Studii și Rapoarte

Înapoi Acasă

De la ce vârstă pot copiii să înceapă să utilizeze computerul?

Articole recente atrag atenția asupra vârstei de la care copiii ar putea sa fie lăsați să lucreze la computer. Unii experți susțin că elevilor ar trebui să li se interzică utilizarea computerelor în școli până la vârsta de 9 ani,

Detalii

Top 10 TIC in educatie in 2010

Articolul de față enumeră 10 tendințe ale folosirii TIC în educație în 2010. Se așteaptă ca aceste tendințe să se manifeste din ce în ce mai evident la nivelul modelelor fundamentale de educație formală din toată lumea. Ar fi interesant

Detalii

Utilizarea tehnologiei si performanta educationala masurata de PISA

Un raport din septembrie 2009, intitulat Technology Use and Educational Performance in PISA, realizat de către OECD (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică) are ca subiect stabilirea relației între utilizarea tehnologiei și performanța în educație măsurate de PISA (Programme for

Detalii

Practici negative in tarile aflate in curs de dezvoltare a noilor tehnologii in educatie

Învățarea din cele mai bune practici este un fenomen generalizat astăzi, fie că ne plasăm în zona afacerilor sau a educației. Termenul de bună practică în sectorul educației este unul destul de pragmatic și desemnează o soluție generică care duce

Detalii

European overview of national laptop initiatives in schools

At European level, European Schoolnet, in cooperation with Acer, is involved in a netbook initiative, which started early in 2010. The Acer-European Schoolnet Educational Netbook Pilot is aimed at understanding and documenting how learners and teachers can use netbooks in

Detalii

Internet in Romania. Cine ar fi crezut, acum 15 ani?

Îmi aduc aminte de prima conexiune pe un server din Viena, cu un calculator în bucătăria mea din Colentina, un modem de 9,6 K, protocol UUCP, prima antenă de 2K plantată pe gardul unui cimitir din cartierul 1Mai, EuNet, DNT,

Detalii

Un sfert dintre utilizatorii romani de Internet citesc presa online si folosesc retelele sociale zilnic

Circa un sfert dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban citesc presa online şi folosesc reţelele sociale zilnic, conform unui studiu realizat pentru Mediafax de firma de cercetare 360insights şi publicat în a zecea ediţie a raportului anual de

Detalii

O viziune asupra domeniului elearning in Europa in 2025

Articolul prezintă rezultatele analizei inovaţiilor în contextul învăţării continue asistate de calculator (TIC), precum şi un număr de teme legate de învăţare din perspectiva inovării şi a creativităţii.

Detalii

Prieteniile virtuale, sub semnul intrebarii…

Românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai reţelelor de socializare, deşi rata de penetrare a Internetului este de doar 32% în ţara noastră, comparativ cu 85% în Olanda, potrivit studiului MCDC, realizat de IAB Europe. Însă reţelele de socializare

Detalii

Curs Comenius: Multimedia si interactivitate in elearning

Acest articol impartaseste din experienta unui curs de formare Comenius pe tema valorificarii resurselor e-learning in activitatile didactice.

Detalii

7 ore si jumatate pe zi petrece in medie un copil in mediul online

Copiii cu varste intre 8 si 18 ani, uneori chiar sub limita minina a acestui esantion, petrec mai bine de 7 ore in mediul online, se arata intr-un raport al Fundatiei Kaiser Family din Statele Unite ale Americii.

Detalii

Study on the Impact of ICT and New Media on Language Learning

The aim of the study was to investigate the impact on language learning of ICT and new media, as a complement to traditional, face-to-face learning and teaching within and beyond the framework of formal education systems.

