews, analyzes data & trends
  • Participate in the development and maintenance of a knowledge base and supporting documentation regarding administrative access and functions of the LMS, as well as conceiving tutorials, and videos if needed
  • Allocate team resources according to the business needs
  • Assist/lead with special projects related to the LMS or learning technologies as assigned
  • Assure the efficient and effective operation of the learning management system to meet the end-user’s needs.
  • Assist in shaping the evolution of the learning management system.

What you need to know/have:

  • Have a 2 to 3 years of people management experience
  • Fluency in English and French is required;
  • Previous experience in working with a Learning Management System or as a trainer or HR specialist – nice to have
  • Very good problem solving and analytical skills
  • Negotiations & Communications skills;
  • Proficiency in Microsoft Office
  • Strong interpersonal skills and customer orientation
  • Able to work in a positive team-oriented manner with a variety of people (staff, administrators, project managers, vendors, end-users)
  • Able to manage people in a multicultural environment
  • Able to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.

What’s in it for you:

  • Performance Bonuses – based on your results & the company’s;
  • Loyalty Bonuses, if you extend your stay;
  • Electronic Meal Tickets – as you imagine;
  • Medical & Life insurance for you – facilities for your family, too;
  • #WFH & Flexible hours;
  • Professional GSM subscription;
  • Personal GSM subscription, also [because we believe in communication!];
  • Special grants on Smartphones & devices; discounts for Orange products & services;
  • Development Platforms – Orange Learning, Trainings, Career Counselling, Coaching & Career plan mentoring;
  • Wellbeing Programs – we support your Zen;

Orange Services is about bringing together people and technology. We make IT happen!

Come & work for a #TopEmployer company. You could be part of an organization where great colleagues and team spirit support your professional development.

Apply and let’s have a remote-talk.

At Orange, you can.

Apply, here: https://www.linkedin.com/jobs/view/3082188232

Mid-senior front end developer @Ascendia

We are Ascendia, a Romanian software development company based in Bucharest that takes pride in the work done in educational and learning area:

  • online platform for creation of digital educational content (Livresq-learning authoring tool)
  • e-learning platform for companies & learning management system (Coffee LMS)
  • e-learning courses dedicated to adult education (eJourneys)
  • Edulib project- the Romanian national digital platform with open educational resources

We are looking for you, if you are skilled and passionate about:

  • Javascript (4-5 years) + React + Redux
  • HTML5 and CSS (at least 3 years of experience)
  • you already worked with various APIs
  • creative thinking and analytical skills, with attention to details

The role:

  • Create online interfaces and applications
  • Produce reusable, efficient and scalable code an libraries
  • Optimize application scalability and speed
  • Edit XML/HTML5/CSS files
  • Develop/extend functionalities for the e-learning platform (JavaScript Vanilla, React, Angular)

Why join us:

  • you’ ll love the projects and the impact your work has on education and society
  • friendly work environment
  • central office in Bucharest, waking distance from metro station
  • hybrid working (this is not a fully remote job)
  • competitive salary

Apply at office@ascendia.ro

Conferința eLearning eLSE 2022 a început!

Cea de-a 18-a ediție a Conferinței eLearning și Software pentru Educație – eLSE 2022 este organizată de Asociația Advanced Distributed Learning Romania sub patronajul Universității Naționale de Apărare „Carol I” și al Colegiului European de Securitate și Apărare (ESDC) ca o conferință internațională legată de eLearning.

În acest an, tema centrală a Conferinței este Consolidarea educației și formării reziliente prin eLearning.
Agenda evenimentului este mai jos.
Pentru mai multe detalii, intrați direct pe site-ul eLSE.

Thursday, 12 May 2022

Time Event
08:30 – 09:00    Room Setup
09:00 – 09:45 Welcome messages

BG Dorin Corneliu PLESCAN

Carol I National Defence University, Commandant (Rector)

Mr. Dirk DUBOIS

European Security and Defence College, Head

Opening Remarks –  Moderated by 

Col. Alin BODESCU – eLSE 2022 Conference Chairman

  • Dr. Romita IUCU –  University of Bucharest, Professor
  • Dr. Ion ROCEANU – RO NDU Council of Doctoral Studies, Director
  • Lt. Col. Maksym TYSHCHENKO (TBC)  – UA Advanced Distributed Learning Scientific Centre, Head
Room A 
09.45 – 10.15 Gold Sponsor moment -Ascendia

LIVRESQ – digital interactive educational resources for everyone

Mr. Gabriel LAZAR, Research & Project Manager

Room A
10:15 – 10:30 Virtual Official Photo & Coffee Break
10:30 – 12:00 Pedagogy and Psychology in New Learning Environments Room A
Technological Innovations and Software for Education Room B
Serious Games and Gamification Room C
Cyber security awareness & implications for eLearning Room D
12:00 – 13:00 Lunch Break
13:00 – 14:30 Pedagogy and Psychology in New Learning Environments Room A
Best practice in online education and training Room B
Open Education, Best Practices, Demonstrations and Case Studies Room C
Romanian military eLearning network meeting Room D
14:30 – 15:00 Coffee Break
15:00 – 16:45 Plenary Session

eLearning contribution to resilient education and training systems

  • Mr. Dirk DUBOIS – ESDC, Head
  • Dr. Sae SCHATZ – ADL Initiative, USA, Director
  • Mr. Paul THURKETTLE – NATO ACT, Head
  • Cdr. Geir ISAKSEN – NORDEFCO ADL Norway, Director
  • Mr. Mariusz SOLIS – NATO DEEP, Coordinator
    Moderator  Col. Dr. Alin BODESCU – ROADL Romania, Director
Room A 

 

16:45 – 17:00 Day 1 – Conclusions

 

Friday, 13 May 2022

Time Event
08:30 – 09:00 Room setup
09:00 – 10:30 eLearning and Software for Education in Textile Industry

Demo  Sistemantiplagiat.ro

Room A
Excellence in Engineering Education through e-Learning and ICT Tools (EXTEND)

Technology-enhanced Learning to Improve Quality of Life (TELIQOL)

Room B
eTraining for Sport Professionals Room C
eLearning contribution to resilient education and training systems and societies Room D
10:30 – 11:00 Coffee Break
11:00 – 12:30 Open Education and the Emerging Technologies of the 4th Industrial Revolution Room A
Social, cultural, and ethical dimensions of eLearning Room B
Upskilling through advanced distance learning technologies Room C
Best Practices in Online Education and Training Room D
12:30 – 12:45 Coffee Break
12:45 – 13:00 Closing remarks. Intro to eLSE 2023 Room A