Facebook poate cauza dependenţă. Persoanele cu venituri mici şi un nivel educaţional scăzut sunt mai expuse

Facebook poate cauza dependenţă. Persoanele cu venituri mici şi un nivel educaţional scăzut sunt mai expuse

Folosirea frecventă a reţelei de socializare Facebook poate conduce la dependenţă, în special în rândul utilizatorilor cu venituri mici şi a celor cu un nivel educaţional scăzut. Cercetătorii de la Universitatea din Göteborg spun că foarte mulţi din utilizatori (70%) se loghează pe Facebook imediat după ce şi-au pornit computerele, iar acest comportament s-ar putea transforma în dependenţă.

Navigarea pe Facebook este o activitate care generează obişnuinţe, iar utilizatorii care petrec mult timp pe această reţea de socializare spun că se simt după o vreme mai puţin fericiţi cu vieţile pe care le au, potrivit unui studiu suedez citat de dailymail.co.uk.

Până la 85% dintre utilizatorii de internet au spus că folosesc Facebook în fiecare zi, iar jumătate dintre ei spun că intră pe Facebook imediat după ce îşi pornesc browser-ul de internet. Jumătate dintre utilizatorii consultaţi consideră că „nu se simt stăpâni pe situaţie” dacă nu se conectează pe Facebook, iar 25% dintre ei spun că se simt „neliniştiţi şi nesiguri pe ei” dacă nu intră cu regularitate pe acest site.

S-a mai constatat că persoanele cu venituri mici şi indivizii cu un nivel educaţional scăzut petrec mai mult timp pe Facebook. Femeile sunt în general mai active decât bărbaţii pe Facebook.

Persoanele care petrec mai mult timp pe Facebook spun că se simt mai puţin fericite şi mai puţin mulţumite de vieţile lor. Această corelaţie este prezentă şi în subgrupul femeilor, dar nu şi în subgrupul utilizatorilor de sex masculin.

O altă „surpriză” a acestui studiu este faptul că, deşi pe site-ul Facebook se postează cantităţi uriaşe de „informaţii” personale, per total, această reţea de socializare tinde să se concentreze doar pe aspectele pozitive.

Facebook este un instrument social care este folosit în mod clar pentru a administra relaţiile cu prietenii şi familia. Însă utilizatorii nu scriu chiar orice – cea mai mare parte din conţinutul împărtăşit de ei are legătură cu evenimente majore, evenimente pozitive şi cu senzaţia de bine. Doar 38% dintre utilizatori scriu despre emoţiile lor negative şi evenimentele negative din vieţile lor„, a explicat Leif Denti, doctor în psihologie la Universitatea din Göteborg, coordonatorul studiului.

Sursa: Mediafax

 

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.