Politici și Strategii

Înapoi Acasă

Noile calificări universitare: dezvoltator de e-learning și designer instrucțional

Recent, Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a anunțat reguli noi de acreditare a programelor universitare și că a dezvoltat Registrul Naţional al Calificărilor din Invătamântul Superior (http://www.rncis.ro/, RNCIS) ca o aplicaţie informatică organizată sub forma unei baze de date naţionale

Detalii

Către un învăţământ superior modern: Profesor vs. Student

În contextul şi interdependenţa privind integrarea absolvenţilor din învăţământul superior în domeniile şi activităţile dinamice din piaţa muncii, profesorul trebuie să-şi îmbunătăţească activitatea didactică, să-şi adapteze metodele de predare pentru a elimina învăţarea prin memorare, având mereu în vedere evaluarea

Detalii

Şcoala românească – încotro?

Recent, in zilele de 14-15 iunie 2013, s-a desfăşurat la Bucureşti ediţia a II-a a Congresului Educaţiei organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Conceput ca “o platformă de dezbatere pentru oamenii şcolii şi pentru toţi aceia care sunt preocupaţi de bunul

Detalii

Manuale digitale şi resurse universitare digitale – întrebări şi definiţii

Educaţia, Cultura şi Tehnologia transformă gândirea şi atitudinea oamenilor. Neînţelegerea conceptelor şi termenilor conduce la o învăţare superficială. În domeniul educaţiei, şi în special al învăţării şi perfecţionării, apariţia de noi tehnologii ale informaţiei şi comunicaţiei (TIC) obligă pe profesori

Detalii

Manuale digitale sau Cum migrăm către un mediu educațional avansat tehnologic. Ce așteptări avem astăzi de la un program de implementare a manualelor electronice?

Potențialul resurselor educaționale în format digital a suscitat în ultima decadă imaginația inițiatorilor de programe care vizau introducerea noilor tehnologii în educație. Un moment de cotitură este considerat cel în care toate elementele de conținut din curriculumul formal vor fi

Detalii

Mediile de socializare în învăţare şi educaţie

Mediile sociale reprezintă un factor foarte important în educaţie şi este util să ne gândim la caracteristicile lor şi la modul cum acestea se referă la sălile noastre de clasă. Noua generaţie de ”nativi digitali” are nevoie de strategii de

Detalii

Comisia Europeană: Este necesară acordarea unei atenții sporite formării în școală a competențelor digitale

Conform unui nou raport al Comisiei Europene, formarea competentelor IT, antreprenoriale si cetatenesti detine un rol fundamental in pregatirea tinerilor pentru piata actuala a muncii, dar, in general, scolile nu acorda suficienta atentie acestor competente transversale, fata de competentele de

Detalii

Ce se întâmplă când manualele sunt (doar) în format digital?

Acum câțiva ani, un studiu al Băncii Mondiale a subliniat faptul că pur și simplu nu sunt suficiente manuale pentru majoritatea elevilor din Africa, și ceea ce este disponibil este prea scump. Ca răspuns la această realitate, Banca Mondială a

Detalii

Centrarea pe competenţele-cheie în educaţie

Cadrul de referinţă pentru cele 8 competenţe-cheie reprezintă obiectul unei recomandări făcute de Parlamentul European tuturor statelor membre. Competenţele-cheie sunt achiziţii ale învăţării (combinaţii de cunoştinţe, deprinderi şi atitudini) care permit adaptarea flexibilă şi rapidă a absolventului. Cele opt domenii

Detalii

Valoarea noilor tehnologii pentru dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice

Astazi, metodele de instruire se coagulează în strategii din ce mai inovative pentru a face din fiecare oră o cale de acces la metode şi instrumente de cunoaştere. De cele mai multe ori, profesorii sunt nevoiţi să apeleze la cursuri

Detalii

Accesul la noile media electronice ar trebui sa figureze printre drepturile omului

Secretarul general al Amnesty International, Salil Shetty, a declarat ca accesul liber la noile mijloace de informare electronice – limitate de unele state, intre care China si Iran – ar trebui sa figureze printre drepturile omului.

Detalii

Cisco in educatia preuniversitara

Conform unui comunicat al Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS), in anul scolar 2010-2011, elevii de liceu vor putea studia disciplina optionala Administrarea calculatoarelor si a retelelor, optionalul fiind pus la dispozitie de Cisco. Acesta poate fi utilizat in

Detalii

Dialoguri despre educatia universitara moderna

Interviu acordat de prof.univ.dr. Tony Bates, cercetator în cadrul E-Learning University of Catalonia Barcelona, Spania şi Preşedinte al CEO of Tony Bates Associates Ltd Canada.

Detalii

Invatamantul va fi hi-tech sau nu va fi deloc

Experiment didactic in Marea Britanie: intr-o scoala primara, elevii studiaza cu computere, camere digitale si iPoduri.

Detalii

Manifest Scoala 2.0

Şcoala 2.0 nu este un manifest pentru folosirea generală a Web 2.0, precum şi pentru diminuarea rolului cadrelor didactice, ci reprezintă viziunea unei comunităţi de învăţare, acolo unde are un sens să se recurga la noile media. Mai ales, este

Detalii

DEFECTE DE VORBIRE SPECIFICE VARSTEI PRESCOLARE

Prezentarea tulburarilor de vorbire prezente la varsta prescolara (3-6/7 ani)

Detalii

eEurope: arealul european si romanesc de dezvoltare

Informaţia şi cunoaşterea sunt resursele principale în economia electronică. Nucleul acesteia sunt tehnologiile informaţionale şi comunicaţionale avansate (TIC), iar motorul ei este Internet-ul. De aceea se spune că economia reţelelor electronice este o economie a tuturor tipurilor de afaceri construite

Detalii

Formarea cadrelor didactice in utilizarea TIC pentru educatie

Educaţia în secolul XXI nu poate fi concepută fără mobilitatea datorată tehnicii informaţionale şi în general a progresului tehnologic înregistrat în acest secol. Educaţia prin Internet reprezintă un nou tip de predare-învăţare la distanţă, care se amplifică pe zi ce

Detalii

Cât mai avem de recuperat?

La o analiză sumară a domeniului elearning în România, observăm că reformele sunt ţinute în loc de întârzierile datorate incompetenţei şi imposturii persoanelor care ar trebui să-şi asume progresul şi schimbarea în educaţie. Strategia nu există, legislaţia este deficitară, atitudinea

Detalii

Proiectul Economia bazată pe cunoaştere

Proiectul „Economia bazată pe cunoaştere”, cu un buget total de 70 de milioane de dolari, este derulat în perioada 2006-2011 de către Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, cu sprijinul Băncii Mondiale. Printre obiectivele vizate de acest proiect se află şi

Detalii

Cât de necesar este computerul în şcoala de astăzi?

Unii cred în progres şi în îmbunătăţirea calităţii vieţii – mai ales a calităţii vieţii copiilor, care sunt, după cum se zice, „adulţii de mâine”. Însă întrebarea este: spre ce evoluăm (dacă evoluăm)? Sau, în altă ordine de idei, cum

Detalii

Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizaţi în societatea de mâine

Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor

Detalii