STUDIU: Cât stau și ce fac românii pe Internet

Utilizatorii români de internet sunt mai activi decât restul europenilor în ceea ce priveşte social media. Cu toate acestea, activităţile pasive au o pondere mai mare în obiceiurile de utilizare ale reţelelor sociale (57% dintre români citesc update-uri sau mesaje, în timp ce doar 15% îşi updateaza profilul sau comentează zilnic). În România sunt 7,2 milioane de utilizatori de internet (dintr-o populaţie adultă de 18,7 milioane de persoane). Astfel, 39% dintre români sunt online, mai puţin decât media din Uniunea Europeană, de 65%.

În termeni de grad de utilizare la nivel naţional, internetul se află pe locul al treilea, după TV şi radio – potrivit studiului Mediascope Europe. Cu toate acestea, intensitatea folosirii internetului este mai mare, românii petrecând în medie 18,6 ore online (peste media europeană de 14,1 şi peste cea din regiune de 16,1). Deşi românii sunt printre cei mai avizi consumatori de TV, cu o medie de 21,6 ore săptămânal, internetul câştigă tot mai mult teren în România, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX de IAB România.

Timpul petrecut online diferă în funcţie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil. În mod evident tinerii, cu vârsta cuprinsă între 16 – 24 de ani, sunt campioni la timpul petrecut online pe ambele dispozitive. De altfel, 75% din „heavy userii” de internet provin din acest interval de vârstă, se mai spune în comunicat.

Studiul Mediascope relevă şi faptul că 30% dintre români sunt online în timp ce urmăresc şi emisiuni TV (în prime-time), 56% dintre ei afirmând că este foarte probabil ca activitatea online să aibă legătură cu emisiunile urmărite. Pe de altă parte, 2,4 ore/ săptămână este timpul în care atenţia utilizatorilor este împărţită între cele două ecrane. În ceea ce priveşte conţinutul cel mai probabil a fi consumat simultan la TV şi online, pe primele locuri se situează programele de divertisment, ştirile şi emisiunile documentare.

De asemenea, 21% dintre utilizatorii români de internet folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa internetul, în timp ce 9% dintre români intră online prin intermediul telefoanelor mobile.

Potrivit Mediascope, internetul a devenit un mijloc esenţial de a comunica şi relaţiona cu consumatorii. Astfel, 51% dintre utilizatorii de internet consideră că modul în care un brand comunică online cu consumatorii este foarte important în influenţarea opiniei despre acel brand.

Printre beneficiile mediului digital percepute de utilizatorii români de internet se numără menţinerea legăturii cu prietenii sau familia, administrarea finanţelor, administrarea stilului de viaţă sau faciliarea accesului la călătorii şi turism.

Potrivit aceluiaşi studiu, internetul influenţează românii în ceea ce priveşte intenţia de cumpărare şi preferinţa pentru o anumită marcă mai mult decât pe ceilalţi europeni sau vecinii din regiunea CEE (Europa Centrală şi de Est). De asemenea, 44% dintre utilizatorii români de internet declară că internetul îi ajută să aleagă produse sau servicii mai bune (faţă de media europeană de 51% sau CEE de 53%).

Telefonul mobil este folosit preponderent pentru email şi socializare online, în timp ce, zilnic, 48% dintre utilizatorii români vizitează site-uri de ştiri. În topul activităţilor derulate de utilizatorii români de internet se află e-mailul şi trimiterea de mesaje instant, potrivit Mediascope.

Studiul mai precizează că 95% dintre utilizatorii români de internet caută informaţii online înainte de a efectua o cumpărare, în timp ce 87% fac cumpărături online. Cu toate acestea, cumpărăturile efectuate prin internet reprezintă doar 11% din totalul cumpărăturilor făcute de români.

Cele mai cumpărate produse online sunt cărţile – 51%, hainele şi accesoriile – 22% şi bilete de călătorie – 35%.

Articol integral: Gandul.info

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.