Impactul retelelor sociale asupra locului de munca modern si asupra dezvoltarii de competente

Reţelele sociale au devenit un mijloc de comunicare online preferat de milioane de utilizatori din întreaga lume, mulţi dintre aceştia creându-şi conturi în cele mai diverse reţele. Interesul marelui public, dar şi al mediilor academice pentru reţelele sociale a crescut rapid în ultimii ani, fapt ce a generat noi oportunităţi de dezvoltare şi a condus la apariţia a numeroase astfel de reţele, unele dintre acestea chiar specializate pe anumite tipuri de activitate. Incercam sa aflam impactul acestora asupra participantilor la mediului educational din Romania si pentru aceasta va invitam sa participati la un sondaj.

Explozia unor servicii precum LinkedIn, Facebook, Twitter sau Ning i-au determinat pe mulţi dintre utilizatori să încerce să folosească reţelele sociale pentru a îşi promova afacerea. Tehnologiile Web, precum şi atracţia de masă prezentată de posibilitatea de a crea conexiuni online fac din reţelele sociale un mijloc atractiv pentru afacerile care urmăresc să îşi crească popularitatea, credibilitatea şi influenţa.

Sunt oare reţelele sociale într-adevăr un instrument care să influenţeze modul în care muncim şi facem afaceri?
Pot acestea să schimbe sau să îmbunătăţească considerabil modul nostru de lucru?
Necesită reţelele sociale dezvoltarea unor competenţe specifice care să permită utilizatorilor folosirea la potenţial maxim a oportunităţilor aduse de acestea?

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările care ne-au determinat să creăm un sondaj prin care să abordăm impactul şi potenţialul reţelelor sociale la nivel de business. Ne-am propus să analizăm care sunt motivele pentru care alegem să devenim sau nu membrii ai unor reţele sociale, care sunt aşteptările, dar şi temerile noastre, care sunt reţelele sociale preferate, cât de des ne vizităm profilul online şi care este numărul de persoane din lista de contacte, ce limbă folosim în principal, precum şi dacă folosim reţelele sociale în viaţa profesională.

Sondajul urmăreşte în principal să identifice care sunt provocările cu care ne confruntăm atunci când dorim să folosim reţelele sociale în viaţa profesională, ce competenţe sunt esenţiale pentru a le folosi eficient şi dacă utilizarea reţelor sociale conduce la îmbunătăţirea competenţelor ce cresc şansele de angajare. De asemenea, se analizează gradul de utilizare a reţelor sociale în mediul profesional, care sunt factorii critici pentru utilizarea cu succes a reţelelor sociale în viaţa profesională, precum şi dacă existenţa unor avantaje sau stimulente ar încuraja participarea în cadrul reţelelor sociale.

Pentru a accesa sondajul, accesati link-ul următor:
http://survey.istea.ro/socialnetworks.php

Multumim anticipat tuturor celor care participa la acest sondaj.
Cei care  doresc sa afle mai multe despre acest demers pot trimite intrebările la adresa ioana [at] istea.ro

Cătălin Radu

Cătălin Radu

The Romania ADL Partnership Lab, through the "Carol l" National Defence University's Romanian Advanced Distributed Learning Department (RoADL-D), seeks to collaborate with ADL on developing technical frameworks and standards in national and international contexts, with participation from government, industry, and academia. The RoADL-D vision centers on a “Network Based Education – Student Oriented” concept as part of its core mission to develop and manage multilevel, standardized, online learning curricula according to ADL principles. The RoADL-D promotes e-learning and e-training for civilian and military personnel for lifelong learning and military education. The department is involved in research projects developed at the national, European Union (EU), and NATO levels, and offers expertise on creating SCORM 2004-compliant educational content, authoring tools, and integrated systems for education and training.