Studii și Rapoarte

Înapoi Acasă

Generatia digitala va fi urmatoarea forta economica

Tinerii din Europa cu varste intre 16 si 24 de ani reprezinta populatia experta in folosirea tehnicilor multimedia moderne. Potrivit unui raport publicat de Comisia Europeana privind competitivitatea UE in domeniul telecomunicatiilor digitale, aceasta patura va dicta viitoarele reguli de

Detalii

Un rezultat de cercetare de la MIT: Succese vs. Esecuri

Recent, cercetători de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) au publicat rezultatele unor cercetări privind capacitatea creierului uman de a răspunde în timpul procesului de învăţare prin experienţele din succesele şi eşecurile activităţii omului. „We have shown that brain cells

Detalii

Prevenirea riscurilor generate de folosirea internetului: un demers educativ

Studii recente, efectuate in medii francofone, arată rezultate îngrijorătoare cu privire la influenţa reţelelor sociale asupra tinerilor. Articolul de faţă prezintă rezultatele unei cercetări asupra utilizării reţelelor sociale de tip Facebook.

Detalii

Parintii europeni sunt foarte digitalizati

Este clar că în prezenţa unui computer, procesul de învăţare al copiilor este îmbunătăţit atât în orele de clasă, cât şi în afara lor. Părinţii din EMEA consideră computerul un mijloc de dezvoltare a unor abilităţi noi şi de încurajare

Detalii

Steliana Toma (coord.): Instruirea in Societatea Cunoasterii: programul Intel Teach de formare a cadrelor didactice

Cercetarea a demonstrat nivelul ridicat de interes şi receptivitatea mare a cadrelor didactice faţă de utilizarea noilor tehnologii în activitatea de predare-învăţare. Acestea se pot traduce în plăcerea de a explora posibilităţile TIC şi chiar în capacitatea de experimentare şi

Detalii

Zorii eLearning-ului corporatist in Romania

eLearning-ul este viitorul, insa pentru furnizorii interni de astfel de servicii va mai dura un pic pana cand vor apare contractele mari. Dupa ce clientii vor asimila conceptul, vor incepe sa cumpere pachete de eLearning de la jucatorii mari din

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti

Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale

Detalii

Cercetare sociala- Familia factor important in educatie.

„De la inceputul acestui an, au fost inregistrate peste 30.500 de familii din care erau plecati la munca in strainatate unul sau ambii parinti, in timp ce numarul copiilor afectati de aceasta situatie este de 39.896. Cei mai muti copii

Detalii

Invatamant deschis la distanta: abordare sociologica

IDD este o formă de educaţie care poate contribui semnificativ la formarea resursei umane în diverse domenii. Elaborarea unor soluţii de învăţământ la distanţă de către universităţi, companii şi instituţii de formare continuă trebuie să pornească de la realităţile, nevoile

Detalii

Cartea audio

Comprehensiunii auditive i se acordă un rol important in standardele de formare lingvistică, deoarece se urmăreşte dezvoltarea abilităţii comunicative a elevilor. Aceasta este o cerinţă ancorată între timp în majoritatea programelor şcolare ale statelor europene, cu atât mai mult cu

Detalii

Calculatorul: o cutie a Pandorei sau un prieten?

Cel mic e la calculator din nou? Ce face acolo? Credeţi că ştiţi?

Detalii

Elevii prefera sa gandeasca in loc sa toceasca

Instrumentele informatice atrag elevii spre procesul didactic, implicandu-i creator in studiu

Detalii

Calculatorul şi teoria inteligenţelor multiple

Teoria inteligenţelor multiple oferă fundament teoretic pentru aplicarea unui învăţământ diferenţiat, particularizat la stilurile de învăţare ale elevului. Potrivit teoriei inteligenţelor multiple, fiecare persoană are un tip de inteligenţă dominantă, care-i formează stilul de învăţare. Pentru dezvoltarea echilibrată a personalităţii

Detalii

Fundamentari teoretice in E-learning

Articolul se centrează pe evidenţierea principalelor surse teoretice care stau la baza fenomenului e-learning. Considerăm că o fină cunoaştere a paradigmelor de inspiraţie ajută la o mai bună înţelegere a proceselor de învăţare prin intermediul tehnologiilor moderne. Ca pedagogi, ne

Detalii

Importanţa TIC în formarea cadrelor didactice

Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare

Detalii

Elearning: repere conceptuale

Conceptul de elearning câştigă treptat teren, pe măsură ce practica şi cercetarea în domeniu ne furnizează noi experienţe de succes şi repere pentru o construcţie teoretico-metodologică adecvată. Dialogul dintre practică şi teorie contribuie în egală măsură la creşterea eficienţei situaţiilor

Detalii

Impactul formativ al utilizării AeL în educaţie

Pe parcursul anului 2004, la iniţiativa Ministerului Educaţiei şi Cercetării, abordând o problemă de actualitate a învăţământului românesc – utilizarea noilor tehnologii în educaţie – s-a desfăşurat o primă cercetare evaluativă a modului în care unele aspecte din cadrul programul

Detalii

Student Voice Romania – un model de utilizare a Internetului pentru educaţie

Un model de utilizare a Internetului în educaţie este proiectul Student Voice Romania, dezvoltat de British Council – proiect care constituie un moment de referinţă pentru practica utilizării TIC în educaţia formală şi nonformală în România. Proiectul oferă un set

Detalii

Repere în organizarea comunităţilor virtuale de învăţare

Organizarea adecvată a învăţării prin colaborare în mediile virtuale încurajează învăţare profundă, promovând interacţiunea între studenţi, determinându-i să îşi exprime ideile în mod clar, şi să evalueze critic aserţiunile colegilor.

Detalii