Proiecte

Înapoi Acasă

Fenomenul e-Learning, Laboratoare virtuale şi Multi-Touch

În România, conceptul de e-Learning a pătruns destul de repede, dar foarte puţini specialişti au înţeles semnificaţia profundă a acestei tehnologii în educaţie şi în formarea continuă. Pionieri ai utilizării tehnologiei e-learning în educaţie se aflau în câteva universităţi din

Detalii

Let´s make a multilingual dictionary – proiect realizat prin platforma eTwinning

Un pas spre socializare, spre cunoaştere şi dezvoltare intra şi interpersonală, o modalitate de comunicare între elevi, profesori, comunitate, între toţi care împărtăşesc aceleaşi obiective şi aparţin unei aceleeaşi comunităţi: comunitatea europeană, într-un cuvânt eTwinning.

Detalii

Dezvoltarea inteligenței emoționale, a creativității şi a gândirii independente prin intermediul proiectelor eTwinning

Şcoala trebuie sǎ aibǎ ȋn vedere, pe lȃngǎ transmiterea de informații, şi dezvoltarea creativitǎții, inteligenței emoționale şi a gȃndirii proprii. Activitǎțile desfǎşurate ȋn cadrul proiectelor eTwinning sunt de un real folos ȋn acest sens. Elevii se implicǎ cu drag, cu

Detalii

VTeCOACH – Instrument pentru evaluarea şi îmbunătăţirea competenţelor destinat cursanților, precum şi profesorilor și formatorilor, în contextul noilor cerinţe de pe piaţa muncii

Prezentul articol reflectă activitatea desfășurată în cadrul proiectului VTeCOACH: Competences assessment and improvement tool for VET learners and teachers for new working demands. Proiectul VTeCOACH are drept scop dezvoltarea unui software de evaluare a competenţelor, destinat cursanților și profesorilor/ formatorilor, care,

Detalii

Cum poate fi atins cel mai înalt nivel de excelență în managementul de proiecte

Doua proiecte realizate de o echipa de profesori, cercetatori romani si specialisti IT din Romania au intrat in finala competitiei International Project Excellence Awards organizate de International Project Management Association (IPMA)

Detalii

Platforma eTwinning, un portal european cu perspective moderne în educaţie

Articolul promovează beneficiile pe care le aduc proiectele desfăşurate pe platforma eTwinning, atât pentru elevi, cât şi pentru dascăli. Această platformă oferă o inovaţie în munca noastră la clasă și posibilitatea de a ieşi din tiparele tradiţionale de predare –

Detalii

eTwinning în grădiniţă: proiectul Three shapes

eTwinning este o comunitate de excepţie. Este o lume nouă atât pentru elevi cât şi pentru cadrele didactice. Elevi  şi profesori din şcolile Uniunii Europene se întâlnesc virtual pe platforma eTwinning, se cunosc, discută, colaborează, îşi planifică proiectele educaţionale, fac

Detalii

Avantajele platformei de învățare eTwinning

eTwinning este un program educațional care pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice din Uniunea Europeană un mediu virtual și instrumente online pentru derularea de proiecte școlare. Portalul eTwinning (www.etwinning.net) este disponibil în 25 de limbi europene și oferă oportunități deosebite

Detalii

Etwinning – cale de dezvoltare a competenţelor secolului XXI pentru elevi și profesori

eTwinning este o platformă online gratuită, destinată elevilor, cadrelor didactice şi personalului nedidactic (bibliotecari, laboranţi, informaticieni, etc.), platformă de desfăşurare de proiecte,de schimb de experienţe, de învăţare şi de interacţiune. Portalul promovează şi facilitează colaborarea între şcoli prin utilizarea TIC,

Detalii

Patru profesori români premiați în cadrul celei mai mari conferințe europene dedicate utilizării noilor tehnologii în educație

Patru cadre didactice din România au fost desemnate câştigătoare la cea mai mare competiţie de proiecte educaţionale din Europa și au fost premiate de Comisia Europeană în cadrul conferinței anuale eTwinning (Lisabona, 14-16 martie).

Detalii

2012 Alan Turing Year – Premiile de excelenţă eLearning la CNIV şi ICVL 2012

În cadrul proiectelor de educaţie şi cercetare CNIV şi ICVL 2012, coordonate de Universitatea din Bucureşti, au fost acordate Premiile ICVL pentru un număr de 3 lucrări din cele 67 de lucrări prezentate în cadrul conferinţei. Premiile CNIV au fost

Detalii

Proiectul educaţional CNIV – 10 ani de colaborare dintre mediile: universitar, preuniversitar şi IT

Prin coordonarea Universităţii din Bucureşti, în perioada 2-3 Noiembrie 2012, la Centrul de Conferinţe “Sergiu Chiriacescu” al Universităţii “Transilvania” din Braşov, s-au desfăşurat a X-a ediţie a Conferinţei Naţionale de Învăţământ Virtual (CNIV – www.cniv.ro) şi a VII-a Conferinţă Internaţională

Detalii

Propunerea SmartClass: Cursuri de robotică şi programare pentru elevi, alternativa învăţării prin joc

Descriere de ansamblu a unei alternative educaţionale pentru promovarea învăţării programării prin intermediul jocului, având drept suport setul educaţional LEGO MINDSTORMS.

