Platforma eLearning Schoology

Platforma eLearning Schoology

Prezenta serie de articole are scopul de a analiza, pe rând, cele mai cunoscute și des utilizate platforme LMS, reliefând avantajele și dezavantajele fiecăreia, precum și trăsăturile distinctive pe care le prezintă.

Una dintre cele mai populare și ușor de folosit platforme de eLearning este Schoology. Aceasta înglobează calitățile mai multor platforme distincte, reprezentând alegerea ideală pentru numeroși utilizatori, indiferent de tipul acestora. Sistemul este disponibil atât pentru instructori și elevi, cât și pentru părinți, în mod gratuit, iar informațiile afișate pe pagina principală diferă în funcție de tipul contului creat. La fel ca platforma Edmodo, Schoology are un aspect extrem de asemănător rețelei de socializare Facebook, fiind extrem de accesibil mai ales tinerilor, care utilizează respectiva rețea în proporție mare.

Pe de o parte, platforma este orientată către elevi, scopul acesteia fiind de a le îmbunătăți rezultatele școlare prin intermediul activității on-line. Un alt punct de vedere prin care Schoology se apropie într-un foarte mare grad de nevoile tinerilor este disponibilitatea sistemului pe telefonul mobil. În acest sens însă, se remarcă dezavantajul că aplicația de pe mobil nu înglobează toate opțiunile disponibile în versiunea de pe site-ul web.

          image2image3

Pe de altă parte, profesorii au acces la diverse resurse și practici educaționale, iar astfel pot ajunge la un grad ridicat de dezvoltare profesională și pot câștiga experiență de la alți instructori din oricare parte a lumii, având acces gratuit la resursele acestora.

Printre avantajele de care se pot bucura profesorii care aleg această platformă se numără instrumentele de creație și de gestiune a cursurilor. Dacă, în loc să creeze fișiere, ei doresc să folosească materiale deja existente, platforma Schoology oferă și această posiblitate, fie că este vorba de suport scris sau de imagini. Materialele anexate pot fi apoi ordonate prin simpla selecție și tragere în sus sau în jos. Unitățile din care este alcătuit un curs se organizează automat în fișiere separate. Profesorii au libertatea fie de a pune la dispoziția cursanților respectivele resurse, fie de a le păstra ascunse, ori a le afișa doar într-un interval de timp predeterminat.

Sistemul de notare disponibil pe această platformă se reactualizează în mod constant, iar rezultatele elevilor sunt monitorizate continuu. Astfel, profesorii pot folosi aceste informații pentru a-și adapta materialul de curs în funcție de nevoile și nivelul la care se află fiecare elev, procesul de educație fiind îmbunătățit și de o eficiență sporită.

Profesorii pot efectua evaluări ale cursanților prin diverse tipuri de teste și de întrebări, iar acestea pot fi create de ei înșiși sau importate dintr-o bază de date existentă. Dacă este stabilit și un termen de predare pentru respectivele teme, acestea sunt însemnate în mod automat în calendarul disponibil pe platformă.

Multiplele opțiuni pe care le au profesorii atunci când crează un test fac din Schoology o platformă ideală pentru evaluarea competențelor acestora. Pe de o parte, testelor le pot fi atribuite o perioadă prestabilită în care elevul trebuie să se încadreze atunci când le rezolvă. Respectivul interval poate fi stabilit în avans fie pentru întregul test, fie pentru câte o întrebare în parte, scopul fiind acela de a nu-i lăsa suficient timp elevului să folosească surse de inspirație exterioare (ceea ce este extrem de util, mai ales dacă se ia în considerare faptul că acesta are, în mod evident, acces la internet în momentul în care rezolvă testul pe platforma on-line). De asemenea, tot pentru a evita situația în care elevii se inspiră de pe internet, în momentul în care aplicația cu testul în desfășurare este închisă, rezultatul obținut până în punctul respectiv este salvat, iar testul este considerat încheiat. Profesorul mai poate alege și opțiunea ca întrebările din cadrul unui test să îi apară fiecărui cursant într-o ordine diferită, pentru ca aceștia să nu poată copia răspunsurile unul de la altul. În plus, elevilor le poate fi acordată permisiunea de a susține un test de mai multe ori, iar profesorii pot decide care este numărul de încercări permis fiecăruia. Rezultatele, notele și eventualele comentarii individuale pe marginea temelor (mai ales când este vorba despre compuneri sau esee) pot fi trimise pe loc, direct studentului în cauză. De asemenea, notarea se poate face pe baza oricărui tip de conținut, fie document, comentariu sau clip video.

Asemenea rețelei Facebook, platforma Schoology oferă opțiunea de a crea grupuri centrate în jurul a diverse teme, pe care profesorii le pot folosi pentru a împărți între ei resurse și materiale . Fie că este vorba despre cluburi sau cenacluri, echipe sportive, departamente ș.a.m.d., fiecare utilizator se poate alătura oricărui grup în funcție de interesele pe care le are sau materia pe care o predă.

În concluzie, utilul și plăcutul se îmbină în mod armonios pe platforma de eLearning Schoology, aceasta fiind extrem de ușor de folosit, dar oferind, în același timp, un ansamblu de opțiuni care întregește metodele tradiționale de învățare și asigură o bună asimilare a cunoștințelor de către elevii care o folosesc.

 

Surse: http://reviews.financesonline.com/p/schoology/

https://edshelf.com/tool/schoology/

https://www.g2crowd.com/products/schoology/reviews

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2490580,00.asp

http://wondertechedu.blogspot.ro/2013/01/why-i-chose-schoology-over-all-rest.html

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.