Detalii

Studiu Intel: Tendinte in utilizarea tehnologiei de catre studentii romani

În decembrie 2009, Intel România a publicat rezultatele unui studiu care identifică tendinţele în utilizarea TIC de către studenţii români. Cercetarea, realizată de Hermes Advisors la iniţiativa Intel, a cuprins un eşantion de 130 de studenţi din Bucureşti, Cluj şi

Detalii

2009 Technology Trends That Impact Online Learning

The arena of online learning is continually reshaped by technological advances. Just as we must pay attention to the latest research on learning and pedagogy, it’s important to be aware of current technological trends. These have the potential to redefine

Detalii

Hi5: Cea mai populara retea sociala din Romania

Dintre cei 44% de utilizatori de internet din mediul urban, care declara ca sunt membri ai unei retele sociale, mai mult de o treime (36%) utilizeaza Hi5. Aceasta este urmata de Facebook cu 16%, si la distanta Flixter (6%), LinkedIn

Detalii

Ce spune psihologul despre retelele de socializare si email

Folosirea emoticoanelor pentru a exprima stările emoţionale, protecţia anonimatului în multe dintre discuţiile pe internet, trimiterea de mailuri care, de multe ori, înlocuiesc întâlnirile directe, faţă în faţă, arată cât de mult s-a schimbat comportamentul românilor utilizatori de internet în

Detalii

Avatarele din mediul virtual ne pot transforma in sociopati

Desi sunt adesea privite ca niste caracteristici amuzante si inocente ale tehnologiilor digitale, autoreprezentarile sau avatarele dintr-un mediu virtual ale indivizilor le pot afecta acestora psihicul, potrivit cercetarilor derulate de un profesor al Universitatii din Texas, SUA.

Detalii

Potrivit unui studiu Intel, trei sferturi din studentii romani petrec peste 3 ore pe zi in fata calculatorului

Peste 70% din studenţi folosesc Internetul ca principală sursă suplimentară de studiu. Doar 2% accesează Internetul de pe computerele facultăţilor. 78% din studenţii români petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului, arată un studiu comandat de Intel România

Detalii

Tinerii sunt mai fericiti atunci cand navigheaza pe Internet

Comportamentul unei noi generatii de tineri a fost relevat in urma unui studiu amplu realizat de YouthNet in Marea Britanie, dupa ce aproximativ jumatate dintre tinerii chestionati au marturisit ca sunt mai fericiti atunci cand navigheaza pe Internet. Pentru noua

Detalii

Recuperarea din IAD: cand Internetul dauneaza grav sanatatii

Se numeste Internet Addiction Disorder (IAD) si a facut in ultimii ani obiectul mai multor studii si controverse. Desi deocamdata nu este inclusa in nomenclatorul bolilor psihice, multi considera ca problema dependentei de web (dar si de videogame-uri de soiul

Detalii

Studiile BESA arata o eficientizare a cheltuielilor pentru ICT a scolilor din Marea Britanie

Asociaţia Britanică pentru Resurse Educaţionale (BESA) a lansat raportul anual de cercetare cu privire la opiniile şi tendinţele TIC în şcolile din Marea Britanie. Cercetarea oferă o analiză în ce priveşte implementarea noilor tehnologii în şcolile din Marea Britanie şi

Detalii

Eficienta utilizarii noilor tehnologii in educatie. Studiul EduTIC 2009

Date find multiplele tendinţe inovatoare în sistemul de educaţie, dezvoltarea competenţelor de utilizare a TIC devine o condiţie preliminară necesară. În august 2009, câţiva specialişti în educaţie au iniţiat şi realizat în câteva ţări europene, inclusiv în România, un studiu

Detalii

Educatia online intrece educatia din sala de clasa, conform unui studiu

SRI International a întocmit pentru Departamentul Educaţiei al Statelor Unite un raport prin care au fost analizate o serie de studii comparative cu privire la educaţia online şi cea tradiţională, din sala de clasă, pentru perioada 1996 – 2008, ajungându-se

Detalii

The Great Debate: Is elearning effective?

Is e-learning really effective? Or is it a buzzword that promises much but deliver less? Trying to learn a language online has been likened to learning how to swim without entering the water. But more learning is likely to be

Detalii

Jocurile in scoli

Cadrele didactice utilizează jocuri în format electronic pentru a preda. De ce aleg sa facă astfel? Ce tipuri de jocuri folosesc? Ce fac cu ele? Cum le aliniază cu programa şcolară ? Ce obiective pedagogice urmăresc şi ce fel de

Detalii