Introducere în SEO

In ultimii ani intalnim tot mai des termenul SEO, fie pe site-uri de joburi, fie in grupuri de discutii online, pe forumuri si bloguri, sau intre prieteni atunci cand se vorbeste despre promovarea unui proiect online. Dar ce este SEO de fapt? Cum functioneaza Google? Cum putem intra in gratiile lui si ce trebuie sa evitam pentru ca site-ul nostru sa nu fie penalizat? Acest articol isi propune sa ridice cortina de mister din jurul acestui subiect cu informatii practice despre ce inseamna de fapt SEO si cum putem sa cucerim lumea optimizarii pentru motoarele de cautare. (cursuri-seo.ro)

Ce este SEO?

SEO este un acronim ce vine de la search engine optimization iar o definitie a SEO ar fi procesul de schimbare al paginilor web astfel incat motoarele de cautare precum Google sa le gaseasca relevante pentru anumite expresii. SEO este important doarece o pozitionare buna pe motorul de cautare aduce mai multi vizitatori iar asta poate conduce la mai multe vanzari, abonari, telefoane de la persoane interesate de serviciile afisate pe site sau alte obiective urmarite de webmaster.

Foarte multi din cei care folosesc motoarele de cautare nu cauta rezultate mai departe de prima pagina, de aceea este important ca site-ul sa se regaseasca in rezultatele returnate de Google pe prima pagina la cautari din domeniul in care avem noi construit site-ul.

Concret, la ce ajuta SEO?

SEO te ajuta ca atunci cand ai, sa zicem, un magazin online de haine, cand cineva cauta pe Google expresii ca „haine”, „haine dama”, „haine online”, sau nume de produse, „rochii”, „blugi”, „bluze”, site-ul tau sa apara pe prima pagina de rezultate Google.

Motoarele de cautare pozitioneaza paginile in urma unor formule matematice care determina cat de importanta este o pagina si mai ales cat de relevanta este pentru o anumita expresie. Acest algortim de pozitionare nu este niciodata dezvaluite complet, pentru ca daca ar fi, atunci motorul de cautare ar fi usor de inselat.

Persoanele care lucreaza de mai mult timp in domeniu insa, au identificat care sunt acei factori principali pe care Google, Bing si alte motoare ii iau in considerare in ce priveste algortimul lor.

De exemplu, algortimul Google tine cont de : numarul de link-uri, optimizarea si updatarea continutului precum si calitatea lui pentru vizitatori, influenta sociala, marimea si optimizarea site-ului per total s.a.

Cum evitam penalizarile?

Strategiile SEO sunt de cel putin doua feluri: white hat si black hat. Cele white hat se refera la cele vazute bine de motoarele de cautare iar black hat la cele care de obicei atrag penalizare. Strategiile pe care trebuie sa le evitam sunt: continutul duplicat, insemnand acelasi text publicat pe mai multe pagini sau site-uri, text ascuns in pagina, vizibil doar pentru roboti, redirecturi, cloaking, insemnand aratarea unui alt continut decat cel original celui care viziteaza pagina, link-uri si cuvinte cheie fara relevanta, in timp ce strategiile pe care este bine sa le aplicam sunt: continutul relvant, link-urile naturale, optimizarea sitului, dupa cum observati aceleasi lucruri care au fost mentionate cand a fost vorba de algoritmul Google Pagerank.

Motoarele de cautare „asculta” oamenii

Acum, ca stim ce este SEO, de ce este important, in functie de ce pozitioneaza motoarele, anumite pagini mai sus si altele mai jos, vom trece la partea a doua a articolului in care vom vorbi despre publicul tinta si alegerea cuvintelor cheie.

