Resursele educaţionale deschise sunt materialele folosite pentru a sprijini educaţia care pot fi accesate în mod liber, reutilizate, modificate şi partajate. Scopul ghidului publicat de COL si UNESCO este de a încuraja factorii de decizie din guverne şi instituţiile universitare să investească în producerea sistematică, în adaptarea şi utilizarea OER pentru a le face disponibile pe scară largă în învăţământul superior, în scopul de a îmbunătăţi calitatea programelor şi a predării şi pentru a reduce costurile.
Resursele educaţionale deschise (OER – open educational resurces) sunt materialele folosite pentru a sprijini educaţia care pot fi accesate în mod liber, reutilizate, modificate şi partajate.
Ghidul publicat de COL si UNESCO schiţează aspecte-cheie şi face sugestii pentru integrarea OER în învăţământul superior.
TABLE OF CONTENTS:
Glossary of terms
1 Introduction
1.1 Purpose of the Guidelines
1.2 Rationale for the Guidelines
1.2.1 The higher education context
1.2.2 Open licensing and the emergence of OER
1.2.3 The transformative potential of OER
1.3 Scope of the Guidelines
2 Guidelines for Higher Education Stakeholders
2.1 Guidelines for governments
2.2 Guidelines for higher education institutions
2.3 Guidelines for academic staff
2.4 Guidelines for student bodies
2.5 Guidelines for quality assurance/accreditation bodies and academic recognition bodies
Appendix 1 — Useful knowledge, competences and skills for effective use of OER in higher education
Appendix 2 – Promoting more effective and inclusive education by designing OER for the diverse needs of students
Ghidul este disponibil în format electronic la adresa: http://www.col.org/resources/publications/Pages/detail.aspx?PID=364