Opening Opportunities Live

București, 12 mai 2014 – Vineri a avut loc Opening Opportunities Live, un eveniment care a marcat o etapă importantă a programului cu același nume organizat de TechSoup România, în parteneriat cu Microsoft România și Biblionet, în 2013-2014.

Opening Opportunities este un program de orientare în carieră pentru liceeni, avându-i în rol de mentori pe angajați din industria IT. Pe perioada programului pilot 2013-2014, programul a fost organizat în 10 comunități din țară, cu participarea a peste 1300 de tineri și în urma cărora au fost lansate peste 40 de grupuri de mentoring online de către angajați ai Microsoft România. Mai multe detalii pot fi obținute pe www.openingopportunities.ro.

Todi Pruteanu, Business Strategy Manager, Microsoft România: „Experiența creată în Opening Opportunities Live demonstrează forța capitalului uman al industriei noastre și oportunitatea extraordinară pe care o avem de a ne implica în orientarea în carieră și în dezvoltarea competențelor tinerilor pentru a crea valoare în economia digitală. Le mulțumim tuturor partenerilor și școlilor, tinerilor și profesorilor implicați pentru intensitatea evenimentului și rezultatele obținute.”

Elena Coman, Programs Manager, TechSoup România: „Este încurajator să vezi atât de mulți elevi care se transformă prin acest program, căpătând mai multă încredere că își pot inventa drumul profesional, oriunde și oricând. Această întâlnire extrem de fericită dintre Microsoft România, TechSoup și Biblionet este primul răspuns sistemic al mediului privat la lipsa de informații a elevilor față de viitorul muncii și locul lor în ea, cu potential uriaș de schimbare socială reală.”

Despre Opening Opportunities Live

În cadrul evenimentului Opening Opportunities Live, 80 de liceeni din București au interacționat cu tineri români de succes care, din pasiune pentru impact și tehnologie, au creat și dezvoltat proiecte valoroase: Valerian Banu – antreprenor și co-fondator Daisy Pi, un sistem de monitorizare a locuințelor, Daniel Rizea – antreprenor și inginer software, co-fondator al proiectului PollutionTrack, de îmbunătățire a calității vieții prin determinarea gradului de poluare din aer, Matei Psatta – Head of Social Media & Strategic Planning la iLeo și co-fondator The Pole Society, un serviciu de advertising outdoor și Ariel Constantinof – blogger și fondator Tribul, un serviciu de curierat pe bicicletă. În cadrul evenimentului, liceenii au participat la ateliere specifice de învățare pe temele: dezvoltarea abilităților digitale, carieră în IT, antreprenoriat și inovație.

Matei Psatta, 23 de ani: „Mă bucur sincer că există evenimente de acest gen pentru liceeni. Chiar dacă sunt la vârsta la care poate nu conștientizează nevoia unei direcții sau a unui plan de carieră, am fost surprins de atitudinea și de ambiția lor de a face lucruri, de a demonstra că sunt capabili, de dorința lor de a muta munții din loc. Și sunt surprins pentru că eu nu eram deloc așa în liceu.”

Vali Banu, 26 de ani: „Mi-a plăcut foarte mult, recunosc că mi-a fost puțin frică, mă gândeam că o să se plictisească și că o să-și scoată telefoanele și o să mă ignore. Dar am lucrat bine cu ei în echipe, cu invitația de a propune noi aplicații mobile, de la viziune, la ce nu ar putea merge bine și la planul de comunicare. Prezentările finale au fost foarte reușite, am oferit și 10 vouchere pentru certificare IT, iar juriul s-a declarat mulțumit.”

Daniel Rizea, 25 de ani: „Sunt foarte surprins de cât de multe știu tinerii participanți, de cât de mult citesc, de cât de conectați sunt. Sunt uimit de energia lor și cred că, dacă e canalizată cum trebuie, se pot face lucruri mari în România care, ulterior, pot fi valorificate și în afara granițelor.”

Ariel Constantinof, 23 de ani: „Recunosc că mi-au depășit așteptările cu mult. Gradul lor de implicare, chiar și într-un eveniment de acest gen, unde nu aveau niciun fel de obligație, a fost extraordinar. Au o energie incredibilă, au idei, sunt creativi, nu sunt inhibați, prezintă fără nicio problemă în fața audienței, iar fetele sunt și ele foarte digitale, ceea ce e foarte important pentru generația lor.”

Despre Microsoft YouthSpark

Opening Opportunities este o inițiativă Microsoft YouthSpark, centrată pe crearea de oportunități pentru tineri, în condițiile în care aproape unul dintre patru tineri români sub 24 de ani nu are un loc de muncă (sursa: Eurostat) și având în vedere un deficit de până la 900.000 de specialiști IT la nivel european până în 202 (sursa: Comisia Europeană).

Opening Opportunities, Imagine Cup și Innovation Labs sunt exemple de programe Microsoft YouthSpark dezvoltate în România de Microsoft și partenerii locali, prin care sunt create oportunități pentru 10.000 de tineri români în fiecare an. Exemple de tineri participanți în programele YouthSpark sunt disponibile pe www.nexters.ro.

 

Despre Microsoft

„Inspirația noastră la Microsoft este să fim liderul în tehnologie și partenerul de încredere pentru viitorul României”

Anunțată în iulie 2013, noua strategie a companiei la nivel mondial va fi centrată pe crearea unei familii de device-uri și servicii pentru utilizatori individuali și pentru organizații, de care vor beneficia oamenii de pe întreaga planetă – acasă, la serviciu sau în mișcare, în activitățile pe care le prețuiesc cel mai mult.

Direcțiile strategice de impact local ale Microsoft sunt Agenda Digitală pentru România, Competitivitatea Mediului de Afaceri și Crearea de Oportunități pentru Tineri.

Maria Pepine

Maria Pepine

Maria Pepine este PR Specialist la Graffiti PR, agenția care oferă consultanță pentru Microsoft România.


Tag-uri
Impact Hubliceu