Cu cat consumatorii petrec mai mult timp pe site-ul vostru, cu atat motorul de cautare va intelege ca site-ul este relevant pentru o anumita expresie si va urca pozitia acestuia mai sus in rezultatele lui. Tot publicul tinta ne va ajuta si in gasirea celor mai bune cuvinte cheie pe care trebuie sa le folosim in optimizxarea site-uli. Pentru a face asta trebuie sa intram in mintea lor si sa ne intrebam ce cuvinte cheie ar folosi atunci cand sunt in cautare de servicii si produse ca cele pe care noi le oferim.

Ce sunt mai exact aceste cuvinte cheie si cum le gasim pe cele mai profitabile?

Cuvintele cheie sunt exact acele cuvinte pe care intr-un exemplu anterior le foloseam pentru a gasi un anumit site („haine”, „haine online”).. Gasirea cuvintelor cheie potrivite este foarte importanta deoarece altfel se pot investi multi bani si mult efort in a obtine pozitia 1 pe Google pentru o expresie care poate fi inutila, insemnand cuvinte cheie care nu returneaza venit, sau care au prea putine cautari.

Ei bine, si cum gasim aceste cuvinte cheie care sunt foarte bune? In primul rand ne gandim ce cuvinte reprezinta cel mai bine afacerea, ce cuvinte foloseste publicul tinta asa cum spuneam, si care este obiectivul urmarit prin acest site. In timp ce obiectivul SEO este aducerea site-ului pe o pozitie cat mai buna in paginile motorului de cautare, obiectivul site-ului poate sa fie cu totul altul: vanzarea unor produse, obtinerea mai multor abonati la newsletter-ul firmei. Trebuie sa impacam cumva aceste obiective si atunci cuvintele cheie cele mai potrivite sunt cele care nu sunt nici prea generale , nici prea specifice, ci foarte relevante si cu numar de cautari bun.

Vreau un exemplu

De exempu daca site-ul nostru vinde aparate mp3 player, atunci nu vom folosi cuvantul „mp3” ca si cuvant cheie, deoarece numarul de cautari este foarte mare, pozitionarea pentru acest cuvant va fi foarte greoaie iar sansele ca cineva care cauta mp3 sa fie interesat de un mp3 player sunt destul de mici, de aceea nu vom folosi cuvinte cheie prea generale ca mp3, ci ne vom indrepta spre cuvintele cheie mai specifice.

O persoana in cautarea unui mp3 player va folosi cuvinte ca: „mp3 player Apple” sau „mp3 player argintiu”, deci cuvinte cheie care contin si anumite atribute de care el este interesat. Acestea se numesc cuvinte cheie de comparatie. Ele sunt cele mai bune cuvinte care ar trebui folosite pentru optimizarea unui site si nu cuvintele cheie folosite pentru a cumpara, deoarece acele cuvinte de cumparare foarte specifice care vor fi de forma „mp3 player argintiu de 6 mega” sunt de obicei cautari foarte rare, insemnand ca site-ul nu va avea foarte mult trafic daca este optimizat pentru astfel de cuvinte.

Unde pot afla mai multe?

Acum stiti ce este SEO, pe ce trebuie sa va concentrati atentia si ce sa evitati cand vine vorba de optimizarea unui site, de ce este important sa intrati in mintea publicului vostru tinta si cum sa alegeti cele mai bune cuvinte cheie. Daca gasiti subiectul interesant si doriti sa aflati mai multe va invitam pe site-ul Cursuri SEO (cursuri-seo.ro) pentru informatii despre desfasurarea cursurilor noastre.

Oferim lunar un curs SEO pentru incepatori care sa ii ajute pe cei care doresc sa inceapa o cariera in IT sau sa-si promoveze un proiect sau o afacere online. Va asteptam!

Ela Iliesi

Ela Iliesi

Rezistenta Online este o echipa de traineri si consultanti pasionati de mediul online si specializati in cursuri de SEO si programare. Ne desfasuram activitatea pe teritoriul Romaniei, in principal in Bucuresti. Livram strategii si metode de lucru actuale, prezentate de traineri certificati, intr-un format interactiv, usor de inteles si de implementat.