Realizarea materialelor educationale cu Quandary

Quandary este o aplicaţie realizată de Half Baked Software pentru crearea de „labirinturi de acţiune web”. Utilizatorul este prezentat cu o situaţie şi un număr de alegeri. De fiecare dată când utilizatorul face o alegere, se mută la un alt punct de decizie şi se confruntă cu o situaţie nouă. În acest fel, utilizatorul se mişcă prin labirint şi poate găsi în cele din urmă o soluţie sau ajunge la o fundătură. Software-ul poate fi descărcat gratuit de la adresa: http://www.halfbakedsoftware.com/quandary.php

La începutul lunii decembrie 2009 am participat la un curs de formare individuală Comenius, în Hamrun, Republica Malta, cu tema: "Creating eLearning courses – hands-on tools and practical tips", care s-a axat atât pe transferul de materiale de curs în module on-line, cât şi pe construirea de teste si chestionare on-line, simulări şi jocuri multimedia, crearea de materiale informaţionale de referinţă şi a comunităţilor de învăţare virtuale
http://acrosslimitstraining.com/elearning

Vă prezint, în continuare, programul software Quandary, prezentat la acest curs, cu ajutorul căruia am realizat materiale educaţionale utilizate de mine la clasă.

Ce este Quandary?

Quandary (trad.: dilema) este o aplicaţie pentru crearea de "labirinturi de acţiune web". Un labirint de acţiune este un fel de studiu de caz interactiv. Utilizatorul este prezentat cu o situaţie şi un număr de alegeri. De fiecare dată când utilizatorul face o alegere, făcând clic pe link-ul respectiv, se mută la un alt punct de decizie şi se confruntă cu o situaţie nouă. În acest fel, utilizatorul se mişcă prin labirint şi poate găsi în cele din urmă o soluţie sau ajunge la o fundătură. În calitate de autor, munca ta este de a crea o serie de puncte de decizie care se leagă împreună.

Software-ul poate fi descărcat gratuit de la adresa: http://www.halfbakedsoftware.com/quandary.php.

Realizarea unui labirint de acţiune web simplu

Se realizează, pe rând, punctele de decizie şi apoi, exportul fişierului şi crearea unei pagini web: File-Export to XHTML.

Realizarea unui chestionar

O modalitate prin care puteţi face labirinturi mai sofisticate şi mai interesante este de a utiliza activele. Activele sunt elemente care pot fi achiziţionate sau pierdute în cursul unui labirint: scoruri de urmărire, punctaje obţinute, utilizarea de obiecte- cum ar fi cheile sau armele în jocuri etc.

Prima etapă în utilizarea activelor este de a defini activele pe care le veţi folosi în labirint. Puteţi face acest lucru în orice moment, nu trebuie să planificaţi toate activele în avans. Dacă sunteţi la jumătatea drumului prin crearea de labirint, şi vă daţi seama că ar fi bine să aveţi un nou tip de active, puteţi adăuga unul nou.

Se editează, asemănător ca la realizarea unui labirint de acţiune simplu, un labirint de acţiune compus din toate punctele de decizie necesare. Diferenţa la acest chestionar este în realizarea link-urilor şi editarea traziţiilor.

Salvaţi fişierul şi exportaţi ca pagină web chestionarul. Punctajele obţinute pot fi afişate pe parcursul labirintului sau la sfârşit.

Chestionarele realizate de mine cu acest program le puteţi accesa pe site-ul: http://www.softeduc.ro.