Detalii

Planificarea unităţii de învăţare „Schiţa” – metoda proiectelor

Materialul se constituie într-o planificare a unităţii de învăţare \”Schiţa\” (clasa a VI-a), strategie ce are la bază metoda proiectului. Tehnologia este utilizată pentru a sprijini învăţarea. Activitatea se desfăşoară pe parcursul a 7 lecţii a câte 50 de minute, elevii

Detalii

WOMEN-IN: Promoting women participation and mobility – an online tool for training itineraries design

The project ”Telework for life-work reconciliation in EU: promoting women participation and mobility – WOMEN IN” is aiming to encourage women participation in labour market by promoting the teleworking option, providing with the essential transversal skills and key competences on teleworking.

Detalii

Învățarea prin proiecte – exemplu de aplicație (Intel Teach)

Programul Intel Teach, prin intermediul căruia au fost formate milioane de cadre didactice din întreaga lume, este un program validat prin implementarea la nivel mondial, destinat dezvoltării profesionale continue, care îi ajută pe profesori să îmbunătăţească procesul instructiv- didactic în

Detalii

Metodă inovatoare de formare profesională

In perioada octombrie 2010 – septembrie 2012, în cadrul unui proiect Leonardo da Vinci – Transfer de inovatie: E-RACE+ „Analiza Rationala a Intreprinderilor Vulnerabile Europene” (www.e-raceplus.eu), cercetatori romani din cadrul INCSMPS, impreună cu specialisti din alte 4 tari ale UE:

Detalii

Management prin e-learning si formare bazată pe proiecte – un proiect pilot de succes în pregătirea personalului medical din România

Utilizarea soluţiilor informatizate în toate formele de educaţie este benefică şi generează efecte pozitive asupra întregii societăţi. În egală măsură, instrumentele şi metodele de lucru pe care le propune mediul online angajează o creştere a capitalului intelectual şi a performanţei

Detalii

Laboratorul ”Clasa viitorului”

Situat în Bruxelles, Future Classroom Lab oferă factorilor de decizie din educație informații pentru a-și planifica strategiile pentru viitor, iar profesorilor, directorilor și coordonatorilor TIC din școli – ocazia de a experimenta abordări pedagogice moderne și inovatoare într-un mediu de

Detalii

Cel mai bun proiect educațional din Europa este inițiat de profesori români și utilizeaza instrumente web 2.0

În cadrul competiției internaționale de proiecte educaționale de anul acesta, a fost acordat pentru prima dată titlul de „Cel mai bun proiect”, selectat printre cele mai bune proiecte didactice din 32 de țări participante în Acțiunea eTwinning a Comisiei Europene.

Detalii

Microsoft Romania oferă bani pentru dezvoltarea competenţelor tinerilor antreprenori

Microsoft a acordat granturi de 100.000 de dolari pentru dezvoltarea competentelor digitale si antreprenoriale ale tinerilor in Romania.

Detalii

Despre e-learning şi SAT la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca

În cadrul proiectului “Dimensiuni Internaţionale în Matematica”, la iniţiativa Catedrei de Matematică, pe 6 martie a avut loc o simulare a unui examen SAT. Au fost implicaţi elevi din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a de la şapte

Detalii

Consiliere prin TIC în „Școala Altfel”

Sintagma „învățare pe tot parcursul vieții” trebuie aplicată fiecăruia, indiferent că este profesor, elev sau părinte. În rândurile de mai jos sunt enumerate concepte relativ noi din sistemul educațional românesc. Astfel, noțiuni precum învățământ tradițional vs. învățământ modern, parteneriat școală-familie,

Detalii

Educaţie antreprenorială prin eMentorat

Institutul Roman de Educatie a Adultilor (coord.), impreuna cu Universitatea din Bucuresti – Facultatea de Administratie si Afaceri, Centro Studi Cultura Sviluppo (Italia), Asociatia Documenta (Spania), Universitatea din Letonia (Letonia) si Bit Media (Austria), deruleaza in perioada 2010-2012 proiectul educational

Detalii

Dezbateri publice în şcoli, în cadrul proiectului Nanochannels

NANOCHANNELS este o inițiativă îmbinată pentru a crea şi conduce un program de comunicare, dialog şi implicare în probleme de nanotehnologie orientată către cetățenii europeni. În cadrul acestui proiect, European Schoolnet organizează o serie de dezbateri în şcoli, în al

Detalii